Het is nu di okt 19, 2021 1:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo sep 15, 2021 10:42 am 
lid

Catharine Keyl heeft helemaal gelijk ,dat het niveau van de talkshows beland is onder nul ,
d.w.z. geen enkle passie ,geen enkele kritische vragen , eindeloze virologen en louter verveling voor de kijker

Ligt dit aan de generatie van nu of aan de omroepen, die liever met progamma's komen over boeren en bakken?
Misschien moeten Keyl en Pauw gewoon terug komen?

Toen ’Op 1 ’ bijna twee jaar geleden begon, vroegen kranten mij wat ik ervan verwachtte, van een elke dag wisselende dubbelpresentatie? Ik zei toen dat het een ramp zou worden. Kijkers willen zich identificeren met de presentator en dat lukt niet met elke dag anderen. Ik wist toen nog niet dat corona eraan zat te komen. Daardoor leek het alsof ’Op 1 ’ in het begin een succes was. Iedereen wilde alles weten over de pandemie. Maar tegen de tijd dat Gommers als vaste gast werd uitgenodigd, waren de kijkers corona zat. Dat werd te laat gesignaleerd. Voeg daarbij presentatoren die erbij zitten alsof ze passieloos, verveeld en initiatiefloos zijn en het is het begin van de ondergang. Goede uitzonderingen daargelaten.

Voor de jongere mensen die denken dat ik niet weet waar ik het over heb: ik presenteerde 15 jaar lang dagelijks talkshows. Je kunt dat er niet even bij doen, je leven wordt er door bepaald. Je moet er 150% voor gaan, zie Jeroen Pauw en Matthijs van Nieuwkerk.

https://www.telegraaf.nl/vrouw/16581992 ... iatiefloos

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: wo sep 15, 2021 11:01 am 
lid

Nadia Moussaid is het soort gekleurde presentator dat Fidan Ekiz had moeten zijn om door te mogen gaan met De Vooravond. Deze dame doet namelijk wél waar Fidan geen boodschap aan had: het braaf aan de man brengen van wat in de NPO-leiding als welkome meningsvorming wordt gezien, evenals het kritisch bevragen van ontwikkelingen die daar als onwelkom gelden. De eer het levend voorbeeld te zijn van deze praktijk was maandag, bij Op1, de vlijmscherpe cartoonist Ruben L. Oppenheimer. Hij had het gore lef opgebracht de persoon te ontheiligen die op de burelen van de NPO juist met alle denkbare middelen als de nieuwe heilige wordt gepositioneerd: D66-leider Sigrid Kaag. Oppenheimer had haar vliegend op een bezemsteel afgebeeld, in een, eerlijk gezegd, komisch aandoende poging de Twin Towers omver te halen, waarvan de raampartijen de onaantastbare, lachende tronie van Mark Rutte te zien gaven. Deze cartoon kwam Oppenheimer op een zichtbaar getergde Moussaid te staan, die op hooghartige toon wilde weten wat hij met deze cartoon ‘bedoelde’, alsof een beetje cartoonist daarover een preek moet klaar hebben liggen.

Voor degenen die Nadia Moussaid nog niet zo goed, of helemaal niet, kennen: zij is de vrouw die het volledig geflopte cultuurmagazine van de VPRO, Mondo, binnen de kortste keren tot een zouteloos papje wist om te toveren. En gaf leiding aan menige tafeldiscussie met allerlei kunstenaars die vooral over hun wereldbeeld, hun activisme, hun trauma’s en hun gevoelens spraken, kortom, dingen waar we allemaal wel eens last van hebben, maar die ons tegelijkertijd niks wijzer maken over cultuur. Had Nadia nou maar eens een schrijver onderbroken die – herinner ik me – met een humorloze uitdrukking op zijn gezicht kwam voorschrijven waar ‘goede literatuur’ aan moest voldoen, maar nee, dát zijn nou net het soort gasten waar Nadia Moussaid van smult. Wanneer zij woorden als ’transgender’, ‘biseksueel’, ‘ongelijkheid’ of ‘minderheden’ niet voorbij hoort komen in drie achtereenvolgende zinnen begint ze op haar stoel te schuiven. En belt haar redactie naar Akwasi voor de broodnodige aanvulling.

Enfin, die Nadia Moussaid dus, nam maandag de gedaante aan van een grootinquisiteur die de ‘stoute’ cartoonist Oppenheimer op het matje riep. En hoewel de cartoonist in keurige bewoordingen de ontstaansgeschiedenis van de controversiële tekening uitlegde en de verschillende niveaus waarop je de tekening als consument kon opvatten, was het pijnlijk om te zien dat niet de vragensteller zich moest verantwoorden voor haar wantrouwen jegens de cartoonist Oppenheimer, maar Oppenheimer voor het simpelweg uitoefenen van zijn beroep! En dan te bedenken dat Moussaid tegenwoordig een coryfee is van de VPRO, ooit de vrijzinnige vluchtheuvel voor ruimdenkend Nederland.

Benieuwd hoe lang Nadia Moussaid mag proberen het ideologische wensenlijstje van de NPO-top in afzichtelijke tv-formats bij ons naar binnen te laten glijden. Mijn voorspelling? Heel lang.

https://tpo.nl/2021/09/14/op1-presentat ... g-cartoon/

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do sep 16, 2021 3:18 am 
lid

Van De Telegraaf word ik doorgaans niet warm of koud en van The Post Online heb ik al helemaal geen hoge pet op, maar deze twee bijdragen zijn me uit het hart gegrepen. Het kan verkeren.

Net als Catherine Keyl viel ook mij iets op aan de primetime- en late-nightslots van de laatste tijd: de presentatoren lijken het er een beetje bij te doen. Van Keyl zelf en Pauw en Witteman en Barend en Van Dorp en Van Nieuwkerk wisten we al langer dat hun talkshows voor henzelf een levensstijl waren; ze stonden er mee op en gingen er mee naar bed. Daar zit stevig de klad in en misschien heeft Keyl wel gelijk dat dat tot de futloosheid van dit anders zo (in elk geval potentieel) spraakmakende, informatieve en amusante genre heeft geleid.

Aan de andere kant: Jinek en Humberto lijken nog steeds van de stempel die hun talkshows als een persoonlijk project zien, maar ook die willen maar niet tintelen.

Voor Beau van Erven Dorens geldt de ambitie van de personality show annex praatprogramma waarschijnlijk nog veel sterker, en die vind ik persoonlijk het meest verfrissend. Misschien is dat niet toevallig. Plus Jort Kelders zaterdagmiddagprogramma op Radio 1, maar goed – dat is zaterdagmiddag op de radio.

Andere uitzondering is zo'n ouwe NPO'er die een grote, grote passie op tv mag uitleven en dat goddank met verve doet: Paul Witteman. Maar zijn Studio Witteman is gewijd aan klassieke muziek en dan sta je er algauw als belegen op. Plus Frits Spits' zaterdagmiddagprogramma op Radio 1, maar goed – dat is nóg zo'n ouwe NPO'er, zaterdagmiddag op de radio, en gaat over de Nederlandse taal.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: do sep 16, 2021 3:42 am 
lid

,,,Ik dwaal weer eens af, niet in de laatste plaats omdat klassieke en zo ongeveer alle andere muziek en de Nederlandse (en Engelse) taal tot mijn eigen passies behoren. Maar Witteman en Spits leiden me wel weer terug naar de twee bijdragen waar dit allemaal om draait.

Ik ben nogal een cultuurfreak en dus liggen culturele zaken me na aan het hart. Ben niet zo'n tv-kijker, volg de actualiteiten diagonaal, ben in plaats daarvan verslingerd aan YouTube en andere internetdomeinen.

Van daaruit weet ik, bijvoorbeeld, hoezeer Wittemans programma zelfs in kringen van muziekliefhebbers die de Nederlandse taal niet machtig zijn tot verzuchtingen leidt: Kom daar nog eens om!; in de VS, het VK, Canada, Australië, de hele Anglosphere... ze hebben er alle middelen voor and then some, maar hoe zeldzaam is dit. Kan je nagaan wat te denken van De Taalstaat van Frits Spits. Volstrekt uniek.

Ja, dit is óók een verkapt pleidooi voor de Nederlandse Publieke Omroep. Looking at you, baedeker, ouwe reisgids van me. :foei2: Wat de NPO voor een grijpstuiver vermag (alles naar rato), ook in het bezingen en ondersteunen van onze eigen cultuur, daar kunnen ze in een slordige 99,9% van de wereld alleen maar van dromen.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: do sep 16, 2021 4:48 am 
lid

...Maar er is ook een probleem met Witteman en Spits; net als met Beau en Jort, trouwens. – En Pauw, en Van Nieuwkerk, en Dijkstra, en Van den Brink, en Groenhuijsen, en Klamer, en zeker Schimmelpenninck. Die vooral.

Dat probleem is bepaald niet uniek voor Nederlandse medialandschap, maar het werkt er wel in uit: het zijn allemaal niet al te jonge, zo niet bejaarde – maar bovenal witte mannen.

Brrrrr.

Jinek kan er misschien nog mee door omdat ze vrouw is en Humberto omdat-ie een kleurtje van het een of ander heeft. Maar daar houdt het bij de commerciëlen wel zo'n beetje mee op.

Nu zou je kunnen denken: goed dat er in de NPO nog figuren zijn te vinden als Fedin en Nadia die tegen al dit onrecht nog wat tegenwicht kunnen bieden. En Hilbrand, en Veenhoven, en Sijtsma, en Ten Napel (Carrie, that is, niet Evert), en Fikse, en Splinter, en Giovanca. – Die vooral. Net als Fedin en Nadia nog met een kleurtje ook. Geweldig zo divers.

Maar dit is waar mijn eigen bezwaar pas echt begint: ze denken allemaal hetzelfde, dragen allemaal hetzelfde uit, schieten allemaal in dezelfde kramp op hetzelfde moment, berijden allemaal dezelfde clichés op dezelfde waan van het moment – hoe krankzinnig ze ook zijn: O jee, een zwarte deerne heeft een gedicht voorgedragen, kan dat wel worden vertaald door een transgender die wit is. O jee, een witte cartoonist met ballen heeft een persoon met een baarmoeder getekend die op een bezem het ongenaakbare ballenimperium bevliegt, kan niet anders dan haat tegen een baarmoederpersoon met een mening zijn. Want bezem. Want baarmoeder. Of zoiets.

Goeie genade. :blink:

Dat Nadia Moussaid het toenmalige cultuurmagazine van de VPRO eigenhandig om zeep heeft geholpen met dit soort nonsens, is slechts een voetnoot. De VPRO was daar ooit goed in. Nu maken ook zij dit tot een instrument van de politiek van het sentiment.

Misschien dat Brommer op Zee nog bestaansrecht heeft. Ze proberen het tenminste, en Wilfried de Jong laat zich niet snel in hokjes vangen, ook al is-ie dan van de verkeerde sekse en de verkeerde kleur. En hij heeft-ie een Vlaamse sidekick met een flamoes. Godlof?

Waar al die clichés en de verafgoding van stereotypen vandaan komen? Misschien dat dit iets leert:

https://www.youtube.com/watch?v=cTAnCLo6Fgo.

I don't know. Misschien.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: do sep 16, 2021 8:28 am 
lid

animo schreef:
Van De Telegraaf word ik doorgaans niet warm of koud en van The Post Online heb ik al helemaal geen hoge pet op, maar deze twee bijdragen zijn me uit het hart gegrepen. Het kan verkeren.

Net als Catherine Keyl viel ook mij iets op aan de primetime- en late-nightslots van de laatste tijd: de presentatoren lijken het er een beetje bij te doen. Van Keyl zelf en Pauw en Witteman en Barend en Van Dorp en Van Nieuwkerk wisten we al langer dat hun talkshows voor henzelf een levensstijl waren; ze stonden er mee op en gingen er mee naar bed. Daar zit stevig de klad in en misschien heeft Keyl wel gelijk dat dat tot de futloosheid van dit anders zo (in elk geval potentieel) spraakmakende, informatieve en amusante genre heeft geleid.

Aan de andere kant: Jinek en Humberto lijken nog steeds van de stempel die hun talkshows als een persoonlijk project zien, maar ook die willen maar niet tintelen.

Voor Beau van Erven Dorens geldt de ambitie van de personality show annex praatprogramma waarschijnlijk nog veel sterker, en die vind ik persoonlijk het meest verfrissend. Misschien is dat niet toevallig. Plus Jort Kelders zaterdagmiddagprogramma op Radio 1, maar goed – dat is zaterdagmiddag op de radio.

Andere uitzondering is zo'n ouwe NPO'er die een grote, grote passie op tv mag uitleven en dat goddank met verve doet: Paul Witteman. Maar zijn Studio Witteman is gewijd aan klassieke muziek en dan sta je er algauw als belegen op. Plus Frits Spits' zaterdagmiddagprogramma op Radio 1, maar goed – dat is nóg zo'n ouwe NPO'er, zaterdagmiddag op de radio, en gaat over de Nederlandse taal.

Met het muziekprogramma van Witteman en het taalprogramma van Trip ,noem je wel een paar toppers.
Dit zijn dan wel programma's gepresenteerd door babyboomers.
Ik mis nog steeds het boeken en muziek programma op zondag morgen.

Kennelijk vindt de NPO het belangrijker om heel Holland te laten bakken en de boeren aan een vrouw te helpen ,
met programma's die ook bij RTL en SBS6 uitgezonden kunnen worden.
Het is niet dat ik de publieke omroep niet waardeer, integendeel ,alleen vind ik het jammer dat ze te veel doen aan nivellering,
vanuit de veronderstelling dat het volk dom is en alleen brood en spelen nodig heeft.

Sinds dat Jip en Janneke de norm is geworden in de politiek , is dat ook de norm geworden in de media en de elite is een taboe geworden.
Zelfs in de 2e kamer zitten ze/we tegen de hompen klei aan te kijken , zo van doe gewoon , laag bij de grond en verhef je niet.
Waarschijnlijk moeten we wachten op een andere tijdperk van een andere generatie.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: do sep 16, 2021 10:18 am 
lid

Ik zit iedere dag tegen hompen klei aan te kijken en steeds minder naar het te veel aan talkshows die draaien om ophef.

Hompen klei.....doe gewoon, laag bij de grond en verhef je niet. Ik zie dat toch anders: klei, iets ouds in een modern jasje:

Eems-Dollard 2050 Vlog 3: Kleirijperij
https://www.youtube.com/watch?v=jF-YE4swZNg

Van yoghurt naar kwark en van kwark naar een vaste substantie:

Milieuvriendelijke dijk met grof geweld getest: 'Windkracht 12!'
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... 8-KbWxitbQ

Zo gek is die kleiwand in de Kamer niet, vooral als er iemand voor staat die weet wat het is om met de poten in de klei te staan:

Bijdrage debat Afghanistan 15 september 2021
https://www.youtube.com/watch?v=EVmn4G7Aylg

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: do sep 16, 2021 10:36 am 
lid

Met name die laatste paar zinnen van Omtzigt over de verhouding Kaag en Rutte. Meesterlijk !

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: vr sep 17, 2021 7:58 am 
lid

Biertje schreef:
Met name die laatste paar zinnen van Omtzigt over de verhouding Kaag en Rutte. Meesterlijk !

Het was weer smullen gister bij de praatprogramma,s.
RTL weer op de telegraaf toer genoot van de val van Kaag
Kelder , de Rutte propagandist, had Maarten van Rossum er bij gehaald, om toch nog een zwaargewicht aan tafel te hebben.

Het was duidelijk dat iedereen had genoten van een klassiek drama, met het duo Klaver/Ploumen in de Judasrol
en Segers met de bijbel onder de arm, die als Petrus de haan liet kraaien.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: za okt 02, 2021 8:42 pm 
lid

Ik verspil er mijn tijd niet meer aan, in de krant of op het nieuws is beknopt te horen hoe de vlag erbij hangt.

Minste kijkers ooit voor Op1: 286.000 mensen zien Gouden Kalf-special
https://www.nu.nl/media/6160208/minste- ... ecial.html

Op1 heeft volgens Stichting KijkOnderzoek vrijdagavond 286.000 kijkers getrokken. Niet eerder keken er zo weinig mensen naar de talkshow die vrijdag geheel in het teken stond van de Gouden Kalveren.

En is het erg als ik hierom moeten lachen?

Kritiek op gebrek aan winnende vrouwen bij Kalveren: 'Organisatie mag zich diep schamen’
https://www.ad.nl/show/kritiek-op-gebre ... ~a9ce5f3d/

Dat er gisteravond tijdens de uitreiking van de Gouden Kalveren geen enkele vrouw een beeldje heeft gewonnen in de belangrijkste categorieën, stuit zowel actrice Katja Herbers als cabaretier Yora Rienstra tegen de borst. Zij zijn niet de enige: nog meer bekende Nederlanders spreken hun onvrede uit over de keuze om de felbegeerde prijs ‘genderneutraal’ te maken.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: za okt 02, 2021 8:52 pm 
lid

Lies schreef:
Ik verspil er mijn tijd niet meer aan, in de krant of op het nieuws is beknopt te horen hoe de vlag erbij hangt.

Minste kijkers ooit voor Op1: 286.000 mensen zien Gouden Kalf-special
https://www.nu.nl/media/6160208/minste- ... ecial.html

Op1 heeft volgens Stichting KijkOnderzoek vrijdagavond 286.000 kijkers getrokken. Niet eerder keken er zo weinig mensen naar de talkshow die vrijdag geheel in het teken stond van de Gouden Kalveren.

En is het erg als ik hierom moeten lachen?

Kritiek op gebrek aan winnende vrouwen bij Kalveren: 'Organisatie mag zich diep schamen’
https://www.ad.nl/show/kritiek-op-gebre ... ~a9ce5f3d/

Dat er gisteravond tijdens de uitreiking van de Gouden Kalveren geen enkele vrouw een beeldje heeft gewonnen in de belangrijkste categorieën, stuit zowel actrice Katja Herbers als cabaretier Yora Rienstra tegen de borst. Zij zijn niet de enige: nog meer bekende Nederlanders spreken hun onvrede uit over de keuze om de felbegeerde prijs ‘genderneutraal’ te maken.

Nou IS het genderneutraal, nou is het weer niet goed.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2021 3:09 am 
lid

PeterJKH schreef:

Ochja het TV-publiek begint te verouderen he.. en LHBT en gender zijn misschien niet zozeer thema's, die oudere mensen bezig houden :fluiten:

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2021 8:11 am 
lid

Einstein schreef:
PeterJKH schreef:

Ochja het TV-publiek begint te verouderen he.. en LHBT en gender zijn misschien niet zozeer thema's, die oudere mensen bezig houden :fluiten:

Het voordeel van ouder zijn is dat je (hopelijk) meer levenswijsheid hebt en begrijpt dat alles niet zwart-wit is (no pun intended), maar meestal een schakering van grijs heeft. Dingen die je op je 25e héél belangrijk vond en waar je je vreselijk over kon opwinden, kun je nu relativeren in de wetenschap dat de soep zelden tot nooit zo heet wordt gegeten als ze wordt opgediend.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2021 9:47 am 
lid

Einstein schreef:
PeterJKH schreef:

Ik denk het gros van de Bederlanders niet. Het meest vreemde vind ik waarom de NPO zulke programma's in stand houdt terwijl de kijkcijfers dalen.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2021 11:01 am 
lid

PeterJKH schreef:
Einstein schreef:
PeterJKH schreef:

Het voordeel van ouder zijn is dat je (hopelijk) meer levenswijsheid hebt en begrijpt dat alles niet zwart-wit is (no pun intended), maar meestal een schakering van grijs heeft. Dingen die je op je 25e héél belangrijk vond en waar je je vreselijk over kon opwinden, kun je nu relativeren in de wetenschap dat de soep zelden tot nooit zo heet wordt gegeten als ze wordt opgediend.
Daarom heeft Jeroen Krabbé nu ook gelijk gekregen:

Jeroen Krabbé over Gouden Kalveren: 'Groteske flauwekul'
https://www.nporadio1.nl/nieuws/cultuur ... ijn-anders

"helemaal doorgeflipt"......bij veel onderwerpen die ons bezig houden kan je deze woorden gebruiken. In Vroege Vogels vanmorgen ook weer voorbeelden waar wens en praktijk niet samengaan.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2021 1:29 pm 
lid

Lies schreef:
PeterJKH schreef:
Einstein schreef:

"helemaal doorgeflipt"......bij veel onderwerpen die ons bezig houden kan je deze woorden gebruiken. In Vroege Vogels vanmorgen ook weer voorbeelden waar wens en praktijk niet samengaan.

Ik geloof niet dat hij persé gelijk heeft. Zowel bij mannen als bij vrouwen gaat het erom, welke diepgang en lading je aan een rol mee kunt geven, hoezeer je het karakter dat je speelt, geloofwaardig neer kunt zetten, en dat is de prestatie die wordt geleverd, niet het man of vrouw zijn. Simone Signoret bijvoorbeeld kon met één blik in de camera, zonder een woord te zeggen, een heel verhaal vertellen, een hele sfeer schetsen, een stemming overbrengen. Daarin was ze vele mannen veruit de baas. En zo zijn er wel meer voorbeelden van briljante actrices.

Maar waar het op neerkomt, is dat we (en ook zeker vrouwen) een keuze moeten maken: vrouwen willen gelijk behandeld worden als mannen en op dezelfde merites beoordeeld worden als mannen, maar dan kan je niet tegelijkertijd verlangen dat, bij het maken van de uiteindelijke beoordeling, er toch alsnog een onderscheid wordt gemaakt tussen vrouwen en mannen.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2021 2:32 pm 
lid

Wat is er mis met een gouden kalf voor een vrouw en een gouden kalf voor een heer? Ik word knettergek van dit gezeur want het gaat over woke.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: zo okt 03, 2021 2:49 pm 
lid

Biertje schreef:
Wat is er mis met een gouden kalf voor een vrouw en een gouden kalf voor een heer? Ik word knettergek van dit gezeur want het gaat over woke.

Van alles, want vrouwen willen dezelfde behandeling als mannen, en dan moeten ze niet gaan mekkeren als ze die krijgen doordat de prijs geslachtsonafhankelijk wordt.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: za okt 09, 2021 8:34 pm 
lid

Zit ademloos te luisteren naar Radio 1, 'Wat blijft'.
Wat een bril-jant programma. Nu als onderdeel: een integrale uitzending van de podcast naar aanleiding van het overlijden van Louis Andriessen afgelopen juli.

Kijk, dit zijn dingen waar ik de publieke omroep om koester. Schitterend.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: zo okt 10, 2021 12:03 am 
lid

Lies schreef:
PeterJKH schreef:
Einstein schreef:

Aardig clipje in dit verband, uit een talkshow nog wel, maar dit keer niet van een publieke zender. Belangrijker: het komt uit de VS – waar AL dit soort onzin vandaan komt die ook in ons publieke én commerciële bestel wordt nagebauwd alsof het common sense zou moeten zijn. . Een kleine greep:

Please don't make the Olympics into the Oscars. Oh what's that, they did already? (...) When the Oscars aired, I commented that the theme of that evening was We Dare You To Be Entertained.

Young people have to stop flattering themselves that they're Nostradamus and would've foreseen, had they been around then, everything that is unacceptable now.

My politics have not changed. But I'm reacting to politics that have. And this yet another example of how the woke invert the very thing that used to make liberals 'liberals'.

Vooral die laatste is me uit het hart gegrepen. Het heeft even geduurd, maar Bill Maher heeft z'n weg terug gevonden naar wat links met een ruggengraat is. En dat betekent dus NIET: je oren laten hangen naar alles wat 'links' is OMDAT het links heet, of 'progressief', en dus alles wat goed en lief is – of lijkt. Al was het maar omdat je dan blindelings vanuit een schuttersputje in een gepolariseerd slagveld schiet. Niet in de laatste plaats in je eigen voet.

Bill bevindt zich dus op bijzonder glad ijs. En ik prijs hem daarvoor.

...Wat het tweede citaat betreft, misschien was dit iets sterker geweest:

Young people need to stop flattering themselves that they're Nostradamus to foresee, now that they're merely around, that everything they say will be acceptable when they actually grow up.

En ja, dat gaat ook over het voor het postmoderne, per definitie voor feit en onderzoek geïmmuniseerde gendergezwam waar extreem-links en academisch gevormd Noord-Amerika – Biden en Trudeau als gezworen bondgenoten voorop – het lucratieve patent op heeft. En ook dát wordt in de Nederlandse publieke én commerciële media nagebauwd alsof het common sense zou moeten zijn.

Ik ben, kortom, razend benieuwd hoe we over tien jaar denken over de alfabetsoep die Biden en Trudeau niet eens kunnen uitspreken terwijl ze hun onvoorwaardelijke loyaliteit ermee betuigen. Want o, wat is het lief. :holy:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]