Het is nu vr sep 17, 2021 4:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 10:52 pm 
lid

Raya schreef:
We vaccineren mensen om twee redenen:

- De zorg is niet op orde en kan geen calamiteit aan.
- We accepteren niet meer dat wij onderdeel zijn van de natuur en de natuur de baas is in plaats van de banken en de grote bedrijven.

Dat de economie instort bij een epidemie of pandemie is natuurlijk niet normaal. Ook niet dat er van alles moet worden gedaan om verdere instorting te voorkomen ten koste van de rechten van burgers.
Nog afgezien dat duidelijk van deze pandemie een verdienmodel is gemaakt voor een select clubje bedrijven.

Je twee uitgangspunten zijn gewoon niet waar. De echte reden (er is maar één reden) staat er niet bij.

We vaccineren, om mensen te beschermen tegen Covid. Dat is inderdaad onnatuurlijk, maar wanneer je de natuur zijn gang zou laten gaan, was onze levensverwachting 36 jaar. Misplaatste romantiek uit 1880 om terug te verlangen naar "de natuur", het primitieve bestaan, waarin de sterken overleven, en de zwakken vanzelf dood gaan.. Dat verhaaltje. Ik heb liever neo-liberalisme dan sociaal darwinisme, we weten waar dat op uitdraait. Ik heb er geen probleem mee, dat "bedrijven en banken" zich inzetten voor productie van vaccins, voor de bescherming van mensen tegen Covid. De bedrijven hadden deze pandemie ook liever niet gehad, het virus noch de vaccins zijn in deze wereld om financieele redenen.

Wat die zorg betreft, jij zult dat wel weer wanbeleid noemen.. bezuinigingen, de regering zus en zo, etcetera.. ik noem NU in het HEDEN roeien met de riemen die we hebben. Mensen in de zorg zijn moe, Raya.. en ze hebben er genoeg van, na anderhalf jaar in touw te zijn geweest zonder vakantie. En om momenteel al die FvD-wappies te moeten oplappen: vaccin-eigenwijzen die terugwillen naar de natuur en zichzelf onkwetsbaar wanen.. en in plaats daarvan tegen een D-variantje oplopen. Dat die mensen anderen besmetten en IC-bedden bezet houden, is niet jouw zorg ?

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 11:35 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:
Enzo, begin 2020 had je geen enkele reactie, nu doe je net alsof je immunologie en virologie begrijpt. Ik ga je niets verwijten.

Het kan geen kwaad om gewoon via wikipedia door te zoeken en klassieke boeken hierover te raadplegen.

Laat je niet intimideren als zou geen enkele burger het begrijpen die niet gepromoveerd is... dat valt mee!

Misschien was je al begonnen?

:hardlachen:
Ik heb hier zo'n beetje vanaf het begin gediscussieerd over covid.
Er is niets gecompliceerd, geheims of engs aan vaccins of vaccinatieprogramma's. Dat kun je inderdaad gewoon op wikipedia nalezen.
Eerst Baedeker die heilig gelooft wat Wiki zegt en nu Enzo501. Wie volgt? :hardlachen: :hardlachen: :hardlachen: :hardlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 11:40 pm 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:
We vaccineren mensen om twee redenen:

- De zorg is niet op orde en kan geen calamiteit aan.
- We accepteren niet meer dat wij onderdeel zijn van de natuur en de natuur de baas is in plaats van de banken en de grote bedrijven.

Dat de economie instort bij een epidemie of pandemie is natuurlijk niet normaal. Ook niet dat er van alles moet worden gedaan om verdere instorting te voorkomen ten koste van de rechten van burgers.
Nog afgezien dat duidelijk van deze pandemie een verdienmodel is gemaakt voor een select clubje bedrijven.

Je twee uitgangspunten zijn gewoon niet waar. De echte reden (er is maar één reden) staat er niet bij.

We vaccineren, om mensen te beschermen tegen Covid. Dat is inderdaad onnatuurlijk, maar wanneer je de natuur zijn gang zou laten gaan, was onze levensverwachting 36 jaar. Misplaatste romantiek uit 1880 om terug te verlangen naar "de natuur", het primitieve bestaan, waarin de sterken overleven, en de zwakken vanzelf dood gaan.. Dat verhaaltje. Ik heb liever neo-liberalisme dan sociaal darwinisme, we weten waar dat op uitdraait. Ik heb er geen probleem mee, dat "bedrijven en banken" zich inzetten voor productie van vaccins, voor de bescherming van mensen tegen Covid. De bedrijven hadden deze pandemie ook liever niet gehad, het virus noch de vaccins zijn in deze wereld om financieele redenen.

Wat die zorg betreft, jij zult dat wel weer wanbeleid noemen.. bezuinigingen, de regering zus en zo, etcetera.. ik noem NU in het HEDEN roeien met de riemen die we hebben. Mensen in de zorg zijn moe, Raya.. en ze hebben er genoeg van, na anderhalf jaar in touw te zijn geweest zonder vakantie. En om momenteel al die FvD-wappies te moeten oplappen: vaccin-eigenwijzen die terugwillen naar de natuur en zichzelf onkwetsbaar wanen.. en in plaats daarvan tegen een D-variantje oplopen. Dat die mensen anderen besmetten en IC-bedden bezet houden, is niet jouw zorg ?
/waar haal je die 36 jaar vandaan, het is toch geen oorlog? :luidlachen:

Mensen in de zorg zijn moe, maar waarvan? Omdat ze continue op hun tenen moet lopen, rustpunten zijn er niet behoudens de vakantie die ze hebben gehad, of komt het doordat er steeds meer openstaande vacatures komen en mensen weggaan uit de zorg vanwege te lage waardering.

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: do sep 16, 2021 6:57 pm 
lid

In de middeleeuwen was 35 jaar de gemiddelde leeftijd.
Mensen werden wel ouder of stierven jonger, maar 35 was het gemiddelde volgens de bron hieronder gegeven.

Neem nu de mazelen, die is prima te voorkomen door te vaccineren, maar overal waar weigeraars zijn zijn er weer uitbraken.
Dus willen wij deze ziektes niet en elke vaccinatie scheelt weer ellende dus vaccineren!

Wil je niet dan hebben wij allemaal een probleem, de weigeraar een probleem en de mensen die besmet worden door de weigeraars.
Denk dus dat als je ziek wordt doordat je niet gevaccineerd bent dan moet je het minimaal zelf betalen!
En je schuldig voelen als je mensen besmet en de gemeenschap onnodig in gevaar brengt.
:bye:

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: do sep 16, 2021 8:32 pm 
lid

De gemiddelde levensverwachting was 35, maar dat kwam vooral door de grote kindersterfte.
En uitbuiting van horigen speelde natuurlijk ook een rol. Mensen kunnen ook met hard werken behoorlijk oud worden, maar met uitbuiting ligt dat toch weer net iets anders. Veel mensen kwamen vroeger toch behoorlijk op een leeftijd van achter in de zestig en zeventig, en soms nog ouder.

We moeten wat betreft corona wel een beetje bij de feiten blijven.
Gevaccineerden worden minder ziek als ze worden besmet. En ze kunnen vrijwel net zo makkelijk besmet raken als niet gevaccineerden. Door zowel gevaccineerden als niet gevaccineerden.
De vraag is dan nog wie je wilt beschermen. Niet-gevaccineerden tegen hun wil?

Drugsverslaafden kunnen ook weet ik wat voor enge ziektes bij zich dragen met hun zwakke of verzwakte afweer. Straks allemaal een drugstest als we de bioscoop in willen? Af allemaal een alcoholtest iedere keer voordat we een stap buiten zetten, want aangeschoten en dronken mensen kunnen al snel andere weggebruikers in gevaar brengen. Niet eens alleen in het verkeer. Een mes op zak kan al genoeg zijn. Misschien ook goed om iedere buitendeur van een wapendetector te voorzien.

Uiteraard vind ik dat we om elkaar moeten denken. Maar het leven gaat wel gewoon door, voor iedereen. En als er niet echt een zeer dringende reden is om tijdelijk (met opgegeven einddatum) rechten van mensen in te perken of af te nemen, moeten we dat beslist niet doen. Straks kan niemand ergens meer heen. Covid19 is ook maar met iemand uit Wuhan al dan niet via via naar ons toe gereisd.

Vooralsnog vind ik de bescherming van rechten t.o.v. de zogenoemde gezondheidswinst, belangrijker. Zit onderwijl het corona-debat te beluisteren, maar van een mogelijke einddatum van de coronapas is geen sprake. Geen tijd, en ook geen percentage van inentingen, waarbij al werd aangegeven in het debat, dat 95% in de praktijk een onhaalbaar hoog percentage is.

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: vr sep 17, 2021 1:35 pm 
lid

Raya schreef:
Zorg:

We kwamen al ic-bedden tekort bij gewone -voorspelbare- griepgolven.
Dit betekent ook, dat we geen bedden hebben voor echte calamiteiten, zoals neerstorten van een vliegtuig, botsing volle treinen, grote kettingbotsing, laat staan een plotselinge epidemie of pandemie.

Van de 1150 ic-bedden op papier, zijn er in werkelijk 1028 (30 juni 2020)
Nu er ic-verpleegkundigen massaal afhaken omdat ze zijn weggetreiterd door werkgevers en het kabinet, kan niet eens de 1100 meer worden gehaald, ook niet in een noodsituatie.
Het vreselijke tekort ligt aan de marktwerking, en neoliberaal beleid in de zorg. Het ziektepercentage in de zorg is 6,5% tegen 4,7% gemiddeld.
Het tekort en de overbelasting hebben niets te maken met niet-gevaccineerden, maar het neoliberale beleid met applaus voor de zorgverleners, en het wegrennen toen er gestemd moest worden over beter loon. Daar mag je de niet-gevaccineerden niet de schuld van geven!

Gevaar

Gevaccineerden zijn net zo gevaarlijk voor elkaar als niet-gevaccineerden voor gevaccineerden. Dat blijkt uit steeds meer onderzoeken.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ijs-vaccin

In bescherming nemen

Ik lees steeds vaker het argument dat niet-gevaccineerden in bescherming moeten worden genomen tegen zichzelf en daarom moeten worden uitgesloten.
Wtf. Gaan we mensen die moeilijk ter been zijn ook verbieden een spoorweg overgang over te steken of een drukke straat, omdat ze niet snel genoeg zijn? En laten we kinderen niet meer op straat spelen omdat ze nogal impulsief zijn en zo de straat op rennen?

Het past natuurlijk wel mooie bij de ideeen van sommige partijen, dat zij vinden dat zij het recht hebben om mensen te verbieden vlees te eten, vet te eten, melk te drinken, etc. De burgers moeten tenslotte toch tegen zichzelf beschermd worden, nietwaar?

En willen we groepen mensen nu echt rechten afnemen om ze tegen zichzelf te beschermen of ons, tegen een natuurlijke ziekte? Gevaccineerden worden er toch minder ziek van, dus so what?
Nu gaat het om niet-gevaccineerden, straks om vleeseters, of mensen die van een patatje houden.
Het bestaan van de glijdende schaal is al eeuwen bekend!

Ik ben tegen iedere tweedeling in de samenleving die niet echt strikt noodzakelijk is. En dat is de scheiding tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden zeker niet.

Hear, hear! Volkomen mee eens.

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: vr sep 17, 2021 1:50 pm 
lid

Raya schreef:
De gemiddelde levensverwachting was 35, maar dat kwam vooral door de grote kindersterfte.
En uitbuiting van horigen speelde natuurlijk ook een rol. Mensen kunnen ook met hard werken behoorlijk oud worden, maar met uitbuiting ligt dat toch weer net iets anders. Veel mensen kwamen vroeger toch behoorlijk op een leeftijd van achter in de zestig en zeventig, en soms nog ouder.

We moeten wat betreft corona wel een beetje bij de feiten blijven.
Gevaccineerden worden minder ziek als ze worden besmet. En ze kunnen vrijwel net zo makkelijk besmet raken als niet gevaccineerden. Door zowel gevaccineerden als niet gevaccineerden.
De vraag is dan nog wie je wilt beschermen. Niet-gevaccineerden tegen hun wil?

Drugsverslaafden kunnen ook weet ik wat voor enge ziektes bij zich dragen met hun zwakke of verzwakte afweer. Straks allemaal een drugstest als we de bioscoop in willen? Af allemaal een alcoholtest iedere keer voordat we een stap buiten zetten, want aangeschoten en dronken mensen kunnen al snel andere weggebruikers in gevaar brengen. Niet eens alleen in het verkeer. Een mes op zak kan al genoeg zijn. Misschien ook goed om iedere buitendeur van een wapendetector te voorzien.

Uiteraard vind ik dat we om elkaar moeten denken. Maar het leven gaat wel gewoon door, voor iedereen. En als er niet echt een zeer dringende reden is om tijdelijk (met opgegeven einddatum) rechten van mensen in te perken of af te nemen, moeten we dat beslist niet doen. Straks kan niemand ergens meer heen. Covid19 is ook maar met iemand uit Wuhan al dan niet via via naar ons toe gereisd.

Vooralsnog vind ik de bescherming van rechten t.o.v. de zogenoemde gezondheidswinst, belangrijker. Zit onderwijl het corona-debat te beluisteren, maar van een mogelijke einddatum van de coronapas is geen sprake. Geen tijd, en ook geen percentage van inentingen, waarbij al werd aangegeven in het debat, dat 95% in de praktijk een onhaalbaar hoog percentage is.

Ik zag het vorig jaar al aankomen. Corona is voor de overheid gefundenes Fressen om burgerrechten in te perken. Ik geloofde er toen al niet in dat álle rechten die ingeperkt of afgenomen waren, zogenaamd tijdelijk, voor de volle 100% zouden worden teruggegeven. En het lijkt er steeds meer op dat ik gelijk krijg, wat ik triest vind, want veel liever had ik óngelijk gekregen. Onder het mom van corona werden apps ingevoerd die je bij elke stap volgen en registreren met wie en hoe lang je in contact bent geweest. Uiteraard is het allemaal versleuteld en gecodeerd en niet terug te voeren op individuele personen... yeah right, dat hebben we vaker gehoord. Totdat opeens voor de zoveelste keer de aap uit de mouw komt en blijkt dat zelfs de kantinejuffrouw van de desbetreffende organisatie moeiteloos inzage had in de persoonsgegevens... Zal niet lang duren of er komt een soort pedo-app, een appje waarmee mensen precies kunnen zien wie in hun buurt wel of niet gevaccineerd zijn.

Mijn gele boekje (door de overheid uitgegeven nota bene) schijnt opeens ook niet meer geldig te zijn. Nou, vertel mij maar hoe ik het dán moet doen, ik heb geen persoonlijk mobieltje.

Misschien vinden ze die QR-code fijner omdat ze dan stiekem digitaal kunnen bijhouden wie waar geweest is, immers, je bent "gescand" en dat lukt met een geel boekje niet. Misschien ben ik te achterdochtig, maar ik krijg er gewoon steeds meer een big brother gevoel bij.

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: vr sep 17, 2021 1:52 pm 
lid

Heb net een D66 lid aan de telefoon gehad die ook bang is voor de tweedeling.

Je moet dus nooit gaan schelden - of woorden gebruiken die mensen als zodanig beleven.

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: vr sep 17, 2021 1:58 pm 
lid

We kunnen het draadje wel sluiten, het antwoord is duidelijk. Rightnow heeft een D66 lid aan de telefoon gehad. Welk argument kan hier nou tegen op? Enfin, als je het hebt over een kleine groep niet gevaccineerden en een overweldigende meerderheid van gevaccineerden kun je niet spreken van tweedeling. Tweedeling staat voor een scheiding tussen groepen van min of meer dezelfde grootte.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: vr sep 17, 2021 3:46 pm 
lid

Lancelot schreef:
We kunnen het draadje wel sluiten, het antwoord is duidelijk. Rightnow heeft een D66 lid aan de telefoon gehad. Welk argument kan hier nou tegen op? Enfin, als je het hebt over een kleine groep niet gevaccineerden en een overweldigende meerderheid van gevaccineerden kun je niet spreken van tweedeling. Tweedeling staat voor een scheiding tussen groepen van min of meer dezelfde grootte.

Een tweedeling staat voor twee kampen. Groepsgrootte doet er daarbij niet toe. Een groep kan zelfs uit 1 persoon bestaan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]