Het is nu wo dec 08, 2021 12:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: za nov 06, 2021 10:17 am 
lid

Biden heeft het voor elkaar gekregen om een omvangrijk plan om de infrastructuur op te knappen er doorheen te krijgen en ook nog eens met steun van alle partijen. Eindelijk weer eens een president die verbindt en zoden aan de dijk zet

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

https://www.iamzero.nl/archives/2021/11 ... ontkenners

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: za nov 06, 2021 10:59 am 
lid

Het zal me jeuken wat ze in de VS doen om hun wegen in orde te houden. Ik kan me eveneens niet voorstellen dat een willekeurige burger in Texas, Ohio of Virginia zich interesseert voor ONS wegenbeheer. Zou ook niet weten waarom.

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: za nov 06, 2021 11:51 am 
lid

PeterJKH schreef:
Het zal me jeuken wat ze in de VS doen om hun wegen in orde te houden. Ik kan me eveneens niet voorstellen dat een willekeurige burger in Texas, Ohio of Virginia zich interesseert voor ONS wegenbeheer. Zou ook niet weten waarom.

Nou, dat weten we dan ook weer.

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: za nov 06, 2021 12:12 pm 
lid

Het Turkije van de Ottomaanse tijd en het huidige Turkije zijjn nauwelijks te vergelijken.
Indertijd was er een gigantisch grote oorlog, de eerste wereldoorlog aan de gang. Daarbij werd het toenmalige Turkije, oftewel het Ottomaanse rijk, aan alle kanten door geallieerde legers aangevallen. Onder andere werd het door Rusland aangevallen en probeerde de Russische Tsaar Turkse gebieden langs de Zwarte zee en in de Kaukasus te veroveren. De in het Turkse rijk woonachtige Armeniers vochten samen met de Russen tegen het Turkse, Ottomaanse bewind. Daardoor hadden ze een zeer beroerde reputatie onder de Turken. Om de oorlog enigszins in positieve zin voor de Turken te beïnvloeden zijn er toen grote groepen Armeniers en Grieken gedeporteerd naar andere delen van het Ottomaanse rijk, en dat gebeurde zeker niet zachtzinnig en er zijn daarbij veel Armeniers en Grieken omgekomen.
Er was echter geen centraal overheidsbeleid om Armeniers of Grieken om te brengen. Men kan dan ook niet zo duidelijk van een genocide spreken, alhoewel de deportaties wel genocidale trekken vertoonden.
De lieden die zich schuldig hebben gemaakt aan ernstige misstanden tegen de menselijkheid zijn uiteindelijk ook bestraft door het nieuwe Turkse bewind onder oud legerleider Ataturk.
Het begrip genocide bestond overigens nog niet in die tijd.

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: za nov 06, 2021 12:49 pm 
lid

Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:

Even benieuwd: waarom vind jij het interessant te weten welk wegbeheer men in Amerika voert?

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: za nov 06, 2021 4:25 pm 
lid

Lancelot schreef:
Biden heeft het voor elkaar gekregen om een omvangrijk plan om de infrastructuur op te knappen er doorheen te krijgen en ook nog eens met steun van alle partijen. Eindelijk weer eens een president die verbindt en zoden aan de dijk zet
Serieus. Wat een land dat wel investeert infrastructuur maar het vervolgens niet periodiek onderhoudt. Maar Lancelot weet ook dat alle VVD-ministers die gaan over infrastructuur en Waterstaat hebben enorme plannen voor nieuwe wegen..................................maar zeker niet genoeg geld voor onderhoud. Tja, dan maar minder nieuwe wegen maar wel goed onderhoud aan de bestaande infrastructuur.

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: za nov 06, 2021 9:07 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:

Even benieuwd: waarom vind jij het interessant te weten welk wegbeheer men in Amerika voert?

Ik kom er graag

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: za nov 06, 2021 11:17 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het Turkije van de Ottomaanse tijd en het huidige Turkije zijjn nauwelijks te vergelijken. Indertijd was er een gigantisch grote oorlog, de eerste wereldoorlog aan de gang. Daarbij werd het toenmalige Turkije, oftewel het Ottomaanse rijk, aan alle kanten door geallieerde legers aangevallen. Onder andere werd het door Rusland aangevallen en probeerde de Russische Tsaar Turkse gebieden langs de Zwarte zee en in de Kaukasus te veroveren. De in het Turkse rijk woonachtige Armeniers vochten samen met de Russen tegen het Turkse, Ottomaanse bewind. Daardoor hadden ze een zeer beroerde reputatie onder de Turken. Om de oorlog enigszins in positieve zin voor de Turken te beïnvloeden zijn er toen grote groepen Armeniers en Grieken gedeporteerd naar andere delen van het Ottomaanse rijk, en dat gebeurde zeker niet zachtzinnig en er zijn daarbij veel Armeniers en Grieken omgekomen.
Er was echter geen centraal overheidsbeleid om Armeniers of Grieken om te brengen. Men kan dan ook niet zo duidelijk van een genocide spreken, alhoewel de deportaties wel genocidale trekken vertoonden. De lieden die zich schuldig hebben gemaakt aan ernstige misstanden tegen de menselijkheid zijn uiteindelijk ook bestraft door het nieuwe Turkse bewind onder oud legerleider Ataturk. Het begrip genocide bestond overigens nog niet in die tijd.

Waar heb je dit verhaal vandaan kwaaisteniet?
Er waren al lang voor de oorlog slachtingen, als je dat bedoelt met "de zeer beroerde reputatie" van Armeniërs onder de Turken. De genocide werd begin 1915 ingezet toen het front ergens bij de Turks-Russische grens liep. Daar zal wel wat Armeens verzet zijn geweest, maar bij de deportaties zijn de Armenen uit heel Turkije gezuiverd. Dat was schadelijk voor de Turkse oorlogsinspanning, dus geen militair voordeel. De Turken wilden maximaal 5% Armeniërs overhouden in Oost Anatolië, en in de vestigingsgebieden (de woestijn van Oost Syrië) maximaal 10% van de bestaande bevolking toelaten. Om dat te bereiken moest het gros onderweg wel sterven. Zie de kaart en lees de doelstellingen in de wiki. Het was duidelijk een massale, geplande genocide.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2021 8:41 am 
lid

Lancelot schreef:
PeterJKH schreef:
Lancelot schreef:

Ik kom er graag

Ik kom graag en vaak in Canada, maar ik lig geen seconde wakker van het infrastructuurbeleid van Canada, eerlijk gezegd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]