PeterJKH schreef:
Lumiere schreef:
Oh maar dat klopt, ik noem het niet voor niets: wederopbouw. Maar dat is natuurlijk ook meteen het punt, bedrijven kun je weer opnieuw opbouwen, mensenlevens is toch echt wat lastiger. Dat het erg sneu is voor een cafehouder dat is nogal wiedes, maar hij koos zelf voor een beroep in de pretsector, tja dat is als het er op aankomt nu eenmaal niet essentieel.
Ik denk dat de pretsector heel essentieel is om de vele mensen in Nederland die verdomde hard werken, ná en naast hun werkende leven ook wat ontspanning te bieden.
Nee hoor, daar is niet echt iets essentieels aan. Je kan prima ontspannen zonder uit te gaan naar de pretsector en het is niet alsof we niet al een hele zooi pretsector spul in ons huis hebben staan.
PeterJKH schreef:
En ik vind het te makkelijk geredeneerd dat je een bedrijf best weer kunt opbouwen.
Klopt, net zo makkelijk geredeneerd dat Covid-19 niks voorstelt en iedereen maar ziek moet worden omdat je geen maatregelen wilt nemen.
PeterJKH schreef:
Talloze ondernemers hebben op dit moment, na een jaar zonder noemenswaardige inkomsten, dusdanige schulden dat van opbouwen geen sprake meer zal zijn. Velen hebben hun huis verkocht (of een extra hypotheek op hun huis genomen), de auto de deur uit, hun pensioengelden opgesoupeerd om de kosten te dekken, enz. En dan hangt hen straks nog boven het hoofd dat ze de uitgestelde belastingen moeten gaan voldoen, en de uitgestelde huurpenningen, en andere kosten die nu even opgeschort zijn, maar zeker niet verdwenen, want die liggen gewoon op de loer om de hoek.
En dat betreft absoluut niet alleen maar bedrijven in de "pretsector". Ook vele zelfstandige ondernemers in andere sectoren wacht dit lot.
En ik vermoed dat ze dat toch wel zouden verkiezen boven de situatie van Thea de medewerker van mijn team die kantje boord van de beademing af is gekomen