Het is nu za dec 04, 2021 1:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 12:00 pm 
lid

We horen steeds duidelijker dat bepaalde mensen en groepen mensen zich niet willen laten vaccineren. Dit kan allerlei redenen hebben. Maar een feit is dat ze onnodig een gevaar vormen voor zichzelf, de samenleving, de zorgcapaciteit van de ziekenhuizen, de vrijheid van andere mensen en eventueel de economie, als er weer een fikse uitbraak volgt.
Als de vrijheid om je niet te laten vaccineren zo hoog opgenomen wordt dat dit alles tot gevolg kan hebben, is het noodzakelijk om vormen te bedenken die de veiligheid van het land betreffen.
Het beste zou het zijn als we een eiland zouden hebben en alle weigeraars daarheen dirigeren. Op dat eiland kunnen ze zich dan geheel vrij bewegen, wandelen, fietsen, hardlopen etc. Maar ze mogen dan niet met bootjes naar het gevaccineerde deel van het land toegaan.
Natuurlijk zijn er nog andere mogelijkheden, maar die kan ik nu even niet bedenken.
Misschien dat er andere creatievelingen zijn die ook goede ideeën hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 1:09 pm 
lid

Mja, hier geldt grondwettelijk beschermde onschendbaarheid van het lichaam.
Als gevaccineerden het anders willen regelen, dan mogen ze van mij best verkassen.
Madagascar misschien?

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 1:10 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
We horen steeds duidelijker dat bepaalde mensen en groepen mensen zich niet willen laten vaccineren. Dit kan allerlei redenen hebben. Maar een feit is dat ze onnodig een gevaar vormen voor zichzelf, de samenleving, de zorgcapaciteit van de ziekenhuizen, de vrijheid van andere mensen en eventueel de economie, als er weer een fikse uitbraak volgt.
Als de vrijheid om je niet te laten vaccineren zo hoog opgenomen wordt dat dit alles tot gevolg kan hebben, is het noodzakelijk om vormen te bedenken die de veiligheid van het land betreffen.
Het beste zou het zijn als we een eiland zouden hebben en alle weigeraars daarheen dirigeren. Op dat eiland kunnen ze zich dan geheel vrij bewegen, wandelen, fietsen, hardlopen etc. Maar ze mogen dan niet met bootjes naar het gevaccineerde deel van het land toegaan.
Natuurlijk zijn er nog andere mogelijkheden, maar die kan ik nu even niet bedenken.
Misschien dat er andere creatievelingen zijn die ook goede ideeën hebben.

Noem het Forumland of zoiets.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 1:25 pm 
lid

bij dit soort klungelige voorstellen van een kabinet dat allang al over zijn houdbaardheidsdatum heen is vraag ik mij eigenlijk af: wie moet wie controleren, wie documenteert en wie controleert het document?

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 1:35 pm 
lid

Ik hoor dat minister De Jonge ons in de camera niet lang geleden nog had bezworen dat wij nooit medische apartheid zouden krijgen.

Dan verwacht ik natuurlijk van de media dat ze uitgebreid aandacht gaan schenken aan deze plotselinge ommezwaai van een DEMISSIONAIR minister.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 6:11 pm 
lid

Wat ik niet snap is waarom een cafe-eigenaar niet zijn personeel mag controleren op vaccinaties maar de gasten daarop wel moet controleren. Schiet mij maar lek.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 11:19 am 
lid

Zorg:

We kwamen al ic-bedden tekort bij gewone -voorspelbare- griepgolven.
Dit betekent ook, dat we geen bedden hebben voor echte calamiteiten, zoals neerstorten van een vliegtuig, botsing volle treinen, grote kettingbotsing, laat staan een plotselinge epidemie of pandemie.

Van de 1150 ic-bedden op papier, zijn er in werkelijk 1028 (30 juni 2020)
Nu er ic-verpleegkundigen massaal afhaken omdat ze zijn weggetreiterd door werkgevers en het kabinet, kan niet eens de 1100 meer worden gehaald, ook niet in een noodsituatie.
Het vreselijke tekort ligt aan de marktwerking, en neoliberaal beleid in de zorg. Het ziektepercentage in de zorg is 6,5% tegen 4,7% gemiddeld.
Het tekort en de overbelasting hebben niets te maken met niet-gevaccineerden, maar het neoliberale beleid met applaus voor de zorgverleners, en het wegrennen toen er gestemd moest worden over beter loon. Daar mag je de niet-gevaccineerden niet de schuld van geven!

Gevaar

Gevaccineerden zijn net zo gevaarlijk voor elkaar als niet-gevaccineerden voor gevaccineerden. Dat blijkt uit steeds meer onderzoeken.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ijs-vaccin

In bescherming nemen

Ik lees steeds vaker het argument dat niet-gevaccineerden in bescherming moeten worden genomen tegen zichzelf en daarom moeten worden uitgesloten.
Wtf. Gaan we mensen die moeilijk ter been zijn ook verbieden een spoorweg overgang over te steken of een drukke straat, omdat ze niet snel genoeg zijn? En laten we kinderen niet meer op straat spelen omdat ze nogal impulsief zijn en zo de straat op rennen?

Het past natuurlijk wel mooie bij de ideeen van sommige partijen, dat zij vinden dat zij het recht hebben om mensen te verbieden vlees te eten, vet te eten, melk te drinken, etc. De burgers moeten tenslotte toch tegen zichzelf beschermd worden, nietwaar?

En willen we groepen mensen nu echt rechten afnemen om ze tegen zichzelf te beschermen of ons, tegen een natuurlijke ziekte? Gevaccineerden worden er toch minder ziek van, dus so what?
Nu gaat het om niet-gevaccineerden, straks om vleeseters, of mensen die van een patatje houden.
Het bestaan van de glijdende schaal is al eeuwen bekend!

Ik ben tegen iedere tweedeling in de samenleving die niet echt strikt noodzakelijk is. En dat is de scheiding tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden zeker niet.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 11:35 am 
lid

Raya schreef:
Zorg:

We kwamen al ic-bedden tekort bij gewone -voorspelbare- griepgolven.
Dit betekent ook, dat we geen bedden hebben voor echte calamiteiten, zoals neerstorten van een vliegtuig, botsing volle treinen, grote kettingbotsing, laat staan een plotselinge epidemie of pandemie.

Van de 1150 ic-bedden op papier, zijn er in werkelijk 1028 (30 juni 2020)
Nu er ic-verpleegkundigen massaal afhaken omdat ze zijn weggetreiterd door werkgevers en het kabinet, kan niet eens de 1100 meer worden gehaald, ook niet in een noodsituatie.
Het vreselijke tekort ligt aan de marktwerking, en neoliberaal beleid in de zorg. Het ziektepercentage in de zorg is 6,5% tegen 4,7% gemiddeld.
Het tekort en de overbelasting hebben niets te maken met niet-gevaccineerden, maar het neoliberale beleid met applaus voor de zorgverleners, en het wegrennen toen er gestemd moest worden over beter loon. Daar mag je de niet-gevaccineerden niet de schuld van geven!

Gevaar

Gevaccineerden zijn net zo gevaarlijk voor elkaar als niet-gevaccineerden voor gevaccineerden. Dat blijkt uit steeds meer onderzoeken.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ijs-vaccin

In bescherming nemen

Ik lees steeds vaker het argument dat niet-gevaccineerden in bescherming moeten worden genomen tegen zichzelf en daarom moeten worden uitgesloten.
Wtf. Gaan we mensen die moeilijk ter been zijn ook verbieden een spoorweg overgang over te steken of een drukke straat, omdat ze niet snel genoeg zijn? En laten we kinderen niet meer op straat spelen omdat ze nogal impulsief zijn en zo de straat op rennen?

Het past natuurlijk wel mooie bij de ideeen van sommige partijen, dat zij vinden dat zij het recht hebben om mensen te verbieden vlees te eten, vet te eten, melk te drinken, etc. De burgers moeten tenslotte toch tegen zichzelf beschermd worden, nietwaar?

En willen we groepen mensen nu echt rechten afnemen om ze tegen zichzelf te beschermen of ons, tegen een natuurlijke ziekte? Gevaccineerden worden er toch minder ziek van, dus so what?
Nu gaat het om niet-gevaccineerden, straks om vleeseters, of mensen die van een patatje houden.
Het bestaan van de glijdende schaal is al eeuwen bekend!

Ik ben tegen iedere tweedeling in de samenleving die niet echt strikt noodzakelijk is. En dat is de scheiding tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden zeker niet.
Ik ben ook tegen een tweedeling waarbij niet-gevaccineerden steeds voorrang krijgen op een IC boven gevaccineerden die een niet-levensbedreigende operatie moeten ondergaan. Je kunt hen niet eeuwig op een wachtlijst zetten.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 12:15 pm 
lid

Rest het gegeven dat niet-gevaccineerden hun achterstand in natuurlijke immuniteit op termijn gaan inlopen. Denk even na wat dit op termijn gaat betekenen: van een bron van zorg worden de ongevaccineerden een groep die op termijn, eenmaal besmet geweest zijnde, geen virus meer kan doorgeven.

Prik-immuniteit en natuurlijke immuniteit vullen elkaar aan, ook voor dezelfde persoon!

Zoals Ab Osterhaus nu ook toegeeft, natuurlijke immuniteit is zelfs sterker dan immuniteit via een prik. Als Osterhaus, die veel belangen heeft in de vaccin-industrie, dit al toegeeft, is er iets aan de hand.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 12:52 pm 
lid

Rightnow schreef:
Rest het gegeven dat niet-gevaccineerden hun achterstand in natuurlijke immuniteit op termijn gaan inlopen. Denk even na wat dit op termijn gaat betekenen: van een bron van zorg worden de ongevaccineerden een groep die op termijn, eenmaal besmet geweest zijnde, geen virus meer kan doorgeven.

Prik-immuniteit en natuurlijke immuniteit vullen elkaar aan, ook voor dezelfde persoon!

Zoals Ab Osterhaus nu ook toegeeft, natuurlijke immuniteit is zelfs sterker dan immuniteit via een prik. Als Osterhaus, die veel belangen heeft in de vaccin-industrie, dit al toegeeft, is er iets aan de hand.
Ja, maar kost dit niet een hoop doden?. Immers de sterksten zullen het overleven zoals in de natuur. Mensen met een zwak gestel help je dan niet meer. Voer dit eens door bij bijvoorbeeld huisdieren. Er zullen bijvoorbeeld aardig wat katten bezwijken als ze niet meer ingeënt tegen kattenziekte. Vroeger was dat een eenmalige prik, die wordt nu jaarlijks herhaald.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 12:54 pm 
lid

Rightnow schreef:

*zucht* je snapt het weer eens niet, we doen aan vaccinatie zodat minder mensen in het ziekenhuis en de intensive care belanden. Niet omdat vaccinatie een betere immuniteit geeft dan rechtstreeks besmetting :rolleyes:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 1:02 pm 
lid

En laat dat nu eens staan: Osterhaus zegt het zelf.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 1:11 pm 
lid

Rightnow schreef:
En die heeft belangen in de vaccins-industrie, wat jij beweert. Waarom stoot hij dat niet af?

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 1:18 pm 
lid

Rightnow schreef:

Wat zegt hij precies? Ik ben wel benieuwd hoe uitlatingen van Osterhaus op dit onderwerp gemisinterpreteerd worden.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 1:19 pm 
lid

Lumiere schreef:
Rightnow schreef:

*zucht* je snapt het weer eens niet, we doen aan vaccinatie zodat minder mensen in het ziekenhuis en de intensive care belanden. Niet omdat vaccinatie een betere immuniteit geeft dan rechtstreeks besmetting :rolleyes:

Ja, dat feit is nu wel dusdanig onomstotelijk dat de anti-vaxxers hun toevlucht nemen tot speculatie's over de werking van vaccins en wat er allemaal in de toekomst staat te gebeuren.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 1:29 pm 
lid

Ik ben een pro-vaxxer dus stop jullie getrol. Ik ken geen bewezen grote risico's. Wie gevaccineerd is, heeft een bepaalde bescherming en dit zie ik nog niet fundamenteel veranderen als het gaat om de ernst van Covid.

Kies op medische gronden niet voor deze prik niet nodig en daar ben ik ook wel weer duidelijk in geweest.

Begrijp dat veel jonge gezonde mensen dezelfde conclusie trekken.

Laatst bijgewerkt door Rightnow op di sep 14, 2021 1:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 1:34 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ik ben een pro-vaxxer dus stop jullie getrol. Ik ken geen bewezen grote risico's.

Kies op medische gronden niet voor deze prik niet nodig en daar ben ik ook wel weer duidelijk in geweest.

Begrijp dat veel jonge gezonde mensen dezelfde conclusie trekken.

Het zou helpen als we niet telkens de basisbeginselen van vaccinatie en vaccinatieprogramma's zouden hoeven uit te leggen.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 1:38 pm 
lid

Enzo, begin 2020 had je geen enkele reactie, nu doe je net alsof je immunologie en virologie begrijpt. Ik ga je niets verwijten.

Het kan geen kwaad om gewoon via wikipedia door te zoeken en klassieke boeken hierover te raadplegen.

Laat je niet intimideren als zou geen enkele burger het begrijpen die niet gepromoveerd is... dat valt mee!

Misschien was je al begonnen?

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 1:52 pm 
lid

Rightnow schreef:
Enzo, begin 2020 had je geen enkele reactie, nu doe je net alsof je immunologie en virologie begrijpt. Ik ga je niets verwijten.

Het kan geen kwaad om gewoon via wikipedia door te zoeken en klassieke boeken hierover te raadplegen.

Laat je niet intimideren als zou geen enkele burger het begrijpen die niet gepromoveerd is... dat valt mee!

Misschien was je al begonnen?

:hardlachen:
Ik heb hier zo'n beetje vanaf het begin gediscussieerd over covid.
Er is niets gecompliceerd, geheims of engs aan vaccins of vaccinatieprogramma's. Dat kun je inderdaad gewoon op wikipedia nalezen.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 2:20 pm 
lid

Het kan, maar wordt dit ook gedaan?

IMMUNOLOGIE Begrijpt men dat er naast B-cellen ook T-cellen bestaan, en dat er naast antilichamen ook T-cellen van belang zijn voor het immunologisch geheugen?

EPIDEMIOLOGIE Begrijpt men dat een groep ongevaccineerde mensen eerder wordt geinfecteerd? Dat men dus na verloop van maanden, bij voortschrijden van de epidemie, meer immuniteit ziet in deze groep? En dat dit consequenties heeft voor de mogelijkheid om nog virus over te dragen?

VIROLOGIE Bij hoeveel mensen is het duidelijk dat alleen een infectie nodig is om vrius door te geven, en dat eenmaal geinfecteerd, de vaccinatiestatus niet veel meer uitmaakt voor hoeveel virus wordt uitgescheiden?

FEITEN Uit Israel en het VK, pioniers in vaccinatie, weten we hoeveel gevaccineerde mensen opnieuw geinfecteerd raken. Geen paniek, de vaccins beschermen tegen de ernst van de ziekte, maar niet tegen de uitscheiding van virusdeeltjes. Jammer dat de bescherming tegen ziekte van de vaccins niet 95 procent is, maar aanzienlijk minder gevaccineerde mensen overlijden, mensen met een medisch rugzakje die zonder vaccin al helemaal een risico hadden gehad.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]