Het is nu di sep 21, 2021 3:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2021 10:04 am 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Het resulaat is alleen nul in jouw CO2 ketentje, terwijl het de CO2 echt niet uitmaakt waar die belandt. Dan zo'n EU nepregel dat biomassa vervuiling niet meetelt waar gestookt wordt, maar waar de bomen gekapt worden. Wegkijken van die 600 kolencentrales. En dan vele miljarden besteden aan extra vervuiling in plaats van onderzoek. Tellen is niet je sterkste kant hè?
*Gaap* Nee hoor, het resultaat is nul omdat het in voor de actieve koolstof keten niet zoveel uitmaakt als je maar compenseert. We zijn bezig met de lange termijn. Jij met je kortzichtigheid alleen met de korte termijn. Vandaar dat je blijft hangen in extra CO2 aan het systeem toevoegen (dom voor de lange termijn) en geen enkel alternatief bieden, geen oplossing, alleen gezeik en slappe excuusjes. Totaal niet serieus te nemen

He resultaat is nooit nul. Maar ik snap waar het misverstand vandaan komt. Die nul, dat is jouw verstand.
:)

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2021 10:32 am 
lid

Aldus de suffie die niet snapt dat als je extra co2 aan de keten toevoegt dit problematischer is dan co2 laten circuleren die al in het systeem aanwezig is :hardlachen:

Een alternatief heb je niet, ja je geloof in 'onzichtbare lantaarnpalen' :gniffel:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2021 10:38 am 
lid

Lumiere schreef:

Nul verstand. Een onzichtbare post.

:lol:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2021 10:43 am 
lid

Het ontbreekt Baedeker weer eens aan inhoud, ja dan is het logisch dat je niet verder komt dan extra co2 toevoegen en onzichtbare lantaarnpalen :hardlachen:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2021 10:50 am 
lid

Lumiere schreef:

Verrek, weer een onzichtbare post.

:lol:

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2021 10:54 am 
lid

wat baedeker eigenlijk zegt schreef:
het ontbreekt mij aan inhoud omdat ik te suf ben om te snappen dat co2 toevoegen slechter en dommer is dan co2 circuleren, dat is omdat ik geloof in onzichtbare lantaarnpalen

:hardlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2021 10:55 am 
lid

Lumiere schreef:
wat baedeker eigenlijk zegt schreef:
het ontbreekt mij aan inhoud omdat ik te suf ben om te snappen dat co2 toevoegen slechter en dommer is dan co2 circuleren, dat is omdat ik geloof in onzichtbare lantaarnpalen

:hardlachen:
Kleuter

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2021 11:05 am 
lid

Ach daar hebben we de andere sufferd zonder inhoud ook, heb je al een alternatief of blijft het bij gezeur en gejammer? :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2021 11:39 am 
lid

Lumiere schreef:
Ach daar hebben we de andere sufferd zonder inhoud ook, heb je al een alternatief of blijft het bij gezeur en gejammer? :hum:
Het alternatief van Kabouter Frans is méér CO-2 produceren. De bewerking van onze kabouter dat verzending van goederen/producten geen CO2 oplevert is je reinste onzin en je laat dus dingen buiten beschouwing. Ik noem het bedrog.

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1044 ... r-co2-taks

Profiel  

Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2021 6:53 pm 
lid

Die bewering wordt niet gedaan, dus biertje praat én onzin én heeft geen alternatief :foei:

Profiel  

Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: za jul 24, 2021 4:32 pm 
lid

Lumiere schreef:
*Gaap* Nee hoor, het resultaat is nul omdat het in voor de actieve koolstof keten niet zoveel uitmaakt als je maar compenseert. We zijn bezig met de lange termijn. Jij met je kortzichtigheid alleen met de korte termijn. Vandaar dat je blijft hangen in extra CO2 aan het systeem toevoegen (dom voor de lange termijn) en geen enkel alternatief bieden, geen oplossing, alleen gezeik en slappe excuusjes. Totaal niet serieus te nemen :hardlachen:

We moeten nu overhaast van het gas af om bomen te verbranden, die meer CO2 afstaan dan het gas.
En dat doen we voor de lange termijn, omdat we op korte termijn CO2 neutraal moeten zijn.

Ik begrijp het... Er zijn mensen stapelgek geworden.

Profiel  

Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: za jul 24, 2021 4:36 pm 
lid

Ik neem het allemaal met een korrel zout. Ik heb al zoveel klimaat-noodtoestanden meegemaakt in mijn inmiddels toch wat langere leven, die stuk voor stuk na een paar jaar van alarmerende berichten, opeens verdwenen waren uit de media. In de jaren '80 was het de zure regen, vreselijke foto's deden de ronde van hele bossen die waren verworden tot dorre dode boomstammen. Binnen 10 jaar zouden de Ardennen, het Zwarte Woud, de Veluwe, enz. er zo uitzien, riep men toen. Dure commissies bogen zich over het probleem, maar hadden geen echte oplossing. En opeens, net zo snel als het opgekomen was, was het weer weg en hoorde je nooit meer iets over "zure regen". En de Ardennen, het Zwarte Woud, de Veluwe? Ze bestaan nog steeds, met welig tierende vegetatie, zelfs zo welig, dat er regelmatig gekapt en gesnoeid moet worden om de boel in toom te houden...
Toen kwam het gat in de ozonlaag. Spuitbussen waren de hoofdschuldige. Je voelde je bij wijze van spreken al schuldig als je in de ochtend wat deodorant onder de oksel spoot. Drijfgassen was het nieuwe probleem. Dat werd in de reclame ook gretig opgepakt, want fabrikanten buitelden over elkaar heen om je te verzekeren dat hún product alleen maar zuivere natuurproducten bevatte en zeker géén drijfgassen. Ondertussen hoorde je alleen maar alarmerende berichten, want dat gat in de ozonlaag groeide met de week en het zou niet lang duren voor een groot deel van de mensheid zou bezwijken onder de zonnestralen die niet meer werden gefilterd alvorens op aarde te belanden. Ook dat probleem was na een jaar of vijf blijkbaar opgelost, want je hoorde er nooit meer wat van.
Toen was het de stijging van de zeespiegel, binnen 50 jaar zou half Nederland onder water staan (volgens de meest alarmerende berichten althans). Anderen spraken over een stijging van 2-10 cm in 100 jaar. Maar ook dat was blijkbaar een reuze probleem. Dat zich blijkbaar ook weer geruisloos opgelost heeft, want de zeespiegel is lager dan ooit en droogte is nu opeens eerder een probleem dan een teveel aan water (en dan heb ik het uiteraard niet over de uitzonderlijke situatie in België, Limburg en Duitsland van de afgelopen weken).

En heden ten dage is het het klimaat. Miljarden gaan er om in die business, zonder dat duidelijk is wat het resultaat is van die investeringen of uitgaven.

Ondertussen hebben we in Nederland een heel normale zomer: temperaturen van tussen de 20 en 25 graden, af en toe bewolkt en af en toe wisselvallig. Niks nieuws onder de zon.

Profiel  

Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: za jul 24, 2021 5:01 pm 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:
*Gaap* Nee hoor, het resultaat is nul omdat het in voor de actieve koolstof keten niet zoveel uitmaakt als je maar compenseert. We zijn bezig met de lange termijn. Jij met je kortzichtigheid alleen met de korte termijn. Vandaar dat je blijft hangen in extra CO2 aan het systeem toevoegen (dom voor de lange termijn) en geen enkel alternatief bieden, geen oplossing, alleen gezeik en slappe excuusjes. Totaal niet serieus te nemen :hardlachen:

We moeten nu overhaast van het gas af om bomen te verbranden, die meer CO2 afstaan dan het gas.

Nope, je haalt 2 zaken door elkaar: 1. Van het gas af en 2. Biomassa A en B

Van het gas af heeft te maken met CO2 reductie, Baedeker vroeg waarom buurlanden juist naar gas overstapten.... antwoord: omdat die nog olie gebruikten wat nog meer CO2 uitstoot dan gas. Duitsland kan dus minder CO2 uitstoten door olie te vervangen door gas. Op den duur moeten zij echter ook van het gas af net als dat we dat in Nederland moeten doen. Gas is voor Duitsland dus een transitie oplossing.

Biomassa heeft an sich niet zoveel met gas te maken, anders dan dat dit voor Nederland een transitieoplossing is, we stoken met biomassa bij in de bestaande kolencentrales zodat er in ieder geval geen extra CO2 aan het systeem wordt toegevoegd. Op termijn moeten de kolencentrales echter ook sluiten.

Raya schreef:
En dat doen we voor de lange termijn, omdat we op korte termijn CO2 neutraal moeten zijn.

Ik begrijp het... Er zijn mensen stapelgek geworden.

Nee hoor, als je een beetje op had gelet bij schei- en natuurkunde dan is het vrij logisch :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: za jul 24, 2021 5:27 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Ik neem het allemaal met een korrel zout. Ik heb al zoveel klimaat-noodtoestanden meegemaakt in mijn inmiddels toch wat langere leven, die stuk voor stuk na een paar jaar van alarmerende berichten, opeens verdwenen waren uit de media. In de jaren '80 was het de zure regen, vreselijke foto's deden de ronde van hele bossen die waren verworden tot dorre dode boomstammen. Binnen 10 jaar zouden de Ardennen, het Zwarte Woud, de Veluwe, enz. er zo uitzien, riep men toen. Dure commissies bogen zich over het probleem, maar hadden geen echte oplossing. En opeens, net zo snel als het opgekomen was, was het weer weg en hoorde je nooit meer iets over "zure regen". En de Ardennen, het Zwarte Woud, de Veluwe? Ze bestaan nog steeds, met welig tierende vegetatie, zelfs zo welig, dat er regelmatig gekapt en gesnoeid moet worden om de boel in toom te houden...

Hoe kom je erbij dat er geen oplossing was? :hum: We hebben allerlei emissie wetgeving doorgevoerd om de uitstoot van Zwaveldioxiden te beperken daarmee is het probleem niet geheel verdwenen, maar wel vermindert (zie bijvoorbeeld dit rapport)

PeterJKH schreef:
Toen kwam het gat in de ozonlaag. Spuitbussen waren de hoofdschuldige. Je voelde je bij wijze van spreken al schuldig als je in de ochtend wat deodorant onder de oksel spoot. Drijfgassen was het nieuwe probleem. Dat werd in de reclame ook gretig opgepakt, want fabrikanten buitelden over elkaar heen om je te verzekeren dat hún product alleen maar zuivere natuurproducten bevatte en zeker géén drijfgassen. Ondertussen hoorde je alleen maar alarmerende berichten, want dat gat in de ozonlaag groeide met de week en het zou niet lang duren voor een groot deel van de mensheid zou bezwijken onder de zonnestralen die niet meer werden gefilterd alvorens op aarde te belanden. Ook dat probleem was na een jaar of vijf blijkbaar opgelost, want je hoorde er nooit meer wat van.

Ik begin een patroon te zien... Als het probleem niet meer nadrukkelijk in de media is, dan bestaat het volgens PeterJKH niet meer :evendenken:

Ook dit probleem bestaat nog steeds hoor (het gat bestaat nog steeds jaarlijks en was vorig jaar helaas zelfs weer wat groter), maar omdat we er wat aan gedaan hebben wordt het gat gemiddeld gezien op de lange termijn wel steeds kleiner

PeterJKH schreef:
Toen was het de stijging van de zeespiegel, binnen 50 jaar zou half Nederland onder water staan (volgens de meest alarmerende berichten althans). Anderen spraken over een stijging van 2-10 cm in 100 jaar. Maar ook dat was blijkbaar een reuze probleem. Dat zich blijkbaar ook weer geruisloos opgelost heeft, want de zeespiegel is lager dan ooit en droogte is nu opeens eerder een probleem dan een teveel aan water (en dan heb ik het uiteraard niet over de uitzonderlijke situatie in België, Limburg en Duitsland van de afgelopen weken).

Je haalt een hele hoop zaken door elkaar.

1. Zeespiegelstijging gaat gewoon door , is een gevolg van global warming waardoor: 1. landijs smelt en 2. water thermisch expandeert. Dit heeft op de lange termijn voor Nederland het probleem van A. verzilting en B. Wateroverlast . We zijn een land dat grotendeels onder de zeespiegel ligt, dus een stijging van de zeespiegel is voor Nederland gewoon klote.

2. Droogte en wateroverlast wat we hebben gezien in Limburg, dit staat feitelijk wat los van punt 1. Dit heeft er mee te maken dat met het stijgen van de temperaturen er meer water de lucht indampt (hierdoor kan er droogte ontstaan) en dit kan allemaal ook weer naar beneden vallen in het fenomeen wat wij ook wel 'regen' noemen en zodoende wateroverlast veroorzaken, zoals we zagen in Limburg. Door de opwarming van de aarde wordt dit extremer en heviger

PeterJKH schreef:
En heden ten dage is het het klimaat. Miljarden gaan er om in die business, zonder dat duidelijk is wat het resultaat is van die investeringen of uitgaven.

Drogreden

PeterJKH schreef:
Ondertussen hebben we in Nederland een heel normale zomer: temperaturen van tussen de 20 en 25 graden, af en toe bewolkt en af en toe wisselvallig. Niks nieuws onder de zon.

Mja behalve dan zware wateroverlast in Limburg :fluiten:

Profiel  

Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: za jul 24, 2021 6:58 pm 
lid

Lumiere schreef:
PeterJKH schreef:

Hoe kom je erbij dat er geen oplossing was? :hum: We hebben allerlei emissie wetgeving doorgevoerd om de uitstoot van Zwaveldioxiden te beperken daarmee is het probleem niet geheel verdwenen, maar wel vermindert (zie bijvoorbeeld dit rapport)

PeterJKH schreef:

Ik begin een patroon te zien... Als het probleem niet meer nadrukkelijk in de media is, dan bestaat het volgens PeterJKH niet meer :evendenken:

Ook dit probleem bestaat nog steeds hoor (het gat bestaat nog steeds jaarlijks en was vorig jaar helaas zelfs weer wat groter), maar omdat we er wat aan gedaan hebben wordt het gat gemiddeld gezien op de lange termijn wel steeds kleiner

PeterJKH schreef:

Je haalt een hele hoop zaken door elkaar.

1. Zeespiegelstijging gaat gewoon door , is een gevolg van global warming waardoor: 1. landijs smelt en 2. water thermisch expandeert. Dit heeft op de lange termijn voor Nederland het probleem van A. verzilting en B. Wateroverlast . We zijn een land dat grotendeels onder de zeespiegel ligt, dus een stijging van de zeespiegel is voor Nederland gewoon klote.

2. Droogte en wateroverlast wat we hebben gezien in Limburg, dit staat feitelijk wat los van punt 1. Dit heeft er mee te maken dat met het stijgen van de temperaturen er meer water de lucht indampt (hierdoor kan er droogte ontstaan) en dit kan allemaal ook weer naar beneden vallen in het fenomeen wat wij ook wel 'regen' noemen en zodoende wateroverlast veroorzaken, zoals we zagen in Limburg. Door de opwarming van de aarde wordt dit extremer en heviger

PeterJKH schreef:

Drogreden

PeterJKH schreef:

Mja behalve dan zware wateroverlast in Limburg :fluiten:

Tja, en die hadden we in 1916 in Noord-Holland, en in 1953 in Zuid-Holland en Zeeland. Kan gewoon gebeuren. Niet fijn, maar we moeten af van het idee dat we alles kunnen voorkomen.

Profiel  

Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: za jul 24, 2021 7:11 pm 
lid

Mja dat is toch een beetje de redenatie: 'dood gaan we allemaal toch, dus is moord niet zo erg' :evendenken: Kijk natuurrampen zullen ook plaatsvinden als we vanaf morgen 0 CO2 uitstoten, echter wat we aan doen zijn is zorgen dat zaken erger en extremer worden. Dat is gewoon een kwestie van natuurkunde en dat is zeker iets waar je wat aan kan doen.

Profiel  

Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: za jul 24, 2021 7:28 pm 
lid

Lumiere schreef:
Mja dat is toch een beetje de redenatie: 'dood gaan we allemaal toch, dus is moord niet zo erg' :evendenken: Kijk natuurrampen zullen ook plaatsvinden als we vanaf morgen 0 CO2 uitstoten, echter wat we aan doen zijn is zorgen dat zaken erger en extremer worden. Dat is gewoon een kwestie van natuurkunde en dat is zeker iets waar je wat aan kan doen.

Ik maak me daar allerminst druk om. Begrijp me goed, ik draag mijn steentje bij, heb 4 verschillende afvalbakken in de tuin staan en ik scheid alles netjes, (en hoop dan maar dat het inderdaad gerecycled wordt), verspil geen energie, kortom, volgens mij doe ik het best netjes. Ga elke dag op een ouderwetse Gazelle naar het werk, dus geen elektrische fiets, dus geen uitstoot.

Zoals gezegd, ik heb al een leven lang rampen qua milieu voorgespiegeld gekregen die nadien niet uitkwamen, maar puur omdat het op dat moment een hot item was. Zag je ook met voedsel: in de jaren '70/'80 waren eieren de boosdoener want cholesterol, 1 ei per week was toch eigenlijk wel het maximale. Later krijg je dan weer te horen dat meerdere eieren per week eigenlijk gezond zijn. Of halvarine, van die onsmakelijke troep om op je brood te smeren, smaakte nergens naar. Maar gezond, want weet ik veel wat er wel of juist niet in zat. Tegenwoordig pleit men juist weer voor roomboter op brood. Tja. Als je van alle hypes wakker moet gaan liggen, slaap je nooit. En dát is pas ongezond.

Profiel  

Bericht nummer:#98  BerichtGeplaatst: za jul 24, 2021 7:59 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Zoals gezegd, ik heb al een leven lang rampen qua milieu voorgespiegeld gekregen die nadien niet uitkwamen, maar puur omdat het op dat moment een hot item was.

Ja zeg grapjas, ik had al aangetoond dat bijvoorbeeld het gat in de ozonlaag gewoon nog steeds bestaat

We komen nu op een wat rare paradox.... Er is een probleem, er wordt wat aan gedaan (Vermindering uitstoot CFK's ), en dan omdat er 1. geen media aandacht meer voor is en 2. het probleem vanwege genomen maatregelen vermindert, zou het slechts een 'hype zijn'.

Volgens die logica moeten we problemen niet oplossen omdat we anders vergeten dat we een probleem hadden :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#99  BerichtGeplaatst: za jul 24, 2021 8:12 pm 
lid

Lumiere schreef:
PeterJKH schreef:
Zoals gezegd, ik heb al een leven lang rampen qua milieu voorgespiegeld gekregen die nadien niet uitkwamen, maar puur omdat het op dat moment een hot item was.

Ja zeg grapjas, ik had al aangetoond dat bijvoorbeeld het gat in de ozonlaag gewoon nog steeds bestaat

We komen nu op een wat rare paradox.... Er is een probleem, er wordt wat aan gedaan (Vermindering uitstoot CFK's ), en dan omdat er 1. geen media aandacht meer voor is en 2. het probleem vanwege genomen maatregelen vermindert, zou het slechts een 'hype zijn'.

Volgens die logica moeten we problemen niet oplossen omdat we anders vergeten dat we een probleem hadden :hum:

Er zijn ALTIJD problemen in het leven. Overbevolking bijvoorbeeld van onze planeet en met name van bepaalde delen van onze planeet. Heel schadelijk voor het milieu. Hoe gaan we dat oplossen?

Profiel  

Bericht nummer:#100  BerichtGeplaatst: za jul 24, 2021 8:25 pm 
lid

Blijkbaar moeten we dat niet oplossen, want als we dat gaan oplossen dan ga je achteraf klagen dat het toch geen probleem was en slechts 'het hotte item' van het moment :hum:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]