PeterJKH schreef:
Raya schreef:
Het is een keuze en deels genetisch bepaald. En niet te vergeten deels opgedrongen. Waar bij harddrugs de leveranciers worden aangepakt, blijft de voedselindustrie die teveel suiker toevoegt om hun voedsel verslavend te maken, buiten schot.
Er wordt wel hard geroepen om een suikertaks, maar dat zet geen zoden aan de duik. Mensen die het kunnen betalen, zullen het blijven kopen. Mensen die het niet kunnen betalen, komen enkel verder in de problemen. Je zou ook dwingend een verlaging van suiker voor kunnen schrijven aan de voedselindustrie, met hoge boetes. Maar ja, die gaan dan weer ten koste van de winst, dus de waarde van de aandelen en het dividend.
Beter zou het zijn, die mensen met lage inkomens onderricht te geven in gezond eten en leven. In plaats van heel de dag op de bank te hangen met een fles cola en een pak shag van het huismerk, kun je ook gaan wandelen of joggen. In plaats van kant-en-klare toelie te kopen in de supermarkt, kan je ook gewoon aardappelen schillen en verse groente uit het seizoen eten. Kost niks meer. En het is gewoon vrij verkrijgbaar in de winkel, geen mens die jou dwingt ongezonde waar te kopen.
Ongetwijfeld zijn er mensen die de hele dag op de bank hangen met een fles cola en een zak chips.
Maar dat zullen er maar een paar zijn. Ik heb nooit met een fles cola en een zak chips op de bank gehangen als mijn dagelijkse bezigheid. Ik werkte, maakte vele uren op een dag, en was daardoor vooral afhankelijk van bereid voedsel dat ik enkel nog maar hoefde op te warmen. met als gevolg...
Als suiker de dikmaker is, moet je zorgen dat niet te pas en te onpas overal suiker door wordt gegooid. Je kunt drinkwater beter zuiver houden, dan het later te moeten zuiveren. Bouw de suikertoevoeging af in de voedselindustrie. Alleen dat helpt.