HvR schreef:
Raya schreef:
Heeft niets met weldenken te maken. Je kunt er zeker van zijn dat, als en zodra de kans zich voordoet om die tocht te schaatsen, mensen dat zullen gaan doen, georganiseerd of niet. Je hebt tegenwoordig geen medaille meer nodig om te laten zien dat je erbij was. Een serie selfies volstaat. En hoe de vorst zich daar nog gaat ontwikkelen, is ijskijken.
De Elfsteden-organisatie toont zich verstandig en duidelijk.
Het geleuter en al die eigenwijsheid van al die wappies moest eens stoppen. It's a nogo....

Heeft allemaal niets wappies te maken.
De Elfsteden-organisatie is niet de baas in Friesland. Als mensen willen gaan schaatsen gaan ze dat gewoon doen. En als ze op eigen houtje of in groepsverband de elf steden aan willen doen, doen ze dat ook. Als mijn buurman mij zou zeggen dat ik niet op het gras op het veldje voor de deur mag lopen, krijgt ie van mij ook een dikke middelvinger. En als het jouw buurman, zou jij dat ongetwijfeld ook doen.
Sommige dingen zijn sterker. Zoals de wens om weer even die schaatsen onder te binden. Dat ga je niet tegenhouden.
Je zult alleen geen speldje krijgen en hoeft ook niet te gaan vertellen dat je 'de Elfstedentocht van 2021' hebt gereden, want die was er niet....