Het is nu di sep 21, 2021 5:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: za jul 24, 2021 4:41 pm 
lid

Raya schreef:
PeterJKH schreef:
Raya schreef:

Het is idioot om te denken dat het om een afvaardiging naar evenredigheid van de inwoners zou moeten zijn.

Het gaat om het afvaardigen van de besten. Dat weinig immigranten geïnteresseerd in schaatsen, laat staan daar de beste in te worden, betekent niet dat we alsnog immigranten moeten afvaardigen om te gaan schaatsen op de Olympische Spelen, of waar dan ook.

Het idee dat alles evenredig moet zijn naar inwoners van een land, begint ziekelijke vormen aan te nemen. We moeten discriminatie tegen gaan, maar mogen niemand dwingen om wat dan ook als sport of als vak uit te oefenen, omdat er zo nodig een evenredige afvaardiging of deelname ergens moet zijn, op gebieden die gaan om kennis en kunde. Iedereen moet, ook vanuit zijn eigen achtergrond, sporten, studeren en werken, waar hij of zij zich prettig bij voelt, ongeacht kleur, religie, geslacht, of wat dan ook.

We moeten ophouden met politiek correcte onzin! Laat mensen hun eigen leven leiden. Als immigranten gaan schaatsen en daarmee een plek verdienen in de Olympische ploeg, komen deze vanzelf boven drijven.

Verder kletst die Jacco van Sterkenburg onzin.
Er zijn veel sporters met een immigratie-achtergrond. Veel Indisch en Surinaams. Denk maar aan een van de zwemgodinnen. Maar dat valt niet meer op, omdat die goed zijn geintegreerd in de Nederlandse Samenleving. Die dames en heren beoordelen we naar hun prestaties en niet meer naar etnische afkomst, dus rekenen we die dan ineens niet meer mee als we naar etniciteit kijken?

We moeten ophouden met dat gedram. Als iemand voor de sport gaat en daar de beste in wil worden, zal deze persoon niet weinig tot niets aantrekken of de rest van de ploeg wit is of niet. Het gaat om de drive. Discriminatie moet aangepakt, maar we moeten ook niet gaan roepen dat het allemaal discriminatie is als immigrantengroepen niet geïnteresseerd zijn in bepaalde sporten. Sommige groepen zonderen zichzelf nu eenmaal ook af van de Nederlandse samenleving. Geef daar de witte samenleving niet de schuld van!

Helemaal met je eens. Als een jongen van Marokkaanse komaf een top-turner blijkt te zijn, zal die heus niet worden uitgezonderd van deelname vanwege zijn afkomst. Maar wat er niet is, kun je nu eenmaal niet uitzenden naar de Olympische Spelen.

Ik vraag me overigens wel eens af waar het stopt met die "gelijke vertegenwoordiging". Mensen met een andere etnische achtergrond, vrouwen, enz. men maakt zich er helemaal druk om als het gaat om bijv. leden van de Tweede Kamer. Maar nog nooit gehoord dat het belangrijk zou zijn dat 10% van de Kamerleden gay is ofzo, dat schijnt dan weer niet belangrijk te zijn. Of dat 50% van de Kamerleden jonger dan 40 moet zijn. Ik noem maar wat. Het is allemaal nogal willekeurig.

Laten we maar eens beginnen met een Kamer, samengesteld naar verhouding met de inkomensgroepen in Nederland. :wink:

Dat lukt niet, want zodra men Kamerlid wordt, geniet men een riant inkomen dat ver boven het gemiddelde ligt.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 2:18 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Raya schreef:
PeterJKH schreef:

Helemaal met je eens. Als een jongen van Marokkaanse komaf een top-turner blijkt te zijn, zal die heus niet worden uitgezonderd van deelname vanwege zijn afkomst. Maar wat er niet is, kun je nu eenmaal niet uitzenden naar de Olympische Spelen.

Ik vraag me overigens wel eens af waar het stopt met die "gelijke vertegenwoordiging". Mensen met een andere etnische achtergrond, vrouwen, enz. men maakt zich er helemaal druk om als het gaat om bijv. leden van de Tweede Kamer. Maar nog nooit gehoord dat het belangrijk zou zijn dat 10% van de Kamerleden gay is ofzo, dat schijnt dan weer niet belangrijk te zijn. Of dat 50% van de Kamerleden jonger dan 40 moet zijn. Ik noem maar wat. Het is allemaal nogal willekeurig.

Laten we maar eens beginnen met een Kamer, samengesteld naar verhouding met de inkomensgroepen in Nederland. :wink:

Dat lukt niet, want zodra men Kamerlid wordt, geniet men een riant inkomen dat ver boven het gemiddelde ligt.

Dat is makkelijk op te lossen. Keer het minimumloon + 20% uit en zet de rest op een spaarrekening tot vijf jaar na beëindiging van het Kamerlidmaatschap.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 2:24 pm 
lid

Raya schreef:
PeterJKH schreef:
Raya schreef:

Dat is makkelijk op te lossen. Keer het minimumloon + 20% uit en zet de rest op een spaarrekening tot vijf jaar na beëindiging van het Kamerlidmaatschap.

En wiens eigendom is dat geld op de spaarrekening dan gedurende die periode? En wie bepaalt wat ermee gebeurt na de door jou genoemde vijf jaar?

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 5:16 pm 
lid

Raya schreef:

Hoe wil je dat realiseren?

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 5:31 pm 
lid

Marcel schreef:
Raya schreef:

Ik denk dat Raya bedoelt dat de stemmen van mensen die netto meer bijdragen aan de maatschappij dan eruit halen meer gewicht krijgen.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 8:02 pm 
lid

Marcel schreef:
Raya schreef:

Dat kun je bij wet regelen.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 9:46 pm 
lid

Raya schreef:
Marcel schreef:
Raya schreef:

En wat moet er dan in die wet staan en hoe wordt het praktisch uitgevoerd?

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2021 7:55 am 
lid

Raya schreef:
PeterJKH schreef:
Raya schreef:

Eerst moet het aparte belastingstelsel van de parlementsleden verdwijnen.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2021 8:15 am 
lid

Marcel schreef:
Raya schreef:
Marcel schreef:

Je doet dat vaker, discussies proberen dood te slaan door te eisen dat er tot in detail uitgewerkte plannen op tafel worden gelegd.

Welnu, dit is geen uitvoeringscommissie. Dit is een discussieforum waar mensen vrij met ideeën kunnen strooien. Gaandeweg in de discussie kunnen nader gedachten worden ontwikkeld omtrent eventuele struikelpunten. Maar jij discussieert niet.

Ik ga jou dus geen tot in de details uitgewerkt iets voorleggen.
Gezien de huidige kritiek op de samenstelling van de volksvertegenwoordiging, zou het goed zijn als er een evenredige volksvertegenwoordiging zou zijn naar inkomensgroepen. Hoe je dat verwezenlijkt is een tweede en niet van belang voor het principe.

Als jij het niet eens bent met het principe dat de volksvertegenwoordiging representatief moet zijn voor de bevolking, omdat het om de belangenbehartiging van het volk gaat, heeft het ook geen enkele zin om jou een gedetailleerd plan voor te leggen.

Als je wel voor een representatiever volksvertegenwoordiging bent, zou het, gezien de democratie in Nederland en jouw deelname aan het forum, ook een optie zijn dat jij zelf met nadere ideeën komt hoe dat te verwezenlijken in plaats van lui achterover alles van anderen te eisen.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2021 10:45 am 
lid

Laten we maar weer eens beginnen met personen als Jan Schaefer: 'In gelul kun je niet wonen'- "Is dit beleid of is hierover nagedacht?"

We lullen wat af in dit land. De Olympische Spelen lijken voor Nederland tot dusver een afspiegeling van het nationale coronabeleid en andere problemen.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2021 11:29 am 
lid

Raya schreef:
Marcel schreef:
Raya schreef:

Je doet dat vaker, discussies proberen dood te slaan door te eisen dat er tot in detail uitgewerkte plannen op tafel worden gelegd.

Welnu, dit is geen uitvoeringscommissie. Dit is een discussieforum waar mensen vrij met ideeën kunnen strooien. Gaandeweg in de discussie kunnen nader gedachten worden ontwikkeld omtrent eventuele struikelpunten. Maar jij discussieert niet.

Gezien de huidige kritiek op de samenstelling van de volksvertegenwoordiging, zou het goed zijn als er een evenredige volksvertegenwoordiging zou zijn naar inkomensgroepen. Hoe je dat verwezenlijkt is een tweede en niet van belang voor het principe.

Maar wel van belang voor de uitvoerbaarheid.
Je hebt weinig aan het principe wanneer je geen idee hebt hoe het uitvoerbaar gemaakt zou kunnen worden.
Dan blijft het bij vrijblijvendce luchtfietserij.

Raya schreef:
Als jij het niet eens bent met het principe dat de volksvertegenwoordiging representatief moet zijn voor de bevolking, omdat het om de belangenbehartiging van het volk gaat, heeft het ook geen enkele zin om jou een gedetailleerd plan voor te leggen.

En waarom zou een evenredige volksvertegenwoordiging naar inkomensgroepen "het volk" beter vertegenwoordigen?
Zoals ik in een ander draadje al voorstelde, waarom geen evenredige vertegenwoordiging naar links-of rechtshandigheid, oogkleur, muzikale voorkeur of kuitomvang?
En zo zijn er nog vele andere onderscheidingen in "het volk" te maken.

Raya schreef:
Als je wel voor een representatiever volksvertegenwoordiging bent, zou het, gezien de democratie in Nederland en jouw deelname aan het forum, ook een optie zijn dat jij zelf met nadere ideeën komt hoe dat te verwezenlijken in plaats van lui achterover alles van anderen te eisen.

Tja, maar als ik jou vraag hoe je jouw voorstel denkt te verwezenlijken ben jij degene die lui achterover hangt en niet thuis geeft.
En ik heb geen enkele behoefte aan een ander kiesstelsel, het huidige parlement is met 18 verschillende partijen wel representatief genoeg voor mij.
Dus waarom zou ik met bizarre onuitvoerbare ideeën moeten komen?

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2021 12:56 pm 
lid

Marcel schreef:
Raya schreef:
Marcel schreef:

Je hebt weinig aan het principe wanneer je geen idee hebt hoe het uitvoerbaar gemaakt zou kunnen worden.

Raya schreef:

En waarom zou een evenredige volksvertegenwoordiging naar inkomensgroepen "het volk" beter vertegenwoordigen?
Zoals ik in een ander draadje al voorstelde, waarom geen evenredige vertegenwoordiging naar links-of rechtshandigheid, oogkleur, muzikale voorkeur of kuitomvang?

Raya schreef:

Tja, maar als ik jou vraag hoe je jouw voorstel denkt te verwezenlijken ben jij degene die lui achterover hangt en niet thuis geeft.
En ik heb geen enkele behoefte aan een ander kiesstelsel, het huidige parlement is met 18 verschillende partijen wel representatief genoeg voor mij.

Onzin, Marcel.

Ideeën werk je gaandeweg uit, mede aan de hand van een discussie, ideeën van jezelf en anderen.
Dat jij geen behoefte hebt aan een ander systeem is jouw zaak. Mag! Maar dat is geen reden om een ander te diskwalificeren omdat hij geen in 500 pagina's uitgewerkt idee aanlevert als hij een idee oppert. Dat is gewoon trollen!

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2021 3:06 pm 
lid

Marcel schreef:
baedeker schreef:
Baedeker ziet liever bikini slipjes. En jij heeft nog gelijk ook.

De reclamefoldertjes van Hunkemöller zijn Baedeker's favoriete lectuur.
Voor mij de Bonte illustrierte : 80 tieten per week. :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2021 3:08 pm 
lid

Einstein schreef:
PeterJKH schreef:
Einstein schreef:

Euhm is dat niet in verband met de Corona ? beetje spreiden, dat toernooi ? Dat vuurtje is poppenkast.. Zoveel mogelijk spreiden lijkt me heel verstandig, in de huidige D-variant omstandigheden. Scheelt menigtes mensen, die door elkaar heen lopen en elkaar besmetten met Corona. Ik hoorde volgende week dat er al 55 mensen positief zijn getest in het Olympisch dorp. In het publiek zal dat een veelvoud worden.

Helemaal goed als je het geheel gaat spreiden, maar zorg dan in elk geval ervoor dat de OPENINGSceremonie plaatsvindt vóór de eerste wedstrijd gespeeld wordt. Als er al 10-20 wedstrijden plaats hebben gevonden en daarna komt pas de openingsceremonie, is het ook een beetje mosterd na de maaltijd.

Die openingsceremonie was al een dag vervroegd, normaal is die in het eerste weekend van de spelen. En ik snap nog steeds niet wat het uitmaakt, die opening. Lopen ze daarna harder of zo ? of sporten ze daarna beter ? Ik zie het belang van die poppenkast niet.. die ceremonie, die stapel bobo's en staatshoofden eromheen vormen niet de kern van de spelen. Het is leuk, om Naomi Osaka op TV die trap te zien oplopen om dat vuur aan te steken.. maar voor de olympische sport is het echt minder van belang ! Het is niet zo dat het verboden is te sporten in het kader van een olympisch toernooi, wanneer de openingsceremonie nog niet heeft plaatsgevonden. Het gaat erom dat de vlam brandt en aanwezig is op de plaats van de olympiade. Dat is de traditie. En die Olympische vlam was op 9 juni al in Japan gearriveerd.
Speelttje voor de rijken en voor diegene die geen belastingen willen betalen.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2021 3:35 pm 
lid

Raya schreef:
Marcel schreef:
Raya schreef:

Raya schreef:

Raya schreef:

Onzin, Marcel.

Ideeën werk je gaandeweg uit, mede aan de hand van een discussie, ideeën van jezelf en anderen.

Maar in de discussie mag niet de vraag gesteld worden hoe je iets in de praktijk uitgewerkt en uitgevoerd ziet?
En er mag ook niet op de inconsequenties in de argumentatie gewezen worden?

Raya schreef:
Dat jij geen behoefte hebt aan een ander systeem is jouw zaak. Mag! Maar dat is geen reden om een ander te diskwalificeren omdat hij geen in 500 pagina's uitgewerkt idee aanlevert als hij een idee oppert. Dat is gewoon trollen!

Ik heb nergens gevraagd om een 500 pagina's uitgewerkt idee.
In de Grondwet zijn er slechts 20 woorden nodig om te stellen hoe de zetelverdeling in het parlement tot stand komt:

Artikel 53
1 De leden van beide kamers worden gekozen op de grondslag van evenredige vertegenwoordiging binnen door de wet te stellen grenzen.

Dus zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn.
Tenzij je natuurlijk een heel ingewikkelde manier bedenkt waarbij er geen evenredige vertegenwoordiging is maar de grondslag van de vertegenwoordiging wordt bepaald door de inkomensverdeling in Nederland en waarbij er ook nog een kiesdrempel per kandidaat wordt gesteld.
Dan wordt de tekst waarschijnlijk een stuk langer.
Maar tot nog toe heb jij nog nul woorden gebruikt om uiteen te zetten hoe een dergelijk kiesstelsel er in de praktijk volgens jou uit zou moeten zien.
Je bent alleen maar aan het duiken.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2021 4:30 pm 
lid

We moeten niet zo doorslaan:

De woke-terreur zorgt er alleen maar voor dat mensen als ik telkens krijgen te horen dat ze anders zijn
https://www.ad.nl/binnenland/de-woke-te ... ~a0b2a299/

Het kan een groot misverstand zijn, iets wat ik altijd over het hoofd heb gezien, maar voor mijn gevoel ben ik geen zwarte man. Toch ontving ik afgelopen week een mailtje van een organisatie, die me wilde boeken voor een literair evenement, met de toevoeging dat ze het geluid van ‘zwarte auteurs’ prominenter moesten opvoeren in hun programmering. Ik schreef terug: ‘U heeft de verkeerde voor zich.’

Natuurlijk, het is prijzenswaardig en belangrijk om een goede afspiegeling van de maatschappij te vormen, in alle instellingen en sectoren, maar er bestaat ook zoiets als volkomen doorslaan in deze ambitie en de plank finaal misslaan. Dat laatste kan ik ook aan de hand van een ander voorbeeld uitleggen. Deze week las ik in dagblad Trouw dat TeamNL, dat de medailles voor ons moet fixen op de Olympische Spelen, veel te wit zou zijn. Waar waren de mensen met een migratieachtergrond?

Ondertussen worstelen we op de Spelen met de medailleoogst. Misschien zorgen de ruiters met hun paarden (veel Arabieren) voor verandering.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2021 4:39 pm 
lid

Lies schreef:
We moeten niet zo doorslaan:

De woke-terreur zorgt er alleen maar voor dat mensen als ik telkens krijgen te horen dat ze anders zijn
https://www.ad.nl/binnenland/de-woke-te ... ~a0b2a299/

Het kan een groot misverstand zijn, iets wat ik altijd over het hoofd heb gezien, maar voor mijn gevoel ben ik geen zwarte man. Toch ontving ik afgelopen week een mailtje van een organisatie, die me wilde boeken voor een literair evenement, met de toevoeging dat ze het geluid van ‘zwarte auteurs’ prominenter moesten opvoeren in hun programmering. Ik schreef terug: ‘U heeft de verkeerde voor zich.’

Natuurlijk, het is prijzenswaardig en belangrijk om een goede afspiegeling van de maatschappij te vormen, in alle instellingen en sectoren, maar er bestaat ook zoiets als volkomen doorslaan in deze ambitie en de plank finaal misslaan. Dat laatste kan ik ook aan de hand van een ander voorbeeld uitleggen. Deze week las ik in dagblad Trouw dat TeamNL, dat de medailles voor ons moet fixen op de Olympische Spelen, veel te wit zou zijn. Waar waren de mensen met een migratieachtergrond?

Ondertussen worstelen we op de Spelen met de medailleoogst. Misschien zorgen de ruiters met hun paarden (veel Arabieren) voor verandering.

Ik vraag me af of die helderziende het wel over medailles had toen deze 68 als getal noemde.
Misschien ging het om besmettingen in de Nederlandse afvaardigingen.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2021 2:04 am 
lid

Raya schreef:
Er zijn veel sporters met een immigratie-achtergrond. Veel Indisch en Surinaams. Denk maar aan een van de zwemgodinnen. Maar dat valt niet meer op, omdat die goed zijn geintegreerd in de Nederlandse Samenleving. Die dames en heren beoordelen we naar hun prestaties en niet meer naar etnische afkomst, dus rekenen we die dan ineens niet meer mee als we naar etniciteit kijken?

Nee.

Hieraan kun je andermaal zien dat het niet om evenredige vertegenwoordiging gaat. Er zijn niet zozeer te weinig topsporters 'van kleur', er zijn er te veel die 'wit' zijn. Dat is nota bene hoe die wokisten het zelf zeggen: dit en dat en zus en zo is 'te wit'. RRRAAAH! – 'Representatie' is in dezen een buzzword, een toverformule om nog iets van hun incoherente gebabbel te maken. Het is een retorische schaamlap.

Maar als we hun eigen logica volgen, inclusief(!) representatie, zullen we erop moeten aandringen dat vrijwel elk westers voetbalteam veel te veel van kleur is, net als elk draafnummer van sprint tot marathon en, trouwens, zo ongeveer alle klassieke atletische disciplines van de Olympiade.

Helaas zullen we dan onze toevlucht moeten nemen tot waar we hen zojuist op hebben betrapt: extreem rassendenken, gepeperd door een al even extreem manipulatieve guilt trip. Goed idee dus om daar verre van te blijven.

Het is niet erg dat rugbyers en hockeysters bijna allemaal blank zijn, net zomin als dat het onrechtvaardig is dat de marathon door Afrikanen of de 10k voor vrouwen door een Somalische vluchteling met een Nederlandse vlag wordt gewonnen. Zoals het ook niet extra rechtvaardig is als alle kleurtjes van de huidregenboog evenredig zijn vertegenwoordigd op, pakweg, de gewichtheffersmat of in de boksring.

Met dat laatste is men overigens nog lang niet tevreden. De intersectionele toverformule bevat nog heel wat variabelen om dat vooral te voorkomen, met als nieuwste hit: en de transgenders dan, hm? South Park heeft daar een paar jaar geleden al een sappige aflevering aan gewijd, waarvan de hersengymnastiek van de zelfbenoemde kampioenen der sociale rechtvaardigheid om alleen die al te ontzenuwen onderhand een geheel eigen medaillespiegel verdient.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2021 7:36 pm 
lid

animo schreef:
Raya schreef:

Nee.

Hieraan kun je andermaal zien dat het niet om evenredige vertegenwoordiging gaat. Er zijn niet zozeer te weinig topsporters 'van kleur', er zijn er te veel die 'wit' zijn. Dat is nota bene hoe die wokisten het zelf zeggen: dit en dat en zus en zo is 'te wit'. RRRAAAH! – 'Representatie' is in dezen een buzzword, een toverformule om nog iets van hun incoherente gebabbel te maken. Het is een retorische schaamlap.

Maar als we hun eigen logica volgen, inclusief(!) representatie, zullen we erop moeten aandringen dat vrijwel elk westers voetbalteam veel te veel van kleur is, net als elk draafnummer van sprint tot marathon en, trouwens, zo ongeveer alle klassieke atletische disciplines van de Olympiade.

Helaas zullen we dan onze toevlucht moeten nemen tot waar we hen zojuist op hebben betrapt: extreem rassendenken, gepeperd door een al even extreem manipulatieve guilt trip. Goed idee dus om daar verre van te blijven.

Het is niet erg dat rugbyers en hockeysters bijna allemaal blank zijn, net zomin als dat het onrechtvaardig is dat de marathon door Afrikanen of de 10k voor vrouwen door een Somalische vluchteling met een Nederlandse vlag wordt gewonnen. Zoals het ook niet extra rechtvaardig is als alle kleurtjes van de huidregenboog evenredig zijn vertegenwoordigd op, pakweg, de gewichtheffersmat of in de boksring.

Met dat laatste is men overigens nog lang niet tevreden. De intersectionele toverformule bevat nog heel wat variabelen om dat vooral te voorkomen, met als nieuwste hit: en de transgenders dan, hm? South Park heeft daar een paar jaar geleden al een sappige aflevering aan gewijd, waarvan de hersengymnastiek van de zelfbenoemde kampioenen der sociale rechtvaardigheid om alleen die al te ontzenuwen onderhand een geheel eigen medaillespiegel verdient.

Transgenders doen al decennia lang mee, het is en was allang bekend dat in de tijd van het IJzeren Gordijn de sportsters uit Oost-Duitsland, Tsjech--Slowakije, Hongarije, enz. stijf stonden van de testosteron en andere mannelijke hormonen, het was soms ook gewoon aan hen te zien, het waren qua uiterlijk meer mannen dan vrouwen.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2021 7:49 pm 
lid

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]