Het is nu za dec 04, 2021 12:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2021 8:42 pm 
lid

Een minister treedt af als hij/zij geen resultaten boekt en zal het zo ook met een coach gaan?

Als een minister soortgelijke woorden als Frank de Boer had uitgesproken na een politieke blunder dan was er maar één conclusie geweest: die gaat aftreden. De bondscoach nam de volle verantwoordelijkheid voor de afgang van Boedapest en beloofde in de spiegel te gaan kijken. Over de uitkomsten van de evaluatie met de KNVB zouden de media later wel geïnformeerd worden.

De KNVB zal hem niet snel wegsturen. Wie moet dat doen? De directeuren Nico-Jan Hoogma en Erik Gudde stelden hem nog geen tien maanden terug aan. Nu gaat Gudde met pensioen en zijn opvolger Marianne van Leeuwen is vrijdag pas benoemd. Bepaald geen ideaal moment om zo’n verregaand besluit met zwaar gezichtsverlies voor de KNVB te nemen.
De Boer kan de eer aan zichzelf houden. Hij was als voetballer een winnaarstype en weet dat aan verlies consequenties kleven.

https://www.trouw.nl/sport/het-dilemma- ... ~b5dbd1c9/

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: di jun 29, 2021 1:53 pm 
lid

Hume schreef:
Een minister treedt af als hij/zij geen resultaten boekt en zal het zo ook met een coach gaan?

Als een minister soortgelijke woorden als Frank de Boer had uitgesproken na een politieke blunder dan was er maar één conclusie geweest: die gaat aftreden. De bondscoach nam de volle verantwoordelijkheid voor de afgang van Boedapest en beloofde in de spiegel te gaan kijken. Over de uitkomsten van de evaluatie met de KNVB zouden de media later wel geïnformeerd worden.

De KNVB zal hem niet snel wegsturen. Wie moet dat doen? De directeuren Nico-Jan Hoogma en Erik Gudde stelden hem nog geen tien maanden terug aan. Nu gaat Gudde met pensioen en zijn opvolger Marianne van Leeuwen is vrijdag pas benoemd. Bepaald geen ideaal moment om zo’n verregaand besluit met zwaar gezichtsverlies voor de KNVB te nemen.
De Boer kan de eer aan zichzelf houden. Hij was als voetballer een winnaarstype en weet dat aan verlies consequenties kleven.

Louis van Gaal wordt de nieuwe bondscoach

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di jun 29, 2021 4:47 pm 
lid

Haha wie weet.
De Boer is in elk geval geen bondscoach meer maar of hij na 4 mislukte trainersjobs nog ergens aan de bak komt is de vraag. De Mark Rutte van de voetbalwereld. ;)

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: di jun 29, 2021 8:51 pm 
lid

Ik vind dat hele voetbal zo'n onzin. Gisteren wilde ik naar een bepaald programma kijken, was gewoon weggedrukt omdat er een ánder programma begon waar van die halfbejaarde mannen zo nodig nog eens een uur over voetbal moesten leuteren. Daar baal ik dan echt van. Je kan nota bene op elke zender een uur of langer naar over voetbal leuterende mensen gaan kijken, maar mogen de gewone programma's dan aub gewoon doorgaan?

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: di jun 29, 2021 10:00 pm 
lid

Ik vind zulke wedstrijden geweldig en dat slappe geouwehoer naderhand eigenlijk ook wel.
Gaat nergens over, maar ach.
:ok:

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: di jun 29, 2021 10:09 pm 
lid

Atidem schreef:
Ik vind zulke wedstrijden geweldig en dat slappe geouwehoer naderhand eigenlijk ook wel.

De makke die ik heb met praatprogamma's, is dat is discussies alleen leuk vind als ik er ook zelf aan kan deelnemen. Passief gaan zitten kijken, een uur lang of weet ik hoe lang, naar ándere mensen die praten zonder dat ik daaraan kan deelnemen, vind ik irritant. Vind ik net zoiets als op een feestje wel mogen luisteren naar anderen die praten, maar zelf niks mogen zeggen.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: di jun 29, 2021 10:33 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Atidem schreef:

De makke die ik heb met praatprogamma's, is dat is discussies alleen leuk vind als ik er ook zelf aan kan deelnemen. Passief gaan zitten kijken, een uur lang of weet ik hoe lang, naar ándere mensen die praten zonder dat ik daaraan kan deelnemen, vind ik irritant. Vind ik net zoiets als op een feestje wel mogen luisteren naar anderen die praten, maar zelf niks mogen zeggen.

Dat is een lastig iets idd. als de helft van de programma's talkshows zijn.
:wink:

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: di jun 29, 2021 10:36 pm 
lid

Even on topic>
Frank de Boer is weg, we hebben een nieuwe
bondscoach.
:)
youtu.be Video van : youtu.be

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: wo jun 30, 2021 7:37 am 
lid

Enzo501 schreef:
Haha wie weet.
De Boer is in elk geval geen bondscoach meer maar of hij na 4 mislukte trainersjobs nog ergens aan de bak komt is de vraag. De Mark Rutte van de voetbalwereld. ;)

Met dat verschil dat Frank de Boer de consequenties kent en daarnaar handelt en Rutte blijft gewoon zitten, met een bord voor zijn kop
:hardlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: do jul 01, 2021 10:02 pm 
lid

Ik snap dat gezanik over Frank de Boer niet zo. Volgens mij hebben de 11 zeer dik betaalde miljonairs op het veld het er ook aardig bij laten zitten, en dan kan je man die aan de kant zat er verantwoordelijk voor houden, maar die spelers mogen ook de hand in eigen boezem steken.

Moest deze week wel lachen op de voorpagina van het AD: in het midden een grote foto van Frank de Boer, en daarnaast een artikel met de grote kop (direct naast de foto) Varkensboer weigert het veld te ruimen...

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2021 8:47 am 
lid

PeterJKH schreef:
Ik snap dat gezanik over Frank de Boer niet zo. Volgens mij hebben de 11 zeer dik betaalde miljonairs op het veld het er ook aardig bij laten zitten, en dan kan je man die aan de kant zat er verantwoordelijk voor houden, maar die spelers mogen ook de hand in eigen boezem steken.

Moest deze week wel lachen op de voorpagina van het AD: in het midden een grote foto van Frank de Boer, en daarnaast een artikel met de grote kop (direct naast de foto) Varkensboer weigert het veld te ruimen...
Hand in eigen boezem steken, ben ik met je eens. Ik las dat Frenkie de Jong met zijn dribbels op dit moment op het EK 2021 nog steeds met kop en schouder boven de andere spelers uitsteekt. Geweldig....

Laten we er maar om lachen, om voetbal en varkens:

Eerder gehoord: Cruijff voor miljoenen opgelicht
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/een ... -opgelicht

Johan Cruijff en zijn vrouw Danny werden in 1979 verleid door de charmante zakenman Michel Basilevitsch om een forse investering te doen in een varkensfokkerij bij Barcelona.

Een investering waarbij het echtpaar uiteindelijk voor bijna 10 miljoen gulden het schip in ging. Een fiasco dat Cruijff uiteindelijk weer deed voetballen. Toen hij failliet was verklaard moest hij weer aan de bak en is hij in de Verenigde Staten gaan voetballen.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2021 10:00 am 
lid

Hoe kan het dat Duitsland al 30 jaar dezelfde bondscoach heeft zoals ik heb begrepen? Is langdurig vertrouwen in een enkele man niet meer op te brengen in Nederland? Of zijn de duitsers zo dociel dat ze zich wensen op te hangen aan een grote authoriteit, en niet in staat om te zeggen dat het niet goed genoeg was?

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2021 10:46 am 
lid

Rightnow schreef:
Hoe kan het dat Duitsland al 30 jaar dezelfde bondscoach heeft zoals ik heb begrepen? Is langdurig vertrouwen in een enkele man niet meer op te brengen in Nederland? Of zijn de duitsers zo dociel dat ze zich wensen op te hangen aan een grote authoriteit, en niet in staat om te zeggen dat het niet goed genoeg was?

Nou dit keer was het inderdaad niet goed genoeg voor de Duitsers en de bondscoach stapt op.
Low is 15 jaar bondscoach geweest en heeft tot voor kort in elk geval mooi en succesvol voetbal gespeeld met het Duitse elftal en in die tijd bij EK's en WK's 5 keer minstens de halve finale gehaald en in 2014 waren ze wereldkampioen. Dus er was weinig reden om hem weg te sturen en die continuiteit, ook in organisatie en spelstijl heeft ze veel opgeleverd.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: za jul 03, 2021 8:44 am 
lid

Gestopt schreef:
Hume schreef:

Het is wel een zwaktebod om zo'n oude man weer van stal te halen.
Waarom niet iemand van de jongere generatie , zoals bijvoorbeeld Ruud Gullit?

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: za jul 03, 2021 9:57 am 
lid

Hume schreef:
Gestopt schreef:
Hume schreef:

Volgens mij zit Ruud Gullit ook al aardig tegen de pensioengerechtigde leeftijd aan. Hij was voetballer toen ik nog een jonkie van 20-25 was, en nu ben ik 57. Dus ik neem aan dat Gullit die jaartjes er ook bij heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: za jul 03, 2021 11:30 am 
lid

PeterJKH schreef:
Hume schreef:
Gestopt schreef:

Volgens mij zit Ruud Gullit ook al aardig tegen de pensioengerechtigde leeftijd aan. Hij was voetballer toen ik nog een jonkie van 20-25 was, en nu ben ik 57. Dus ik neem aan dat Gullit die jaartjes er ook bij heeft.

Van Gaal is 70 en waarschijnlijk is Gullit 60.
Het mag natuurlijk ook iemand van 50 zijn ,als die er is.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: za jul 03, 2021 11:50 am 
lid

Antonio Conte is vrij. Tijd om eens over de eigen grenzen te kijken

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

https://www.iamzero.nl/archives/2021/11 ... ontkenners

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: za jul 03, 2021 11:54 am 
lid

Lancelot schreef:

Ik had begrepen dat de KNVB de bondscoach een miljoen euro betaalt en daar komt een buitenlandse topcoach niet voor naar Nederland.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: za jul 03, 2021 12:06 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Lancelot schreef:

Ik had begrepen dat de KNVB de bondscoach een miljoen euro betaalt en daar komt een buitenlandse topcoach niet voor naar Nederland.
Met deze gierige instelling van de knvb wil je gewoon geen wereldkampioen worden

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

https://www.iamzero.nl/archives/2021/11 ... ontkenners

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: za jul 03, 2021 6:47 pm 
lid

Lancelot schreef:
Enzo501 schreef:
Lancelot schreef:

Met deze gierige instelling van de knvb wil je gewoon geen wereldkampioen worden

Nou, dan worden we gewoon géén wereldkampioen. En dan? Stort de wereld dan in? Het is maar een spelletje, vermaak, brood en spelen voor het volk, dat de afgelopen 40-50 jaar is verworden tot een groepje jonge mensen die puur omdat ze tegen een balletje kunnen trappen, opeens miljonair zijn op hun 22e, en zich daardoor heel wat voelen. Johan Cruyff verdiende destijds (in de jaren '70) niet veel meer dan een modaal salaris en dat lijkt me ook genoeg betaald voor die snotjong. Laat zo'n coach dan 1 schaal hoger mee naar huis nemen, maar dan is het ook wel genoeg. Als een beroepsvoetballer vroeger klaar was met zijn carrière, zo rond zijn 35e, dan begon hij een tabakswinkel of een snackbar of werd postbode of ging vrachtwagen rijden. Tegenwoordig hebben ze dan tientallen miljoenen op de bank en slijten hun leven aan de Côte d'Azur, met een dikke Lamborghini of andere ordinaire bling-sportwagen van een half miljoen, onder hun kont en hoeven de rest van hun leven geen bal (letterlijk en figuurlijk) meer uit te voeren. Laten we maar weer een beetje teruggaan naar het normaal, zou ik zeggen.

Bovendien kunnen de meeste clubs die al die mennekes zo dik betalen, niet eens de eigen broek ophouden en liggen ze ofwel direct, ofwel via omwegen, aan het infuus van de overheid. En maar dik doen, van gemeenschapsgeld, want komop, we trekken er nóg een aan voor 10 miljoen per jaar, hoppekee, het kan niet op.

Hoog tijd dat dit wordt teruggebracht naar normale proporties.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]