Het is nu zo maart 07, 2021 10:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 239 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: di feb 16, 2021 9:32 pm 
lid

"Viruswaanzin mag rechts plaatsnemen...

Eeeh, pardon, Viruswaarheid"

Waar halen ze deze rechters vandaan?
:eek:

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: di feb 16, 2021 9:43 pm 
lid

baedeker schreef:
"Viruswaanzin mag rechts plaatsnemen...

Eeeh, pardon, Viruswaarheid"

Waar halen ze deze rechters vandaan?
:eek:

Zo noemde de beweging zich aanvankelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: di feb 16, 2021 9:44 pm 
lid

Hier nog een kleine bloemlezing van het clubje rond Engel.

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: di feb 16, 2021 10:06 pm 
lid

Enzo501 schreef:

Zeg maar de club van Baudet en Wilders en hun wappies.
Het zijn altijd dezelfde tokkies, die moord en brand schreeuwen en gesteund worden door advocaten uit de zogenaamde elite van FVD.
En dan nog die christenen van de biblebelt, die vinden dat god ons tegen het virus beschermt en ondertussen als vandalen tekeer gaan.
Als god bestaat , dan heeft hij ons wel opgescheept met een stelletje moraalbarbaren.
Gelukkig gebruikt 2/3 van de Nederlanders hun verstand en veroordeelt dit soort praktijken.

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: di feb 16, 2021 11:06 pm 
lid

Eens even kijken of ik hem goed begrijp. Vanmorgen wordt de avondklok met onmiddelijke ingang afgeschaft omdat de grondrechten van de bevolking worden aangetast door een op ondeugdelijke en onwettige gronden ingevoerde maatregel. Terwijl de zaak onder de rechter is geeft Rutte een persconferentie. Daarin geeft hij voor de maatregel waarvan het effect niet te berekenen was, opeens de berekening dat deze een afname van 8 tot 10 procent van de besmettingen zou opleveren. Ook roept hij iedereen 'met klem' op om, als de rechter de regering in het ongelijk stelt, ’s avonds toch thuis te blijven. Vanavond volgt een niet-inhoudelijke behandeling waar deskundige Van Dissel, een bekende van de voorzitter en eerder auteur van de leugengrafiek, z'n verhaal komt houden. Volgt een niet-inhoudelijke beslissing waarbij het belang van de bevolking op herstel van zijn grondrechten het aflegt tegen het belang van de staat om een inhoudelijk ingeschat jojo-effect te voorkomen. Heb ik iets gemist?
:hum:

De soap van Rutte & co wordt vrijdag voortgezet.

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 8:27 am 
lid

Het belang is natuurlijk om het aantal besmettingen te reduceren en mensen daarover niet in verwarring te brengen. Rutte krijgt zo mooi de tijd om zijn procedurele fout te herstellen en we weten natuurlijk dat Bedaeker het daar niet principieel mee oneens kan zijn want dat zou de Trump toets niet doorstaan (Trump moest tot minstens 2maal toe de muslim ban repareren terwijl het onder de rechter was en de rechter liet de gebrekkige wet zolang in werking)

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 8:35 am 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
De rechtbank is gewraakt. En als de gronden waarop kloppen, is dat m.i. terecht.

Afgewezen. De grond was dat Pols en Engel weigerden hun mond te houden en maar doorkakelde ondanks meermalen verzoek anderen te laten uitspreken. Dat is natuurlijk geen terechte grond voor wraking.

Dat zal hooguit het verweer van de rechtbank zijn geweest.

Het gaat mij er niet om wie wie is, het gaat mij er om dat de schijn van vooringenomenheid wel degelijk is gewekt. Een zichzelf respecterende rechtsstaat had de rechters vervangen en wijst al helemaal deze rechters niet aan voor het hoger beroep.

Nederland als rechtsstaat heeft hier ook een flinke deuk mee opgelopen. Nog iemand iets te zeggen over andere landen?

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 8:44 am 
lid

Enzo501 schreef:

Ik lees het niet eens. Niet die Engel stond als verdachte voor de rechter. Je kunt de boodschapper wel dood willen schieten, maar het gaat uiteindelijk over de rechtmatigheid van de avondklok.

Waar hier en blijkbaar ook de rechten inzake het recht een blinddoek missen en misten, probeer ik die wel op te houden. Ik moet ook niets hebben van Engel, maar Rutte en zijn bende zijn net zo min te vertrouwen. Gezien het verloop van de besmettingen gedurende de avondklok, Ruttes gedram om hem ingevoerd te krijgen, en het gelieg van Rutte dat die avondklok noodzakelijk is (zie de cijfers van de laatste weken om te zien dat dat niet zo is), geeft voor mij aan dat de avondklok geen gezondheidsdoel heeft maar een politiek doel. Namelijk dat Rutte zich hiermee de sterke leider wil tonen die alles onder controle heeft, net zoals bij de Turkijerel vier jaar geleden. Dat leverde hem toen 8 zetels extra op.

Rutte is niet in zijn eerste leugen gestikt. In 2012 won hij ook met grove leugens. Namelijk in het laatste lijsttrekkersdebat voor de verkiezingen, dat hij het Eigen Risico niet zou verhogen, waarbij hij Roemer voor leugenaar zette. Toen hij gewonnen had, verhoogde hij het Eigen Risico in 1 klap van € 220,- naar € 350,-

En nee, dit allemaal geen fatsoenlijke politiek. Het is achterbaksheid, smerige politiek van onbetrouwbare sujetten. In mijn ogen, laat iedereen die Rutte nu nog steunt, dat op zich afstralen, daarmee besmetten.

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 8:53 am 
lid

De rechter heeft prima de belangen afgewogen. Waar de staat niet voldoende de acute nood had aangetoond, hadden wappies Engel en co niet voldoende aangetoond waarom het afschaffen niet kon wachten tot na het hoger beroep.

Het grootste belang blijft natuurlijk het reduceren van besmettingen, met complottheorietjes over de motivaties van Rutte kan ik niets. :evendenken:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 8:55 am 
lid

Lumiere schreef:
De rechter heeft prima de belangen afgewogen. Waar de staat niet voldoende de acute nood had aangetoond, hadden wappies Engel en co niet voldoende aangetoond waarom het afschaffen niet kon wachten tot na het hoger beroep.

Het grootste belang blijft natuurlijk het reduceren van besmettingen, met complottheorietjes over de motivaties van Rutte kan ik niets. :evendenken:

:aplaus:

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 9:14 am 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
De rechtbank is gewraakt. En als de gronden waarop kloppen, is dat m.i. terecht.

Afgewezen. De grond was dat Pols en Engel weigerden hun mond te houden en maar doorkakelde ondanks meermalen verzoek anderen te laten uitspreken. Dat is natuurlijk geen terechte grond voor wraking.

Dat zal hooguit het verweer van de rechtbank zijn geweest.

Het gaat mij er niet om wie wie is, het gaat mij er om dat de schijn van vooringenomenheid wel degelijk is gewekt. Een zichzelf respecterende rechtsstaat had de rechters vervangen en wijst al helemaal deze rechters niet aan voor het hoger beroep.

Nederland als rechtsstaat heeft hier ook een flinke deuk mee opgelopen. Nog iemand iets te zeggen over andere landen?

Dus als je je in de rechtbank niet kan gedragen en een toneelspelletje opvoert om de boel te vertragen en alvast voor te sorteren op je verhaaltje achteraf dat het allemaal vooropgezet was moet er wraking komen? Nee zo werkt het natuurlijk niet in een rechtstaat.
Ja Engel had nog een verhaaltje over Tsjechie waar volgens hem de premier de noodtoestand had doorgedrukt als in een dictatuur ondanks geen meerderheid in het parlement.
Dit is natuurlijk een leugen, geheel in stijl.
De minderheidsregering verloor de steun van de Communisten voor verlenging omdat ze niet wilde meegaan in de eisen om versoepelingen door te voeren in een situatie met hoge besmettingscijfers (ruim de hoogste in Europa) en volle ziekenhuizen.
Geheel volgens de wettelijke mogelijkheden zijn het toen de gouverneurs in de regio's geweest die gevraagd hebben om de noodtoestand te verlengen om zo te voorkomen dat veel van de restricties zouden worden opgeheven.

Profiel  

Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 9:14 am 
lid

Lumiere schreef:

Hm...

Het is niet verboden om een glas water te drinken.
Komt er ineens een regering die dat wel verbiedt zonder onderliggende wet.
Kort geding. Rechter veegt verbod van tafel.
Regering gaat in hoger beroep en vecht aan dat mensen ondertussen toch water mogen drinken, zonder dat er een wettelijke grond is om dat te verbieden.
En het gaat hier niet om dat glas water, maar om het principe!

Zelfs jij moet snappen dat een onrechtmatig verbod niet alsnog gehandhaafd kan worden omdat er hoger beroep is aangetekend.

Profiel  

Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 9:18 am 
lid

Raya schreef:
Lumiere schreef:

Hm...

Het is niet verboden om een glas water te drinken.
Komt er ineens een regering die dat wel verbiedt zonder onderliggende wet.
Kort geding. Rechter veegt verbod van tafel.
Regering gaat in hoger beroep en vecht aan dat mensen ondertussen toch water mogen drinken, zonder dat er een wettelijke grond is om dat te verbieden.
En het gaat hier niet om dat glas water, maar om het principe!

Zelfs jij moet snappen dat een onrechtmatig verbod niet alsnog gehandhaafd kan worden omdat er hoger beroep is aangetekend.

Als je twee dagen geen water drinkt kun je overlijden. Als je twee dagen langer niet na 9 uur naar buiten mag, moet je twee avonden langer TV kijken, gamen of een boek lezen.
Slecht voorbeeld.
Uitstel van de invoering van een ver- of gebod van de rechter na afweging van belangen is een standaard procedure in de rechtstaat. Zijn uitspraak blijft gewoon staan. Het is jammer dat de voorzieningenrechter ervoor koos om dat principe niet toe te passen waarna het hele circus gisteren uitbrak. Dat is rechtgezet. Zo kan dat gaan in een rechtstaat. Het is niet nodig om bij de ene uitspraak een gat in de lucht te springen en bij de andere als een kleuter in een trappelzak tekeer te gaan omdat die uitspraak je niet bevalt.

Profiel  

Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 9:43 am 
lid

Enzo501 schreef:
Lumiere schreef:

Ik heb sinds de kennismaking met dit virus nooit kunnen applaudisseren. Is dat te leren, hoe je de handen op elkaar krijgt voor onmacht?

'Avondklok is teken van onmacht, niet van daadkracht' - coronadebat 24
https://www.youtube.com/watch?v=tZro0N2QUSU

Profiel  

Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 9:50 am 
lid

Lies schreef:
Enzo501 schreef:
Lumiere schreef:

Ik heb sinds de kennismaking met dit virus nooit kunnen applaudisseren. Is dat te leren, hoe je de handen op elkaar krijgt voor onmacht?

Niet de avondklok is een teken van onmacht.
Het zijn de virus wappies van de SGP en FVD ,van de tokkies van de PVV , die voortdurend alles onderuit halen om het land plat te leggen.
Hoe lang nog moeten wij ons laten koeioneren door moraalbarbaren van Jansen ,Wilders en Baudet ,
door godsdienst waanzinnige van Urk en Volendam?

Profiel  

Bericht nummer:#56  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 10:18 am 
lid

Lies schreef:
Enzo501 schreef:
Lumiere schreef:

Je hoeft niet depressief te raken of psychisch in de problemen in deze tijden. Gewoon gezond leven, elke dag een paar kilometer wandelen, je goeddeels aan de regels houden en omgaan met mensen waarvan je dat verantwoord acht.
Succes! :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#57  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 10:24 am 
lid

@Lies de avondklok is niets meer en niets minder gewoon 1 van de maatregelen om het aantal besmettingen wat te verminderen. Of dat 'onmacht' of 'overmacht' is, lijkt me dan verder niet zo heel veel terzake doen.

Willem Engel en co wilden gelijk met zijn allen samen het op pleinen gaan vieren. Dat lijkt mij nu niet verstandig. Hoe de rechtbank de verschillende belangen heeft gewogen en tot deze conclusie is gekomen lijkt mij dan wel verstandig. :evendenken:

Profiel  

Bericht nummer:#58  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 10:35 am 
lid

Geen paniek, mocht het zaterdag of zondag niet lukken voor het kabinet. Hier zijn 4 dingen die nog open liggen om ons op te leggen, als we daar nog zin in hebben; in ieder geval zijn ze relatief gemakkelijk en hebben ze ieder voor zich veel meer effect tegen verspreiding van luchtwegvirussen:

1. Meer en betere testcapaciteit
2. Meer en betere IC- en afdelingscapaciteit in ziekenhuizen
3. Ventileren en luchtbehandelen
4. Adviezen voor bubbles voor vatbare mensen en hulp om dat tot stand te brengen (verandering naar veiliger bubble enkel door dubbel testen).

Elk 500 miljoen voor reserveren en bedenken dat je het doet voor de zorg en voor de ouderen, en dat je je dan beter voorbereid voor de volgende epidemie. De ineenstorting van de "pandemie" die door het opvolgen van deze adviezen zou volgen, zou desastreus zijn voor mijn farma-aandelen maar tenminste krijgen mijn kinderen dan weer een toekomst.

Profiel  

Bericht nummer:#59  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 10:42 am 
lid

Lumiere schreef:
@Lies de avondklok is niets meer en niets minder gewoon 1 van de maatregelen om het aantal besmettingen wat te verminderen. Of dat 'onmacht' of 'overmacht' is, lijkt me dan verder niet zo heel veel terzake doen.

Willem Engel en co wilden gelijk met zijn allen samen het op pleinen gaan vieren. Dat lijkt mij nu niet verstandig. Hoe de rechtbank de verschillende belangen heeft gewogen en tot deze conclusie is gekomen lijkt mij dan wel verstandig. :evendenken:
Onmacht en paniek zien we al toen dit virus toch maar besloot om ons land te bezoeken. Zo ook de paniek gisteren dat Engel en co op pleinen een feestje wilden vieren. Dat liep ook net echt storm hé? Op de radio gisteren begreep ik dat het ze ging om de juridische onderbouwing van de avondklok, een overheid is wel bezig met bewegingsbeperkende maatregelen. Persoonlijk heb ik er geen last van, maar je moet ook rekening houden met mensen die er aan onderdoor gaan. En juridisch moet het kloppen:

Geen noodtoestand, wel een avondklok
https://www.montesquieu-instituut.nl/93 ... fqno2gp3t5

Profiel  

Bericht nummer:#60  BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2021 10:56 am 
lid

Rightnow schreef:
Geen paniek, mocht het zaterdag of zondag niet lukken voor het kabinet. Hier zijn 4 dingen die nog open liggen om ons op te leggen, als we daar nog zin in hebben; in ieder geval zijn ze relatief gemakkelijk en hebben ze ieder voor zich veel meer effect tegen verspreiding van luchtwegvirussen:

1. Meer en betere testcapaciteit
2. Meer en betere IC- en afdelingscapaciteit in ziekenhuizen
3. Ventileren en luchtbehandelen
4. Adviezen voor bubbles voor vatbare mensen en hulp om dat tot stand te brengen (verandering naar veiliger bubble enkel door dubbel testen).

Elk 500 miljoen voor reserveren en bedenken dat je het doet voor de zorg en voor de ouderen, en dat je je dan beter voorbereid voor de volgende epidemie. De ineenstorting van de "pandemie" die door het opvolgen van deze adviezen zou volgen, zou desastreus zijn voor mijn farma-aandelen maar tenminste krijgen mijn kinderen dan weer een toekomst.

Juist hier zit je zeker op een goed spoor.
Enkele aanmerkingen; het vergroten van de IC capaciteit stuit vooral op tekort aan personeel, niet aan materiaal. Dus op het opleiden/omscholen van personeel had een jaar geleden al ingezet moeten worden. Een gemiste kans dus voor de korte termijn niet haalbaar.
Daarnaast zul je, voordat je meer gaat testen en contactonderzoek effectief wilt doen het aantal besmettingen drastisch moeten terugbrengen. Dat moet je doen door een harde lockdown, met duidelijke regels en handhaving voor een korte periode.
En verder is vaccineren de ultieme uitweg, zoals de hoopvolle berichten uit Israel ons laten zien.
Verder mee eens.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 239 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]