Het is nu zo sep 26, 2021 10:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 425 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Auteur Bericht
Bericht nummer:#421  BerichtGeplaatst: zo jul 11, 2021 8:40 am 
lid

baedeker schreef:
PeterJKH schreef:
baedeker schreef:
Eens, maar dat mag nooit een reden zijn voor een overheid om mensen zonder bewijs als fraudeur aan te merken en hun rechten te ontnemen zoals hier gebeurd is. Daarmee bezoedelen we onze eigen rechtsstaat die, in ieder geval totdat Rutte als premier aantrad, onze trots en ons genoegen was. De logische conclusie van wat je beschrijft (en er zijn nog wel meer voorbeelden te noemen) is dat we te maken hebben met een cultuur die zich moeilijk laat integreren, en dat je daar een rem op zet, bijvoorbeeld qua immigratie. Maar Rutte laat 750.000 niet-westerse allochtonen toe, Broekers-Knol laat zich door Marokko ringeloren, Von der Leyen krijgt in Turkije niet eens een stoel aangeboden, en de immigratie en integratie ramp wordt gewoon voortgezet.
:drunk:
Het bewijs is er vaak echt wel, maar je moet het willen zien. Mensen die op hun 55e met een uitkering een half jaar lang, ieder jaar weer, in Turkije gaan bivakkeren, gaan daar waarschijnlijk niet een half jaar in een hotel zitten, of op een zolderkamer bij een familielid. 99 van de 100 keer verblijven die in Turkije in een eigen appartement dat ze daar hebben. Een Turkse collega van me vertelde het nog niet zo lang geleden gewoon: haar ouders van midden 50 (uitkeringsgerechtigd) vertrekken elk jaar begin april naar Turkije en komen eind september weer terug. Die ouders hebben daar niet één, maar twéé huizen: één appartement in de stad en als het te warm wordt in de stad (zo vertelde mijn collega) vertrekken ze naar hun huisje in de bergen buiten de stad. Die ouders hebben daar ook een auto staan voor wanneer ze in Turkije zijn. Ik vroeg mijn collega toen hoe ze dat dan regelen met hun belastingopgave hier, want alle bezittingen moeten worden opgegeven, maar toen werd ze een beetje taai. Tja.

Hetzelfde als je jonge jochies van 18-20 jaar ziet rondrijden in een dikke opgepimpte Mercedes, BMW, of andere dure auto, piekfijn gekleed in de nieuwste merkkleding, de nieuwste mobieltjes in hun zak, enz. enz. Kan natuurlijk zijn dat ze allemaal een suikeroom hebben die miljonair is en héél véél van hun neefje houden, maar iets in me zegt dat dat niet de verklaring is.

En hou me ten goede, tuurlijk moet dat allemaal onderzocht en onomstotelijk aangetoond worden, maar aan de andere kant: als je 1 en 1 bij elkaar optelt en er komt 3 uit, weet je dat er iets niet klopt.

Ja fijn. Zo heb je dan fraudeurs, maar krijgen die alsnog hun geld, en betaal je wel controleurs, maar kijken die alleen naar een invulfout met een buitenlandse naam. Alleen in Nederland.
:snooty:

Volgens mij kun je best met fatsoen bij bepaalde aanwijzingen de bewijslast omdraaien. Maar dan moet je wel communiceren over wat er loos is, en dat werd dus in veel gevallen niet eens gedaan. Ik geloof er trouwens niks van dat als de ene overheidsdienst zo dom en immoreel opereert, je dat niet elders ook terugvindt.

Dat laatste ben ik met je eens. Maar dat moet dan ook gewoon consequent doen: bij bepaalde aanwijzingen gewoon de mensen vragen hoe het in elkaar zit, hoe het kan dat ze met een minimuminkomen (uitkering) een dure auto rijden en 6 maanden per jaar vakantie vieren, bijv. Of daar gewoon onderzoek naar doen, van mijn part undercover.

Profiel  

Bericht nummer:#422  BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2021 8:39 am 
lid

PeterJKH schreef:
baedeker schreef:
PeterJKH schreef:
Het bewijs is er vaak echt wel, maar je moet het willen zien. Mensen die op hun 55e met een uitkering een half jaar lang, ieder jaar weer, in Turkije gaan bivakkeren, gaan daar waarschijnlijk niet een half jaar in een hotel zitten, of op een zolderkamer bij een familielid. 99 van de 100 keer verblijven die in Turkije in een eigen appartement dat ze daar hebben. Een Turkse collega van me vertelde het nog niet zo lang geleden gewoon: haar ouders van midden 50 (uitkeringsgerechtigd) vertrekken elk jaar begin april naar Turkije en komen eind september weer terug. Die ouders hebben daar niet één, maar twéé huizen: één appartement in de stad en als het te warm wordt in de stad (zo vertelde mijn collega) vertrekken ze naar hun huisje in de bergen buiten de stad. Die ouders hebben daar ook een auto staan voor wanneer ze in Turkije zijn. Ik vroeg mijn collega toen hoe ze dat dan regelen met hun belastingopgave hier, want alle bezittingen moeten worden opgegeven, maar toen werd ze een beetje taai. Tja.

Hetzelfde als je jonge jochies van 18-20 jaar ziet rondrijden in een dikke opgepimpte Mercedes, BMW, of andere dure auto, piekfijn gekleed in de nieuwste merkkleding, de nieuwste mobieltjes in hun zak, enz. enz. Kan natuurlijk zijn dat ze allemaal een suikeroom hebben die miljonair is en héél véél van hun neefje houden, maar iets in me zegt dat dat niet de verklaring is.

En hou me ten goede, tuurlijk moet dat allemaal onderzocht en onomstotelijk aangetoond worden, maar aan de andere kant: als je 1 en 1 bij elkaar optelt en er komt 3 uit, weet je dat er iets niet klopt.
Ja fijn. Zo heb je dan fraudeurs, maar krijgen die alsnog hun geld, en betaal je wel controleurs, maar kijken die alleen naar een invulfout met een buitenlandse naam. Alleen in Nederland.
:snooty:

Volgens mij kun je best met fatsoen bij bepaalde aanwijzingen de bewijslast omdraaien. Maar dan moet je wel communiceren over wat er loos is, en dat werd dus in veel gevallen niet eens gedaan. Ik geloof er trouwens niks van dat als de ene overheidsdienst zo dom en immoreel opereert, je dat niet elders ook terugvindt.
Dat laatste ben ik met je eens. Maar dat moet dan ook gewoon consequent doen: bij bepaalde aanwijzingen gewoon de mensen vragen hoe het in elkaar zit, hoe het kan dat ze met een minimuminkomen (uitkering) een dure auto rijden en 6 maanden per jaar vakantie vieren, bijv. Of daar gewoon onderzoek naar doen, van mijn part undercover.

Goed bezig.
:ok:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#423  BerichtGeplaatst: za sep 25, 2021 8:28 am 
lid

Raya schreef:
PeterJKH schreef:
Raya schreef:
Als ik zo het kinderopvangtoeslagdebat hoorde gisteren, zijn alle partijen het er over eens, dat mensen menselijker benaderd moeten worden, dit soort toestanden nimmer meer mogen voorkomen.

Waarom er dan niet in het openbaar over gesproken wordt tussen potentiele coalitiepartijen, en deze publiekelijk met plannen komen om hun eigen woorden in daden om te zetten in een nieuw kabinet, is dan ook verwonderlijk. Het doet vermoeden dat een aantal partijen helemaal niet van plan zijn ook maar iets aan het huidige systeem te veranderen! Anders waren er allang concrete ideeën naar buiten gebracht! Een menselijker samenleving, hoef je tenslotte helemaal niet geheimzinnig over te doen!

Ze moeten het gewoon eenvoudiger maken. Heb je recht op ondersteuning (voor zorgpremie, huur, kinderopvang, enz.) dan wordt het bedrag waarop je recht hebt, gewoon direct overgemaakt door de overheid op de rekening van de woningbouwcorporatie, de zorgverzekeraar, de opvanginstantie, enz. en jij past dan jouw deel bij. Veel overzichtelijker.

Was ook zo, bijv. met de huurtoeslag.
Maar de VVD vond het nodig dat het eerst naar de mensen ging zodat ze zouden leren wat de waarde van het geld is. Terwijl als iemand met geld smijt...

Hierdoor kwamen en komen uiteraard veel mensen in de problemen die met die toeslagen gaten elders gingen en gaan dichten en schulden zich zo verder verspreiden, met bijv. meer huisuitzettingen tot gevolg.
Heeft in de meeste gevallen niets te maken met niet om kunnen gaan met geld, maar met vullen van gaten door te weinig inkomsten en te hoge lasten.

Overigens waren de politici ruim bijtijds gewaarschuwd dat dit zou gaan gebeuren. Mede naar aanleiding van ervaringen van vroeger.

Je kunt nu tevreden zijn dat Rutte eindelijk en draai heeft gemaakt door een meerderheid in de kamer.
Van de andere kant moet je je wel realiseren dat de VVD veruit de grootste partij is en dat er heel wat nederlanders zijn ,
die het Rutte beleid steunen.

Profiel  

Bericht nummer:#424  BerichtGeplaatst: za sep 25, 2021 8:50 am 
lid

Volgens mij heeft vooral Hume weer een draai gemaakt.
:)

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#425  BerichtGeplaatst: za sep 25, 2021 9:38 am 
lid

baedeker schreef:
Volgens mij heeft vooral Hume weer een draai gemaakt.
:)

Inderdaad ,als Rutte eindelijk zo ver is om zijn coalitiepartner D66 serieus te nemen ,
dan waardeer ik dat. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 425 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]