Het is nu ma jan 24, 2022 9:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 5:00 pm 
lid

Nou nee dokter Enzo, je gaat bijvoorbeeld uit van 14 dagen na de laatste prik, voor een grote groep patienten waarover je data kunt bemachtigen. Je vergelijkt met de aantallen overlijdens die je voor mensen uit de desbetreffende leeftijdscategorieen verwacht. De oversterfte is het verschil, waarbij je rekening houdt met statistische ruis. Ja, burgers spreken wel eens over deze kwesties en sommige burgers kijken zelf naar cijfers. Dat is geen simplistisch verhaal en waar geschat wordt, worden verschillende uitkomsten verkregen.

Het is ook OK als je op een niet-cijfermatige manier een mening wilt hebben over ons gedrag...

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 5:00 pm 
lid

De vraag die bij een overlijden moet worden gesteld, is wat de trigger was.
Als iemand een kwaal onder de leden heeft en daar covid bijkomt en daardoor eerder overlijdt dan dat die er niet was bijgekomen, is covid de trigger en dus de doodsoorzaak.

Maar zoals ik al eerder aangaf, lijkschouwingen zijn hier niet aan de orde van de dag, alleen als er aanwijzingen zijn van een onnatuurlijke dood. De oversterfte mag duidelijk zijn, op basis van de verwachtingen en wat werkelijk overlijdt. Maar dat zegt nog weinig over de doodsoorzaak. De vraag is, waarom het Kabinet tegen onderzoek is van de oversterfte van 1000 personen per week, waarbij geen duidelijke relatie is met het virus.

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 5:01 pm 
lid

Raya schreef:
Als iemand een kwaal onder de leden heeft en daar covid bijkomt en daardoor eerder overlijdt dan dat die er niet was bijgekomen, is covid de trigger en dus de doodsoorzaak.

Maar zoals ik al eerder aangaf, lijkschouwingen zijn hier niet aan de orde van de dag, alleen als er aanwijzingen zijn van een onnatuurlijke dood. De oversterfte mag duidelijk zijn, op basis van de verwachtingen en wat werkelijk overlijdt. Maar dat zegt nog weinig over de doodsoorzaak. De vraag is, waarom het Kabinet tegen onderzoek is van de oversterfte van 1000 personen per week, waarbij geen duidelijke relatie is met het virus.

Mijn uitgangspunt is dat deze redenering eender opgaat voor overlijden na vaccinatie. Maar het kabinet bestaat uit misleide politici die niet zeggen wat ze denken en niet doen wat ze zeggen.

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 5:12 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:

Mijn uitgangspunt is dat deze redenering eender opgaat voor overlijden na vaccinatie. Maar het kabinet bestaat uit misleide politici die niet zeggen wat ze denken en niet doen wat ze zeggen.

Het is inderdaad niet voor niets, dat het kabinet geen onderzoek wil naar de huidige oversterfte, welke klaarblijkelijk niet aan covid gelinkt kan worden.

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 5:21 pm 
lid

Rightnow schreef:
Hier is een van de laatste publicaties die ook kijkt naar de invloed van LEEFTIJD op oversterfte na vaccinatie: https://www.researchgate.net/publicatio ... ality_risk

Even voor jouw informatie, Researchgate is geen betrouwbare bron voor "DE laatste" wetenschappelijke publicaties over iets. De link die je geeft is een geupload manuscript voor een artikel, geen geaccepteerde wetenschappelijke publicatie, laat staan een peer-reviewed publicatie. De metingen zijn niet gecontroleerd. Researchgate is een social media website, die onderzoekers de mogelijkheid geeft, hun werk online te zetten, ook onderzoekers die niet in universitaire kringen verkeren.

Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/ResearchGate

Er staan prima artikelen op Researchgate, over wiskunde, computerzaken.. archeologie.. Maar let op bij politiek gevoelige onderwepen, de upload is vrij. Veel dient, om kritiek te geven op main-stream onderzoek. Je ziet dat dus vooral bij bij onderwerpen zoals klimaat en Covid. De artikelen zouden nooit in Nature worden geaccepteerd. In het Engels is er een goede aanduiding voor dit soort materiaal: "opinion-based article". Het is beter dan het gekakel op de gebruikelijke anti-vaxx websites, maar daarmee is Researchgate nog geen wetenschap. En je moet enorm uitkijken met misleidende cijfers, want de metingen zijn dus niet gecheckt met peer-review, de cijfers, en de rekenmethodes achter die cijfers kunnen in dienst staan van de conclusie.

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 11:27 pm 
lid

Einstein schreef:
Rightnow schreef:
Hier is een van de laatste publicaties die ook kijkt naar de invloed van LEEFTIJD op oversterfte na vaccinatie: https://www.researchgate.net/publicatio ... ality_risk
Even voor jouw informatie, Researchgate is geen betrouwbare bron voor "DE laatste" wetenschappelijke publicaties over iets. De link die je geeft is een geupload manuscript voor een artikel, geen geaccepteerde wetenschappelijke publicatie, laat staan een peer-reviewed publicatie. De metingen zijn niet gecontroleerd. Researchgate is een social media website, die onderzoekers de mogelijkheid geeft, hun werk online te zetten, ook onderzoekers die niet in universitaire kringen verkeren.

Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/ResearchGate

Er staan prima artikelen op Researchgate, over wiskunde, computerzaken.. archeologie.. Maar let op bij politiek gevoelige onderwepen, de upload is vrij. Veel dient, om kritiek te geven op main-stream onderzoek. Je ziet dat dus vooral bij bij onderwerpen zoals klimaat en Covid. De artikelen zouden nooit in Nature worden geaccepteerd. In het Engels is er een goede aanduiding voor dit soort materiaal: "opinion-based article". Het is beter dan het gekakel op de gebruikelijke anti-vaxx websites, maar daarmee is Researchgate nog geen wetenschap. En je moet enorm uitkijken met misleidende cijfers, want de metingen zijn dus niet gecheckt met peer-review, de cijfers, en de rekenmethodes achter die cijfers kunnen in dienst staan van de conclusie.

Zegt degene waarvan ik net lees dat ie graag VARA en VPRO kijkt.
:hum:

Kom op, niet zo lui en probeer nou eens inhoudelijk repliek te geven.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2021 9:06 am 
lid

Alles wat nieuw is, kan bijwerkingen hebben op de langere termijn die nu nog niet zichtbaar of bekend zijn. Ook geneesmiddelen. Dat is in de geschiedenis al meerdere malen gebleken, vrij recent nog met de vaccinaties tegen Mexicaanse griep. Die bijwerkingen zijn ook door onze overheid erkend en onze regering heeft zelfs een bedrag op de begroting gereserveerd als schadevergoeding voor de slachtoffers.

Dat gezegd hebbende, ga ik vooralsnog uit van de veiligheid van de huidige vaccins en dat alle mogelijke zorgvuldigheid in acht is genomen bij de ontwikkeling ervan. Of en zo ja, in welken mate er ernstige bijwerkingen zullen zijn op de lange termijn, is nu eenvoudigweg nog niet bekend, omdat dat pas met het verstrijken van de tijd zichtbaar kan worden. Speculeren heeft weinig zin.

Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen over de schade die aan mens en maatschappij is ontstaan door alles wat er de afgelopen twee jaar is gebeurd. Die schade is op dit moment al wél redelijk in kaart te brengen. Schade door eindeloos uitgestelde operaties en andere medische behandelingen. Schade door gebrekkig onderwijs gedurende twee jaar. Schade door een tweedeling die in de maatschappij is ontstaan, mede aangewakkerd door de overheid. Schade aan oude mensen, die verplicht maandenlang opgesloten zijn geweest in hun kamer zonder enig menselijk contact met hun naasten. Schade bij mensen die hun moeizaam opgebouwde bedrijf kapot hebben zien gaan door de maatregelen en die nu op de puinhopen zitten met een enorme schuldenlast op hun nek, en de schade die dat mogelijkerwijze heeft veroorzaakt binnen hun gezin. Een regering die het door voortdurend geklungel, op elk front, voor elkaar heeft weten te krijgen dat nog maar 15% van de mensen vertrouwen heeft in de overheid. Dát soort dingen, daar maak ik me zorgen om. Niet of 1 op de 5 miljoen mensen heel misschien wellicht bijwerkingen van de prik ervaart.

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2022 6:39 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Dat gezegd hebbende, ga ik vooralsnog uit van de veiligheid van de huidige vaccins en dat alle mogelijke zorgvuldigheid in acht is genomen bij de ontwikkeling ervan.

Bij mij worden sommige vraagtekens dikke uitroeptekens. Mensen overlijden massaal aan de nep-vaccins. Basis VAERS en 75 procent onderrapportage; ik ben voorzichtig!

Hier een analyse van de NL oversterfte: https://virusvaria.nl/week-51-voortschr ... ccinaties/

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: zo jan 09, 2022 5:54 pm 
lid

het schijnt extra gevaarlijk te zijn voor mensen die al corona hebben gehad; en voor jonge mannen van 18 tot 24 jaar waar cardiologen momenteel hun handen vol aan hebben

de grote oversterfte piek van afgelopen najaar loopt precies parallel met boosterprikken - daar komt bij dat statistici in het VK hebben aannemelijk gemaakt dat vaccinsterfte in de eerste weken na de prik als oversterfte zichtbaar wordt - dat lijkt weer voor een deel verklaarbaar doordat circulerende corona harder aankomt als de prik is gezet maar de veilige periode van 14 dagen daarna nog niet is ingetreden

Ben je sterk en gezond dat werkt prikken averechts

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: zo jan 09, 2022 6:02 pm 
lid

Rightnow schreef:
het schijnt extra gevaarlijk te zijn voor mensen die al corona hebben gehad; en voor jonge mannen van 18 tot 24 jaar waar cardiologen momenteel hun handen vol aan hebben

de grote oversterfte piek van afgelopen najaar loopt precies parallel met boosterprikken - daar komt bij dat statistici in het VK hebben aannemelijk gemaakt dat vaccinsterfte in de eerste weken na de prik als oversterfte zichtbaar wordt - dat lijkt weer voor een deel verklaarbaar doordat circulerende corona harder aankomt als de prik is gezet maar de veilige periode van 14 dagen daarna nog niet is ingetreden

Ben je sterk en gezond dat werkt prikken averechts

De oversterfte van de laatste periode is bijna volledig onder 80 plussers. In andere landen is veel voortvarender en massaler geboosterd en daar is de oversterfte veel lager dan in Nederland.

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: zo jan 09, 2022 6:12 pm 
lid

Zoals in de VS waar een grote verzekeraar 40 procent meer sterfte waarneemt bij hun verzekerden van 14-64 jaar?

Ook euromomo meldt duidelijk onverklaarbare oversterfte in europese landen, ik heb bekeken week 32 t/m week 39. Toen had je europa-wijd zeer zeer weinig corona.

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: zo jan 09, 2022 6:19 pm 
lid

Rightnow schreef:
Zoals in de VS waar een grote verzekeraar 40 procent meer sterfte waarneemt bij hun verzekerden van 14-64 jaar?

Ook euromomo meldt duidelijk onverklaarbare oversterfte in europese landen, ik heb bekeken week 32 t/m week 39. Toen had je europa-wijd zeer zeer weinig corona.

Dus in het ene land doodt het vaccin vooral ouderen en in ander land vooral jongeren. Bijzonder.

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: zo jan 09, 2022 6:32 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:

Dus in het ene land doodt het vaccin vooral ouderen en in ander land vooral jongeren. Bijzonder.

Dat ben ik met je eens.

Wat ik echter ook héél bijzonder vind, is dat veel Nederlandse deskundigen de cijfers uit ons omringende landen ten aanzien van omikron niet willen accepteren. Dat ze zeggen dat Zuidafrikaanse gegevens niet persé maatgevend zijn voor de situatie in Nederland, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar ook Engelse, Schotse, Deense, enz. onderzoeken worden afgedaan met "Ja, maar dat is een heel andere maatschappij en samenleving". Soms lijkt het er veel op dat omikron niet minder ziekmakend mág zijn. Terwijl ik zou verwachten dat al die deskundigen zouden staan te juichen op tafel. Héél bijzonder.

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: zo jan 09, 2022 6:38 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:

Dat ben ik met je eens.

Wat ik echter ook héél bijzonder vind, is dat veel Nederlandse deskundigen de cijfers uit ons omringende landen ten aanzien van omikron niet willen accepteren. Dat ze zeggen dat Zuidafrikaanse gegevens niet persé maatgevend zijn voor de situatie in Nederland, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar ook Engelse, Schotse, Deense, enz. onderzoeken worden afgedaan met "Ja, maar dat is een heel andere maatschappij en samenleving". Soms lijkt het er veel op dat omikron niet minder ziekmakend mág zijn. Terwijl ik zou verwachten dat al die deskundigen zouden staan te juichen op tafel. Héél bijzonder.

Klopt, Nederland loopt zwaar uit de pas met de lockdown. Waar het nu logischer is om de samenleving meer open te gooien, met bijvoorbeeld meer nadruk op massaal testen en kortere quarantaineperiodes en eventueel nog een beperking op massabijeenkomsten komt men weer met de aloude lockdown. Dit moet nu anders.

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: di jan 11, 2022 2:08 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:

In de VS sterven ook hoofdzakelijk ouderen door de vaccins. Maar het komt niet zo opzichtig in een statistiek naar voren.

De data komen dan ook van een verzekeraar die werkenden, dus mensen onder de 65, verzekert. Zoals jullie wel eens gehoord zullen hebben, kent de VS ook Medicare, een programma voor ouderen, waardoor het niet logisch is dat een verzekeraar voor werkenden informatie zou hebben over ouderen.

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: di jan 11, 2022 3:48 pm 
lid

Er circuleren al veel langer verhalen over oversterfte: Afbeelding

https://vector-news.github.io/editorial ... _html.html

Statistici kraken hun hersens op onverklaarbare doden! Of zou het zo zijn, dat er iets aan de hand is, waar ze niet geacht worden over te spreken? De legacy media zijn nog maar in weinig handen en her en der nog een forum waar nog iets mag, nieuwe media die inmiddels explosief in gebruik toenemen om feiten te verspreiden.

Ons CBS bevestigt onverklaarbare aantallen doden in de tweede helft van 2021. Met name interessant de data toen er nauwelijks corona circuleerde.

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: di jan 11, 2022 4:19 pm 
lid

Enzo501 schreef:
PeterJKH schreef:
Enzo501 schreef:

Dat ben ik met je eens.

Klopt, Nederland loopt zwaar uit de pas met de lockdown. Waar het nu logischer is om de samenleving meer open te gooien, met bijvoorbeeld meer nadruk op massaal testen en kortere quarantaineperiodes en eventueel nog een beperking op massabijeenkomsten komt men weer met de aloude lockdown. Dit moet nu anders.

Nu de meeste mensen een boosterprik hebben gekregen, kan ook Nederland de lock down opheffen ,zoals in Spanje?

Premier Pedro Sánchez bevestigde in een radio-interview het nieuws uit de krant El País dat de regering bijna klaar is met het ontwikkelen van een systeem om corona ‘niet meer als een pandemie maar als een endemische ziekte’ te beschouwen. ,,Daarvoor zijn nieuwe instrumenten nodig, en dat debat zullen we ook op Europees niveau moeten voeren.”

Dat nieuwe systeem zal gebaseerd zijn op hoe jaarlijks de griep in het land wordt gemonitord. Zo zullen niet álle besmettingen met corona worden gerapporteerd en gevolgd, zoals tot nu toe het geval is. Dat is volgens Sánchez met de explosie van de omikronvariant nu al vrijwel onmogelijk. In plaats daarvan zal een netwerk van geselecteerde huisartsenposten, in samenwerking met enkele ziekenhuizen, de algemene ontwikkeling van de ziekte peilen.
Dit debat zullen we ook op Europees niveau moeten voeren

De huidige coronagolf, die ook in Spanje alle records qua besmettingen breekt maar relatief gezien tot aanzienlijk minder ziekenhuisopnames leidt, wordt in het land met opvallend weinig restricties bestreden. Kende Spanje in het voorjaar van 2020 nog een van de strengste lockdowns van Europa, deze winter is er landelijk slechts een mondkapjesplicht, zowel binnen als buiten. Wel zijn er iets meer beperkende maatregelen afhankelijk van elke regio, zoals een QR-code voor de horeca, een maximaal aantal gasten en sluiting van het nachtleven, maar overal zijn bijvoorbeeld de winkels en de horeca geopend. Ook is de quarantaine van positief geteste mensen versoepeld.

https://www.topics.nl/spanje-beschouwt- ... jn-nieuws/

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: di jan 11, 2022 6:34 pm 
lid

Na de eerste prikken vorig jaar zaten we op een vaccinatiegraad van ca 85%.

Nu, de boostercampagne in aanmerking genomen, kwalificeert nog maar ca 45% als gevaccineerd.

Het begint er op te lijken dat steeds minder mensen voelen voor al dat geprik....

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: di jan 11, 2022 7:16 pm 
lid

HvR schreef:

Nu, de boostercampagne in aanmerking genomen, kwalificeert nog maar ca 45% als gevaccineerd.

Het begint er op te lijken dat steeds minder mensen voelen voor al dat geprik....

De ontwikkelingen gaan snel. Spanje zit nu op het juiste spoor, tenminste als Omicron niet opgevolgd wordt door een weer gevaarlijker variant.
Het meest logische scenario is een 'booster'prik zoals bij de griepprik, elk jaar voor het seizoen begint een cocktailvaccin van op dat moment dominante variant(en) voor de ouderen en kwetsbaren.

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: di jan 11, 2022 8:02 pm 
lid

Enzo501 schreef:
HvR schreef:

De ontwikkelingen gaan snel. Spanje zit nu op het juiste spoor, tenminste als Omicron niet opgevolgd wordt door een weer gevaarlijker variant.
Het meest logische scenario is een 'booster'prik zoals bij de griepprik, elk jaar voor het seizoen begint een cocktailvaccin van op dat moment dominante variant(en) voor de ouderen en kwetsbaren.

Ja, op basis van eigen, vrije keuze. De griepprik is niet verplicht.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]