Het is nu zo sep 26, 2021 12:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 8:56 am 
lid

Lumiere schreef:
Blijkbaar moeten we dat niet oplossen, want als we dat gaan oplossen dan ga je achteraf klagen dat het toch geen probleem was en slechts 'het hotte item' van het moment :hum:

Problemen moet je bij de wortel aanpakken en veel problemen zijn terug te voeren op overbevolking. De zwaardere druk op het milieu is slechts een consequentie daarvan, die je niet afdoende kan bestrijden als je niet de wortel van het probleem aanpakt. Net als met onkruid: je kan het zichtbare deel van de plant wel afplukken, maar als je de wortels laat zitten in de grond, heb je over een paar dagen weer een tuin vol onkruid.

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 8:56 am 
lid

Lumiere schreef:
Blijkbaar moeten we dat niet oplossen, want als we dat gaan oplossen dan ga je achteraf klagen dat het toch geen probleem was en slechts 'het hotte item' van het moment :hum:

Problemen moet je bij de wortel aanpakken en veel problemen zijn terug te voeren op overbevolking. De zwaardere druk op het milieu is slechts een consequentie daarvan, die je niet afdoende kan bestrijden als je niet de wortel van het probleem aanpakt. Net als met onkruid: je kan het zichtbare deel van de plant wel afplukken, maar als je de wortels laat zitten in de grond, heb je over een paar dagen weer een tuin vol onkruid.

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 9:23 am 
lid

Nou wat wil je daar aan doen?

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 9:55 am 
lid

Lumiere schreef:

Een actief euthanasiebeleid?

Profiel  

Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 10:04 am 
lid

Lumiere schreef:

Je kunt beginnen met bepaalde landen te sluiten voor immigratie, als daar het aantal bewoners per vierkante kilometer al (te) hoog is. Momenteel vindt er vooral migratie plaats van dunbevolkte gebieden in Afrika en andere landen naar het dichtbevolkte Europa. Klaar daarmee dus.

Daarnaast weer gaan accepteren dat oude mensen ook sterven, en ze niet eindeloos in leven houden omdat we 90 jaar "nog best jong" vinden... Daarmee wil ik niet zeggen dat je die mensen dan maar een spuitje moet geven, maar gewoon accepteren dat wannéér ze kwalen beginnen te vertonen, dat ook gewoon kan betekenen dat hun leven ten einde is.

Profiel  

Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 10:06 am 
lid

Lumiere schreef:

Roundup.

Profiel  

Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 10:09 am 
lid

Dus je wilt eigenlijk niks doen aan 'overbevolking', maar je wilt iets doen aan migratie... en hoe lost dit volgens jou het gat in de ozonlaag, klimaatsverandering, etc op?

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 10:10 am 
lid

PeterJKH schreef:
Lumiere schreef:

Je kunt beginnen met bepaalde landen te sluiten voor immigratie, als daar het aantal bewoners per vierkante kilometer al (te) hoog is. Momenteel vindt er vooral migratie plaats van dunbevolkte gebieden in Afrika en andere landen naar het dichtbevolkte Europa. Klaar daarmee dus.

Daarnaast weer gaan accepteren dat oude mensen ook sterven, en ze niet eindeloos in leven houden omdat we 90 jaar "nog best jong" vinden... Daarmee wil ik niet zeggen dat je die mensen dan maar een spuitje moet geven, maar gewoon accepteren dat wannéér ze kwalen beginnen te vertonen, dat ook gewoon kan betekenen dat hun leven ten einde is.
Geen spuitje geven, maar ook geen eten en drinken, zoiets?

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 10:15 am 
lid

Lumiere schreef:
Dus je wilt eigenlijk niks doen aan 'overbevolking', maar je wilt iets doen aan migratie... en hoe lost dit volgens jou het gat in de ozonlaag, klimaatsverandering, etc op?

In elk geval verminder je de concentratie van uitstoot.

Daarnaast iedere auto voorzien van een sensor of meter, die meet hoe veel ritjes van 5 km of minder worden gemaakt, en daar een extra heffing op zetten (tenzij men ontheffing heeft vanwege handicap of anderszins).

Kindertoeslag afschaffen boven 2 kinderen per echtpaar/ouder. Aan jou nog steeds de keus om meer kinderen te verwekken, alleen krijg je daar geen toeslag meer voor, ook niet voor opvang of anderszins.

Genoeg te bedenken.

Profiel  

Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 10:23 am 
lid

PeterJKH schreef:
Lumiere schreef:

Ah maar dat is dus niet de wortel aanpakken van het probleem, namelijk de uitstoot :fluiten:

PeterJKH schreef:
Daarnaast iedere auto voorzien van een sensor of meter, die meet hoe veel ritjes van 5 km of minder worden gemaakt, en daar een extra heffing op zetten (tenzij men ontheffing heeft vanwege handicap of anderszins).

Kindertoeslag afschaffen boven 2 kinderen per echtpaar/ouder. Aan jou nog steeds de keus om meer kinderen te verwekken, alleen krijg je daar geen toeslag meer voor, ook niet voor opvang of anderszins.

Genoeg te bedenken.

Oh dat kan, rekening rijden is technisch prima mogelijk

Profiel  

Bericht nummer:#111  BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2021 10:46 am 
lid

We gaan het uitproberen en ervaren nu de paniek groter en groter wordt voor het hoge water. In EenVandaag zag ik dat de wortel van het kwaad de boer is en een paar mensen met diepe zakken die weten wat de weg is.

Nederland loopt achter wat biologisch boeren betreft: zo kan het anders volgens oud-SER-topman Herman Wijffels
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ned ... -wijffels/

Volgens Herman Wijffels, die naast de SER, een hoge functie heeft bekleed bij het ministerie van Landbouw, moet de afstand tussen mond en grond kleiner worden en is een betere verbinding tussen mens en aarde het antwoord. We moeten, in zijn woorden, 'bourgondiërs worden'.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een ... 4-07-2021/

Met de buik gevuld zit ik altijd rustig naar dit soort reportages te kijken en schoot zelfs in de lach toen een akkerecoloog voorbij kwam in een akkerveld met kleurige bloemen. "Stel je eens voor, je bent hommel en bij, en er staat niets, dan val je toch halverwege dood neer?" :). We moeten terug naar vroeger incl. oude rassen. Voor een stukje nostalgie 'Graangeluk' vind ik dat niet erg, maar als we alles zo weer inrichten dan denk ik dat velen op twee benen ook halverwege dood neervallen op het vele asfalt.

Bovendien heeft Nederland nooit de wereld gevoed, de wereld voedt ons als 'bourgondiërs'.

En zo zat ik deze zondagmorgen in de tijd van vroeger:

De eindstreep is in zicht voor de Koloniën van Weldadigheid in Drenthe. Een blik op de lange weg naar Unesco Werelderfgoed-status. 'Nu willen mensen van paupers afstammen'
https://roderjournaal.nl/artikel/117272 ... ammen.html

Wat zijn de Koloniën van Weldadigheid? Deze bijzondere plekken in Drenthe krijgen zo goed als zeker de werelderfgoedstatus van Unesco
https://www.dvhn.nl/drenthe/Wat-zijn-de ... 65391.html

Wat zijn de Koloniën van Weldadigheid precies?
In 1818 richt de idealistische generaal Johannes van den Bosch (1780-1844) de Maatschappij van Weldadigheid op. Zijn doel: de arme bevolking ‘verheffen’ uit hun situatie, door ze een eigen woning en een stukje grond te bieden op het platteland, zodat ze na verloop van tijd in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.

Want de bevolking is op dat moment, na bijna twintig jaar Franse bezetting, straatarm en er bestaan grote sloppenwijken in de steden. Hier leven mensen onder erbarmelijke omstandigheden. Het idee van Van den Bosch wordt door de elite dan ook omarmd en al snel heeft hij genoeg geld bij elkaar om de eerste proefkolonie op te zetten in het Drentse Frederiksoord.

Daarna volgen nog zes koloniën: Veenhuizen en Wilhelminaoord in Drenthe, Willemsoord en Ommerschans in Overijssel en Wortel en Merksplas in België, dat destijds nog onderdeel was van het Koninkrijk der Nederlanden.
Armen verheffen, klinkt mooi. Werkte het ook?

De belofte van een eigen huisje, werk en zelfs scholing voor kinderen is voor veel mensen best aanlokkelijk. Sommige gezinnen doen het goed en bouwen een beter bestaan op dan ze kenden. Maar al snel blijkt de hoop dat een armenkolonie zichzelf met de landbouw op woeste gronden volledig kan bedruipen, ijdel. De kosten zijn veel hoger dan de baten en lang niet iedere ‘pauper’ kan zich verheffen zoals Van den Bosch dat voor ogen had.

De kosten zijn veel hoger dan de baten en lang niet iedere ‘pauper’ kan zich verheffen zoals Van den Bosch dat voor ogen had.

Profiel  

Bericht nummer:#112  BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2021 8:01 am 
lid

Lumiere schreef:
PeterJKH schreef:
Lumiere schreef:

Ah maar dat is dus niet de wortel aanpakken van het probleem, namelijk de uitstoot :fluiten:

PeterJKH schreef:

Genoeg te bedenken.

En ondertussen wordt de auto een zo grote melkkoe dat de economie in elkaar stort. Je mag de auto niets vinden maar de trein is qua kosten en onderhoud helaas het duurste vervoermiddel waaraan de automobilist veel aan moet bijdragen. Roei de de automobilist uit, en voor je het weet is de trein zo duur geworden dat deze niet meer gebruikt wordt en mensen massaal verkassen naar het buitenland.

Profiel  

Bericht nummer:#113  BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2021 7:22 pm 
lid

Biertje schreef:
Lumiere schreef:
PeterJKH schreef:

PeterJKH schreef:

Genoeg te bedenken.

En ondertussen wordt de auto een zo grote melkkoe dat de economie in elkaar stort. Je mag de auto niets vinden maar de trein is qua kosten en onderhoud helaas het duurste vervoermiddel waaraan de automobilist veel aan moet bijdragen. Roei de de automobilist uit, en voor je het weet is de trein zo duur geworden dat deze niet meer gebruikt wordt en mensen massaal verkassen naar het buitenland.

We kunnen het in allerlei extremen gaan vatten, maar dat is nergens voor nodig. Feit is dat autobezit steeds normaler is geworden. En dat auto's voor steeds meer korte afstanden worden gebruikt waar de benenwagen of de fiets ook zou voldoen, alleen zijn die autobezitters ofwel lui geworden, ofwel komt het niet in hun hoofd op dat je je ook op een andere manier kan verplaatsen dan per auto.

De straten slibben dicht. Dat is gewoon zo. Als je in een reguliere woonwijk met rijtjeshuizen gaat kijken, zie je het al. Vader heeft een auto, moeder heeft een auto, de twee nog inwonende kinderen van 20 ook, dus waar moet je die allemaal kwijt als iedereen thuiskomt? Immers, voor de deur van een rijtjeshuis is hooguit plaats voor 1 auto. En de buren hebben ook 2 auto's of meer, en de buren 2 huizen ook weer. Een straat verderop neerzetten is geen optie, want daar speelt hetzelfde. Geluk is dan, dat er (nog) oude mensen wonen die géén auto hebben, dat schept wat lucht, maar die zijn er over 5 of 10 jaar ook niet meer.

Als ik naar mijn werk ga, 15 minuten fietsen, zie ik veel mensen die bij mij uit de wijk komen in de auto stappen om naar hun werk te gaan, op exact hetzelfde bedrijventerrein als ik. Vaak kom ik ze bij elk verkeerslicht weer tegen, dus ze winnen geen fluit door met de auto te gaan, hooguit 1 minuut ofzo. Toch zijn ze niet uit de auto te branden.

Profiel  

Bericht nummer:#114  BerichtGeplaatst: di jul 27, 2021 6:52 am 
lid

Lumiere schreef:
Overbevolking lost zichzelf wel op als er te weinig eten is. Toch?

Profiel  

Bericht nummer:#115  BerichtGeplaatst: di jul 27, 2021 6:57 am 
lid

PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
Lumiere schreef:

We kunnen het in allerlei extremen gaan vatten, maar dat is nergens voor nodig. Feit is dat autobezit steeds normaler is geworden. En dat auto's voor steeds meer korte afstanden worden gebruikt waar de benenwagen of de fiets ook zou voldoen, alleen zijn die autobezitters ofwel lui geworden, ofwel komt het niet in hun hoofd op dat je je ook op een andere manier kan verplaatsen dan per auto.

De straten slibben dicht. Dat is gewoon zo. Als je in een reguliere woonwijk met rijtjeshuizen gaat kijken, zie je het al. Vader heeft een auto, moeder heeft een auto, de twee nog inwonende kinderen van 20 ook, dus waar moet je die allemaal kwijt als iedereen thuiskomt? Immers, voor de deur van een rijtjeshuis is hooguit plaats voor 1 auto. En de buren hebben ook 2 auto's of meer, en de buren 2 huizen ook weer. Een straat verderop neerzetten is geen optie, want daar speelt hetzelfde. Geluk is dan, dat er (nog) oude mensen wonen die géén auto hebben, dat schept wat lucht, maar die zijn er over 5 of 10 jaar ook niet meer.

Als ik naar mijn werk ga, 15 minuten fietsen, zie ik veel mensen die bij mij uit de wijk komen in de auto stappen om naar hun werk te gaan, op exact hetzelfde bedrijventerrein als ik. Vaak kom ik ze bij elk verkeerslicht weer tegen, dus ze winnen geen fluit door met de auto te gaan, hooguit 1 minuut ofzo. Toch zijn ze niet uit de auto te branden.
Wat is er mis met het bezit van een auto? Het is inderdaad waar dat er wijken zijn waar geen ruimte is voor de auto en dan krijg je parkeerproblemen en vaak zoeken de gemeenten de problemen gewoon op.In de straat waar ik woon is een overschot aan parkeerruimte en in de straat waar mijn broer woont (in dezelfde gemeente) is het vol in de straten, mede omdat mensen hun garage niet willen gebruiken voor hun auto. Dan kan je natuurlijk verplichten om deze in de garage te zetten.

Ik zou zeggen, wordt vooral lid van Groen-Links die wil dat enkel de elite een auto heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#116  BerichtGeplaatst: di jul 27, 2021 7:50 pm 
lid

Biertje schreef:
PeterJKH schreef:
Biertje schreef:

Wat is er mis met het bezit van een auto? Het is inderdaad waar dat er wijken zijn waar geen ruimte is voor de auto en dan krijg je parkeerproblemen en vaak zoeken de gemeenten de problemen gewoon op.In de straat waar ik woon is een overschot aan parkeerruimte en in de straat waar mijn broer woont (in dezelfde gemeente) is het vol in de straten, mede omdat mensen hun garage niet willen gebruiken voor hun auto. Dan kan je natuurlijk verplichten om deze in de garage te zetten.

Ik zou zeggen, wordt vooral lid van Groen-Links die wil dat enkel de elite een auto heeft.

Ik wil niet dat alleen de elite een auto heeft. Ik wil dat mensen eens gaan nadenken of een auto nódig is. Of dat het nódig is dat hun zoon/dochter van 19 een auto heeft. Of dat het nódig is om de auto te pakken voor een afstandje dat je in 15 minuten kan lopen of fietsen. Of het nódig is je kinderen naar de lagere school te brengen per auto, of je gewoon te bedenken dat die kinders gewoon twee benen aan hun lijf hebben en die tien minuten kunnen lopen. Dat soort dingen.

Profiel  

Bericht nummer:#117  BerichtGeplaatst: zo aug 01, 2021 12:30 pm 
lid

Biertje schreef:
Lumiere schreef:
Overbevolking lost zichzelf wel op als er te weinig eten is. Toch?
Wordt aan gewerkt. Alles moet terug naar vroeger toen het op 1 augustus ook geen terrasweer was:

Het KNMI heeft een reconstructie gemaakt van het weer op de rampdag. Een zwoele dag in augustus die eindigde met extreem zwaar onweer met valwinden met lokale tornado’s en enorme hagelstenen. Bronnen maakten melding van “Hagelstenen als Kinder hoofden”. In grote delen van het land richtte het “Schrickelik Tempeest”, zoals de storm werd genoemd, een spoor van vernieling aan.

Hoe de Domtoren een verwoestend noodweer overleefde
https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... overleefde

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]