Het is nu zo okt 24, 2021 11:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 4:40 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ja en er zijn christenen die Formule-1 fan zijn! Zegt men Harskamp dan is dat Veluwe, dus Apeldoorn, Ede, Barneveld. Grotere plaatsen dus waar veel (on-)gelovigen samenwonen. Meent Hume dat iedereen op de Veluwe op zondag in de kerk zit (al dan niet digitaal)?

Orthodoxe christenen zijn vaak wel pro-defensie, dus meelevend met de doelstellingen in Afghanistan, dus... begripvol dat als je ergens ten oorlog bent getrokken, en je hebt tolken en ander personeel aangetrokken, dat je dan een verantwoordelijkheid hebt als je je terug moet trekken. Je laat ze niet barsten terwijl ze straks als "collaborateur" de meest zware sancties zouden kunnen meemaken.

Het komt mij voor, een vermoeden dus, dat de typische anti-migratie mensen die zich soms niet kunnen inhouden, dat het mensen zijn die niet vaak in een kerk komen. Zelf hoor ik nooit zulke negatieve geluiden over bepaalde soorten migranten of migranten in het algemeen, zelfs al merk ik wel dat er zorgen bestaan over de absolute aantallen van ALLE migranten.

En ik zie vaak een kerk van de binnenkant.

Wat doen we met de moraalbarbaren van Urk?

Gemeente Urk onderzoekt ‘heftige’ beelden van jongeren in ‘nazi-kledij’ en gevangene met Jodenster op
Op Urk gaan beelden rond van jongeren die zaterdagavond in het dorp rondliepen in ‘nazi-kledij’ en een jongeman die in een boevenpak met een Jodenster ‘onder vuur’ wordt genomen. De gemeente Urk heeft de betreffende beelden gezien en onderzoekt met de politie en het Openbaar Ministerie of het tafereel op de beelden strafbaar is.

https://www.ad.nl/binnenland/gemeente-u ... ~aa2fe573/

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 6:03 pm 
lid

Hume schreef:
Rightnow schreef:
Ja en er zijn christenen die Formule-1 fan zijn! Zegt men Harskamp dan is dat Veluwe, dus Apeldoorn, Ede, Barneveld. Grotere plaatsen dus waar veel (on-)gelovigen samenwonen. Meent Hume dat iedereen op de Veluwe op zondag in de kerk zit (al dan niet digitaal)?

Orthodoxe christenen zijn vaak wel pro-defensie, dus meelevend met de doelstellingen in Afghanistan, dus... begripvol dat als je ergens ten oorlog bent getrokken, en je hebt tolken en ander personeel aangetrokken, dat je dan een verantwoordelijkheid hebt als je je terug moet trekken. Je laat ze niet barsten terwijl ze straks als "collaborateur" de meest zware sancties zouden kunnen meemaken.

Het komt mij voor, een vermoeden dus, dat de typische anti-migratie mensen die zich soms niet kunnen inhouden, dat het mensen zijn die niet vaak in een kerk komen. Zelf hoor ik nooit zulke negatieve geluiden over bepaalde soorten migranten of migranten in het algemeen, zelfs al merk ik wel dat er zorgen bestaan over de absolute aantallen van ALLE migranten.

Gemeente Urk onderzoekt ‘heftige’ beelden van jongeren in ‘nazi-kledij’ en gevangene met Jodenster op
Op Urk gaan beelden rond van jongeren die zaterdagavond in het dorp rondliepen in ‘nazi-kledij’ en een jongeman die in een boevenpak met een Jodenster ‘onder vuur’ wordt genomen. De gemeente Urk heeft de betreffende beelden gezien en onderzoekt met de politie en het Openbaar Ministerie of het tafereel op de beelden strafbaar is.

Overal heb je wel van dit soort zotte jongeren die niets weten van WO-II - met dank aan het onderwijs - en of in nazi-kledij lopen of Joodse graven dan wel Joodse Synagogen bekladden dan wel vernielen etc.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: vr sep 17, 2021 6:57 pm 
lid

Biertje schreef:
Hume schreef:
Rightnow schreef:

Overal heb je wel van dit soort zotte jongeren die niets weten van WO-II - met dank aan het onderwijs - en of in nazi-kledij lopen of Joodse graven dan wel Joodse Synagogen bekladden dan wel vernielen etc.

Nog niet zo lang geleden was in het nieuws dat Marokkaanse jongeren liepen te voetballen met de kransen die bij het monument 40-45 waren gelegd...

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2021 12:11 am 
lid

PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:

Nog niet zo lang geleden was in het nieuws dat Marokkaanse jongeren liepen te voetballen met de kransen die bij het monument 40-45 waren gelegd...

De Urker jongens hadden van hun ouders niets geleerd over de oorlog
Ze hebben het nog levende oorlog-slachtoffer een bloemetje aangeboden.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: do sep 23, 2021 11:41 pm 
lid

Ook Trouw kent zijn moraalbarbaren van de biblebelt , die pissig zijn omdat D66 met PvdA/GL wil regeren en niet met de CU.
Je zou van een fatsoenlijke krant anders verwachten., blijkbaar kun je christenen nooit vertrouwen

Misschien ontstaat bij het volk het beeld van een Premier Goedzak met rubberen ruggengraat die gedwee de anathema’s van furie Kaag ondergaat. Maar van wederzijdse rancune zie ik geen sporen. Integendeel: woensdag werd de afwezigheid van Sigrid Kaag in het APB-debat door Wilders met schandelijke kwalificaties (laf, angsthaas) gehekeld. De eerste, buiten Rob Jetten, die hiertegen protesteerde was VVD-Kamerlid Sophie Hermans, vertrouweling van Rutte.
Nu mag iedereen zijn eigen conclusie trekken, maar over de vraag wie verantwoordelijk is voor een slecht klimaat tijdens de formatie, is mijn antwoord bij nader inzien evident: Sigrid Kaag.

https://www.trouw.nl/opinie/sigrid-kaag ... ~b91ed6b2/

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2021 12:01 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

En in al je bezorgheid en genuanceerdheid ga je dan 'Auschwitz back for blacks' scanderen.

Relschoppers tref je vrijwel overal aan. Maar je weet: één zwaluw maakt nog geen zomer, en vijf ook niet. Dat geldt ook met relschoppers. Eén, en zelfs vijf relschoppers, maken niet dat alle demonstraten relschoppers zijn of discrimineren.

Het terugwensen van Auschwitz gaat te ver en dat kun je geen relschoppers noemen.
Ook de vrijheid van meningsuiting kent grenzen en de premier zou duidelijker moeten optreden in dit soort gevallen .
Dit geldt ook voor deze verzamelbeurs beurs.

2500 euro voor een gedragen Jodenster op ‘nazibeurs’ Houten: ‘Het is echt walgelijk’
Op een verzamelaarsbeurs in Houten is een gedragen Jodenster te koop aangeboden voor 2500 euro. ,,Walgelijk’’, oordeelt voorzitter Ronny Naftaniel van het Centraal Joods Overleg. Samen met Centrum Informatie en Documentatie Israël doet hij aangifte tegen de organisator van de ‘nazibeurs’.

https://www.ad.nl/utrecht/2500-euro-voo ... ~a826f9eb/

Het is goed dat Rutte over de opening van het holocaust monument heeft gesproken, zonder namen te noemen.
Hopelijk trekken Baudet en de Urkers de schoen aan.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2021 12:40 pm 
lid

Ja, D66 ook altijd met z'n holocaustvergelijkingen.
Dat mot maar eens afgelopen zijn.
:foei:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2021 12:52 pm 
lid

Als Baedeker weer eens alleen maar halfbakken 'hullie doen het ook' redeneringen komt weet je dat hij weer eens in de hoek staat gemanouvreerd. :yes:

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2021 1:27 pm 
lid

Hume schreef:
Hume schreef:
Raya schreef:

Relschoppers tref je vrijwel overal aan. Maar je weet: één zwaluw maakt nog geen zomer, en vijf ook niet. Dat geldt ook met relschoppers. Eén, en zelfs vijf relschoppers, maken niet dat alle demonstraten relschoppers zijn of discrimineren.

Het terugwensen van Auschwitz gaat te ver en dat kun je geen relschoppers noemen.
Ook de vrijheid van meningsuiting kent grenzen en de premier zou duidelijker moeten optreden in dit soort gevallen .
Dit geldt ook voor deze verzamelbeurs beurs.

2500 euro voor een gedragen Jodenster op ‘nazibeurs’ Houten: ‘Het is echt walgelijk’
Op een verzamelaarsbeurs in Houten is een gedragen Jodenster te koop aangeboden voor 2500 euro. ,,Walgelijk’’, oordeelt voorzitter Ronny Naftaniel van het Centraal Joods Overleg. Samen met Centrum Informatie en Documentatie Israël doet hij aangifte tegen de organisator van de ‘nazibeurs’.

https://www.ad.nl/utrecht/2500-euro-voo ... ~a826f9eb/

Het is goed dat Rutte over de opening van het holocaust monument heeft gesproken, zonder namen te noemen.
Hopelijk trekken Baudet en de Urkers de schoen aan.

Ik zal bij gelegenheid het monument bezoeken. Ik hoop van harte dat men bij de namen de talloze homoseksuelen, Roma en Sinti, gehandicapten, psychiatrische patiënten, tewerkgestelde jonge mannen, enz. die eveneens in de kampen zijn omgekomen, niet vergeten is. Anders is het maar een gedeeltelijk monument.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2021 3:00 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Als Baedeker weer eens alleen maar halfbakken 'hullie doen het ook' redeneringen komt weet je dat hij weer eens in de hoek staat gemanouvreerd.

Grappenmaker.

De extremisten van het politieke midden krijsen al decennia unisono 'Holocaust' zodra een nuchter rechts politicus het woord neemt. Fortuyn werd vermoord na zo een campagne van demonisering. Ze zijn er nooit op aangesproken. Ze hebben er niks van geleerd.

De verantwoordelijke voor 10 jaar systemisch racisme en afbraak van rechtsstaat en democratie krijgt in de media een podium om schijnheilig op te roepen tot "waakzaamheid". De debiele Pavlov-reactie van het ballenlikkertje spreekt voor zich. Die herhaalt Hume hier namelijk tien keer per dag.

Maar als de extremisten van het politieke midden daadwerkelijk de grondrechten schenden en apartheid invoeren, dan zijn waarschuwingen daarover een 'hullie ook'? Nee Enzo, je zit aan de verkeerde kant. Altijd al geweest, en zal altijd wel zo blijven.
:snooty:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2021 4:08 pm 
lid

Onze sociale intelligentie is meestal zwakker dan we denken als we in een situatie van angst verkeren. Sociale intelligentie als vermogen om een menswaardige samenleving in stand te houden.

Ja, 5 mei was ook een gelegenheid voor velen om er even stil bij te staan, niet alleen bij 1940-1945 maar ook bij 1933 en hoe dat gekomen was.

ZO heb ik het altijd geleerd van mensen die moeite deden, destijds, om een jongere generatie te waarschuwen voor bedreigingingen van de vrijheid en van de menselijkheid.

Alle verhalen uit de oorlog vertellen het: het was de moed die mensen die kracht gaf om verder te kijken dan de bedreiging van de dag.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2021 4:19 pm 
lid

Niet iedereen hield in 1933 zijn rug recht, ook niet alle christenen en niet alle kerken; sommigen meenden zelfs serieus dat Hitler Duitsland vooruit kon helpen. Ja, Duitsland zat bepaald in een lastige fase.

Maar in mijn vorming als christen speelde het een grote rol: de Bekennende Kirche.
Wikipedia schreef:
Als reactie hierop werd in september van dat jaar de ondergrondse Bekennende Kirche opgericht. In 1934 gaf een groep voorgangers de Verklaring van Barmen uit waarbij zij Christus en de Bijbel als hun bronnen aangaven en staatsingrijpen afwezen. De voornaamste auteur van deze verklaring, ook wel Barmer Thesen genoemd, was Karl Barth.

We hadden het voordeel van de wijsheid achteraf. Ik denk dat, of je het nu diplomatiek vindt of niet, de jonge christenen op Urk hebben willen zeggen: leg je niet neer bij de apartheid, leg je niet neer bij onderdrukking.

Ze hebben recht van spreken, ze kunnen wijzen op de succesvolle natuurlijke immuniteit die voor best al een groot deel op Urk heerst. Natuurlijk zullen op Urk veel mensen met kwetsbaarheden voor het "vaccin" hebben gekozen, maar moeten we aanstoot nemen aan een redelijke mate van zelfvertrouwen en gebruik van het gezonde verstand, van mensen die door hun traditie ook weten van hoe alles destijds helemaal fout is gegaan, toen eenmaal de burgerrechten waren opgeheven en elke niet-arier als Untermensch kon worden behandeld?

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2021 4:44 pm 
lid

Wat jij als 'gezond verstand' beschouwt zie ik als een angstpsychose die bij de fanatieke anti-vaxxers en coronapas-critici is toegeslagen. Dit uit zich meestal in steeds groteskere potsierlijkheden en leugens over dit vaccin en vergelijkingen waar de honden geen brood van lusten.
Velen zijn niet bang voor het virus, hebben alleen geen zin ziek te worden, en hebben het verstandige besluit genomen een prikje te nemen en beginnen niet te hyperventileren of worden agressief als ze ergens een QR code moeten laten zien. Nog even volhouden dan is het leven weer terug naar normaal (en kan er weer over allerlei andere zaken onophoudelijke gejammerd en geklaagd worden).

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2021 4:58 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Wat jij als 'gezond verstand' beschouwt zie ik als een angstpsychose die bij de fanatieke anti-vaxxers en coronapas-critici is toegeslagen. Dit uit zich meestal in steeds groteskere potsierlijkheden en leugens over dit vaccin en vergelijkingen waar de honden geen brood van lusten.
Velen zijn niet bang voor het virus, hebben alleen geen zin ziek te worden, en hebben het verstandige besluit genomen een prikje te nemen en beginnen niet te hyperventileren of worden agressief als ze ergens een QR code moeten laten zien. Nog even volhouden dan is het leven weer terug naar normaal (en kan er weer over allerlei andere zaken onophoudelijke gejammerd en geklaagd worden).

Een vaccin is geen wondermiddel en al allerminst een garantie. Vele gevaccineerde mensen dragen het Covid-virus gewoon bij zich. Ze worden er wellicht niet zelf ziek van, of hooguit niet meer dan van een zware verkoudheid, maar ze kunnen het virus aan iedereen waar ze mee in aanraking komen, onverminderd overdragen. Zowel aan gevaccineerden (die dan op hun beurt weer het virus kunnen verspreiden) als aan ongevaccineerden. Ik heb begin juli mijn tweede vaccinatie gehad, maar niets garandeert me dat ik inmiddels het coronavirus niet ergens heb opgepikt of eventueel door kan geven. Zonder dat ik het zelf gemerkt heb, want geen symptomen.

En dat geldt voor alle vaccins. Mensen met een griepprik konden zomaar in december een weekje grieperig thuis zitten. Terwijl mensen zónder griepprik de hele winter zelfs nog geen snotneus hadden.

De QR-code doe ik niet aan. Tot nu toe accepteren mensen mijn gele boekje en zo hoort het ook. Ik heb geen zin in apps die wellicht mijn gaan en staan digitaal volgen, ingescand worden en opgeslagen in voor mij onoverzienbare databanken. Ik heb geen zin in apps die registreren met wie ik in aanraking ben geweest, hoe lang, en waar. Niet omdat ik er bang voor ben, maar gewoon omdat niemand er een donder mee te maken heeft waar ik me begeef, met wie ik in contact ben en hoe lang.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2021 5:03 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Enzo501 schreef:

Een vaccin is geen wondermiddel en al allerminst een garantie. Vele gevaccineerde mensen dragen het Covid-virus gewoon bij zich. Ze worden er wellicht niet zelf ziek van, of hooguit niet meer dan van een zware verkoudheid, maar ze kunnen het virus aan iedereen waar ze mee in aanraking komen, onverminderd overdragen. Zowel aan gevaccineerden (die dan op hun beurt weer het virus kunnen verspreiden) als aan ongevaccineerden. Ik heb begin juli mijn tweede vaccinatie gehad, maar niets garandeert me dat ik inmiddels het coronavirus niet ergens heb opgepikt of eventueel door kan geven. Zonder dat ik het zelf gemerkt heb, want geen symptomen.

En dat geldt voor alle vaccins. Mensen met een griepprik konden zomaar in december een weekje grieperig thuis zitten. Terwijl mensen zónder griepprik de hele winter zelfs nog geen snotneus hadden.

De QR-code doe ik niet aan. Tot nu toe accepteren mensen mijn gele boekje en zo hoort het ook. Ik heb geen zin in apps die wellicht mijn gaan en staan digitaal volgen, ingescand worden en opgeslagen in voor mij onoverzienbare databanken. Ik heb geen zin in apps die registreren met wie ik in aanraking ben geweest, hoe lang, en waar. Niet omdat ik er bang voor ben, maar gewoon omdat niemand er een donder mee te maken heeft waar ik me begeef, met wie ik in contact ben en hoe lang.

Lees de bron even. Er is helemaal geen consensus over de aanname dat gevaccineerden 'onverminderd' overdragen. Wel dat ze minder ziek worden inderdaad.
Het gele boekje is natuurlijk net zo verwerpelijk (of niet) als de QR code. Het ging toch om de 'medische apartheid'?

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2021 5:17 pm 
lid

Enzo501 schreef:
PeterJKH schreef:
Enzo501 schreef:

Lees de bron even. Er is helemaal geen consensus over de aanname dat gevaccineerden 'onverminderd' overdragen. Wel dat ze minder ziek worden inderdaad.
Het gele boekje is natuurlijk net zo verwerpelijk (of niet) als de QR code. Het ging toch om de 'medische apartheid'?

Zo lang de regels gelden, ook al ben ik er tegen, zal ik me eraan moeten onderwerpen. Een andere mogelijkheid bestaat er niet, wil ik een normaal sociaal leven kunnen voeren, maar au fond ben ik een tegenstander van het bewijs, paspoort, of hoe het ook mag heten.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2021 6:40 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Ray Bradbury schreef:
https://www.goodreads.com/quotes/222335 ... who-locked
Citaat:
Insanity is relative. It depends on who has who locked in what cage.

Dus het maakt af van de toeschouwer wat hij als "stoornis" betitelt.

Je hebt een angststoornis als de angst het je ernstig en voortdurend onmogelijk maakt om te leven. Kan dat ook als mensen schrikken van de manier waarop een regering zich uit? Waarom niet?

Het maakt de verkeerde manier van zich uiten, en de dwaze politiek, en een mogelijke verborgen agenda, niet minder serieus. Hoe serieus, daar kan men over beraden. Zo is het ook met angst voor het virus - de angst voor het virus kan ons boven het hoofd groeien.

Welke angst je ook hebt, het vraagt moed om hem te confronteren en om wijs te handelen. Maar dat is wel iets wat je leven zinvol maakt, ondanks dat een virus of een politie-actie een eind maakt aan je leven (met als je realistisch bent, een heel kleine kans).

Op dit moment zie ik vooral 1 soort uit de klauwen gelopen angst om mij heen, bij mannen van rond de 65 jaar lijkt het vaker voor te komen, of is dat een vooroordeel van iemand die zelf in die categorie valt?

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: zo sep 26, 2021 1:14 pm 
lid

Rightnow schreef:
Onze sociale intelligentie is meestal zwakker dan we denken als we in een situatie van angst verkeren. Sociale intelligentie als vermogen om een menswaardige samenleving in stand te houden.

Ja, 5 mei was ook een gelegenheid voor velen om er even stil bij te staan, niet alleen bij 1940-1945 maar ook bij 1933 en hoe dat gekomen was.

ZO heb ik het altijd geleerd van mensen die moeite deden, destijds, om een jongere generatie te waarschuwen voor bedreigingingen van de vrijheid en van de menselijkheid.

Alle verhalen uit de oorlog vertellen het: het was de moed die mensen die kracht gaf om verder te kijken dan de bedreiging van de dag.
Alleen is de politici de 4 en 5 mei herdenking verneukt en erger, men trekt geen lessen uit de geschiedenis.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]