kwaaisteniet schreef:
Ik vroeg me even af of iedereen het gehoord had: De Elfstedentocht gaat deze winter door!
Dus begin maar alvast met trainen, er komen vast nog vele tochten, de Molentocht, de 11 merentocht, de Venetië-tocht, de Loosdrechtse plassen-tocht en ga zomaar door, zodat je niet halverwege uitvalt.
Een probleem lijkt nog of het OMT en het kabinet er mee akkoord zullen gaan, maar gelet op het populistische karakter van de hoofdrolspelers en met de verkiezingen in zicht, zit dat er wel in.
We kunnen toch moeilijk nog weer eens 24 jaar wachten. Nee. dat zou onredelijk zijn.
Natuurlijk zal nog het nodige voorwerk verricht moeten worden om te bedenken onder welke omstandigheden de tocht der tochten doorgang kan vinden. Ik reken er op dat Erwin Wennemars en een aantal nuchtere Friezen dat wel voor elkaar kunnen boksen.
Ik denk dat iedere deelnemer en iedere schaatsliefhebber/toeschouwer verplicht een rietje van 1,5meter bij het organisatiecomité zal moeten aanschaffen, om de noodzakelijke minimumafstand te kunnen houden en dat het dragen van mondkapjes bij het publiek verplicht zal worden. Verder kan er geen grote hoeveelheid mensen op de Bonkevaart aanwezig zijn bij de finish. dat is zo begrijpelijk als wat. Men zal afstand moeten bewaren, hoe lastig ook.
Verder kan de brug bij Bartlehiem maar met een beperkt aantal enthousiastelingen bezet worden.
Er is meer dan ruimte voldoende langs het hele traject om verder iedereen te laten genieten. Natuurlijk kan dat ook voor de televisie.
Ik vermoed dat Amalia van Buuren ook van de partij wil zijn.
Enfin, er moet nog heel wat gebeuren, maar de geest is uit de fles.
DA's mooi dan hoeven ons over het klimaat geen zorgen meer te maken
Overigens, voor een echte elfsteentocht moet het een aantal weken keihard vriezen en er mag geen sneeuw op het ijs liggen. Ik moet het nog zien.