Het is nu wo maart 03, 2021 7:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Daarom Bunschoten!
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: do feb 04, 2021 10:42 am 
lid

Stel eens dat ik redenen zou hebben om te twijfelen aan mijn gezonde afweer, en dat ik zou luisteren naar de WHO die zegt dat een gevaarlijke influenza net zo gevaarlijk is als het coronavirus, infection fatality ratio 0,23 procent voor de doorsnee wereldburger. Kortom, stel dat ik bang blijf voor virussen die elke paar jaar in de winter rondwaren. Dan zou ik overwegen om vanuit mijn vinexwijk te "emigreren" naar Bunschoten.

Daar immers, komt het verkoudheidsseizoen niet zo onverwacht, en later dan in de grote steden van de Randstad. Mijn boodschappen doe ik wel in Amersfoort of Hilversum wanneer een virus er aankomt, als ik niet tevreden ben met thuisbezorgen. Waarom Bunschoten?

Als je kijkt op Corona Dashboard of Corona Locator Nederland, zie je dat Bunschoten een relatieve oase is van virusvrijheid. Er heerst daar een gezelligheidscultuur, er is daar nijverheid waar mensen fysiek bij elkaar werken .. daar wordt je toch door besmet? Dat is een punt, waarop ik inderdaad wel moet letten. Maar als de griep er aankomt, ga ik daar niet tussen zitten! Zodra een virusgolf daar voorbij is, hebben we er minder verkoudheden dan gemiddeld in ons land.

(je ziet dat ik verkoudheid, griep en corona door elkaar noem - datgene wat de dokter een verkoudheid noemt en geen influenza, is beslist onschuldiger dan influenza)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]