Het is nu vr jan 21, 2022 1:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 6:51 pm 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:
@PeterJKH als je dan persee over eigendom wilt praten: het is natuurlijk óók niet zo, dat de gehele Amsterdamse openbare ruimte eigendom is van demonstranten. De gemeente beslist nu eenmaal om een looproute goed te keuren. Wanneer er daarbuiten behoefte is aan demonstratie-ruimte, dan had de organisatie dat vantevoren aan kunnen geven in de aanvraag. Hou er rekening mee dat er méér dan 2000 mensen naar het Westerpark kwamen, de aantallen waren al overschreden. En iedereen loopt daar natuurlijk zonder mondkapje. Moet de overheid van Amsterdam de stad op een presenteerblaadje aanbieden aan de Omicron-variant ? elke voorbijganger kan je op geruime afstand besmetten.. dus wil je minder voorbijgangers. Dit soort volk wenst dat te ondermijnen, met de demonstratievrijheid als smoes. Het is zand in de molen en de politie reageert gespannen. Ze moeten met honderden ME komen opdagen, op een zondag na nieuwjaar. De meeste mensen zitten nog lekker knus met familie binnen, politiemensen zouden dat ook graag willen. Dit is geen excuus voor politiegeweld in het algemeen, maar de frustraties over deze club zijn enorm.. bij burgers die zich wél willen beschermen tegen menigtes.. en wél voorstander zijn van vaccinaties.. dan moet je dus als overheid 70% van de bevolking in de steek laten ?

Dit heeft niets te maken met eigendom. Het demonstratierecht is een grondrecht, en heeft dus ook niks te maken met wat jij, ik of x procent van de bevolking ervan vindt. Bestuurders mogen regels stellen, maar als dat uitdraait op chicanes over mondkapjes dragen in de buitenlucht, willekeurig demonstraties verbieden (waarmee dit allemaal begon) of onredelijk beperken, of intimidatie door (weer eens een keer) de massale inzet van politie op voorhand, dan krijg je dit ... burgelijke ongehoorzaamheid door een nog veel massalere groep mensen die er een gezellige dag van maken en in alle vreedzaamheid hun mening uiten. Mooi toch? Ik vond het wel een succes, en jij moet er maar aan wennen, lijkt me.
:holy:

Mwah, massaal, masaal. Meer dan 0.03% van de bevolking is het niet. Het is allemaal vrij makkelijk te negeren, alleen werkt de overheid daar met een ietwat overspannen reactie niet aan mee. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 7:17 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
@PeterJKH als je dan persee over eigendom wilt praten: het is natuurlijk óók niet zo, dat de gehele Amsterdamse openbare ruimte eigendom is van demonstranten. De gemeente beslist nu eenmaal om een looproute goed te keuren. Wanneer er daarbuiten behoefte is aan demonstratie-ruimte, dan had de organisatie dat vantevoren aan kunnen geven in de aanvraag. Hou er rekening mee dat er méér dan 2000 mensen naar het Westerpark kwamen, de aantallen waren al overschreden. En iedereen loopt daar natuurlijk zonder mondkapje. Moet de overheid van Amsterdam de stad op een presenteerblaadje aanbieden aan de Omicron-variant ? elke voorbijganger kan je op geruime afstand besmetten.. dus wil je minder voorbijgangers. Dit soort volk wenst dat te ondermijnen, met de demonstratievrijheid als smoes. Het is zand in de molen en de politie reageert gespannen. Ze moeten met honderden ME komen opdagen, op een zondag na nieuwjaar. De meeste mensen zitten nog lekker knus met familie binnen, politiemensen zouden dat ook graag willen. Dit is geen excuus voor politiegeweld in het algemeen, maar de frustraties over deze club zijn enorm.. bij burgers die zich wél willen beschermen tegen menigtes.. en wél voorstander zijn van vaccinaties.. dan moet je dus als overheid 70% van de bevolking in de steek laten ?
Dit heeft niets te maken met eigendom. Het demonstratierecht is een grondrecht, en heeft dus ook niks te maken met wat jij, ik of x procent van de bevolking ervan vindt. Bestuurders mogen regels stellen, maar als dat uitdraait op chicanes over mondkapjes dragen in de buitenlucht, willekeurig demonstraties verbieden (waarmee dit allemaal begon) of onredelijk beperken, of intimidatie door (weer eens een keer) de massale inzet van politie op voorhand, dan krijg je dit ... burgelijke ongehoorzaamheid door een nog veel massalere groep mensen die er een gezellige dag van maken en in alle vreedzaamheid hun mening uiten. Mooi toch? Ik vond het wel een succes, en jij moet er maar aan wennen, lijkt me.
Mwah, massaal, masaal. Meer dan 0.03% van de bevolking is het niet. Het is allemaal vrij makkelijk te negeren, alleen werkt de overheid daar met een ietwat overspannen reactie niet aan mee. :wink:

Toegegeven, zonder het verbod op de oorspronkelijke demonstratie was het niet gelukt.
:)

Jij zegt 5.000? Ik zag al een schatting van 30.000 voorbij komen. Het cijfer zal nog wel oplopen.
Voor burgelijke ongehoorzaamheid op een vastgestelde plek en tijd is dat ongekend.
Het smaakt naar meer.
:draaibloem:

Maar we gunnen Einstein natuurlijk een week de tijd om z'n de tegenbeweging te mobiliseren. 70%? Dach het niet.

:lol:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 7:26 pm 
lid

Enzo501 schreef:
PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
Een conctitutioneel Hof kan de regering terug fluiten en hen dwingen om wetgeving te veranderen, zodanig dat het niet in strijd is met de grondwet.

Zo'n hof zou ik ook met vreugde omarmen.

Pas maar op, de asielzoekersadvocaten staan al met artikel 1 in hun handen te wrijven...

Ik zou niet weten waarom. Dat artikel geldt voor Nederlandse staatsburgers, niet voor iedereen die denkt illegaal onze grenzen te kunnen overschrijden.

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 7:28 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Toegegeven, zonder het verbod op de oorspronkelijke demonstratie was het niet gelukt.

Jij zegt 5.000? Ik zag al een schatting van 30.000 voorbij komen. Het cijfer zal nog wel oplopen.
Voor burgelijke ongehoorzaamheid op een vastgestelde plek en tijd is dat ongekend.
Het smaakt naar meer.

Maar we gunnen Einstein natuurlijk een week de tijd om z'n de tegenbeweging te mobiliseren. 70%? Dach het niet.

Ja, de schattingen van 'de organisatie' zijn altijd aan de hoge kant
Die denken dat er 5 keer deze massa op de Dam past (wilde schattingen van 200000 bij een vorige demonstratie).
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

'Psychische manipulatie'.

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 7:38 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Het smaakt naar meer.

Die denken dat er 4 keer deze massa op de Dam past (wilde schattingen van 200000 bij een vorige demonstratie).
Verkleinde Afbeelding

Aantallen interesseren me niet zo. Waar het om gaat is dat een vreedzame protestmars het niet verdient om met groot geweldsvertoon uit elkaar te worden geslagen. Dat zijn dingen die je in Rusland verwachtte voor de val van het IJzeren Gordijn, of in China, maar niet in Nederland. Mijn god, ik ben geboren en getogen Hagenees, heb er tot mijn 30e gewoond, en maakte regelmatig mee dat er mensen door de stad liepen met leuzen op spandoeken enz. Soms als "officiële" demonstratie, vaak genoeg ook was het een spontane actie. Ik heb er nog nooit overvalwagens of agenten met schilden en wapenstokken aan te pas zien komen. Die demonstrerende mensen liepen hun rondje en klaar. Of ze stonden op het Binnenhof met een grote massa, en dat was dan na een uurtje of twee weer weg. Ik vind het gewoon schandalig hoe het politiegeweld is toegenomen bij met name demonstraties die ingaan tegen de coronamaatregelen. Dat is niet nieuw, dat is al vaak gebeurd. Ook gewoon mensen die niét demonstreerden, maar gewoon op een mooie zonnige dag op het gras in het Vondelpark gingen zitten. Tjee. Het hele park afgesloten, talloze overvalwagens op de lanen van het park, hele legers bewapende politiemensen die die mensen gewoonweg van het grasveld mepten. Terwijl ze niks ergers deden dan op een kleedje in het gras van de mooie dag genieten. Is dit nog normaal, of beter, moeten we dat normaal gaan vinden?

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 7:40 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Het smaakt naar meer.

Die denken dat er 4 keer deze massa op de Dam past (wilde schattingen van 200000 bij een vorige demonstratie).
Verkleinde Afbeelding

Aantallen interesseren me niet zo. Waar het om gaat is dat een vreedzame protestmars het niet verdient om met groot geweldsvertoon uit elkaar te worden geslagen. Dat zijn dingen die je in Rusland verwachtte voor de val van het IJzeren Gordijn, of in China, maar niet in Nederland. Mijn god, ik ben geboren en getogen Hagenees, heb er tot mijn 30e gewoond, en maakte regelmatig mee dat er mensen door de stad liepen met leuzen op spandoeken enz. Soms als "officiële" demonstratie, vaak genoeg ook was het een spontane actie. Ik heb er nog nooit overvalwagens of agenten met schilden en wapenstokken aan te pas zien komen. Die demonstrerende mensen liepen hun rondje en klaar. Of ze stonden op het Binnenhof met een grote massa, en dat was dan na een uurtje of twee weer weg. Ik vind het gewoon schandalig hoe het politiegeweld is toegenomen bij met name demonstraties die ingaan tegen de coronamaatregelen. Dat is niet nieuw, dat is al vaak gebeurd. Ook gewoon mensen die niét demonstreerden, maar gewoon op een mooie zonnige dag op het gras in het Vondelpark gingen zitten. Tjee. Het hele park afgesloten, talloze overvalwagens op de lanen van het park, hele legers bewapende politiemensen die die mensen gewoonweg van het grasveld mepten. Terwijl ze niks ergers deden dan op een kleedje in het gras van de mooie dag genieten. Is dit nog normaal, of beter, moeten we dat normaal gaan vinden?

Mee eens hoor. Dit soort demonstratie's moeten gewoon zonder beperkingen gehouden kunnen worden.

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 7:47 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Het smaakt naar meer.

Die denken dat er 5 keer deze massa op de Dam past (wilde schattingen van 200000 bij een vorige demonstratie).
Verkleinde Afbeelding

Bij de demonstratie in kwestie was de Dam dan ook alleen de verzamelplaats, waar je je doorheen moest wurmen om kilometers door de stad te demonstreren.
Manipulatie manipulatie Enzo ...
:foei:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 7:53 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Het smaakt naar meer.

Verkleinde Afbeelding

Bij de demonstratie in kwestie was de Dam dan ook alleen de verzamelplaats, waar je je doorheen moest wurmen om kilometers door de stad te demonstreren.

Welnee joh, zie foto bij dit artikel. Plek zat.

Er kon zelfs nog iemand een zelfgetimmerde galg het plein oprijden.

Profiel  

Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 8:27 pm 
lid

Einstein schreef:
Die politiehond hoort daar in elk geval helemaal niet te zijn, in die menigte. De opleiding van agent én hond is bedroevend.

Camerawerk is fantastisch zeg ! hebben ze mooi samengesteld zo. Henk en Ingrid versus The Police

Het doet wel pijn natuurlijk, zo'n knuppel.

Maarja.. als je op de Twitter-kanalen van de FvD kunt sterren als de held.. dan wil je er wel even tegenin lopen en een tik incasseren, zichtbaar in beeld.

Opmerkelijk. In de 80-er jaren deden krakers dit soort dingen ook. Met dezelfde reactie van de politie.. en een heel andere reactie van de baedekers !! :luidlachen:
Ooit bij een bezoekje aan een voetbalwedstrijd, de eerste en ook de laatste keer, een agent met z'n hond z'n werk zien doen, waardoor de 'ongelukkige' geen broek meer om z'n gat had hangen. Je moet deze werkers niet opzoeken, want vast is vast. Ik deel dus je mening dat de opleiding van agent én hond bedroevend is niet.

Profiel  

Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 8:33 pm 
lid

We hebben een burgemeester gehad in Den Haag met de naam Deetman. Ja, die, van het CDA.
Dat was ten tijde dat een CDA-kabinet het land regeerde.

Deetman verbood standaard op het allerlaatste moment, met allerhande smoezen, demonstraties in Den Haag die gericht waren tegen het kabinetsbeleid.
Er stond de demonstranten niets anders te doen dan naar de rechter stappen, maar dat duurde altijd een aantal dagen tot weken voor er een uitspraak was gedaan, te laat om de demonstraties door te kunnen laten gaan.
Steevast floot de rechter Deetman terug, maar die bleef net zo vrolijk demonstraties tegen het kabinetsbeleid verbieden.

Bestuurders, zijn nu niet bepaald altijd integer. We kennen ook de contacten tussen Halsema en dit kabinet.

Dat er geluiden waren over wapens, is op zich geen reden om een demonstratie te verbieden.
Dat was ook een keer het geval toen er een krakersdemonstratie zou komen in Amsterdam. Het wapen was echter in handen van een BVD-infiltrant. De vraag is waar dat geluid vandaan kwam. Misschien wel uit de driehoek zelf.

Politie kan altijd optreden tegen demonstranten die geweld gebruiken. Maar net zo min, als dat de politie alle inwoners van een straat gaat arresteren omdat op 10 een inbreker woont, ga je als burgemeester een demonstratie verbieden omdat er gefluisterd wordt over iemand die geweld zou willen gebruiken.
Als ze dat consequent door zouden trekken, zou er geen voetbalwedstrijd mee gespeeld mogen worden, en geen persoon nog over straat mogen lopen.

Profiel  

Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 10:21 pm 
lid

Lies schreef:
Einstein schreef:
Die politiehond hoort daar in elk geval helemaal niet te zijn, in die menigte. De opleiding van agent én hond is bedroevend.

Camerawerk is fantastisch zeg ! hebben ze mooi samengesteld zo. Henk en Ingrid versus The Police

Het doet wel pijn natuurlijk, zo'n knuppel.

Maarja.. als je op de Twitter-kanalen van de FvD kunt sterren als de held.. dan wil je er wel even tegenin lopen en een tik incasseren, zichtbaar in beeld.

Opmerkelijk. In de 80-er jaren deden krakers dit soort dingen ook. Met dezelfde reactie van de politie.. en een heel andere reactie van de baedekers !! :luidlachen:
Ooit bij een bezoekje aan een voetbalwedstrijd, de eerste en ook de laatste keer, een agent met z'n hond z'n werk zien doen, waardoor de 'ongelukkige' geen broek meer om z'n gat had hangen. Je moet deze werkers niet opzoeken, want vast is vast. Ik deel dus je mening dat de opleiding van agent én hond bedroevend is niet.

Eeuh nee oneens Lies, het is niet de bedoeling dat een politiehond dit doet. Natuurlijk zijn het harde werkers maar zowel bij militaire (landmacht-) honden als politiehonden is het deel van de opleiding, om te blijven luisteren tijdens een confrontatie. Deze hond doet dat niet.. en de agent raakt in paniek, hij gaat sleuren aan de hond, wat het alleen maar erger maakt voor het slachtoffer. Beginneling, belachelijk sowieso, dat honden worden ingezet bij demonstraties. De stress is veel te groot, de situatie verandert te snel, in een menigte. Honden kunnen daar niet zo goed tegen.

Profiel  

Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 10:49 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Verkleinde Afbeelding

Jawel joh.

Jouw probleem #1. Zoals gezegd maakt het voor het aantal demonstranten niet uit hoeveel mensen op de Dam passen, aangezien de demonstraties in Amsterdam tochten door de stad zijn. Die oude foto van Pinkpop kun je dus weer lekker opbergen.

Jouw probleem #2. De galg zegt ook niks. Die was op een rollator gemonteerd. Daar hadden er met gemak een paar honderd van de Dam op kunnen rijden, en hadden daarnaast nog een miljoen kunnen demonstreren, want ... tocht door de stad.

Je vindt het kennelijk erg belangrijk om te miezemussen over het aantal demonstranten. Ik onthou dat er vele duizenden very fine people voor een geheel gerechtvaardigde demonstratie van burgelijke ongehoorzaamheid op kwamen dagen, en dat alles, behalve dan het wangedrag van de politite, prima verliep.

Dit moeten we vaker doen.

Profiel  

Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 10:58 pm 
lid

Die galg was gewoon een 6-januari Capital insurrection lookalike.. als de Trump-aanhang zoiets doet, dan gaan wij het ook doen. Zo werkt dat bij gemakkelijk rechts. Follow the leader. Domme schapen.

Profiel  

Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 11:19 pm 
lid

De politie en media komen altijd met lage aantallen.

Toen een organisatie aankondigde zelf een helikopter de lucht in te sturen voor luchtfoto's om demonstranten te tellen, vloog het aantal demonstranten dat de politie en de media meldden, omhoog.

Dat er een galg wordt meegevoerd doet mij niets. De politie loopt met bijtende honden rond, dat vind ik stukken erger. Niemand die van plan is om iemand aan die galg te hangen. Zou trouwens als een luciferhoutje breken. Dat is met die honden wel anders, die zijn er om te bijten.

Hoe dan ook, als republikein zal hoe dan ook het recht van koningsgezinden verdedigen om te demonstreren voor het behoudt van het koninklijk huis. Demonstreren is namelijk een grondrecht, en dan doet het er niet toe of ik het wel of niet met iemand eens ben of een demonstratie door mag gaan.

Als er daadwerkelijk door iemand geweld wordt gebruikt, dan kan die persoon altijd nog gearresteerd worden. Dat kan zonder de goedwillende weg te drijven, af te tuigen of door honden te laten bijten. Hun recht op demonstreren is m.i. heilig.

Profiel  

Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 11:26 pm 
lid

Einstein schreef:
Die galg was gewoon een 6-januari Capital insurrection lookalike.. als de Trump-aanhang zoiets doet, dan gaan wij het ook doen. Zo werkt dat bij gemakkelijk rechts. Follow the leader. Domme schapen.

De man had zelf een ander verhaal.
Maar Xoxha-boy heeft altijd een frame klaar.

Profiel  

Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 11:31 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

...... De galg zegt ook niks. Die was op een rollator gemonteerd.....een paar honderd van de Dam op kunnen rijden, .... nog een miljoen kunnen demonstreren,

.... vele duizenden very fine people ....

Koekoek! :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2022 11:44 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

...... De galg zegt ook niks. Die was op een rollator gemonteerd.....een paar honderd van de Dam op kunnen rijden, .... nog een miljoen kunnen demonstreren,

.... vele duizenden very fine people ....
Koekoek! :luidlachen:

Hele gewone mensen die hun zegje kwamen doen.
Geen enkele noodzaak voor massale politie inzet.
Ze hadden gewoon kunnen staken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]