Het is nu di apr 13, 2021 1:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: vr maart 26, 2021 11:28 am 
lid

Biertje schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:
Als WSP je niet bevalt dan vertrek je toch? Je kunt niet om de feiten heen. Een Kamerlid moet zijn zetel opgeven omdat hij geen stemvee wil zijn, en gewoon zijn recht wil pakken: het controleren van de regering. En dat heet dan volgens jou en Lancelot democratie. :fluiten:

Omtzigt is gekozen met 350.000 voorkeurstemmen en is na Hoekstra de 2e man van de fractie.
Hij moet zich niet opzij laten zetten ,niet door zijn partij en niet door andere partijen.
Over deze zaken zijn we het eens.
Op basis van enkele woorden op een A4 kun je niet beweren dat hij van Rutte weg moet
en kun je zeker niet beweren dat we hier in een dictatuur leven.
Waarom beweer jij dan dat Asscher helemaal alleen schuldig is in de toeslagenaffaire? Rutte is van alles op de hoogte en wil snel een kabinet met CDA maar zonder lastpakken zoals Omtzigt.

Dit heb ik nooit beweerd.
Ik heb alleen beweerd dat Asscher conclusies had moeten trekken, na het grote verlies na Rutte II.
Met zijn vertrek, had de PvdA met Ploumen veel meer kansen gekregen om het vertrouwen van weggelopen kiezers terug te winnen.

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: vr maart 26, 2021 11:30 am 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:

Omtzigt is gekozen met 350.000 voorkeurstemmen en is na Hoekstra de 2e man van de fractie.
Hij moet zich niet opzij laten zetten ,niet door zijn partij en niet door andere partijen.
Over deze zaken zijn we het eens.
Op basis van enkele woorden op een A4 kun je niet beweren dat hij van Rutte weg moet
en kun je zeker niet beweren dat we hier in een dictatuur leven.
Waarom beweer jij dan dat Asscher helemaal alleen schuldig is in de toeslagenaffaire? Rutte is van alles op de hoogte en wil snel een kabinet met CDA maar zonder lastpakken zoals Omtzigt.

Ik heb alleen beweerd dat Asscher conclusies had moeten trekken, na het grote verlies na Rutte II.
Met zijn vertrek, had de PvdA met Ploumen veel meer kansen gekregen om het vertrouwen van weggelopen kiezers terug te winnen.
Nee nee, dat heb je niet beweerd. En nee, als Asscher direct was vertrokken had niet veel uitgemaakt. Immers, Ploumen had over dubbele cijfers. En dan denk ik aan het getal 18 en dat was al onrealistisch. Sterker, ze staat als het gaat om corona nog steeds vierkant achter het kabinet.

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: ma maart 29, 2021 5:14 pm 
lid

Biertje schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:

Nee nee, dat heb je niet beweerd. En nee, als Asscher direct was vertrokken had niet veel uitgemaakt. Immers, Ploumen had over dubbele cijfers. En dan denk ik aan het getal 18 en dat was al onrealistisch. Sterker, ze staat als het gaat om corona nog steeds vierkant achter het kabinet.

Asscher is weg en Ploumen zal nu met haar collega's van de linkse partijen overleggen
over de inhoudelijke punten op hoofdlijnen, die ze samen de komende periode willen realiseren.
Het elkaar loslaten zal nu door de lek van het A4tje niet meer zo snel gebeuren.
In dit geval is het een winstpunt voor D66 en een tegenvaller voor Rutte.

Door de grote verdeeldheid en strijd in het CDA , is deze partij een groot risico binnen een regering
en door het A4 tje niet meer een logische partner voor een komende coalitie.

Daarom zou het best kunnen dat er een Paarse regering gaat komen.
Dit zal afhankelijk zijn van het wel of niet constructieve optreden van de linkse partijen.
We zullen deze week zien hoe de wind de komende maanden gaat waaien.

Zo is de lek van he A4'tje is de game-changer geworden ,die de campagne niet kon bieden.

Profiel  

Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: ma maart 29, 2021 5:25 pm 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:

Asscher is weg en Ploumen zal nu met haar collega's van de linkse partijen overleggen
over de inhoudelijke punten op hoofdlijnen, die ze samen de komende periode willen realiseren.
Het elkaar loslaten zal nu door de lek van het A4tje niet meer zo snel gebeuren.
In dit geval is het een winstpunt voor D66 en een tegenvaller voor Rutte.

Door de grote verdeeldheid en strijd in het CDA , is deze partij een groot risico binnen een regering
en door het A4 tje niet meer een logische partner voor een komende coalitie.

Daarom zou het best kunnen dat er een Paarse regering gaat komen.
Dit zal afhankelijk zijn van het wel of niet constructieve optreden van de linkse partijen.
We zullen deze week zien hoe de wind de komende maanden gaat waaien.

Zo is de lek van he A4'tje is de game-changer geworden ,die de campagne niet kon bieden.

Mwa zonder dat A4'tje was het CDA ook geen betrouwbare onderhandelingspartner. Sowieso hebben ze verloren, het is niet de gewoonte dat partijen die zoveel verliezen op dag #1 aan mogen schuiven.

Citaat:

.. en uiteraard van de bereidheid van de VVD, om werk te maken van (met name) het klimaatbeleid. Maar goed, ik zie het alweer, ik maak me geen illusies. Eén ding scheelt, er zit geen Haersma Buma meer aan tafel dit keer, die er een doelgerichte strategie van maakte om GL uit te sluiten. Remember de Turkije-deal met Afrikaanse landen die werd voorgesteld. Een absurde wending in het lopende immigratiebeleid, waardoor GL wel moest afhaken. Ik denk dat ze dat soort gore truuken niet uithalen, als het CDA wegblijft van de onderhandelingstafel en links één lijn trekt. Dan moet Rutte (echt) kiezen tussen links en extreemrechts. Zonder het CDA én D'66 is dat laatste een te wankele basis..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]