Het is nu za okt 16, 2021 4:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 589 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#541  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 4:49 pm 
lid

Rightnow schreef:
PeterJKH schreef:
Dat het corona-toegangsbewijs niks toevoegt, is ook allang bekend, maar op de één of andere manier wordt er gedaan alsof het de Heilige Graal is en zitten we er voorlopig nog aan vast.

Er wordt ook geen stip aan de horizon geplaatst, in de zin van: als aan die en die volwaarden is voldaan, vervalt de coronapas.

Daar hebben we de feitelijke reden van waarom die coronapas zorgen baart te pakken. Het is niet met mijn verstand te verklaren en werkelijk, ik doe mijn best om de redeneringen te doorgronden en als met een puzzle de stukjes in elkaar te passen.

Misschien zien we de verbanden als we het einddoel weten. Dit beleid is niet nationaal vastgesteld, maar internationaal wel aangegeven... en dat betekent dat als we de coronapas niet heel snel afdanken, we er nooit meer van af komen.

Belangen van IT multinationals, farmabedrijven, overheden, zijn veel te groot. Het gaat over macht en over het (als het zou lukken) onmogelijk maken van oppositie tegen die macht. IT biedt mogelijkheden, interessant voor machthebbers, desastreus voor gewone mensen van wie gaat worden afgenomen wat big tech of globalisten niet willen dat we bezitten of mogen gebruiken.

Je verwoordt het prima. De coronapas lijkt een leven op zichzelf te zijn begonnen. Als tijdelijke maatregel zou ik het, zoals gezegd, nog kunnen begrijpen als er de garantie zou worden gegeven: "Indien aan die en die voorwaarden is voldaan, vervalt de coronapas". Maar dat wordt niet gezegd. Wel wordt gezegd dat op dit moment gezien de huidige situatie de coronapas nog niet zou kunnen vervallen, maar waarop in de huidige situatie dat is gebaseerd en wat er zou moeten veranderen aan de huidige situatie, wordt er niet bij verteld.

Ik ben misschien een zwartdenker, maar ik zie het als een opstap naar verdere digitale controle van de burger. Daarom ook wil men het gele boekje niet erkennen, want dat is niet digitaal, het checken van dat boekje komt niet in een databank en levert dus geen gegevens op. En ik zie het er nog van komen dat de corona-QR-code wordt omgezet in algemene een toegangs-QR-code, zonder welke je geen toegang meer hebt tot het openbare sociale leven. Immers, de software is er nu, de systemen zijn er nu, dus de stap naar algemene controle is makkelijk gezet.

Profiel  

Bericht nummer:#542  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 5:02 pm 
lid

De pandemie is dan ook nog niet voorbij, het kan best zijn dat er nog meerdere vaccinatie rondes nodig zijn, de corona app kan daar goed onderscheid in maken.

Complotgedachten over dat dit een opstap is voor digitale controle is onzin.

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#543  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 5:08 pm 
lid

Lumiere schreef:
De pandemie is dan ook nog niet voorbij, het kan best zijn dat er nog meerdere vaccinatie rondes nodig zijn, de corona app kan daar goed onderscheid in maken.

Het feit dat men geen einddatum of eindmoment aan de coronapas wil geven, baart me zorgen. Ik zou verwachten dat daar wel een visie op zou zijn (bijv: zodra het aantal gemeten besmettingen onder de 1000 per dag is). En dan kan dat in december zijn, of in februari, maakt niet uit, maar het criterium is in elk geval duidelijk en duidelijk vastgelegd. Op dit moment zit er echter een onbepaald open einde aan. En dat klopt niet.

Profiel  

Bericht nummer:#544  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 5:16 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Lumiere schreef:

Het feit dat men geen einddatum of eindmoment aan de coronapas wil geven, baart me zorgen. Ik zou verwachten dat daar wel een visie op zou zijn (bijv: zodra het aantal gemeten besmettingen onder de 1000 per dag is). En dan kan dat in december zijn, of in februari, maakt niet uit, maar het criterium is in elk geval duidelijk en duidelijk vastgelegd. Op dit moment zit er echter een onbepaald open einde aan. En dat klopt niet.
We doen ook net alsof SARS-Cov-2 het enige bedreigende virus is in de wereld. :leugens:

Profiel  

Bericht nummer:#545  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 5:24 pm 
lid

Ik ben een globalist, in de zin dat ik graag wereldwijd mijn ogen openhoud en het belang van alle mensen wil dienen. Ook denk ik graag mee met wat mensen met een wereldwijde blik, netwerk en impact ons te zeggen hebben.

Zo kende ik allerlei beleidsnota's die in kringen van topambtenaren en internationale NGO's misschien ook wel gemeengoed zijn. Jaarlijks in de wintertijd zag ik op CNBC of op RTLZ beelden van de bijeenkomsten in het Zwitserse Davos van de meest toonaangevende leiders in politiek en bedrijfsleven: het World Economic Forum. Nu heeft de welbespraakte voorzitter van dit forum meegewerkt aan een boek over zijn belangrijkste project.

Het schijnt dat de tekst ergens op internet stond en ik heb een hoofdstuk destijds uitgeprint om het herhaaldelijk te lezen. Zo kan ik mij een beeld vormen van waar de politici naar verwijzen, en van wat ze ontkennen als er vervolgens verder naar gevraagd wordt.

Profiel  

Bericht nummer:#546  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 5:29 pm 
lid

Waarom delen wij geen straffen uit aan luchtvaartmaatschappijen die besmette passagiers meenemen naar Schiphol?

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... hol-vlucht

Profiel  

Bericht nummer:#547  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 5:42 pm 
lid

Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik heb in elk geval steeds meer het idee dat ik onbedoeld terecht ben gekomen in een hele rare film. Enerzijds wordt rondom corona een soort Armageddon gepredikt, we gaan er allemaal aan als we niet strikt thuis blijven en contacten beperken en ons sociale leven matigen, of een bewijs laten zien dat we zogenaamd "onkwetsbaar" zijn: de coronapas (wat ook niet klopt). Dat is de boodschap vanuit de overheid zo'n beetje.

Anderzijds zie ik om me heen het dagelijkse leven meer en meer zijn normale gang gaan, niemand is ziek (of in elk geval niet wegens corona), en lijkt het alsof er niks aan de hand is. En eigenlijk is dat ook zo, want het is echt niet zo dat mensen als vliegen vallen. Per provincie liggen er ca. 25 mensen in het ziekenhuis. Stukken minder dan mensen met kanker, hartaandoeningen, orgaanproblemen, nierdialyses, enz.

Maar we ondergaan het als makke schapen, zelf weten veel mensen niet eens waarom, maar het móet zo, dus dan doen we het maar.

Profiel  

Bericht nummer:#548  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 5:48 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik heb in elk geval steeds meer het idee dat ik onbedoeld terecht ben gekomen in een hele rare film. Enerzijds wordt rondom corona een soort Armageddon gepredikt, we gaan er allemaal aan als we niet strikt thuis blijven en contacten beperken en ons sociale leven matigen, of een bewijs laten zien dat we zogenaamd "onkwetsbaar" zijn: de coronapas (wat ook niet klopt). Dat is de boodschap vanuit de overheid zo'n beetje.

Anderzijds zie ik om me heen het dagelijkse leven meer en meer zijn normale gang gaan, niemand is ziek (of in elk geval niet wegens corona), en lijkt het alsof er niks aan de hand is. En eigenlijk is dat ook zo, want het is echt niet zo dat mensen als vliegen vallen. Per provincie liggen er ca. 25 mensen in het ziekenhuis. Stukken minder dan mensen met kanker, hartaandoeningen, orgaanproblemen, nierdialyses, enz.

Maar we ondergaan het als makke schapen, zelf weten veel mensen niet eens waarom, maar het móet zo, dus dan doen we het maar.
Sterker, als in een biblebelt als Staphorst ineens 1000 mensen besmet raken heeft dat gevolgen voor heel Nederland.

Profiel  

Bericht nummer:#549  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 6:07 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
We hebben nog geen link van het rapport gezien. Dus het blijft gokken op welke criteria de schatting gebaseerd is.

Hoe kan dat nou. Jij beweerde zojuist nog dat tante Betje niet bestond, en je hebt maanden lacherig gedaan over de bijkomende effecten van de corona maatregelen. En nu blijkt dat je het rapport van EZ niet eens gelezen hebt? Enzo Enzo, komt het ooit nog goed met jou.
:snooty:

Vooruit dan maar ...
Hier video met uitleg en links.
Het artsencollectief had het al eens samengevat.
Precies de twee links die ik ook al gevonden had, helaas niet naar het rapport zelf maar naar twee nogal subjectieve bronnen.
De samenvatting van dat artsencollectief heeft het over 'Ambtenaren EZ tonen nevenschade aan' terwijl er volgens mij niks is aangetoond, althans, we hebben geen idee welke criteria Ik vermoed overigens dat het rapport is geschreven vroeg in de pandemie toen er besluiten moesten worden genomen over het te volgen pad. De insteek van van der Zanden wordt ook duidelijk als hij het over longcovid heeft. Hoewel het rapport sowieso op schattingen berust gaat hij er, ononderbouwd, van uit dat jusit dat allemaal wel meevalt. Past niet in het narratief natuurlijk. Verder heeft het artikel het over levensjaren, wat natuurlijk iets anders is dan gezonde levensjaren. Men suggereert het aantal jaren dat mensen vroeger overlijden door de lockdown. Ik hoop nog steeds op meer informatie over het rapport, wanneer is het geschreven, wat bedoelt men met 'lockdown', wat is in ogenshouw genomen, maakt men verschil tussen levensjaren en gezonde levensjaren enz enz.

Hahaha charlatan die je bent. In de video zie je de berekening van de 520.000 QALY's, en die cijfers corresponderen keurig met de uitgebreide tekst uit het rapport die het ministerie in antwoord op de WOB gemaild heeft. Je kunt het in de eerste link allemaal keurig terugvinden, met uitleg. Tenzij je hier verstoppertje komt spelen, hè Enzo?

En ja, dit was de inschatting die het ministerie maakte, en waaruit bleek dat de lockdown 100.000 QALY's zou opleveren en 620.000 QALY's zou kosten. Per saldo een verlies van 520.000 QALY's. Het doet er niet toe dat het een inschatting was, en dat Van der Zanden nu sommige posten te hoog vindt en andere posten te laag. Punt is dat het kabinet op basis van deze cijfers de maatregelen doorzetten. Dat ging als volgt:
- de ambtenaren adviseerden om af te zien van de lockdown.
- het kabinet besloot tot de lockdown.
- het rapport verdween in de la.
- ondanks herhaalde verzoeken van nuchter rechts beweerde het kabinet een klein jaar lang dat zo een analyse niet gemaakt kon worden.
- de overdreven onderdaantjes bleven even zo lang gek doen over psychsociale kosten, alsof die niet bestonden.

Wat een domheid, tenenkrommende incompetentie en bedrog.
Wat een afgang.

:lol:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#550  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 7:51 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Hoe kan dat nou. Jij beweerde zojuist nog dat tante Betje niet bestond, en je hebt maanden lacherig gedaan over de bijkomende effecten van de corona maatregelen. En nu blijkt dat je het rapport van EZ niet eens gelezen hebt? Enzo Enzo, komt het ooit nog goed met jou.
:snooty:

Vooruit dan maar ...
Hier video met uitleg en links.
Het artsencollectief had het al eens samengevat.
Precies de twee links die ik ook al gevonden had, helaas niet naar het rapport zelf maar naar twee nogal subjectieve bronnen.
De samenvatting van dat artsencollectief heeft het over 'Ambtenaren EZ tonen nevenschade aan' terwijl er volgens mij niks is aangetoond, althans, we hebben geen idee welke criteria Ik vermoed overigens dat het rapport is geschreven vroeg in de pandemie toen er besluiten moesten worden genomen over het te volgen pad. De insteek van van der Zanden wordt ook duidelijk als hij het over longcovid heeft. Hoewel het rapport sowieso op schattingen berust gaat hij er, ononderbouwd, van uit dat jusit dat allemaal wel meevalt. Past niet in het narratief natuurlijk. Verder heeft het artikel het over levensjaren, wat natuurlijk iets anders is dan gezonde levensjaren. Men suggereert het aantal jaren dat mensen vroeger overlijden door de lockdown. Ik hoop nog steeds op meer informatie over het rapport, wanneer is het geschreven, wat bedoelt men met 'lockdown', wat is in ogenshouw genomen, maakt men verschil tussen levensjaren en gezonde levensjaren enz enz.

Hahaha charlatan die je bent. In de video zie je de berekening van de 520.000 QALY's, en die cijfers corresponderen keurig met de uitgebreide tekst uit het rapport die het ministerie in antwoord op de WOB gemaild heeft. Je kunt het in de eerste link allemaal keurig terugvinden, met uitleg. Tenzij je hier verstoppertje komt spelen, hè Enzo?

En ja, dit was de inschatting die het ministerie maakte, en waaruit bleek dat de lockdown 100.000 QALY's zou opleveren en 620.000 QALY's zou kosten. Per saldo een verlies van 520.000 QALY's. Het doet er niet toe dat het een inschatting was, en dat Van der Zanden nu sommige posten te hoog vindt en andere posten te laag. Punt is dat het kabinet op basis van deze cijfers de maatregelen doorzetten. Dat ging als volgt:
- ondanks herhaalde verzoeken van nuchter rechts beweerde het kabinet een klein jaar lang dat zo een analyse niet gemaakt kon worden.
- de overdreven onderdaantjes bleven even zo lang gek doen over psychsociale kosten, alsof die niet bestonden.

Wat een afgang.

Het punt is dat er helemaal niets is aangetoond.
Er wordt een rapport aangehaald uit de begintijd van de pandemie toen er nog niet eens duidelijk was wat een 'lockdown' is dat een schatting maakt over het aantal levensjaren of gezonde levensjaren (een essentieel verschil waar maar niet op wordt ingegaan) en waarvan we de gebruikte criteria maar niet helder krijgen. Het rapport blijft onder tafel en we krijgen wat interpretatie's van iemand die duidelijk een bepaalde kant op redeneert. Want natuurlijk gaan er honderduizenden levensjaren verloren maar zoiets als longcovid, ja dat is er wel maar het valt allemaal wel mee.
De vragen blijven staan: wanneer is het geschreven, wat bedoelt men met 'lockdown', wat is in ogenschouw genomen, maakt men verschil tussen levensjaren en gezonde levensjaren, wordt er rekening gehouden met long covid, vaccinaties enz enz enz enz.

Profiel  

Bericht nummer:#551  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 9:39 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Wat een afgang.

Jawel hoor :foei2:

Enzo501 schreef:
Er wordt een rapport aangehaald uit de begintijd van de pandemie toen er nog niet eens duidelijk was wat een 'lockdown' is

De overheid voerde in maart 2020 een lockdown door. Zie deze grafiek van overheidsmaatregelen. En toen schreef EZ dit rapport.

Enzo501 schreef:
dat een schatting maakt over het aantal levensjaren of gezonde levensjaren (een essentieel verschil waar maar niet op wordt ingegaan) en waarvan we de gebruikte criteria maar niet helder krijgen.

Van der Zanden heeft het over QALY's (quality-adjusted life year), en legt ook duidelijk uit wat dat is.

Enzo501 schreef:
Het rapport blijft onder tafel en we krijgen wat interpretatie's van iemand die duidelijk een bepaalde kant op redeneert.

Nee, de ambtenaren van EZ hebben in antwoord op het WOB verzoek keurig de details van hun rapport en hun berekening gemaild. Die staan allemaal achter de eerder gegeven link.

Enzo501 schreef:
Want natuurlijk gaan er honderduizenden levensjaren verloren maar zoiets als longcovid, ja dat is er wel maar het valt allemaal wel mee. De vragen blijven staan: wanneer is het geschreven, wat bedoelt men met 'lockdown', wat is in ogenschouw genomen, maakt men verschil tussen levensjaren en gezonde levensjaren, wordt er rekening gehouden met long covid, vaccinaties enz enz enz enz.

Ik ben niet je babysit Enzo. Alle informatie is beschikbaar. Ga nu eerst maar eens je huiswerk doen.
:)

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#552  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 9:53 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Wat een afgang.

Enzo501 schreef:
Er wordt een rapport aangehaald uit de begintijd van de pandemie toen er nog niet eens duidelijk was wat een 'lockdown' is

De overheid voerde in maart 2020 een lockdown door. Zie deze grafiek van overheidsmaatregelen. En toen schreef EZ dit rapport.

Enzo501 schreef:
dat een schatting maakt over het aantal levensjaren of gezonde levensjaren (een essentieel verschil waar maar niet op wordt ingegaan) en waarvan we de gebruikte criteria maar niet helder krijgen.

Van der Zanden heeft het over QALY's (quality-adjusted life year), en legt ook duidelijk uit wat dat is.

Enzo501 schreef:
Het rapport blijft onder tafel en we krijgen wat interpretatie's van iemand die duidelijk een bepaalde kant op redeneert.

Nee, de ambtenaren van EZ hebben in antwoord op het WOB verzoek keurig de details van hun rapport en hun berekening gemaild. Die staan allemaal achter de eerder gegeven link.

Enzo501 schreef:
Want natuurlijk gaan er honderduizenden levensjaren verloren maar zoiets als longcovid, ja dat is er wel maar het valt allemaal wel mee. De vragen blijven staan: wanneer is het geschreven, wat bedoelt men met 'lockdown', wat is in ogenschouw genomen, maakt men verschil tussen levensjaren en gezonde levensjaren, wordt er rekening gehouden met long covid, vaccinaties enz enz enz enz.

Ik ben niet je babysit Enzo. Alle informatie is beschikbaar. Ga nu eerst maar eens je huiswerk doen.

Hm nee, dit zijn allemaal conclusies gebaseerd op aannames nog voordat de 'lockdown' werd ingesteld. Qaly's zijn gewoon rekeneenheden waar in dit geval gebaseerd op aannames een gok over wordt gedaan.
Er is geen huiswerk te doen. We hebben niet eens het rapport om te checken waar het hier over gaat en hoe men tot conclusies is gekomen. Baedeker denkt dat de vraag over 520000 verloren levensjaren uitgelegd is al iemand zegt dat dat de uitkomst is van 620000 minus 100000. Onderbouwing? Nul.
Er komen geen antwoorden op de vragen die ik stel om maar enigszins in de buurt te komen van een realistische veronderstelling anderhalf jaar na het rapport. En dan komen uiteraard de opmerkingen over babysit en 'doe maar zelf onderzoek'. De inmiddels bekende uitvlucht als er niets is. :bye:

Profiel  

Bericht nummer:#553  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 10:21 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Enzo501 schreef:

Enzo501 schreef:

Enzo501 schreef:

Enzo501 schreef:

Hm nee, dit zijn allemaal conclusies gebaseerd op aannames nog voordat de 'lockdown' werd ingesteld. Qaly's zijn gewoon rekeneenheden waar in dit geval gebaseerd op aannames een gok over wordt gedaan. Er is geen huiswerk te doen. We hebben niet eens het rapport om te checken waar het hier over gaat en hoe men tot conclusies is gekomen. Baedeker denkt dat de vraag over 520000 verloren levensjaren uitgelegd is al iemand zegt dat dat de uitkomst is van 620000 minus 100000. Onderbouwing? Nul. Er komen geen antwoorden op de vragen die ik stel om maar enigszins in de buurt te komen van een realistische veronderstelling anderhalf jaar na het rapport. En dan komen uiteraard de opmerkingen over babysit en 'doe maar zelf onderzoek'. De inmiddels bekende uitvlucht als er niets is. :bye:

Ja zo werkt dat. De overheid doet aan de lopende band QALY analyses om beleidskeuzes te maken. Het is geen gok, maar een beste inschatting op basis van de informatie en ervaring die ze hebben. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de ambtenaren opeens ondeugdelijk hebben gerekend, of dat ze iets anders hebben gerapporteerd dan wat ze in antwoord op het WOB-verzoek naar Van der Zande hebben gestuurd. De relevante vragen zijn natuurlijk waarom het kabinet tegen een duidelijk onderbouwd negatief advies van zijn ambtenaren inging, en waarom dat een jaar in de la verdween, ondanks de herhaalde vraag vanuit het parlement naar precies zo een analyse. Maar als je, zoals Enzo al die tijd al deed, meehobbelt in het narratief dat het niet kon of nodig was, dan is het ook wel te verwachten dat je nu opeens allerlei dingen verzint om te proberen de feiten te diskwalificeren.

Doei trol
:bye:

Profiel  

Bericht nummer:#554  BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2021 10:33 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Hm nee, dit zijn allemaal conclusies gebaseerd op aannames nog voordat de 'lockdown' werd ingesteld. Qaly's zijn gewoon rekeneenheden waar in dit geval gebaseerd op aannames een gok over wordt gedaan. Er is geen huiswerk te doen. We hebben niet eens het rapport om te checken waar het hier over gaat en hoe men tot conclusies is gekomen. Baedeker denkt dat de vraag over 520000 verloren levensjaren uitgelegd is al iemand zegt dat dat de uitkomst is van 620000 minus 100000. Onderbouwing? Nul. Er komen geen antwoorden op de vragen die ik stel om maar enigszins in de buurt te komen van een realistische veronderstelling anderhalf jaar na het rapport. En dan komen uiteraard de opmerkingen over babysit en 'doe maar zelf onderzoek'. De inmiddels bekende uitvlucht als er niets is. :bye:

Ja zo werkt dat. De overheid doet aan de lopende band QALY analyses om beleidskeuzes te maken. Het is geen gok, maar een beste inschatting op basis van de informatie en ervaring die ze hebben. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de ambtenaren opeens ondeugdelijk hebben gerekend, of dat ze iets anders hebben gerapporteerd dan wat ze in antwoord op het WOB-verzoek naar Van der Zande hebben gestuurd. De relevante vragen zijn natuurlijk waarom het kabinet tegen een duidelijk onderbouwd negatief advies van zijn ambtenaren inging, en waarom dat een jaar in de la verdween, ondanks de herhaalde vraag vanuit het parlement naar precies zo een analyse. Maar als je, zoals Enzo al die tijd al deed, meehobbelt in het narratief dat het niet kon of nodig was, dan is het ook wel te verwachten dat je nu opeens allerlei dingen verzint om te proberen de feiten te diskwalificeren.

Doei trol

Onderzoeken aan de lopende band? Bron?
We hebben 1 onderzoek van anderhalf jaar geleden waar we maar geen duidelijk zicht op krijgen en dat meer vragen dan antwoorden geeft.
In GB nemen ze inmiddels een andere insteek: te laat ingegrepen, te laat in lockdown gegaan en onnodig veel verloren levens.

Profiel  

Bericht nummer:#555  BerichtGeplaatst: do okt 14, 2021 12:12 am 
lid

Biertje schreef:
PeterJKH schreef:

Sterker, als in een biblebelt als Staphorst ineens 1000 mensen besmet raken heeft dat gevolgen voor heel Nederland.

Laten ze op de biblebelt veel meer teststraten plaatsen ,bijvoorbeeld naast de kerk.
Een beetje creativiteit kan problemen voorkomen.

Seksclub Villa Weizigt heeft sinds kort een eigen teststraat. Fijn, want sinds de invoering van het verplichte coronabewijs kwamen een stuk minder klanten. ,,Veel mensen besluiten pas op het laatste moment te komen.” Testen bij de Dordtse seksvilla blijkt een groot succes.

Nee, het bezoeken van een seksclub gaat voor veel mensen niet helemaal hetzelfde als het bezoeken van een concert. Zo’n uitstapje staat niet al maanden, weken of dagen in je agenda. Wie de seksclub bezoekt, wordt meestal kort van tevoren overvallen door seksuele driften. Geen probleem, zou je zeggen. Maar wat als je dan niet gevaccineerd bent? En daarnaast ook niet een bezoekje aan Testen voor Toegang hebt gebracht - omdat je die lusten niet zag aankomen? Dan kun je ‘lullen als Brugman’ bij de deur van de seksclub, maar kom je er niet in.

https://www.ad.nl/binnenland/teststraat ... ~a626f251/

Profiel  

Bericht nummer:#556  BerichtGeplaatst: do okt 14, 2021 6:49 am 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
PeterJKH schreef:

Laten ze op de biblebelt veel meer teststraten plaatsen ,bijvoorbeeld naast de kerk.
Een beetje creativiteit kan problemen voorkomen.

Seksclub Villa Weizigt heeft sinds kort een eigen teststraat. Fijn, want sinds de invoering van het verplichte coronabewijs kwamen een stuk minder klanten. ,,Veel mensen besluiten pas op het laatste moment te komen.” Testen bij de Dordtse seksvilla blijkt een groot succes.

Nee, het bezoeken van een seksclub gaat voor veel mensen niet helemaal hetzelfde als het bezoeken van een concert. Zo’n uitstapje staat niet al maanden, weken of dagen in je agenda. Wie de seksclub bezoekt, wordt meestal kort van tevoren overvallen door seksuele driften. Geen probleem, zou je zeggen. Maar wat als je dan niet gevaccineerd bent? En daarnaast ook niet een bezoekje aan Testen voor Toegang hebt gebracht - omdat je die lusten niet zag aankomen? Dan kun je ‘lullen als Brugman’ bij de deur van de seksclub, maar kom je er niet in.

https://www.ad.nl/binnenland/teststraat ... ~a626f251/
Tja, artikel 23 van de grondwet werkt ook door bij dit soort zaken.

Profiel  

Bericht nummer:#557  BerichtGeplaatst: do okt 14, 2021 9:07 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Hm nee, dit zijn allemaal conclusies gebaseerd op aannames nog voordat de 'lockdown' werd ingesteld. Qaly's zijn gewoon rekeneenheden waar in dit geval gebaseerd op aannames een gok over wordt gedaan. Er is geen huiswerk te doen. We hebben niet eens het rapport om te checken waar het hier over gaat en hoe men tot conclusies is gekomen. Baedeker denkt dat de vraag over 520000 verloren levensjaren uitgelegd is al iemand zegt dat dat de uitkomst is van 620000 minus 100000. Onderbouwing? Nul. Er komen geen antwoorden op de vragen die ik stel om maar enigszins in de buurt te komen van een realistische veronderstelling anderhalf jaar na het rapport. En dan komen uiteraard de opmerkingen over babysit en 'doe maar zelf onderzoek'. De inmiddels bekende uitvlucht als er niets is.

Doei trol
Onderzoeken aan de lopende band? Bron? We hebben 1 onderzoek van anderhalf jaar geleden waar we maar geen duidelijk zicht op krijgen en dat meer vragen dan antwoorden geeft. In GB nemen ze inmiddels een andere insteek: te laat ingegrepen, te laat in lockdown gegaan en onnodig veel verloren levens.

Ja, bij overheid en zorgsector zijn QALY analyses bij het maken van beslissingen heel normaal. Ook dat had je op de eerder gegeven website kunnen lezen.
We onthouden:
- de ambtenaren adviseerden om af te zien van de lockdown, want per saldo een verlies van 520.000 levensjaren.
- het kabinet dacht besloot in maart tot de lockdown.
- het rapport van de ambtenaren verdween in de la.
- ondanks herhaalde verzoeken van nuchter rechts beweerde het kabinet een jaar lang dat zo een analyse niet gemaakt kon worden.

En natuurlijk ...
- blijven de overdreven onderdaantjes even zo lang trollen.

Doei rare snuiter

Profiel  

Bericht nummer:#558  BerichtGeplaatst: do okt 14, 2021 10:27 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Doei trol
Onderzoeken aan de lopende band? Bron? We hebben 1 onderzoek van anderhalf jaar geleden waar we maar geen duidelijk zicht op krijgen en dat meer vragen dan antwoorden geeft. In GB nemen ze inmiddels een andere insteek: te laat ingegrepen, te laat in lockdown gegaan en onnodig veel verloren levens.

Ja, bij overheid en zorgsector zijn QALY analyses bij het maken van beslissingen heel normaal. Ook dat had je op de eerder gegeven website kunnen lezen.
We onthouden:
- de ambtenaren adviseerden om af te zien van de lockdown, want per saldo een verlies van 520.000 levensjaren.
- ondanks herhaalde verzoeken van nuchter rechts beweerde het kabinet een jaar lang dat zo een analyse niet gemaakt kon worden.

En natuurlijk ...

Doei rare snuiter

Tsja, Baedeker schiet weer in de herhaalstand en houdt wanhopig vast aan een achterhaald rapport waar we nog steeds geen goed inzicht in hebben, behalve dat het een schatting was en er dus sowieso niks is 'aangetoond', uit de tijd dat zelfs Baudet voorstander was van een harde lockdown (harder dan uiteindelijk werd ingesteld).
De realiteit, anderhalf jaar later:

Er is te laat en te slap ingegrepen, de lockdown had sneller moeten worden ingevoerd en er zijn duizenden mensen onnodig gestorven.
Denemarken is ook wat dit betreft weer het ideale voorbeeld: snel hard ingrijpen, een testprogramma op poten zetten (de Denen zijn gemiddeld inmiddels 14 keer getest per hoofd bevolking), en gevallen isoleren. Daarna snel en massaal vaccineren, coronapas invoeren en een draaiboek opstellen waar je je aan houdt.

Profiel  

Bericht nummer:#559  BerichtGeplaatst: do okt 14, 2021 3:05 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
We onthouden:

En natuurlijk ...

Doei rare snuiter
Tsja, Baedeker schiet weer in de herhaalstand en houdt wanhopig vast aan een achterhaald rapport waar we nog steeds geen goed inzicht in hebben, behalve dat het een schatting was en er dus sowieso niks is 'aangetoond', uit de tijd dat zelfs Baudet voorstander was van een harde lockdown (harder dan uiteindelijk werd ingesteld). De realiteit, anderhalf jaar later: Er is te laat en te slap ingegrepen, de lockdown had sneller moeten worden ingevoerd en er zijn duizenden mensen onnodig gestorven. Denemarken is ook wat dit betreft weer het ideale voorbeeld: snel hard ingrijpen, een testprogramma op poten zetten (de Denen zijn gemiddeld inmiddels 14 keer getest per hoofd bevolking), en gevallen isoleren. Daarna snel en massaal vaccineren, coronapas invoeren en een draaiboek opstellen waar je je aan houdt.

We onthouden dat over de analyse van de effecten door EZ in maart 2020 is aangetoond dat:
- de ambtenaren adviseerden om af te zien van de lockdown, want per saldo een verlies van 520.000 QALY's (levensjaren in goede gezondheid).
- en natuurlijk bleven de overdreven onderdaantjes even zo lang trollen.
Het zal voor de meeste normale mensen wel duidelijk zijn dat dit hoogst onwenselijk is.

Nu klampt Enzo zich vast aan de strohalm van een vandaag verschenen evaluatie achteraf door KPMG, maar dit rapport doet niet af aan wat hierboven staat. KPMG verbindt conclusies aan oversterfte, maar dat heeft niks te maken met de QALY's uit de inschatting van EZ. Appels en peren, waarbij opgemerkt moet worden dat de peren van KPMG behoorlijk rot zijn, aangezien die ook lockdowns zou adviseren als driekwart van de bevolking thuis psychisch in de kreukels zou liggen, immers (nog) niet dood. Zo ga je niet om met mensen.
:foei:

Voor het rapport van KPMG geldt wat tante Bep ooit zei, dat achteraf bezien ieder doolhof een makkie is. Daarbij komt dat KPMG behoort tot de vaste kring van consultants van de overheid, en meegeschreven heeft aan het beleid in de afgelopen jaren. Neutraliteit is nul. KPMG bepleitte eerder de existentieel foute QR maatschappij. KPMG bepleit in dit rapport meer EU, maar laat het debacle van de vaccinatie bestellingen gemakshalve onvermeld. Niks over manipulatieve communicatie door de overheid. Grond- en mensenrechten worden niet genoemd. Voor de conclusie 'het Nederlands coronabeleid schoot ernstig tekort' is nog maar de helft van het verhaal meegenomen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zonder Rutte doctrine (achterhouden van informatie, en het voortdurend bezig zijn met reputatie en beeldvorming) beter beleid was gevormd.

En ja, er is inderdaad te laat ingegrepen. Waarom? Omdat Nederland beleid maakte op basis van de druk op de zorg, een criterium dat Enzo & Co in discussies hier eindeloos bleven na papegaaien. Daardoor zijn er, ook in de beperkte blik van KPMG, onnodig doden gevallen. Er had in plaats daarvan gekeken moeten worden naar het aantal besmettingen, stelt KPMG. Het maakt voor mijn argumentatie niet uit. In beide gevallen was de coronapas onnodig, zie #452. En had ik al verteld dat deze ook nog eens een massale schending van grondrechten is?
:hum:

Profiel  

Bericht nummer:#560  BerichtGeplaatst: do okt 14, 2021 3:22 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
We onthouden:

En natuurlijk ...

Doei rare snuiter
Tsja, Baedeker schiet weer in de herhaalstand en houdt wanhopig vast aan een achterhaald rapport waar we nog steeds geen goed inzicht in hebben, behalve dat het een schatting was en er dus sowieso niks is 'aangetoond', uit de tijd dat zelfs Baudet voorstander was van een harde lockdown (harder dan uiteindelijk werd ingesteld). De realiteit, anderhalf jaar later: Er is te laat en te slap ingegrepen, de lockdown had sneller moeten worden ingevoerd en er zijn duizenden mensen onnodig gestorven. Denemarken is ook wat dit betreft weer het ideale voorbeeld: snel hard ingrijpen, een testprogramma op poten zetten (de Denen zijn gemiddeld inmiddels 14 keer getest per hoofd bevolking), en gevallen isoleren. Daarna snel en massaal vaccineren, coronapas invoeren en een draaiboek opstellen waar je je aan houdt.

We onthouden dat over de analyse van de effecten door EZ in maart 2020 is aangetoond dat:
- de ambtenaren adviseerden om af te zien van de lockdown, want per saldo een verlies van 520.000 QALY's (levensjaren in goede gezondheid).
- en natuurlijk bleven de overdreven onderdaantjes even zo lang trollen.
Het zal voor de meeste normale mensen wel duidelijk zijn dat dit hoogst onwenselijk is.

Nu klampt Enzo zich vast aan de strohalm van een vandaag verschenen evaluatie achteraf door KPMG, maar dit rapport doet niet af aan wat hierboven staat. KPMG verbindt conclusies aan oversterfte, maar dat heeft niks te maken met de QALY's uit de inschatting van EZ. Appels en peren, waarbij opgemerkt moet worden dat de peren van KPMG behoorlijk rot zijn, aangezien die ook lockdowns zou adviseren als driekwart van de bevolking thuis psychisch in de kreukels zou liggen, immers (nog) niet dood. Zo ga je niet om met mensen.
:foei:

Voor het rapport van KPMG geldt wat tante Bep ooit zei, dat achteraf bezien ieder doolhof een makkie is. Daarbij komt dat KPMG behoort tot de vaste kring van consultants van de overheid, en meegeschreven heeft aan het beleid in de afgelopen jaren. Neutraliteit is nul. KPMG bepleitte eerder de existentieel foute QR maatschappij. KPMG bepleit in dit rapport meer EU, maar laat het debacle van de vaccinatie bestellingen gemakshalve onvermeld. Niks over manipulatieve communicatie door de overheid. Grond- en mensenrechten worden niet genoemd. Voor de conclusie 'het Nederlands coronabeleid schoot ernstig tekort' is nog maar de helft van het verhaal meegenomen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zonder Rutte doctrine (achterhouden van informatie, en het voortdurend bezig zijn met reputatie en beeldvorming) beter beleid was gevormd.

En ja, er is inderdaad te laat ingegrepen. Waarom? Omdat Nederland beleid maakte op basis van de druk op de zorg, een criterium dat Enzo & Co in discussies hier eindeloos bleven na papegaaien. Daardoor zijn er, ook in de beperkte blik van KPMG, onnodig doden gevallen. Er had in plaats daarvan gekeken moeten worden naar het aantal besmettingen, stelt KPMG. Het maakt voor mijn argumentatie niet uit. In beide gevallen was de coronapas onnodig, zie #452. En had ik al verteld dat deze ook nog eens een massale schending van grondrechten is?
:hum:

Wat een rommeltje.
Voor de leek: ziekenhuisopnames en druk op de zorg volgen altijd een paar weken na de toename van besmettingen. Landen als Denemarken en Noorwegen grepen meteen in met en harde lockdown toen de besmettingen opliepen, Groot-Brittannie en Nederland waren later. Gevolg: vele duizenden onodige doden.
'En ja, er is inderdaad te laat ingegrepen' bakt Baedeker er nog van. En het alternatief van Baedeker: helemaal niet ingrijpen
Op basis van een inschatting vantevoren over qaly's en de suggestie dat de oversterfte die precies samenviel met de toppen van het aantal ziektegevallen wel eens niet met covid te maken zou kunnen hebben. Dit zal ook wel 'aangetoond' heten in het Baedeker Gokpaleis. Wel fijn dat we over het KPMG wel kunnen discussieren omdat we weten wat erin staat. :rolleyes:
En ja, je kunt Denemarken wel opvoeren als voorbeeld genoemd om alle maatregelen op te heffen, maar dat kan door harde lockdown, coronapas en een testmaatschappij.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 589 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]