Het is nu za jan 22, 2022 11:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 1:42 am 
lid

Even wat feitjes tussendoor.. Welk land doet iets fout, in deze pandemie..

In Nederland zijn er nog steeds bepaalde regels in werking.. mondkapjes.. restaurants en winkels.. weinig antivaxx.. vaccinatiegraad 86%, totaal is 49.5% gevaccineerd én geboosterd.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... accinaties

In de VS alles open, geen mondkapjes.. brede politieke antivaxx.. daar is ongeveer 60% gevaccineerd, met 39% van die groep geboosterd, dus 23.4% is gevaccineerd én geboosterd.

https://www.beckershospitalreview.com/p ... rates.html
https://www.google.com/search?client=fi ... ation+rate

Afbeelding

https://www.worldometers.info/coronavirus/

(alle cijfers: 12-01-2022)

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 3:32 pm 
lid

Lumiere schreef:
Ik stel met grote stelligheid dat Rightnow nogal weglaat dat het RIVM gewoon ook de onzekerheid in acht nam :ok:
Maar daarom juist, Lumiere: het zekerheidsinterval voor IC bezetting voor corona per 13 januari was van iets boven de 500 (allergunstigst) tot haast 3000 bedden (meest ongunstige scenario.

Heus, met 358 bedden zitten we heel ver onder de allergunstigste prognose. Naar ervaringen in Zuidafrika is kennelijk niet omgekeken, maar over DIE variant ging het nu juist.

Ik begrijp de verbazing. Bovendien, onze dagbladen en televisierubrieken hebben eenzijdig nieuws gebracht. Gisteren zei een deens dagblad het openlijk: we hebben gefaald, we hebben alleen het regeringsverhaal gebracht en verzuimd om het complete verhaal op te zoeken en te publiceren. Zo vreemd kan het gaan in de wereld en het beste is maar om zelf diverse bronnen naast elkaar te zetten en je af te vragen wat je eigenlijk ziet.

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2022 5:47 pm 
lid

Bejaarde rijkaard overlijdt maar familie krijgt geen geld van verzekering want hij is overleden door experimentele injecties: https://ns2017.wordpress.com/2022/01/06 ... s-enfants/

Familie loopt miljoenen mis!

Profiel  

Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 11:40 am 
lid

Rightnow schreef:
Bejaarde rijkaard overlijdt maar familie krijgt geen geld van verzekering want hij is overleden door experimentele injecties: https://ns2017.wordpress.com/2022/01/06 ... s-enfants/

Fake news!

Profiel  

Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 11:56 am 
lid

Atidem schreef:
Rightnow schreef:

Fake news!

Zo vreemd kan het gaan in de wereld en het beste is maar om zelf diverse bronnen naast elkaar te zetten en je af te vragen wat je eigenlijk ziet.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

https://www.iamzero.nl/archives/2021/11 ... ontkenners

Profiel  

Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 12:04 pm 
lid

Lancelot schreef:
Atidem schreef:
Rightnow schreef:

Fake news!

Zo vreemd kan het gaan in de wereld en het beste is maar om zelf diverse bronnen naast elkaar te zetten en je af te vragen wat je eigenlijk ziet.
Zou jij ook eens moet doen met die linken in je onderschrift.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

Profiel  

Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 5:19 pm 
lid

Atidem schreef:
Rightnow schreef:

Fake news!

Het zijn de leugenachtige verhaaltjes waar de antivaxxer hysterici proberen de angstpsychose bij hun aanhang aan te wakkeren en in stand te houden.

Profiel  

Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 5:30 pm 
lid

Er valt genoeg af te dingen op het verhaal dat best wel zo kan zijn opgetekend door een brave journalist. Wat een verzekeringsmaatschappij als eerst bij een grote claim doet, waarop valt af te dingen, waarvan juridisch de status misschien is te bevechten, laat zich raden.

Interessante termen gebruik je, Enzo:

Stand houden
Wakkeren
Hysterici
Angstpsychose

Maar wie gaan deze begrippen niet door het hoofd, achterom kijkend naar jaren van angst, vereenzaming en doelbewuste terughoudendheid van de legacy media? Psychologen trekken aan de bel, want de jongeren hebben het WEL moeilijk, zelfmoord stijgt met 15 procent, en het ergste is hier nog niet eens gezegd!

Profiel  

Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 6:40 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Atidem schreef:
Rightnow schreef:

Fake news!
Het zijn de leugenachtige verhaaltjes waar de antivaxxer hysterici proberen de angstpsychose bij hun aanhang aan te wakkeren en in stand te houden.

Mja kan Enzo zich niet beter bezighouden met de oorzaak vinden voor die vele duizenden mysterieuze oversterfte coronadoden? Lijkt me wat nuttiger dan een beetje navelstaren bij onduidelijkheden van een ander. Ik raad iedereen aan om z'n polisvoorwaarden goed na te kijken. Het Belgische DKV sluit bijvoorbeeld hospitalisatiekosten ten gevolge van vaccinaties gewoon uit in de algemene verzekeringsvoorwaarden. Ware het niet dat ze voor corona nu een uitzondering maken. Dus dat nuffige toontje van 'ondenkbaar' kan wel van tafel.
:snooty:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 7:04 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Atidem schreef:
Fake news!

Mja kan Enzo zich niet beter bezighouden met de oorzaak vinden voor die vele duizenden mysterieuze oversterfte coronadoden? Lijkt me wat nuttiger dan een beetje navelstaren bij onduidelijkheden van een ander. Ik raad iedereen aan om z'n polisvoorwaarden goed na te kijken. Het Belgische DKV sluit bijvoorbeeld hospitalisatiekosten ten gevolge van vaccinaties gewoon uit in de algemene verzekeringsvoorwaarden. Ware het niet dat ze voor corona nu een uitzondering maken. Dus dat nuffige toontje van 'ondenkbaar' kan wel van tafel.

Een flinke oversterfte in Nederland vergeleken bij andere landen als Belgie en GB waar de boostercampagnes veel sneller op gang waren gekomen. Het is in elk geval een betere verklaring dan het veelgenoemde 'vaccin?' waar de wappen bij Baedeker kritiekloos mee wegkomen.
En dan een voorbeeld van een Belgische verzekeringsmaatschappij die gevolgen van coronavaccinatie's niet eens uitsluiten als een soort 'het zou me niet verbazen als...' bewijs.
Mja, het is allemaal wel erg dunnetjes.

Profiel  

Bericht nummer:#111  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 8:11 pm 
lid

Dat de boostercampagne te laat op gang is gekomen, is een onbetwistbaar feit en opnieuw bewijs van incompetentie van het RIVM. Maar geef eens de influencers de kost die blindelings vertrouwen op de nepwetenschappers die onze overheid adviseren!

Het is niet om te zeggen dat de boosters zin hebben gehad, maar ALS men er iets van verwachtte, waarom dat uitstel? Daarop is een vreselijk antwoord: om de niet-gevaccineerden beter in de hoek te kunnen zetten. Wat kan daarvoor dan het motief zijn? Het kan niet anders zijn dan dat machthebbers een QR code als een nuttig instrument zien voor andere dingen en/of proberen een maatschappij zonder tegenspraak te organiseren, althans op voor hen wezenlijke punten.

Hoe noemen we zo'n maatschappij ook al weer? Dit kan (als we geen tegengas geven!) enkel uitlopen op een totalitaire samenleving. Psychologen wijzen ons op de massahysterie die de totalitaire samenleving zal onderscheiden van een ordinaire dictatuur waarin mensen niet in de onzin geloven, en waar excessen vaker uitblijven.

Profiel  

Bericht nummer:#112  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 8:26 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Een flinke oversterfte in Nederland vergeleken bij andere landen als Belgie en GB waar de boostercampagnes veel sneller op gang waren gekomen. Het is in elk geval een betere verklaring dan het veelgenoemde 'vaccin?' waar de wappen bij Baedeker kritiekloos mee wegkomen.
En dan een voorbeeld van een Belgische verzekeringsmaatschappij die gevolgen van coronavaccinatie's niet eens uitsluiten als een soort 'het zou me niet verbazen als...' bewijs.

Lees liever de polis en juridische info in plaats van "fact checks" - als je verantwoord verzekerd wilt zijn.

De injecties zijn een heel aannemelijke maar niet geheel bewezen bron als je alleen Nederlandse data neemt. Zelf ga ik uit van Britse en Amerikaanse data, NL data zijn (nog) te vaag voor mij en kunnen deels ook gekomen zijn door andere fouten in het coronabeleid. In dat laatste geval heb je misschien geen statistische kracht meer over om boven de "ruis" uit te komen.

Profiel  

Bericht nummer:#113  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 8:27 pm 
lid

Rightnow schreef:
Dat de boostercampagne te laat op gang is gekomen, is een onbetwistbaar feit en opnieuw bewijs van incompetentie van het RIVM. Maar geef eens de influencers de kost die blindelings vertrouwen op de nepwetenschappers die onze overheid adviseren!

Het is niet om te zeggen dat de boosters zin hebben gehad, maar ALS men er iets van verwachtte, waarom dat uitstel? Daarop is een vreselijk antwoord: om de niet-gevaccineerden beter in de hoek te kunnen zetten. Wat kan daarvoor dan het motief zijn? Het kan niet anders zijn dan dat machthebbers een QR code als een nuttig instrument zien voor andere dingen en/of proberen een maatschappij zonder tegenspraak te organiseren, althans op voor hen wezenlijke punten.

Hoe noemen we zo'n maatschappij ook al weer? Dit kan (als we geen tegengas geven!) enkel uitlopen op een totalitaire samenleving. Psychologen wijzen ons op de massahysterie die de totalitaire samenleving zal onderscheiden van een ordinaire dictatuur waarin mensen niet in de onzin geloven, en waar excessen vaker uitblijven.

Laat met lockdown, laat met beschermingsmiddelen, laat met vaccineren, 'laat'/niet (met) aanpassen ziekenhuiscapaciteit, laat met boosteren. En dat allemaal om een totalitaire controlestaat op te tuigen waar niet gevaccineerden de nieuwe joden zijn.
Ik vrees eerder dat er veel incompetentie in het spel is (en als het doel het invoeren van zo'n dictatuur zou zijn dat ook zou mislukken).

Profiel  

Bericht nummer:#114  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 8:33 pm 
lid

Rightnow schreef:
Enzo501 schreef:

Lees liever de polis en juridische info in plaats van "fact checks" - als je verantwoord verzekerd wilt zijn.

De injecties zijn een heel aannemelijke maar niet geheel bewezen bron als je alleen Nederlandse data neemt. Zelf ga ik uit van Britse en Amerikaanse data, NL data zijn (nog) te vaag voor mij en kunnen deels ook gekomen zijn door andere fouten in het coronabeleid. In dat laatste geval heb je misschien geen statistische kracht meer over om boven de "ruis" uit te komen.

In GB, waar veel eerder en als een malle geboostered is, is er oversterfte, maar veel lager dan in Nederland in Q4.
(Click rechts op 'all persons')

Laatst bijgewerkt door Enzo501 op za jan 15, 2022 8:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#115  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 8:34 pm 
lid

Omdat het vooral afgeleid is van WHO advies, omdat de grote financiers en fin. instellingen internationaal op EEN lijn zitten, ben ik daar niet zo gerust op.

Laat onverlet dat velen op hoog niveau door angst zijn aangegrepen. Omdat ons kabinet misschien uit ezels bestaat, laten we het aannemen, dan kan het bestaan dat ze ondanks het "dodelijke en levensgevaarlijke" omicron, waar volgens hen met de daardoor getroffenen dus straks alle ziekenhuizen vol liggen, (dat ze ondanks dat gevaar) gewoon zonder mondkapjes heel knusjes en gezellig bij elkaar aan tafel zitten.

Profiel  

Bericht nummer:#116  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 8:40 pm 
lid

Enzo501 schreef:
In GB, waar veel eerder en als een malle geboostered is, is er oversterfte, maar veel lager dan in Nederland in Q4.

Kijk op pagina 2, daar zie je vanaf derde kwartaal een onverklaarbare oversterfte. Met de echte cijfers er bij, en liever in totaal Europa te bezien via Euromomo, blijkt dat er wel degelijk veel onverklaarbare oversterfte is. Situatie in de VS is ook al genoemd geweest in deze kolommen.

Gebruik in NL nooit RIVM data, want RIVM krijgt de helft van alle sterfte met corona nooit doorgemeld. Je moet CBS data gebruiken.

Profiel  

Bericht nummer:#117  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 8:49 pm 
lid

Rightnow schreef:
Enzo501 schreef:

Kijk op pagina 2, daar zie je vanaf derde kwartaal een onverklaarbare oversterfte. Met de echte cijfers er bij, en liever in totaal Europa te bezien via Euromomo, blijkt dat er wel degelijk veel onverklaarbare oversterfte is. Situatie in de VS is ook al genoemd geweest in deze kolommen.

Gebruik in NL nooit RIVM data, want RIVM krijgt de helft van alle sterfte met corona nooit doorgemeld. Je moet CBS data gebruiken.

Die data bedoel ik, de oversterfte is er (rond de 10%) maar vele malen minder dan tijdens eerdere covidpieken. Bij 9 miljard prikken wereldwijd met een giftige experimentele gentherapie zou je toch veel meer verwachten, en bovendien is de oversterfte niet bewezen aan vacinaties toe te wijzen.
Stop met angstzaaien, het lijkt of je zelf in een minipsychose bent terechtgekomen. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#118  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 11:05 pm 
lid

Werkelijkheid is, de aantallen lijken in dezelfde grootte-orde te zijn, van levensjaren die verloren gingen tijdens de virus-epidemie, en levensjaren die verloren gingen na de injecties. Tip: kijk bij Norman Fenton (Queen Mary, University of London) zijn publicaties, de bovenste in het rijtje. Daaruit maak ik op dat de injecties meer goed dan kwaad hebben aangericht: https://www.normanfenton.com/covid-19

Wat zeker nog belangrijk is, is dat de gevonden oversterfte in de eerste weken na een injectie plaatsvond. Omdat vaak tijdens de epidemie wordt gevaccineerd, en in de eerste 14 dagen ook nog besmettingen plaatsvinden, is het onzeker hoe de interactie met het virus is. Statistisch is het risico dat tijdens de eerste 14 dagen een overlijden aan corona wordt geweten; daarna misschien juist aan de injectie, maar er is echt alleen een 95 procent effect bij gezonde mensen, pas na een zekere tijd, volgens de Pfizer data, en afnemend in de tijd.

Dat laat nog alle ruimte voor wat gedeeltelijk hier wel besproken zal zijn: onverwachte effecten - het topje van de ijsberg wordt gevormd door wat nu als bijwerking wordt erkent, zoals myocarditis. In VAERS (VS) rond 20.000 doden geregistreerd, geschat percentage ongemeld iets van 70-75. Je begrijpt wel dat deze feiten die ik mij zo herinner, beter worden begrepen als de juiste systematiek van VAERS zoals binnen hoeveel weken na een prik, en verwachte plotselinge sterfte voor ongevaccineerden, allemaal in de beschouwing worden betrokken.

Profiel  

Bericht nummer:#119  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 11:21 pm 
lid

@Rightnow als je een verband aanneemt tussen oversterfte en vaccins, hoe verklaar je dan dat de provincie met de laagste vaccinatiegraad (Zeeland) eind 2021 de meeste oversterfte had ?

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... accinaties
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/01 ... er-gedaald

Het rammelt.. die verhalen op Weltschmertz over de oversterfte. Het zijn in grote meerderheid hoogbejaarde mensen in verzorgingshuizen (WlZ-zorg) geweest, volgens de cijfers van 7-jan.

Ik heb me altijd afgevraagd, of er in het laatste kwartaal vorig jaar, toen er veel te doen was over de overbelasting in de zorg, een aantal ziekenhuizen wellicht minder operaties hebben uitgevoerd, operaties uitgesteld.. dat kan ook oversterfte veroorzaken. Het komt niet direkt door Covid, maar door het bij-effect, namelijk een overspannen situatie in de zorg. De verzorgingshuizen houden dan de ziekenhuizen uit de wind, minder opnamen, meer sterfgevallen.

Profiel  

Bericht nummer:#120  BerichtGeplaatst: za jan 15, 2022 11:56 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Ik ken dood door corona, en dood door vaccinatie, en dood door 365 andere doodsoorzaken van het lijstje. Wat ik niet ken is dood door niet prikken. Je ziet online best wel maffe opvattingen voorbijkomen hoor. Maar het valt me op dat Enzo best vaak de kroon spant, en altijd binnengezeild met dat nuffige toontje van 'die anderen zijn gek zeg!'

:lol:

Is het niet verstandig om, als je het niet weet, gewoon toe te geven dat je het niet weet? En je met mij te verwonderen dat VWS duizenden doden morst, zonder enige haast te maken met uitzoeken waar dat door komt, maar ons anderzijds wel met een 'worst possible case scenario!!' een lockdown in frommelt, ook deze keer weer zonder analyse van de effecten van de maatregel, en wederom met een maximale aanslag op de grondrechten. Kijk daar hoort wat mij betreft nou een 'die zijn gek' bij.

Enzo501 schreef:
En dan een voorbeeld van een Belgische verzekeringsmaatschappij die gevolgen van coronavaccinatie's niet eens uitsluiten als een soort 'het zou me niet verbazen als...' bewijs. Mja, het is allemaal wel erg dunnetjes.

Je begint hier met een Frans voorbeeld aan de hand van een quickscan van de Nederlandse situatie weg te zetten als "fake news" of zelfs "hysterie". Dan blijkt deze "angstpsychose" toch gewoon een feitelijke grondslag te hebben in de kleine lettertjes bij het Belgische DKV, en moet Karin Eeckhout (wie?) even nabellen om te horen dat ze voor corona een uitzondering maken. Uiteraard doet baedeker dan de eminent verstandige aanbeveling om zelf toch even je polisvoorwaarden te checken. Je moet wel gek zijn om juridisch af te gaan op de Atidems, de Enzos en op al die "fact checkers" die een verdienmodel hebben in altijd dezelfde kant op sneeren.

Enzo501 schreef:
Laat met lockdown, laat met beschermingsmiddelen, laat met vaccineren, 'laat'/niet (met) aanpassen ziekenhuiscapaciteit, laat met boosteren. En dat allemaal om een totalitaire controlestaat op te tuigen waar niet gevaccineerden de nieuwe joden zijn. Ik vrees eerder dat er veel incompetentie in het spel is (en als het doel het invoeren van zo'n dictatuur zou zijn dat ook zou mislukken).

Welnee. Een dictatuur hoeft helemaal niet competent te zijn qua volksgezondheid. Kenmerk van een dictatuur is dat deze zich ongeacht wat niet weg laat sturen, en een eigen min of meer obscure agenda nastreeft die weinig te maken heeft met wat de bevolking van ze verwacht. En daartoe is een dictatuur vaak groot in misleiding en stemmingmakerij. Yup, het kabinet Toeslagenschandaal zit volledig op koers.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]