Het is nu zo sep 26, 2021 12:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: za jul 31, 2021 10:30 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 4382
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
De komende tijd gaan er minder treinen rijden. Aan de ene kant wil men zo inspelen op verwacht ziekte-uitval en aan de andere kant is er een nijpend tekort aan treindienstleiders.
Hoe cynisch kun je als openbaar-vervoerder zijn?
Alvast inspelen op nog in de toekomst verwachte ziektegevallen........ een vreemde aangelegenheid.
Ik zou er maar voor zorgen dat er zo min mogelijk ziekte-uitval is en dat eventueel ontstane ziektegevallen worden opgevangen door vervangers en/of door de bestaande bezetting. Dat hierdoor al op voorhand treinen uitvallen lijkt me uitermate vreemd en ongewenst.
Zo krijg je de treinreizigers wel extra in de auto. Nog meer files etc.
Dan het nijpende tekort aan treindienstleiders. Dat is wel iets structureler.
Dat is waarschijnlijk op een vrij eenvoudige manier op te lossen door oud-medewerkers met die kwaliteiten in te roepen. Desnoods met een extra beloning.

Het komt mij voor dat het te gek om los te lopen is dat er treinen gaan uitvallen vanwege dit tekort.
Is er wel een gedegen leiding bij dit bedrijf?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: za jul 31, 2021 11:38 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 23716
Berichten: Intopic
Als je weet dat er treindienstleiders op een bepaalde datum met pensioen gaan weet je dat je nieuwe treindienstleiders op tijd moet gaan zoeken en opleiden.Zo wordt de trein onbetaalbaar. Immers, een trein is al duurder dan een vliegtuig en auto vanwege de infrastructuur waarvan het onderhoud kostbaar en tijd vraagt. Wie heeft dit bedacht: Pier Eringa?

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2021 9:13 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 07, 2012 10:05 am
Berichten: 5436
Berichten: Intopic
De NS kampt met geldproblemen. Mat '64 is vele jaren langer in dienst gehouden dan gepland en liep op zijn laatste benen toen uiteindelijk de nieuwe sprinters i dienst kwamen. Het IC-materieel is tussen de 30-40 jaar oud. De Fyra, wat het paradepaardje had moeten worden, viel al in de eerste weken van inzet in stukken uit elkaar en moest noodgedwongen na 2 maanden definitief terzijde worden gesteld. Miljarden zijn daarmee door het gootje gespoeld. Tegenwoordig hobbelt over de HSL een rijtje rijtuigen van (schrik niet) bijna 50 jaar oud met een oude (gehuurde) locomotief ervoor.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2021 11:05 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 61473
Berichten: Intopic
Het gaat hier niet om de NS, maar om ProRail.

Het was bekend dat door pensionering het beschikbaar kader aan treindienstleiders tekorten op de vloer zouden ontstaan. Hierop is niet adequaat geworven.
Het tekort kan tot eind 2023 aanhouden.

Verantwoordelijk is o.a. Roel Salden, afkomstig van Rijkswaterstaat. Maar hij niet alleen.

ProRail is een BV, geheel in handen van de Nederlandse staat, en heeft veel weg van sociale werkvoorziening met goede arbeidsomstandigheden voor hoge dames en heren, die 0 verstand hebben van waar zij mee bezig zijn: het openbaar vervoer van en voor de burgers.

_________________
"En Adam sleug Eva met ne sükkerbiete veur de kont, holadié, holadió
Maar dat gef allemaal niks want wie hoalt van mekaar, holadié, ladió"


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2021 11:29 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 4382
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Ik neig er toe het met Raya eens te zijn.
Er zijn kennelijk een aantal lieden die denken dat ProRail een veredeld en luxueus werkvoorzieningschap is dat hen ten dienste moet staan bij het realiseren van hun levenswensen, in plaats van dat zij in dienst zijn van een bedrijf dat zijn doelstellingen op een correcte en efficiënte wijze dient uit te voeren.
Deze 'çultuur' dient ten spoedigste ingrijpend gewijzigd te worden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2021 1:20 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 23716
Berichten: Intopic
PeterJKH schreef:
De NS kampt met geldproblemen. Mat '64 is vele jaren langer in dienst gehouden dan gepland en liep op zijn laatste benen toen uiteindelijk de nieuwe sprinters i dienst kwamen. Het IC-materieel is tussen de 30-40 jaar oud. De Fyra, wat het paradepaardje had moeten worden, viel al in de eerste weken van inzet in stukken uit elkaar en moest noodgedwongen na 2 maanden definitief terzijde worden gesteld. Miljarden zijn daarmee door het gootje gespoeld. Tegenwoordig hobbelt over de HSL een rijtje rijtuigen van (schrik niet) bijna 50 jaar oud met een oude (gehuurde) locomotief ervoor.
De HSL, dat is een technische hoogstandje dat zeer veel geld heeft gekost en waar veel treinen stranden.

https://www.youtube.com/watch?v=f0Bk6DwQOrA

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2021 2:28 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 07, 2012 10:05 am
Berichten: 5436
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Het gaat hier niet om de NS, maar om ProRail.

Het was bekend dat door pensionering het beschikbaar kader aan treindienstleiders tekorten op de vloer zouden ontstaan. Hierop is niet adequaat geworven.
Het tekort kan tot eind 2023 aanhouden.

Verantwoordelijk is o.a. Roel Salden, afkomstig van Rijkswaterstaat. Maar hij niet alleen.

ProRail is een BV, geheel in handen van de Nederlandse staat, en heeft veel weg van sociale werkvoorziening met goede arbeidsomstandigheden voor hoge dames en heren, die 0 verstand hebben van waar zij mee bezig zijn: het openbaar vervoer van en voor de burgers.


Zo gaat het bij de hele overheid. Mijn man kreeg een paar jaar geleden een nieuwe directeur (die niet alleen de daklozenzorg, maar ook verslaafdenopvang, blijf-van-mijn-lijf opvang, enz. onder zich kreeg). Had die kennis en ervaring op dat gebied? Hmmm, niet echt... nooit in zorg en welzijn gewerkt. Wat dan wel? Hij kwam uit de Rotterdamse haven en had daar de goederenstromen gecoördineerd. Ah, OK. Maar "men" vond dat de algemene managementvaardigheden hem daardoor ook geschikt maakten als manager in bovengenoemde functie. Zijn organisatorische capaciteiten zouden de hele organisatie ten goede komen, werd er gezegd. OK. Na er een jaar een potje van gemaakt te hebben (logisch, want hij had geen flauw idee waar hij mee bezig was) besloot de man zijn heil elders te zoeken. En kreeg een jaarsalaris mee als vertrekpremie. Ondertussen kreeg mijn man wél te horen dat er moest worden bezuinigd op mensen en middelen... Snapt u het nog?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2021 3:32 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 61473
Berichten: Intopic
PeterJKH schreef:
Raya schreef:
Het gaat hier niet om de NS, maar om ProRail.

Het was bekend dat door pensionering het beschikbaar kader aan treindienstleiders tekorten op de vloer zouden ontstaan. Hierop is niet adequaat geworven.
Het tekort kan tot eind 2023 aanhouden.

Verantwoordelijk is o.a. Roel Salden, afkomstig van Rijkswaterstaat. Maar hij niet alleen.

ProRail is een BV, geheel in handen van de Nederlandse staat, en heeft veel weg van sociale werkvoorziening met goede arbeidsomstandigheden voor hoge dames en heren, die 0 verstand hebben van waar zij mee bezig zijn: het openbaar vervoer van en voor de burgers.


Zo gaat het bij de hele overheid. Mijn man kreeg een paar jaar geleden een nieuwe directeur (die niet alleen de daklozenzorg, maar ook verslaafdenopvang, blijf-van-mijn-lijf opvang, enz. onder zich kreeg). Had die kennis en ervaring op dat gebied? Hmmm, niet echt... nooit in zorg en welzijn gewerkt. Wat dan wel? Hij kwam uit de Rotterdamse haven en had daar de goederenstromen gecoördineerd. Ah, OK. Maar "men" vond dat de algemene managementvaardigheden hem daardoor ook geschikt maakten als manager in bovengenoemde functie. Zijn organisatorische capaciteiten zouden de hele organisatie ten goede komen, werd er gezegd. OK. Na er een jaar een potje van gemaakt te hebben (logisch, want hij had geen flauw idee waar hij mee bezig was) besloot de man zijn heil elders te zoeken. En kreeg een jaarsalaris mee als vertrekpremie. Ondertussen kreeg mijn man wél te horen dat er moest worden bezuinigd op mensen en middelen... Snapt u het nog?


Ik weet dat dit aan de orde van de dag is. Zelfs de managerskwaliteiten ontbreken bij veel van die figuren. Een goede manager is geen egotripper, doet niet alsof ie alles beter weet, en probeert niet zijn medemanagers voorbij te streven, niet binnen de organisatie en niet de collega's daarbuiten.
Een goede manager luistert naar de mensen in het veld, overlegd met hen, ook als het om ontwikkelen van het beleid gaat. Een goede manager haalt het beste in de mensen naar boven.

Maar beter nog is kennis van het vak. Vroeger klom je vanaf de werkvloer omhoog bij gebleken geschiktheid. Kennis en kunde stonden voorop. Maar nu moet alles als een bv worden bestuurd. Het gaat om geld, niet om mensen en doelen van instellingen. Vaak zijn dergelijke directiefuncties voorbehouden aan een circuit. Falen ze bij de ene instelling, dan kunnen ze doodleuk doorschuiven naar de volgende. Het failliet van Nederland. Ik heb dergelijke figuren grote en zeer kostbare fouten zien maken. Puur omdat zij zich wilden onderscheiden binnen het eigen circuit.

_________________
"En Adam sleug Eva met ne sükkerbiete veur de kont, holadié, holadió
Maar dat gef allemaal niks want wie hoalt van mekaar, holadié, ladió"


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2021 5:31 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 7605
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Raya schreef:
Het gaat hier niet om de NS, maar om ProRail.

Het was bekend dat door pensionering het beschikbaar kader aan treindienstleiders tekorten op de vloer zouden ontstaan. Hierop is niet adequaat geworven.
Het tekort kan tot eind 2023 aanhouden.

Verantwoordelijk is o.a. Roel Salden, afkomstig van Rijkswaterstaat. Maar hij niet alleen.

ProRail is een BV, geheel in handen van de Nederlandse staat, en heeft veel weg van sociale werkvoorziening met goede arbeidsomstandigheden voor hoge dames en heren, die 0 verstand hebben van waar zij mee bezig zijn: het openbaar vervoer van en voor de burgers.

Nu moet ik denken aan een manager bijProRail die mij ooit uitgebreid vertelde over al de dingen die je als werknemer daar kreeg, en mocht... wat een geweldige werkgever.

Vraag is hoe dit correspondeerde met de prestaties van ProRail.

_________________
Een uitvoerende macht die zich niet gecontroleerd weet, gaat daar op een gegeven moment gebruik van maken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2021 7:21 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 4382
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
foutje.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: baedeker, Einstein, Lumiere, Majestic-12 [Bot], Marcel en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling