Lancelot schreef:
Hume schreef:
Rutte was gister goed gestemd.
Na 2 maanden schreeuwen ,huilie huilie en rouwverwerking van de verliezers , kan de formatie nu eindelijk beginnen.
Er moet weer gewerkt worden en dan is Rutte in zijn element.
Hamer zal Ploumen wel tot de orde roepen ,want ons land heeft te veel problemen
Inderdaad, ik denk dat Raya's opmerking meer in licht van zijn haat voor Rutte moet worden gezien dan met enige realiteitszin. De kamer lijkt tot zinnen te zijn gekomen. Geen wonder dat Rutte weer als vanouds alles van zich af aan het schudden was. En Hamer gaat vast het fundament voor VVD D66, GL en PvdA leggen. Nu nog even flink doorprikken en het wordt een schitterende zomer.
De Kamer laat zien dat een aantal partijen blijkbaar alleen maar geschrokken zijn, dat er zo'n ophef ontstond over hoe de overheid met de burgers omgaat en gaan langzaam maar zeker weer terug naar het oude normaal van het naaien van de burgers.
Het zou onvoorstelbaar moeten zijn dat een aantal partijen nog steeds alleen maar met de mond 'spijt' betuigt, en zegt dat het anders moet, dit nooit meer mag gebeuren, en de slachtoffers nog steeds in de steek laat. Het loopt nog steeds aan alle kanten fout. Het Kabinet komt nog steeds haar afspraken niet na. En ook betrokken verantwoordelijke partijen roepen enkel ach en wee.
Dit is een bestuurlijke mentaliteit die onder het CDA en vooral onder de VVD met Rutte hoogtij is gaan vieren.
Jullie mogen van mening zijn wat jullie van mening zijn, maar ik, Raya, vind dit absoluut niet door de beugel kunnen. Rutte is een fors deel van het probleem en kan daarmee nooit zelf zijn oplossing zijn.
Hoop echt dat jullie nooit slachtoffer zullen worden. Maar ook dat jullie beseffen dat er zeer velen wel slachtoffer zijn en wat dat voor hen betekent en betekent heeft, en nog betekenen zal, want de echte oplossing is nog heel ver weg!
Ik zit nog steeds te wachten op die duizend euro die ik van Rutte tegoed heb...