Het is nu zo maart 07, 2021 11:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 239 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 10:46 pm 
lid

Het is toch duidelijk uitgelegd dat de regering de verkeerde juridische weg heeft bewandeld en nu middels een spoedwet alsnog gaat proberen de avondklok door de tweede en eerste kamer te loodsen, een juridisch juiste weg. Nu nog denken dat de avondklok in strijd met de grondwet is is wel heel dom.We gaan hier nu toch niet achter het gezwatel van viruswappie Engel en zijn gang of thugs aanlopen?

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 10:53 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Het is toch duidelijk uitgelegd dat de regering de verkeerde juridische weg heeft bewandeld en nu middels een spoedwet alsnog gaat proberen de avondklok door de tweede en eerste kamer te loodsen, een juridisch juiste weg. Nu nog denken dat de avondklok in strijd met de grondwet is is wel heel dom.We gaan hier nu toch niet achter het gezwatel van viruswappie Engel en zijn gang of thugs aanlopen?

Even een kleine herinnering van de huidige status:
Engel heeft gelijk en wappie Rutte niet.

En dat de huidige avondklok in strijd is met de grondwet, dat is hier al uitgelegd.

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 10:54 pm 
lid

Enzo501 schreef:
We gaan hier nu toch niet achter het gezwatel van viruswappie Engel en zijn gang of thugs aanlopen?

Dat is nu eenmaal Baedeker's politieke hoek, vandaar dat hij het aantal besmettingen verminderen van ondergeschikt belang vindt en hij meer aandacht heeft voor zijn eigen groenlinks complottheorie :duh:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 10:58 pm 
lid

:gaap:

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 11:12 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

En dat de huidige avondklok in strijd is met de grondwet, dat is hier al uitgelegd.

Waarom link je nu weer naar je eigen niet kloppende quote? Dat schiet niet op natuurlijk.
Gaan de regering, en de tweede en eerste kamer middels de spoedwet iets invoeren dat volgens de grondwet helemaal niet mag? :hum:
Nee, dat dacht ik ook niet.
Ik zie dat je in Willem Engel weer een nieuw idool in de armen hebt gesloten, aandoenlijk.
Misschien heeft hij nog een plekje voor je in zijn dansklasje als zijn dansschool weer open mag.

'Willem is a gentleman on the dance floor. His mantra is to make sure the lady feels safe and enjoys the dancing. As a follower you will feel safe in his strong arms. Willem’s energy is endless, his goal is to dance with every lady on the dance floor.'
:misselijk:

Laatst bijgewerkt door Enzo501 op wo feb 17, 2021 11:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 11:12 pm 
lid

Haha complottheorie van Lumiere. Wie zelf nadenkt en niet geheel met de regering Rutte-Hoekstra-Segers-Kaag overeenstemt, wordt complottheoreticus genoemd.

Als er een coup is dan is die niet voorbereid als coup zoals je denkt. Wel heb ik veel vrienden horen zeggen dat ze een soort militaire junta willen: zo zaten veel burgers er in. Ze zijn onnodig bang gemaakt want men wilde de bevolking (goed bedoeld) angst aanjagen. Maar daarmee hebben ze tegelijkertijd onvoldoende rekening gehouden met het feit dat mensen niet gek zijn.

Laatst bijgewerkt door Rightnow op wo feb 17, 2021 11:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 11:12 pm 
lid

Jup de discussie gaat dat mensen ziek worden, longschade krijgen, aan de beademing moeten en zelfs dood gaan en Baedeker kan er enkel om gapen, geen wonder dat Rutte zijn ideologie uitsluit :snooty:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 11:15 pm 
lid

Ik weet precies hoe dat zit met die longschade. Weet dat ook voor wat betreft bepaalde typen influenza.

Maar ik weet ook wat er gebeurt als je je eigen bevolking jaren lang opsluit. Als Rutte, Hoekstra, Segers en Kaag hier niet snel mee stoppen, dan worden het JAREN - voort te zetten om weer andere bedreigingen en nepcrisissen het hoofd te bieden.

Het werkt en "de mensen" willen het - toch? Ik hoor het mijn vrienden zeggen: ze moeten ze dit, ze moeten ze dat, de meerderheid zou het willen... echt?

Profiel  

Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 11:21 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ik weet precies hoe dat zit met die longschade. Weet dat ook voor wat betreft bepaalde typen influenza.

Maar ik weet ook wat er gebeurt als je je eigen bevolking jaren lang opsluit. Als Rutte, Hoekstra, Segers en Kaag hier niet snel mee stoppen, dan worden het JAREN - voort te zetten om weer andere bedreigingen en nepcrisissen het hoofd te bieden.

Het werkt en "de mensen" willen het - toch? Ik hoor het mijn vrienden zeggen: ze moeten ze dit, ze moeten ze dat, de meerderheid zou het willen... echt?

Tsjonge jonge en dan worden mensen die restricties tegen de pandemie gerechtvaardigd vinden beschuldigd van het zaaien van angst. :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 11:29 pm 
lid

Ik krijg de indruk dat iemand rightnow uit voorzorg heeft opgesloten oid :hum:

Ik weet niet hoor maar je kan gewoon de deur uit, alleen niet na 21 uur tot 4:30

Profiel  

Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: do feb 18, 2021 6:40 am 
lid

Lumiere schreef:
Ik krijg de indruk dat iemand rightnow uit voorzorg heeft opgesloten oid :hum:

Ik weet niet hoor maar je kan gewoon de deur uit, alleen niet na 21 uur tot 4:30

Neuh... je kunt niet gewoon de deur uit. Op de supers en drogisten na kun je nergens heen. En gezellig met een paar familieleden afspraken om bij de Hema een Tompouce te bestellen en die na vier uur wachten keurig op anderhalve meter van elkaar op te eten op het grasveldje iets verderop, kan je nog steeds een idiote boete opleveren, want een 'evenement'. En dit weekend wordt het weer lekker weer. Ga jij maar eens naar het park. Als anderen je voor zijn, kun je daar worden weggestuurd.

De meeste mensen snappen heus wel dat er maatregelen nodig zijn. Maar waarom die zo idioot moeten zijn, dat snapt niemand. Ook die mensen die die idiotie zeggen logisch te vinden. Die mensen snappen er namelijk helemaal niets van. Die denken, dat als je de regering zijn gang laat gaan en maar genoeg vrijheid inlevert, het virus zo erg schrikt van de onvrijheden in dit land, dat het maakt dat het wegkomt.

Profiel  

Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: do feb 18, 2021 6:52 am 
lid

Je kan prima naar buiten om een wandeling te maken, is het ergens vol dan loop je gewoon door. Als je dat blijft doen ipv tompouce te eten is het nog goed voor je gezondheid ook.

En inderdaad het is vrij logisch dat als je minder samenkomt dat het aantal contacten waarbij een besmetting kan plaatsvinden afneemt. Het is echt niet moeilijk.

Profiel  

Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: do feb 18, 2021 7:57 am 
lid

Lumiere schreef:
Je kan prima naar buiten om een wandeling te maken, is het ergens vol dan loop je gewoon door. Als je dat blijft doen ipv tompouce te eten is het nog goed voor je gezondheid ook.

En inderdaad het is vrij logisch dat als je minder samenkomt dat het aantal contacten waarbij een besmetting kan plaatsvinden afneemt. Het is echt niet moeilijk.

Te vol in wiens ogen? Zelfs die vrijheid heb je niet, om afstand te houden, want er wordt voor jou bepaald hoeveel mensen er in een park mogen zijn.

Tompouces zijn niet verboden, en mogen ook door jou niet verboden worden. Het is een feit waar je gewoon mee te maken hebt. Iedereen bepaalt zelf of hij wel of geen tompouce eet, waar en wanneer en met wie, op dit moment met 1,5 mtr afstand. Dat een evenement noemen is volslagen idioot.

Het aantal contacten is volgens de regering niet van belang. De duur van het in elkaars nabijheid, met minder dan 1,5 meter afstand (minimaal een kwartier) bepaalt volgens de regering, RIVM en OMT of je wordt besmet of niet.

Profiel  

Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: do feb 18, 2021 8:18 am 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:

Te vol in wiens ogen?

Ik neem aan parkbeheer, danwel 'de gemeente', danwel 'het bevoegd gezag' zoals bijvoorbeeld de stichting die beheer voert of de eigenaar van het terrein etc.

Raya schreef:
Zelfs die vrijheid heb je niet, om afstand te houden, want er wordt voor jou bepaald hoeveel mensen er in een park mogen zijn.

Ja dat kan, het park is niet jouw privé bezit en dus kunnen er regels worden gemaakt, er is ook voor jou bepaald dat je er niet in je blote kont mag lopen.

Raya schreef:
Tompouces zijn niet verboden, en mogen ook door jou niet verboden worden. Het is een feit waar je gewoon mee te maken hebt. Iedereen bepaalt zelf of hij wel of geen tompouce eet, waar en wanneer en met wie, op dit moment met 1,5 mtr afstand. Dat een evenement noemen is volslagen idioot.

We hebben op dit moment even wat extra regels om het aantal contacten te beperken dus je hebt wel een limiet met bijvoorbeeld hoeveel mensen je dat kan doen. Daarbij is meer wandelen nog steeds gezonder.

Raya schreef:
Het aantal contacten is volgens de regering niet van belang. De duur van het in elkaars nabijheid, met minder dan 1,5 meter afstand (minimaal een kwartier) bepaalt volgens de regering, RIVM en OMT of je wordt besmet of niet.

Je kan natuurlijk ook gewoon zelf nadenken en het aantal contacten te beperken, helaas doen veel mensen dat niet voldoende en zijn er maatregelen als een avondklok nodig.

Profiel  

Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: do feb 18, 2021 9:06 am 
lid

Lumiere schreef:
Raya schreef:
Lumiere schreef:

Te vol in wiens ogen?

Ik neem aan parkbeheer, danwel 'de gemeente', danwel 'het bevoegd gezag' zoals bijvoorbeeld de stichting die beheer voert of de eigenaar van het terrein etc.

Raya schreef:
Zelfs die vrijheid heb je niet, om afstand te houden, want er wordt voor jou bepaald hoeveel mensen er in een park mogen zijn.

Ja dat kan, het park is niet jouw privé bezit en dus kunnen er regels worden gemaakt, er is ook voor jou bepaald dat je er niet in je blote kont mag lopen.

Raya schreef:

We hebben op dit moment even wat extra regels om het aantal contacten te beperken dus je hebt wel een limiet met bijvoorbeeld hoeveel mensen je dat kan doen. Daarbij is meer wandelen nog steeds gezonder.

Raya schreef:

Je kan natuurlijk ook gewoon zelf nadenken en het aantal contacten te beperken, helaas doen veel mensen dat niet voldoende en zijn er maatregelen als een avondklok nodig.

Voor de goede orde: de gemeenschap zijn wij.
Een gemeentepark is van de gemeenschap, dus van ons. Niet van een burgemeester of een boa.

Natuurlijk hebben we democratisch wat spelregels afgesproken. TE vol is als de veiligheid voor mensen in gevaar komt. In dit geval zou dat moeten zijn als het niet meer mogelijk is om 1,5 mtr afstand van elkaar te houden. In de praktijk wordt een park of gebied al als 'te vol' aangemerkt als er nog makkelijk afstand van 1,5 mtr kan worden gehouden. Mensen die dat niet doen, kunnen worden bekeurd. Daarvoor is het sluiten van een park of gebied niet nodig. Dat is alsof je een hele straat van 200 meter afsluit, omdat midden in die straat 2 mensen maar 1 meter van elkaar afstaan terwijl de straat verder leeg is.

Er gelden strikte regels voor met hoeveel mensen je buiten mag zijn op straat. Ook overdag. Dat is er op dit moment 1, dacht ik. Die regel geldt alleen niet voor jongeren. Als je die contacten wilt verminderen, moet je jongeren diezelfde regel opleggen. En ik neem aan dat iedere agent en boa weet dat 1+1 gelijk is aan 2, en alles wat meer aan te wijzen is dus teveel is. Daar heb je geen avondklok voor nodig. Je gaat mensen geen huisarrest opleggen, omdat politie-agenten en boa's niet kunnen tellen. Tenslotte is er niets aan de hand als ik op straat ben en mijn buurman ook, maar tien meter bij mij vandaan. Als dat overdag kan, waarom dan 's avonds na negen uur niet?

Profiel  

Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: do feb 18, 2021 10:21 am 
lid

Goeiemorgen allemaal. Even een kleine herinnering van de huidige status:
Engel heeft gelijk en wappie Rutte niet

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Waarom link je nu weer naar je eigen niet kloppende quote? Dat schiet niet op natuurlijk.
Gaan de regering, en de tweede en eerste kamer middels de spoedwet iets invoeren dat volgens de grondwet helemaal niet mag? :hum:
Nee, dat dacht ik ook niet.
Ik zie dat je in Willem Engel weer een nieuw idool in de armen hebt gesloten, aandoenlijk.
Misschien heeft hij nog een plekje voor je in zijn dansklasje als zijn dansschool weer open mag.

'Willem is a gentleman on the dance floor. His mantra is to make sure the lady feels safe and enjoys the dancing. As a follower you will feel safe in his strong arms. Willem’s energy is endless, his goal is to dance with every lady on the dance floor.'
:misselijk:

Ik moet maar lachen om kartelgastjes die woest proberen Engel te discrediteren ... vanwege zijn liefde voor het dansen.
Kennelijk moet je nu best diep zakken om je ticket naar GroenLinks beleid veilig te stellen.
Ik vind het wel raar dat haast niemand effe doordenkt, of het niet vreemd is dat Engel onze grondrechten snapt, en premier Rutte niet.

Maar goed, het is nu niet zo dat we wappie Rutte ooit op diepgang hebben kunnen betrappen.

Afbeelding

Profiel  

Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: do feb 18, 2021 10:51 am 
lid

Volgens mij gaat het Enzo er ook om dat het aantal besmettingen vermindert, een verstandige opstelling, aan Baedeker's maffe complotdenkerij hebben we verder weinig. Desalniettemin moet ook de regering de juiste procedures volgen, prima dat ze procedureel op de vingers zijn getikt, prima ook dat de regering dit euvel nu herstelt :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#98  BerichtGeplaatst: do feb 18, 2021 11:51 am 
lid

Lumiere schreef:
Volgens mij gaat het Enzo er ook om dat het aantal besmettingen vermindert, een verstandige opstelling, aan Baedeker's maffe complotdenkerij hebben we verder weinig. Desalniettemin moet ook de regering de juiste procedures volgen, prima dat ze procedureel op de vingers zijn getikt, prima ook dat de regering dit euvel nu herstelt :ok:

In de briefing in de 2e Kamer, werd zojuist heel helder gesteld, dat als het gaat om rechteninperkende maartregelen, er wel degelijk sprake moet zijn van proportionaliteit, en bij zulke zware maatregelen als de avondklok, die is opgehangen aan de komst van de Britse variant, er eerst andere maatregelen moeten zijn geprobeerd om een zo zware maatregel te legitimeren.
Dat is de wet.

Dat er andere maatregelen mogelijk waren maar niet zijn benut, lijkt mij duidelijk. Niet alleen is het reizigersverkeer over de grenzen niet stil gelegd, het ging ook om jongeren die feestjes gingen vieren.
Er was geen maatregel afgekondigd dat ook voor jongeren een beperking ging gelden van ontmoeting van slechts 1 persoon in de buitenlucht en 1 persoon per dag in de binnenlucht.
Hieruit maak ik op, dat de avondklok niet proportioneel is.

Profiel  

Bericht nummer:#99  BerichtGeplaatst: do feb 18, 2021 2:20 pm 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:

In de briefing in de 2e Kamer, werd zojuist heel helder gesteld, dat als het gaat om rechteninperkende maartregelen, er wel degelijk sprake moet zijn van proportionaliteit, en bij zulke zware maatregelen als de avondklok, die is opgehangen aan de komst van de Britse variant, er eerst andere maatregelen moeten zijn geprobeerd om een zo zware maatregel te legitimeren.
Dat is de wet.

Dat er andere maatregelen mogelijk waren maar niet zijn benut, lijkt mij duidelijk. Niet alleen is het reizigersverkeer over de grenzen niet stil gelegd, het ging ook om jongeren die feestjes gingen vieren.
Er was geen maatregel afgekondigd dat ook voor jongeren een beperking ging gelden van ontmoeting van slechts 1 persoon in de buitenlucht en 1 persoon per dag in de binnenlucht.
Hieruit maak ik op, dat de avondklok niet proportioneel is.

Als ik het debat volg gaat het, zoals verwacht, vooral over de juridische weg die gevolgd werd en lijkt het er niet op dat partijen over het middel avondklok een andere mening hebben ontwikkeld.
Wel zijn er veel opmerkingen over het vaccinatieprogramma, en ja, het is jammer dat er nu zoveel tijd wordt verspild aan juridische constructies terwijl er wel wat anders te doen is.

Profiel  

Bericht nummer:#100  BerichtGeplaatst: do feb 18, 2021 2:39 pm 
lid

Wat men kan ondernemen is: de Volkskrant lezen: https://www.topics.nl/de-golf-van-170-d ... ent=topics

De golf die niet uitkwam. Wie het dossier heeft gevolgd had kunnen weten dat onze regering in een fuik was gezwommen, een fuik van steeds venijniger ontwijking van de feiten die maar niet mee wilden zitten.

Onze regering die alleen inzet op vaccinatie en lockdowns, heeft de mensen onbeschermd gelaten, want VIJF andere levensreddende maatregelen voortdurend achterwege gelaten: zorgpersoneel aannemen, testcapaciteit uitbreiden, ventilatie en luchtbehandeling bevorderen, bubbles rond vatbare mensen faciliteren, huisartsen armslag geven zodat niet menigeen (te laat) naar een ziekenhuis moet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 239 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]