baedeker schreef:
Lancelot schreef:
Ja, dat gevoel heb ik ook Enzo. Soms denk ik wel eens dat sommigen hier op het forum liever hebben dat mensen dood gaan dan dat Rutte goed beleid voert.
Categorie: Als je alle automobilisten verbiedt om hun parkeerplek te verlaten, dan heb je ook geen ongelukken.
Waar blijft de analyse van de economische- en gezondheidseffecten van de corona maatregelen? Zonder dat is 'goed beleid' geblaat.
Exact. Waar de overheid nu mee bezig is, doet me denken aan een cartoon die ik ooit op TV zag: een man ontdekt een muis in zijn huis. Die man wil die muis verdrijven, want die knabbelt aan zijn voedsel en bezorgt andere overlast. Aanvankelijk begint het nog redelijk: de man plaats muizenvallen, timmert muizengaten in de plinten dicht, enz. Maar de muis laat zich niet vangen. De man wordt helemaal geobsedeerd door de muis en neemt steeds drastischere maatregelen om dat dier te vangen. Uiteindelijk loopt het erin uit dat de man vloeren openbreekt, muren openbreekt, en kortom zijn hele huis afbreekt om die verdomde muis te pakken te krijgen. Het einde van het verhaal is dat de man achterblijft met een geruïneerd huis en de muis hem zit uit te lachen in de tuin.
Zo zijn we ook met dit virus bezig. Tunnelvisie die uitsluitend is gericht op het "verslaan van het virus" en alle schade die daardoor en daarmee aangericht wordt, vinden we bijzaak. Maar op een goede (kwade) dag worden we wakker in de puinhopen die we hebben aangericht en die groter zijn dan wanneer we het op een andere manier hadden aangepakt.
Oh, nou voor mij komt het meer over met op tactische plekken een muizenval plaats, op andere plekken wat gif of op weer wat andere plekken muizenanticonceptie. Zo zijn we ook met dit virus bezig. Visie die gericht is op het openhouden van de zorg en alle ellende en doden die daardoor worden bespaard te vieren. En op een goede dag worden we wakker en is nagenoeg iedereen gevaccineerd en zijn we blij dat onze overheid een prudent financieel beleid in het verleden heeft gevoerd zodat we met miljarden bedrijven overeind hebben kunnen houden en proosten we op een overheid die zulks goed beleid heeft gevoerd.