Lumiere schreef:
Raya schreef:
Lumiere schreef:
Je kan prima naar buiten om een wandeling te maken, is het ergens vol dan loop je gewoon door. Als je dat blijft doen ipv tompouce te eten is het nog goed voor je gezondheid ook.
En inderdaad het is vrij logisch dat als je minder samenkomt dat het aantal contacten waarbij een besmetting kan plaatsvinden afneemt. Het is echt niet moeilijk.
Te vol in wiens ogen?
Ik neem aan parkbeheer, danwel 'de gemeente', danwel 'het bevoegd gezag' zoals bijvoorbeeld de stichting die beheer voert of de eigenaar van het terrein etc.
Raya schreef:
Zelfs die vrijheid heb je niet, om afstand te houden, want er wordt voor jou bepaald hoeveel mensen er in een park mogen zijn.
Ja dat kan, het park is niet jouw privé bezit en dus kunnen er regels worden gemaakt, er is ook voor jou bepaald dat je er niet in je blote kont mag lopen.
Raya schreef:
Tompouces zijn niet verboden, en mogen ook door jou niet verboden worden. Het is een feit waar je gewoon mee te maken hebt. Iedereen bepaalt zelf of hij wel of geen tompouce eet, waar en wanneer en met wie, op dit moment met 1,5 mtr afstand. Dat een evenement noemen is volslagen idioot.
We hebben op dit moment even wat extra regels om het aantal contacten te beperken dus je hebt wel een limiet met bijvoorbeeld hoeveel mensen je dat kan doen. Daarbij is meer wandelen nog steeds gezonder.
Raya schreef:
Het aantal contacten is volgens de regering niet van belang. De duur van het in elkaars nabijheid, met minder dan 1,5 meter afstand (minimaal een kwartier) bepaalt volgens de regering, RIVM en OMT of je wordt besmet of niet.
Je kan natuurlijk ook gewoon zelf nadenken en het aantal contacten te beperken, helaas doen veel mensen dat niet voldoende en zijn er maatregelen als een avondklok nodig.
Voor de goede orde: de gemeenschap zijn wij.
Een gemeentepark is van de gemeenschap, dus van ons. Niet van een burgemeester of een boa.
Natuurlijk hebben we democratisch wat spelregels afgesproken. TE vol is als de veiligheid voor mensen in gevaar komt. In dit geval zou dat moeten zijn als het niet meer mogelijk is om 1,5 mtr afstand van elkaar te houden. In de praktijk wordt een park of gebied al als 'te vol' aangemerkt als er nog makkelijk afstand van 1,5 mtr kan worden gehouden. Mensen die dat niet doen, kunnen worden bekeurd. Daarvoor is het sluiten van een park of gebied niet nodig. Dat is alsof je een hele straat van 200 meter afsluit, omdat midden in die straat 2 mensen maar 1 meter van elkaar afstaan terwijl de straat verder leeg is.
Er gelden strikte regels voor met hoeveel mensen je buiten mag zijn op straat. Ook overdag. Dat is er op dit moment 1, dacht ik. Die regel geldt alleen niet voor jongeren. Als je die contacten wilt verminderen, moet je jongeren diezelfde regel opleggen. En ik neem aan dat iedere agent en boa weet dat 1+1 gelijk is aan 2, en alles wat meer aan te wijzen is dus teveel is. Daar heb je geen avondklok voor nodig. Je gaat mensen geen huisarrest opleggen, omdat politie-agenten en boa's niet kunnen tellen. Tenslotte is er niets aan de hand als ik op straat ben en mijn buurman ook, maar tien meter bij mij vandaan. Als dat overdag kan, waarom dan 's avonds na negen uur niet?