Het is nu ma dec 06, 2021 1:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2021 4:12 pm 
lid

Biertje schreef:
P-G schreef:
baedeker schreef:
Welke bedrijven zijn boycotwaardig?

Ik trap af:

#1 Rabobank

Met pijn in het hart, omdat mijn overgrootvader een van degenen was die eind 19e eeuw een gulden op tafel legde om lokaal de bank op te starten. Maar als ik moet kiezen tussen een bank die rente betaalt en een bank die LGBT promote, dan kies ik toch de eerste. Ik wil die gulden terug.

Welke bank betaalt tegenwoordig nog rente?
Mogelijk in Turkije want joekel van een inflatie. Alleen: de munt wordt ook steeds minder waard.

Laat ik de vraag herformuleren: welke bank betaalt reëel nog rente?

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2021 4:50 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:
Alle grote farma bedrijven. Hoe? Als je gezond bent is dat gemakkelijk, namelijk door gezond te leven - dan heb je ze minder nodig, dan daalt hun macht!

Lees het boek uit 2006, BIG PHARMA van Jacky Law: https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Pharma_%28book%29
Afbeelding

Big Pharma, dat de afgelopen decennia middels veel onderzoek en enorme investeringen enorme stappen heeft gemaakt in de behandeling van aandoeningen die 50 jaar geleden nog vaak kansloos dodelijk waren en steeds beter behandeld kunnen worden.
Maar goed als je gezond bent zal je dat allemaal een zorg zijn. Hopelijk zijn deze mensen ook zo consequent als ze bijvoorbeeld kanker krijgen (ja dat kan ook als je 'gezond' leeft) en gaan ze bij een kruidenvrouwtje met biologische thee en een wortel de tumoren te lijf in plaats van met de chemotherapieen van Big Pharma.

Heb ik bezwaar gemaakt tegen de vele medicijnen die WEL helpen?

Nee, maar waarom maak je dan de suggestie?

Verkeerd gebruik van medicijnen, te veel gebruik van medicijnen, is een belangrijke oorzaak van dood en ellende, dus ga dit niet proberen te verhullen.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: di aug 10, 2021 5:55 am 
lid

P-G schreef:
Biertje schreef:
P-G schreef:

Mogelijk in Turkije want joekel van een inflatie. Alleen: de munt wordt ook steeds minder waard.

Het hele rente onderdeel in die bijdrage is toch alleen maar om de expliciet homofobe overweging wat te verwateren? :evendenken:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: di aug 10, 2021 8:19 am 
lid

P-G schreef:
Biertje schreef:
P-G schreef:

En welke Centrale Bank drukt nu eens niet geld bij? Hoezo is het bijdrukken van geld gerechtvaardigd omdat de kerninflatie wel toenneemt maar het vervolgens weer wordt afgeroomd door de overheid maar ook door de EU vanwege de Grean Deal? Daarnaast: het bijdrukken van geld en het opkopen van schulden door de Centrale Bank heeft in geen enkel gezorgd voor positieve effechten maar wel voor onhoudbare schulden. Dit laat zien dat elke munt naar nul daalt. Begrijpelijk dat mensen - geheel ten onrechte - vertrouwen in Bitcoins e.d.

https://www.eur.nl/nieuws/opendraaien-v ... htvaardigd

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: di aug 10, 2021 10:34 am 
lid

Rightnow schreef:
Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:
Alle grote farma bedrijven. Hoe? Als je gezond bent is dat gemakkelijk, namelijk door gezond te leven - dan heb je ze minder nodig, dan daalt hun macht!

Lees het boek uit 2006, BIG PHARMA van Jacky Law: https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Pharma_%28book%29
Afbeelding

Big Pharma, dat de afgelopen decennia middels veel onderzoek en enorme investeringen enorme stappen heeft gemaakt in de behandeling van aandoeningen die 50 jaar geleden nog vaak kansloos dodelijk waren en steeds beter behandeld kunnen worden.
Maar goed als je gezond bent zal je dat allemaal een zorg zijn. Hopelijk zijn deze mensen ook zo consequent als ze bijvoorbeeld kanker krijgen (ja dat kan ook als je 'gezond' leeft) en gaan ze bij een kruidenvrouwtje met biologische thee en een wortel de tumoren te lijf in plaats van met de chemotherapieen van Big Pharma.

Heb ik bezwaar gemaakt tegen de vele medicijnen die WEL helpen?

Nee, maar waarom maak je dan de suggestie?

Verkeerd gebruik van medicijnen, te veel gebruik van medicijnen, is een belangrijke oorzaak van dood en ellende, dus ga dit niet proberen te verhullen.

Nou ja, jij wilt Big Pharma boycotten of stoppen of wat dan ook, omdat jij zo geweldig gezond leeft. Ik denk dat dat een beetje dom is en geef aan dat Big Pharma een essentiele rol speelt bij het onderzoek naar en ontwikkelen van medicijnen voor ziekten die nog niet zo heel lang geleden veel vaker dodelijk waren (en ja ook vaccins voor tientallen aandoeningen die daardoor verdwene zijn of onder controle), maar dan verhul ik schijnbaar iets.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: di aug 10, 2021 10:39 am 
lid

Wat ik met Big Pharma doe, raad ik iedereen aan, want voorkomen is beter dan genezen. Meer heb ik niet gezegd. Door ook kritisch te zijn, zorgen we dat de bedrijven zich beter richten op NODIGE medicijnen en daar ligt hun taak.

Had je het boek Big Pharma uit 2006 gelezen dan zou je nooit op deze manier reageren want de journaliste Jacky Law werkte altijd in en met de sfeer van farmabedrijven. Het is een boek met opbouwende kritiek!

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: di aug 10, 2021 10:41 am 
lid

Vraag een gezonde Australier onder de 70 jaar wat zijn overlijdensrisico is als hij echt wordt blootgesteld aan "corona" en hij schat duizenden keren te hoog.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: za aug 14, 2021 8:30 am 
lid

Ik wil de verzonnen BV Nederland graag op de zwarte lijst zetten.

De CEO, Raad van Bestuur en de managerstop, overtreden naar hartelust de Nederlandse wetten, inclusief de Grondwet. Ze helpen hun bestaansrecht om zeep: de democratie en rechtsstatelijkheid, om deze in te wisselen voor een neodictatuur.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: zo aug 15, 2021 10:08 am 
lid

Raya schreef:
Ik wil de verzonnen BV Nederland graag op de zwarte lijst zetten.

De CEO, Raad van Bestuur en de managerstop, overtreden naar hartelust de Nederlandse wetten, inclusief de Grondwet. Ze helpen hun bestaansrecht om zeep: de democratie en rechtsstatelijkheid, om deze in te wisselen voor een neodictatuur.

De BV Nederland is allang verkwanseld aan private, veelal buitenlandse, bedrijven. Onze energiebedrijven zijn buitenlandse ondernemingen, onze OV-bedrijven idem dito, onze ziektekostenverzekeringen zijn bedrijven met winstoogmerk en aandeelhouders, onze pensioenfondsen zijn internationale spelers op een ongrijpbare kapitaalmarkt, enz.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: vr aug 20, 2021 9:57 am 
lid

baedeker schreef:
Ik trap af:

#1 Rabobank

Goh dat blijkt wederzijds te zijn

"Onder meer de Rabobank bevestigt via een woordvoerder geen klanten meer te accepteren die „complottheorieën en andere bewezen desinformatie” verspreiden. Niet omdat complotdenkers de wet zouden overtreden, maar omdat de bank hun acties ziet als „schadelijk”. Geldstromen van dit soort organisaties worden extra doorgelicht door banken, met een beroep op de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme."

:gniffel:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: vr aug 20, 2021 10:24 am 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Ik trap af:

#1 Rabobank

"Onder meer de Rabobank bevestigt via een woordvoerder geen klanten meer te accepteren die „complottheorieën en andere bewezen desinformatie” verspreiden. Niet omdat complotdenkers de wet zouden overtreden, maar omdat de bank hun acties ziet als „schadelijk”. Geldstromen van dit soort organisaties worden extra doorgelicht door banken, met een beroep op de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme."

:gniffel:

Grappig. Ik ben ooit door iemand van de ING gebeld met vragen over een betaling voor een antiquarisch boek met de titel 'Iran' dat ik aan iemand in Zwitserland verkocht had.

Fast Forward twintig jaar. De overheid wil liefst zo znel mogelijk weer in bed met de ayatollahs. De bank doet niet meer zijn eigenlijke werk, het uitbetalen van rente. De wet op grond waarvan ik destijds gebeld werd bestaat nog steeds, maar wordt tegenwoordig door de bank misbruikt om politie agentje te spelen over wat burgers denken.

Lampie vindt het prachtig, en dat zal niemand verbazen.
:)

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: vr aug 20, 2021 10:29 am 
lid

Ik snap wel dat banken activiteiten waardoor mensen worden bedreigd niet wil steunen :ok: Baedeker heeft geen probleem met dreigingen en geweld vanuit de wappiehoek, dus ik snap wel dat hij een probleem heeft met banken :evendenken:

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: vr aug 20, 2021 10:45 am 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Lumiere schreef:

Grappig. Ik ben ooit door iemand van de ING gebeld met vragen over een betaling voor een antiquarisch boek met de titel 'Iran' dat ik aan iemand in Zwitserland verkocht had.

Fast Forward twintig jaar. De overheid wil liefst zo znel mogelijk weer in bed met de ayatollahs. De bank doet niet meer zijn eigenlijke werk, het uitbetalen van rente. De wet op grond waarvan ik destijds gebeld werd bestaat nog steeds, maar wordt tegenwoordig door de bank misbruikt om politie agentje te spelen over wat burgers denken.

Lampie vindt het prachtig, en dat zal niemand verbazen.
:)
Ik snap wel dat banken activiteiten waardoor mensen worden bedreigd niet wil steunen Baedeker heeft geen probleem met dreigingen en geweld vanuit de wappiehoek, dus ik snap wel dat hij een probleem heeft met banken

Dreigingen en geweld zijn nooit goed.
Lijkt me dat je daar op een gegeven moment een rechter over moet laten oordelen.
Maar fijn dat Lampie nog even haar malle pietje opvattingen etaleert.
:wink:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: vr aug 20, 2021 11:09 am 
lid

Oh ja ik vergat dat Baedeker oproepen om GGD lastig te gaan vallen en het plaatsen van telefoonnummers niet als dreiging ziet, terwijl dat duidelijk wel het gevolg is. Gelukkig hebben een aantal banken geen rechter nodig om daar doorheen te prikken :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: vr aug 20, 2021 12:08 pm 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Dreigingen en geweld zijn nooit goed.
Lijkt me dat je daar op een gegeven moment een rechter over moet laten oordelen.
Maar fijn dat Lampie nog even haar malle pietje opvattingen etaleert.
Oh ja ik vergat dat Baedeker oproepen om GGD lastig te gaan vallen en het plaatsen van telefoonnummers niet als dreiging ziet, terwijl dat duidelijk wel het gevolg is. Gelukkig hebben een aantal banken geen rechter nodig om daar doorheen te prikken

Banken moeten geen politie agentje of rechtertje proberen te spelen over wat burgers denken. Daar zijn ze niet voor.
En Lampie moet niet liegen over andermans standpunten.
:foei:

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2021 12:31 pm 
lid

Ik vind het vreemd dat als mensen zelf overkomt dat ze ten onrechte door iemand worden aangepakt omdat een wettelijke grond ontbreekt, soms wel roepen dat anderen onwettig mogen worden aangepakt, als die iets doen wat hen niet bevalt.

In Nederland gelden een aantal vrijheden: vrijheid van mening, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van demonstreren, etc.
Verder is alles wat niet verboden is, niet verboden. Zie bijv. belastingontwijking door de rijken, waar banken ook met alle plezier aan meewerken.

Als iemand er van wordt verdacht de wet te hebben overtreden, dan kan er aangifte worden gedaan, en bepaalt uiteindelijk de rechter of de wet wel of niet is overtreden en welke straf daarvoor wordt opgelegd.
Dat is dus niet aan een bank.
De bank is verplicht om verdachte transacties te melden. Het is niet aan de bank om te bepalen of iemand nepnieuws verspreid. Als dat wel zou mogen moet de bank consequent zijn: de overheid heeft naar gemeenten en andere instellingen van tienduizenden toeslagaanvragers het nepnieuws verspreid dat die mensen fraudeurs zijn. Met alle gevolgen van dien.

Laat het recht aan de rechters over, niet aan de banken! Iets wat niet is verboden moet worden toegestaan, zonder dat welk bedrijf dan ook daar op eigen houtje consequenties aan verbindt voor iemand.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2021 1:12 pm 
lid

Raya en Baedeker zijn voor het boycotten van bedrijven (in Baedeker's geval vanwege zijn achterlijke homofobie)

Raya en Baedeker gaan miepen als bedrijven op hun beurt geen gekkies meer willen bedienen

Volgens mij zijn Raya en Baedeker een beetje hypocriet :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2021 2:26 pm 
lid

Lumiere schreef:
Raya en Baedeker zijn voor het boycotten van bedrijven (in Baedeker's geval vanwege zijn achterlijke homofobie)

Raya en Baedeker gaan miepen als bedrijven op hun beurt geen gekkies meer willen bedienen

Volgens mij zijn Raya en Baedeker een beetje hypocriet :ok:

We hebben in Nederland democratisch vastgestelde wetten en zelfs een grondwet.

We hebben in Nederland zelfs een trias politica.
In die laatste is geen rol weggelegd voor banken.

Jij zou blij moeten zijn met die wetten en de trias politica.
Het beschermt ook jou tegen willekeur van o.a. banken, maar ook grote bedrijven die jou zouden willen afsluiten van garantie voor jouw auto, omdat jij een mening hebt welke het bedrijf niet aanstaat.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2021 2:55 pm 
lid

Ja dat is nu weer een wat vals voorbeeld Raya :foei: Een bedrijf mag natuurlijk niet uitsluiten van garantie, dat hoort bij de koop. Een bedrijf mag natuurlijk wel ervoor kiezen om de koop niet af te sluiten met partners die onbetrouwbaar zijn of die aansporen om ggd medewerkers te bedreigen :foei:

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2021 4:58 pm 
lid

De grondwet verbiedt het om te discrimineren wegens politieke gezindheid. En dat is precies wat de de Rabobank zegt te willen met het weigeren van klanten met hen onwelgevallige opvattingen die niet de wet overtreden.

De Rabobank ziet geen probleem in zaken doen met de overheid van 10 jaar systemisch racisme, en afbraak van rechtsstaat en democratie, en stelt zich nu als verlengstuk van de overheid op bij de bangmakerij over corona. Heel terecht dat de Rabobank op de zwarte lijst staat.
:braak:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]