Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Dan hebben ik en velen anderen al vele jaren op en aan covid19 gehad. Nog voordat covid19 was ontdekt, en dan is het idioot om daar nu dit hele circus van lockdowns aan te hangen.
Als ik en mijn collega's ons telkens ziek had gemeld en tien dagen in quarantaine waren gegaan, was mijn baas tienvoudig failliet gegaan. Weet niet of dat de economie geholpen zou hebben.
Het is onpraktisch om aan iedere scheet een ziekte te hangen.
Een beetje warrig verhaal. Is dit met de insteek 'dat het maar een griepje' is? Ook Raya heeft zich ineens in het kamp van de ontkenners gemeld? Ik dacht dat jij voor een groot deel de noodzaak van maatregelen wel volgde.
Wat ik aangeef is al bijna een jaar bekend en landen die uitgebreid testen en niet alleen mensen met symptomen laten veel betere cijfers zien en zijn hebben meestal ook minder restricties.
Warrig voor jou misschien. Maar dat zit dan waarschijnlijk bij jou tussen de oren.
Dit is niet van 'het is maar een griepje'. Trouwens, griep kan ook dodelijk zijn. Zoals ik mijn best doe om geen covid19 op te lopen, doe ik ook mijn best geen griepje op te lopen.
We moeten ons alleen niet gek laten maken, door nu ineens alles tot symptoom van covid19 te bestempelen. Zo horen we al weken dat we bang moeten zijn voor de Britse variant die veel besmettelijker zou zijn en veel zieker zou maken. Maar liefst 170.000 besmettingen per dag zouden we mee geconfronteerd worden. Ik heb alleen maar het aantal besmettingen in Nederland zien dalen. En zelfs wereldwijd daalt het aantal besmettingen, volgens de WHO.
En nog erger: nu die Britse variant blijkbaar niet doet wat het RIVM wil, moeten we ineens oppassen voor een andere Britse variant. Maar ook dat lijkt een werkweigeraar. Dus nu moeten we bang worden van hoofdpijn en vermoeidheid.
Dit heeft niets te maken met het ontkennen van welk virus dan ook, maar wel met je niet gek laten maken. Ik kan maar een advies aan jou geven: neem informatie tot je, maar wees kritisch. Geloof wat covid betreft niet iedereen op de kleur van zijn ogen. Want wellicht tast covid19 ook wel de kleur van de ogen bij sommige mensen aan. Je weet maar nooit!
Nogmaals, hoe meer mensen je test en daardoor gevallen ontdekt die je dan kunt isoleren en contact tracen hoe beter. Voor iedereen. Je moet ook mensen zonder symptomen testen.