Het is nu za jan 22, 2022 10:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 5:18 pm 
lid

Lumiere schreef:
Mona Keijzer zat toen ze werd ontslagen ook in de Tweede Kamer, ze heeft er toen in september voor gekozen om te vertrekken en haar zetel ter beschikking te stellen

Zou het juridisch onmogelijk zijn geworden om haar belofte aan de kiezer gestand te doen? Ik twijfel nog, maar heel verkeerd dat bovenstaande gebeurd is, natuurlijk.

Wel vraag ik mij af of de minister niet maandenlang in een tweespalt heeft gezeten?

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 7:18 pm 
lid

Rightnow schreef:
Lumiere schreef:
Mona Keijzer zat toen ze werd ontslagen ook in de Tweede Kamer, ze heeft er toen in september voor gekozen om te vertrekken en haar zetel ter beschikking te stellen

Zou het juridisch onmogelijk zijn geworden om haar belofte aan de kiezer gestand te doen? Ik twijfel nog, maar heel verkeerd dat bovenstaande gebeurd is, natuurlijk.

Wel vraag ik mij af of de minister niet maandenlang in een tweespalt heeft gezeten?

Mona Keijzer is gewoon geslachtofferd. Dat het kabinet intens verdeeld was en is ten aanzien van corona, was allang een publiek geheim. Ik denk dat het juist dan richting bevolking heel goed is die twijfel en die verschillende geluiden die er zijn, ook toe te geven en toe te staan. Per slot van rekening zitten alle leden van het hele OMT ook dagelijks in alle talkshows hun persoonlijke mening te verkondigen die absoluut niet altijd overeenkomt met het overheidsbeleid, maar dat is dan blijkbaar geen probleem, dat op één avond in 3 verschillende talkshows 3 verschillende OMT-leden 3 verschillende meningen zitten te verkondigen.

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 7:29 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Mona Keijzer is gewoon geslachtofferd.

Nee, het kabinet spreekt met 1 mond. In een bedrijf is het ook not done als het MT een beslissing heeft genomen dat 1 manager dat dan openlijk ondergraaft :snooty:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 8:21 pm 
lid

Lumiere schreef:
PeterJKH schreef:
Mona Keijzer is gewoon geslachtofferd.

Nee, het kabinet spreekt met 1 mond. In een bedrijf is het ook not done als het MT een beslissing heeft genomen dat 1 manager dat dan openlijk ondergraaft :snooty:

Het kabinet spreekt nooit met één mond. Over allerlei andere onderwerpen is het al jarenlang zo dat regelmatig bewindslieden in allerlei nieuwsprogramma's hun eigen inzichten geven en het kabinetsbeleid toch totaal anders is. Of het nou over defensie, volkshuisvesting, immigratie, of wat dan ook is. Dus ik zie niet in waarom dat met corona opeens een doodzonde blijkt.

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 8:28 pm 
lid

geef eens een voorbeeld?

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 9:49 pm 
lid

Minister Grapperhaus deed erg gewichtig over de corona regels, maar op z'n eigen bruiloft gold plots toch iets anders. Hoekstra, De Jonge, ... wie zijn er allemaal wel niet de fout in gegaan? Maar je komt kennelijk pas in de problemen als je een streep in het zand trekt om verdere uitholling van grondrechten te stoppen.
:snooty:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 11:23 pm 
lid

Grapjas, als het MT een besluit neemt en een manager doet zonder nadenken iets anders, is dat nogal een verschil dan dat een manager doelbewust dat openlijk ondergraaft :foei: Grapperhaus heeft niet verkondigd dat de regels niet van toepassing moesten zijn, hij heeft ze overtreden, dat zie ik zo vaak in de eerste maanden nadat iets nieuws is ingevoerd en men er nog niet aan gewend is :evendenken:

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 4:58 am 
lid

Lumiere schreef:
Grapjas, als het MT een besluit neemt en een manager doet zonder nadenken iets anders, is dat nogal een verschil dan dat een manager doelbewust dat openlijk ondergraaft :foei: Grapperhaus heeft niet verkondigd dat de regels niet van toepassing moesten zijn, hij heeft ze overtreden, dat zie ik zo vaak in de eerste maanden nadat iets nieuws is ingevoerd en men er nog niet aan gewend is :evendenken:

En juist verantwoordelijke ministers moeten het voorbeeld geven. Je mag aannemen dat ministers zich als geen ander bewust zijn van het feit dat zij zich aan hun eigen regels hebben te houden. Zij snappen namelijk als geen ander waarom het nodig is om zich aan de regels te houden. Zij kennen de onderbouwing, beredeneren deze zelfs.
Dat zij zich daar op de eigen bruiloft niet van bewust zijn, is een ordinaire smoes, welke niet opgaat.

Profiel  

Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 9:17 am 
lid

baedeker schreef:
Minister Grapperhaus deed erg gewichtig over de corona regels, maar op z'n eigen bruiloft gold plots toch iets anders. Hoekstra, De Jonge, ... wie zijn er allemaal wel niet de fout in gegaan? Maar je komt kennelijk pas in de problemen als je een streep in het zand trekt om verdere uitholling van grondrechten te stoppen.

Exact. Maar ook op lager bestuursniveau. Ik woon 10 minuten van België af, een burgemeester hier uit de streek heeft een feestje tijdens de lockdown gewoon verplaatst naar België. Maar tegelijkertijd de mensen oproepen vooral niet naar België of Duitsland te gaan en je vooral aan de Nederlandse maatregelen te houden.

Profiel  

Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 9:35 am 
lid

PeterJKH schreef:
baedeker schreef:

Exact. Maar ook op lager bestuursniveau. Ik woon 10 minuten van België af, een burgemeester hier uit de streek heeft een feestje tijdens de lockdown gewoon verplaatst naar België. Maar tegelijkertijd de mensen oproepen vooral niet naar België of Duitsland te gaan en je vooral aan de Nederlandse maatregelen te houden.

Laten we ook het recente feestje ter ere van de 18e verjaardag van onze toekomstige koningin niet vergeten.... :flowers2:

Profiel  

Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 9:52 am 
lid

HvR schreef:
PeterJKH schreef:
baedeker schreef:

Laten we ook het recente feestje ter ere van de 18e verjaardag van onze toekomstige koningin niet vergeten.... :flowers2:

Nou ja, midden in de winter in de open lucht een beperkt "feestje" vind ik dan nog tot daar aan toe. Als ik zie hoe veel mensen met bijv. oud-en-nieuw gewoon met velen opeengepakt zaten in een woonkamer van 7 bij 4, en dan bedenk dat diezelfde mensen wel los gaan over een feestje van Amalia dat op afstand en in de open lucht werd gevierd...

Profiel  

Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 10:01 am 
lid

PeterJKH schreef:
HvR schreef:
PeterJKH schreef:

Nou ja, midden in de winter in de open lucht een beperkt "feestje" vind ik dan nog tot daar aan toe. Als ik zie hoe veel mensen met bijv. oud-en-nieuw gewoon met velen opeengepakt zaten in een woonkamer van 7 bij 4, en dan bedenk dat diezelfde mensen wel los gaan over een feestje van Amalia dat op afstand en in de open lucht werd gevierd...

Je hebt een voorbeeldfunctie (en mooie speeches) of niet.

Ook heeft niet iedereen een bordes met een overkapte, verwarmde bar in de tuin waar je met 50 man kunt feestvieren....

In mijn omgeving hebben veel mensen die (toch) samen Kerst of Oud&Nieuw samen wilden vieren dat op een verstandige manier gedaan:
binnen de gekende kringen en door veel te testen tijdens die dagen. Het is goed dat mensen daar hun eigen keuzen hebben gemaakt, net als Wim-Lex. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 10:42 am 
lid

HvR schreef:
PeterJKH schreef:
HvR schreef:

Je hebt een voorbeeldfunctie (en mooie speeches) of niet.

Ook heeft niet iedereen een bordes met een overkapte, verwarmde bar in de tuin waar je met 50 man kunt feestvieren....

In mijn omgeving hebben veel mensen die (toch) samen Kerst of Oud&Nieuw samen wilden vieren dat op een verstandige manier gedaan:
binnen de gekende kringen en door veel te testen tijdens die dagen. Het is goed dat mensen daar hun eigen keuzen hebben gemaakt, net als Wim-Lex. :wink:

Het probleem is dat die voorbeeldfunctie alleen wordt aangehaald als het gaat om dingen die mensen hen benijden. Gaat overigens niet alleen om het koningshuis, dat zie je overal. Als iemand een positief voorbeeld geeft, voelt niemand zich geroepen dat na te volgen, want, zo zegt men dan "dat maken we zelf wel uit". Maar o wee als zo iemand dan iets doet wat men niet eerlijk vindt, dan zijn ze er wél als de kippen bij om er hun mond over open te trekken. Vandaar ook dat ik zei: veel van de mensen die een grote mond hadden over dat openluchtfeestje dat in feite voldeed aan alle vereisten, zaten zelf tijdens de feestdagen met 20 man opgepropt op elkaar in een woonkamer van 7 bij 4, maar dáár mocht je dan weer niks van zeggen. Da's natuurlijk een beetje hypocriet.

Profiel  

Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 1:24 pm 
lid

Lumiere schreef:

Hou toch op dwaas. De 1,5m regel werd 23 maart ingevoerd. Duizenden mensen kregen forse boetes opgelegd voor overtreding van deze en andere regels. Wie weet zich niet Lou en Taco te herinneren, die in Schiedam van de boa's €1.600 boete en een strafblad kregen voor buiten een gebakje eten met hun (schoon)ouders.

Maar op 22 augustus stond Grapperhaus ('Je bent een aso als je nu een huisfeest houdt!') bij zijn eigen huwelijk uitgebreid familie en kennissen te knuffelen. Er zal wel zeker politie bij zijn geweest, maar die sprak die dag kennelijk even met een andere mond. Staatssecretaris Broekers voltrok het huwelijk, maar ook die had die dag een andere mond. In feite zou het hele zaakje zijn overgewaaid ... ware het niet voor de beelden die in de media kwamen.

Grapperhaus denkt zich er eind augustus nog vanaf te maken met een soort aflaat aan het Rode Kruis. Rutte vindt dat Grapperhaus de wet best onbestraft mag overtreden, en even later dat hij als minister best mag aanblijven met een strafblad. Hallucinerende uitspraken, zeker ook met een mond uitgesproken. Het is pas medio september, na een schadelijk parlementair debat, en vooral nadat Grapperhaus geregeld had dat, nadat men eerst met een mond sprak van een strafblad voor overtreding van de 1,5 meter, men voortaan met een mond zou spreken van geen strafblad voor overtreding van de 1,5 meter, dat het OM de boete oplegt aan Grapperhaus.

Corrupt zooitje.
:lol:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2022 5:06 pm 
lid

baedeker schreef:
Lumiere schreef:

Hou toch op dwaas. De 1,5m regel werd 23 maart ingevoerd. Duizenden mensen kregen forse boetes opgelegd voor overtreding van deze en andere regels. Wie weet zich niet Lou en Taco te herinneren, die in Schiedam van de boa's €1.600 boete en een strafblad kregen voor buiten een gebakje eten met hun (schoon)ouders.

Maar op 22 augustus stond Grapperhaus ('Je bent een aso als je nu een huisfeest houdt!') bij zijn eigen huwelijk uitgebreid familie en kennissen te knuffelen. Er zal wel zeker politie bij zijn geweest, maar die sprak die dag kennelijk even met een andere mond. Staatssecretaris Broekers voltrok het huwelijk, maar ook die had die dag een andere mond. In feite zou het hele zaakje zijn overgewaaid ... ware het niet voor de beelden die in de media kwamen.

Grapperhaus denkt zich er eind augustus nog vanaf te maken met een soort aflaat aan het Rode Kruis. Rutte vindt dat Grapperhaus de wet best onbestraft mag overtreden, en even later dat hij als minister best mag aanblijven met een strafblad. Hallucinerende uitspraken, zeker ook met een mond uitgesproken. Het is pas medio september, na een schadelijk parlementair debat, en vooral nadat Grapperhaus geregeld had dat, nadat men eerst met een mond sprak van een strafblad voor overtreding van de 1,5 meter, men voortaan met een mond zou spreken van geen strafblad voor overtreding van de 1,5 meter, dat het OM de boete oplegt aan Grapperhaus.

Corrupt zooitje.
:lol:

Naast Grapperhaus, had ook Ankie Broekers-Knol die boete moeten krijgen, zij overtrad die dag ook alle regels, evenals alle andere collega-bewindslieden die op het feest aanwezig waren.

Profiel  

Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2022 6:12 pm 
lid

Mja leuk hoor, maar is Grapperhaus doelbewust in het openbaar tegen het beleid van zijn eigen kabinet gaan pleiten? Nope en dat is het verschil met Mona Keijzer die dat wel deed en daarom moest vertrekken, zo simpel is't :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2022 6:23 pm 
lid

Lumiere schreef:
Mja leuk hoor, maar is Grapperhaus doelbewust in het openbaar tegen het beleid van zijn eigen kabinet gaan pleiten? Nope en dat is het verschil met Mona Keijzer die dat wel deed en daarom moest vertrekken, zo simpel is't :ok:

Zijn daden spraken boekdelen!

Profiel  

Bericht nummer:#98  BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2022 6:40 pm 
lid

Lumiere schreef:

Dus als een minister een auto steelt in het geniep, is dat OK, want weliswaar heeft hij dan tegen de wet gehandeld, maar hij heeft niet openlijk gezegd dat diefstal OK is?

Profiel  

Bericht nummer:#99  BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2022 6:45 pm 
lid

Je schoonmoeder knuffelen is nogal van een iets andere orde dan een auto stelen :rolleyes:

Maar goed jullie snappen blijkbaar niet hoe een bestuur werkt.... tja :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#100  BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2022 7:01 pm 
lid

Lumiere schreef:
Je schoonmoeder knuffelen is nogal van een iets andere orde dan een auto stelen :rolleyes:

Maar goed jullie snappen blijkbaar niet hoe een bestuur werkt.... tja :hum:

De groepsgrootte van zijn bruiloft was niet toegestaan destijds, er werd geen afstand gehouden op zijn bruiloft terwijl dat verplicht was, hij knuffelde niet alleen zijn schoonmoeder, maar iedereen die te gast was (kijk de foto's maar na), enz. enz.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]