Enzo501 schreef:
Het lijkt me beter dat iemand als Omtzigt, met zijn inzet en instelling, dan zelf minister wordt en de zaken rechtstreeks kan aanpakken dan nog een aantal jaren moet gaan uitzoeken wat er misgaat.
.. en dat wil hij dus zelf niet. Je kunt niet iemand een ministerschap door de strot duwen.
Het gaat inmiddels over de achterkamertjes resp. het lekken van die notitie. Van wie kwam dat idee "functie elders" voor Pieter Omtzigt ? Waar kwam deze
ondemocratische impuls vandaan, dat is nog steeds onduidelijk. De bal ligt eigenlijk bij Ollongren. Het waren haar aantekeningen. Het gedoe hieromheen in de Kamer is ook gekakel overigens. Heel wat kamerleden die zo verontwaardigd zitten te doen, hebben
belang bij het opstoken van een conflikt rondom dat ene zinnetje "elders". Anderen zoals Hoekstra kunnen zich verschuilen achter het leugen-gekronkel van Rutte, om hun eigen straatje schoon te vegen. Coalitie-kandidaat D'66 zwijgt, of drukt zich in vage termen uit.
Het Omtzigt-probleem zit sowieso bij het CDA en nergens anders, dat ben ik gewoon met Rutte eens.. Rutte loog bij Nieuwsuur en dat ben ik met Wilders eens. Maar Omtzigt is niet het enige onderwerp van deze formatie en ik vind de hele kwestie een storm in een glas water. Omtzigt moet gewoon terugkeren in de Kamer en het werk doen waar hij goed in is.. en waar hij zin in heeft. Het is geen bestuurder. Maarja.. het CDA he.. waarom maakt iedereen zich zo druk, Omtzigt is driedubbel (vierdubbel) gekozen en kan in de Kamer plaats nemen. Het
CDA zal daar een modus operandi voor moeten creeeren. 350.000 kiezers hebben gesproken.