Het is nu wo maart 03, 2021 8:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2021 12:49 pm 
lid

In mijn idee kan het allemaal beter wel goed georganiseerd worden.
Dat levert uiteindelijk de minste problemen en de geringste besmettingen op.

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2021 1:13 pm 
lid

Rightnow schreef:
Niet je laten provoceren, geweldloos blijven, wat er ook gebeurt. Er gaat overal worden geschaatst met enkele beperkingen die je toch zult hebben. Temperatuur in Friesland was vannacht minus 8 graden maar houdt misschien te kort aan.

:hum:
Schaatsers laten zich provoceren of denken aan het gebruiken van geweld?
Ja, -8 is sowieso nog niet koud genoeg en de vriesperiode lijkt na het weekend voorbij te zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2021 1:29 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:
Niet je laten provoceren, geweldloos blijven, wat er ook gebeurt. Er gaat overal worden geschaatst met enkele beperkingen die je toch zult hebben. Temperatuur in Friesland was vannacht minus 8 graden maar houdt misschien te kort aan.

:hum:
Schaatsers laten zich provoceren of denken aan het gebruiken van geweld?
Ja, -8 is sowieso nog niet koud genoeg en de vriesperiode lijkt na het weekend voorbij te zijn.

Nog twee nachten van -8 zouden voldoende moeten zijn. Gaan ze zaterdag van start, al dan niet georganiseerd.

Ik geloof ook dat het verstandiger is om het niet te doen, maar we zijn inmiddels zo beperkt in onze vrijheid, dat mensen er hoe dan ook uit willen breken.

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2021 5:43 pm 
lid

De kunstijsbanen mogen dan gesloten zijn, maar ondertussen krijg ik filmpjes van de kinderen die druk aan het trainen zijn op natuurijs.
De plaatselijke ijsbaan is voor een beperkt aantal leden geopend met een beperkt aantal schaatsers per uur-slot.
Het ziet er goed uit en het is helemaal niet gek.

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: do feb 11, 2021 11:10 pm 
lid

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: za feb 13, 2021 8:22 pm 
lid

Verschrikkelijk mensen, wat een verdriet. De Elfstedentocht kunnen we op onze buik schrijven. De dooi zet in.
Maar in mijn herinnering is dit ook al eens eerder gebeurd. En toen er later nog een ijsperiode kwam hadden we het mooiste ijs van de wereld. Enfin, afwachten maar.

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2021 8:57 am 
lid

En zo blijft de Elfstedentocht toch iets bijzonders en niet te gewoontjes, want voor je het in de gaten hebt vliegen de verboden je weer om de oren om het plezier te temperen door politici met ideeën en idealen.

GroenLinks en PvdD willen vuurwerkverbod nu corona de zorg overspoelt
https://www.nu.nl/politiek/6086902/groe ... poelt.html

Partijleiders Jesse Klaver en Esther Ouwehand stellen tegenover NU.nl dat het onverantwoord is om de zorg, die al ernstig onder druk staat vanwege de coronacrisis, nog verder te belasten met vuurwerkslachtoffers. Zij krijgen steun van de Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen (NVSHA) en de Nederlandse BOA Bond.

Schitterende schaatsdag, maar spoedeisende hulp had het dubbel zo druk
https://nos.nl/artikel/2368587-schitter ... -druk.html

In de ziekenhuizen was het dubbel zo druk op de spoedeisende hulp als op andere zaterdagen in deze coronaperiode. Schaatsers moesten worden behandeld voor enkelblessures, gebroken polsen, gebroken heupen en andere blessures. De toestroom leidde niet tot extra druk op de ziekenhuisbedden. Veruit de meeste gewonden konden na behandeling weer naar huis.

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2021 10:47 am 
lid

Als er alsnog een bezoekje komt van koning Vorst, waardoor er wel een elfstedentocht kan worden verreden op het ijs, zal er geen houden meer aan zijn. Inderdaad is dat eerder gebeurd.

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2021 11:08 am 
lid

Raya schreef:
Als er alsnog een bezoekje komt van koning Vorst, waardoor er wel een elfstedentocht kan worden verreden op het ijs, zal er geen houden meer aan zijn. Inderdaad is dat eerder gebeurd.

In 1985 was dat inderdaad, er was zelfs een elfstedentocht gepland al op 20 januari die werd afgelast vanwege de ingezette dooi na vorst vanaf begin januari waarna het weer begon te vriezen en de tocht uiteindelijk op 21 februari gereden werd (net op tijd wegens weer ingezette dooi). Maar goed dat begon allemaal een maand eerder dus de kans dat er nog een vorstperiode komt zodat het weer zou kunnen zit je al in maart, eigenlijk uitgesloten.
De winnaar van 1997, Henk Angenent, is vandaag trouwens om 8 uur in Leeuwarden het ijs opgegaan om te kijken of hij de tocht vandaag kan volbrengen.

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2021 12:55 pm 
lid

We kunnen tegenwoordig weinig aan op het weer. De voorspelling was dat de extremen zouden toenemen. Dat kan nu dus ook gebeuren. We kunnen zomaar eind februari een nieuwe koudegolf hebben. Of een hittegolf, om in april de schaatsen weer onder te binden. Het zijn rare tijden.

Zelf ben ik geen schaatser, hoewel ik het als kind wel leuk vond. Net als met de slee er op uit, en een glijbaantje maken op het schoolplein. Toen was het vele winters heel normaal om sneeuw en ijspret te hebben.
Ik hoop dat Angenent zijn tocht kan schaatsen. Ik gun hem, en iedereen, plezier. Ik vermaak me hierbinnen wel. Zonder meer!

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2021 1:20 pm 
lid

Lies schreef:
Voor één keer weer blokkeerfriezen, slag bij Dokkum, ik zie het al weer voor me.

Bonifatius: 754 vermoord bij Dokkum.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]