Het is nu wo maart 03, 2021 8:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: do feb 04, 2021 3:49 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Lancelot schreef:

Niet alleen in Europa, ook niet in de US of Canada, eigenlijk niet in alle landen waar mensen erg gewend zijn geraakt aan vrijheid. Het lijkt alleen te lukken in dictaturen of ver afgelegen eilanden als Nieuw Zeeland en Australië. Ik vind het wel begrijpelijk dat de ambitie om ons land in een dictatuur te veranderen ontbreekt.
Met die absurde avondklok en het feit alle grenzen inclusief lucht- en zeehavens gewoon open zijn, is het juist dictatuur. Zeker nu het OMT wel wil dat de lockdown en avondklok doorgaat maar de zee- en luchthavens en de grenzen gewoon open blijven.

Het zijn allebei maatregelen die de bewegingsvrijheid beperken, avondklok op tijd, de grenzen op locatie. Het zijn of allebei kenmerken van een dictatuur, of allebei niet. Als je deze redenering gaat volgen kun je ook wel zeggen dat de vrijheid om te stelen of om 180 over een woonerf te rijden niet mogen worden ingeperkt. Het is heel vreemd dat mensen er nu ineens achter lijken te komen dat er regels en wetten zijn waar men zich aan moet houden. :hum:

Het gaat om het democratisch gehalte. De vraag of een volk akkoord kan gaan met een maatregel, mits eerlijk en open gebracht. M.a.w. of een volk mee kan gaan in de argumenten om een maatregel te nemen en te laten duren. Dat in tegenstelling tot een maatregel, welke aan een volk wordt opgelegd en afgedwongen, zonder eerlijke argumentatie en instemming.

Gezien de wijze waarop dit kabinet de 1e Kamer buiten spel heeft gezet, en de 2e Kamer buiten spel wilde zetten, en de twijfelachtige argumentatie welke dit kabinet geeft bij het invoeren of verlengen van maatregelen, en haar best doet om het afleggen van verantwoording zoveel mogelijk te voorkomen, doen wij het echt niet veel beter dan een dictatuur.

De grootste crisis is voorbij. We horen nu geleerd te hebben van het afgelopen jaar. Het kabinet neemt inmiddels meerdere dagen de tijd om te overleggen en te vergaderen. Dan kan ze ook wel wachten op uitspraken van de Kamer. En bij echt spoed, van een college van fractievoorzitters.

Ik ben er van overtuigd dat een zakenkabinet op dit moment noodzakelijk is. Zonder partijbinding, zonder achterliggende ideologische agenda, maar open en eerlijke uitgangspunten.

Als de motieven eerlijk zijn, zullen mensen meer geneigd zijn zich aan de onnatuurlijke maatregelen te houden.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: do feb 04, 2021 10:59 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Wat een warrig verhaaltje.
Wordt het te moeilijk voor je?
Enzo501 schreef:
De meeste mensen zijn middelmatig of nog minder geinteresseerd in politiek, ze zijn vooral bezig zelf een prettig, relatief financieel succesvol, gezond en comfortabel leven op te bouwen
... dat heeft toch iedereen?
Enzo501 schreef:
Daarnaast zijn ze uiteindelijk toch niet overtuigd van de 'alternatieve' ter linker of rechterzijde, al was het ook maar omdat de meeste mensen gewoon niet 'links' of 'rechts' zijn. Dit zijn de mensen die stemmen op wat ze gewend zijn of in elk geval een partij die het niet 'helemaal anders' gaat doen.
... we hebben het hier over de partij van Bolkenstein, die is overgestoken naar GroenLinks beleid van diversiteitsdwang, klimaatgekte en grote overheid. Dan is het toch onzin om te zeggen 'niet links' of 'het niet helemaal anders willen doen'?
Enzo501 schreef:
laten zich niet ophitsen of gek maken door allerlei verhalen over doem/ellende/armoede waar ze zich uberhaupt niet mee kunnen identificeren noch zijn ze voortdurend bezig te kijken wie ze de schuld kunnen geven als het een keer misgaat, zelfs al hebben ze pech. Je kunt natuurlijk klagen dat je er al 15 jaar niet op vooruit bent gegaan, maar wellicht kun je je dan ook eens gaan afvragen of je daar zelf niet debet aan bent geweest.
Ok, dus kartelgasten vertellen ons: kijk ons het (economisch) goed doen, en oh wat is de rest ruk. Kijk je naar de piramide van Maslow, dan zit je daarmee in de onderste twee lagen: fysiek en zekerheid. Maar iets verderop ontwikkelen ...
Laag 3, sociale behoefte? :lol:
Laag 4, respect voor anderen? :ligdubbel:
Laag 5, zelfverwerkelijking en moraal? :hardlachen:

Kijk, niet iedereen kan een ZEN wijsgeer zijn, maar dit is toch wel erg rudimentair.
Vind je zelf ook niet?
... Wat jij verder als populistje van de kartelgastjes vindt is dus niet heel relevant, je zit gevangen in je fabelfuik en weigert verder om je heen te kijken wat mensen drijft, wat ze van politiek vinden en welke rol het in hun leven speelt. Hoe jij daar neerbuigend vanaf je hoogste sport van de Maslov ladder naar kijkt is ook niet relevant.

Maar Enzo, ik ben heel erg geïnteresseerd in wat kartelgasten drijft. Vandaar dat ik deze topic start. Vandaar dat jij uitlegt wat jij denkt dat belangrijk voor jullie is, en ik daar dan weer die piramide naast zet. Dat heet dis-cus-sie, en daar is dit forum toch een beetje voor bedoeld. Zie ik het volgens jou verkeerd, dan hoor ik graag wat er aan mijn beeld schort. Blijf je duiken, dan moet ik daar uit opmaken dat er niet meer is dan wat hierboven staat. Even goeie vrienden hoor.
:fluiten:

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: do feb 04, 2021 11:18 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Wordt het te moeilijk voor je? ... dat heeft toch iedereen? ... we hebben het hier over de partij van Bolkenstein, die is overgestoken naar GroenLinks beleid van diversiteitsdwang, klimaatgekte en grote overheid. Dan is het toch onzin om te zeggen 'niet links' of 'het niet helemaal anders willen doen'? Ok, dus kartelgasten vertellen ons: kijk ons het (economisch) goed doen, en oh wat is de rest ruk. Kijk je naar de piramide van Maslow, dan zit je daarmee in de onderste twee lagen: fysiek en zekerheid. Maar iets verderop ontwikkelen ...
Laag 3, sociale behoefte? :lol:
Laag 4, respect voor anderen? :ligdubbel:
Laag 5, zelfverwerkelijking en moraal? :hardlachen:

Kijk, niet iedereen kan een ZEN wijsgeer zijn, maar dit is toch wel erg rudimentair.
Vind je zelf ook niet?
... Wat jij verder als populistje van de kartelgastjes vindt is dus niet heel relevant, je zit gevangen in je fabelfuik en weigert verder om je heen te kijken wat mensen drijft, wat ze van politiek vinden en welke rol het in hun leven speelt. Hoe jij daar neerbuigend vanaf je hoogste sport van de Maslov ladder naar kijkt is ook niet relevant.

Maar Enzo, ik ben helemaal niet geïnteresseerd in wat kartelgasten drijft. Daarvoor start ik dit topic niet. Jij mag uitleggen wat jij denkt dat belangrijk voor jullie is, en ik plaats daar dan weer die piramide naast, ik heb namelijk een cursus Marketing voor Dummies gevolgd. Dat noem ik dan dis-cus-sie, en daar is dit forum toch een beetje voor bedoeld. Zie ik het volgens jou verkeerd, dan hoor ik graag wat er aan mijn beeld schort. Ik blijf duiken omdat het niet meer is dan wat ik hier dag in dag uit aan leugens verkondig. Even goeie vrienden hoor.

Discussie werkt natuurlijk niet als je steeds hele stukken van het betoog weglaat (je weet wel, waar je zelf altijd over loopt te janken als iemand het bij jou doet :lol:
Maar inderdaad, even goeie vrienden.
Misschien is er iemand anders die jouw vooroordelen wil bevestigen, dan kun je die persoon misschien complimenteren met zijn of haar superieure dicussiemethoden.

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: do feb 04, 2021 11:39 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Maar Enzo, ik ben helemaal niet geïnteresseerd in wat kartelgasten drijft. Daarvoor start ik dit topic niet. Jij mag uitleggen wat jij denkt dat belangrijk voor jullie is, en ik plaats daar dan weer die piramide naast, ik heb namelijk een cursus Marketing voor Dummies gevolgd. Dat noem ik dan dis-cus-sie, en daar is dit forum toch een beetje voor bedoeld. Zie ik het volgens jou verkeerd, dan hoor ik graag wat er aan mijn beeld schort. Ik blijf duiken omdat het niet meer is dan wat ik hier dag in dag uit aan leugens verkondig. Even goeie vrienden hoor.

Discussie werkt natuurlijk niet als je steeds hele stukken van het betoog weglaat (je weet wel, waar je zelf altijd over loopt te janken als iemand het bij jou doet Maar inderdaad, even goeie vrienden. Misschien is er iemand anders die jouw vooroordelen wil bevestigen, dan kun je die persoon misschien complimenteren met zijn of haar superieure dicussiemethoden.

'betoog'

:lol:

Ik heb het off-topic geleuter opgeschoond. Nu zit je in mijn tekst te klootviolen.
De kartelgast zit weer in zijn comfort zone:

Afbeelding

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 12:31 pm 
lid

Rightnow schreef:
baedeker schreef:
- mensen die zelf geen risico lopen door een veilige bron van inkomen, of die goed verdienen aan de geldstromen van 'het nieuwe normaal';
- een relatief lage betrokkenheid bij de samenleving waarin ze leven;
- weinig kennis van- of interesse voor de rechtsstaat, waardoor een hoge tolerantie voor gesjoemel van politici;
- voorkeur voor groepsdenken, cq zaken daaraan ondergeschikt maken;
- bovengemiddeld cynisme.
Wat denken jullie?
Het heeft vooral te maken met kortzichtig egoisme waarvoor een oud gezegde bestaat:

Het hemd is nader dan de rok.

Kortzichtig omdat men niet in staat is buiten de eigen kring te kijken, naar andere landen of bevolkingsgroepen, waar de gevolgen van lockdowns harder aankomen. Neem eens een MKB bedrijf met vast personeel, denkt men dat het goed blijft gaan als er 85 procent wordt vergoed voor 100 procent uit te betalen salaris, overige vaste kosten niet vergoed?

Ook naar verleden, toekomst, goede informatiebronnen, en zelfstandig proberen begrijpen, wordt niet goed gekeken. Maar deze wezenlijke interesse is misschien de beste hulp voor anderen, de beste manier van meelevendheid die kan leiden tot de juiste stappen.

De 'alles moet kunnen' van de jaren zestig, met de vraag aan de volgende generatie: 'En, wat hebben jullie ermee gedaan?'
Antwoord van de kartelgasten: we hebben ons natje en ons droogje, we stemmen kartel en fuck de rest.
Hier is 1000 jaar civilisatie verloren gegaan.

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 12:50 pm 
lid

baedeker schreef:
Rightnow schreef:
baedeker schreef:
- mensen die zelf geen risico lopen door een veilige bron van inkomen, of die goed verdienen aan de geldstromen van 'het nieuwe normaal';
- een relatief lage betrokkenheid bij de samenleving waarin ze leven;
- weinig kennis van- of interesse voor de rechtsstaat, waardoor een hoge tolerantie voor gesjoemel van politici;
- voorkeur voor groepsdenken, cq zaken daaraan ondergeschikt maken;
- bovengemiddeld cynisme.
Wat denken jullie?
Het heeft vooral te maken met kortzichtig egoisme waarvoor een oud gezegde bestaat:

Kortzichtig omdat men niet in staat is buiten de eigen kring te kijken, naar andere landen of bevolkingsgroepen, waar de gevolgen van lockdowns harder aankomen. Neem eens een MKB bedrijf met vast personeel, denkt men dat het goed blijft gaan als er 85 procent wordt vergoed voor 100 procent uit te betalen salaris, overige vaste kosten niet vergoed?

Ook naar verleden, toekomst, goede informatiebronnen, en zelfstandig proberen begrijpen, wordt niet goed gekeken. Maar deze wezenlijke interesse is misschien de beste hulp voor anderen, de beste manier van meelevendheid die kan leiden tot de juiste stappen.

De 'alles moet kunnen' van de jaren zestig, met de vraag aan de volgende generatie: 'En, wat hebben jullie ermee gedaan?'
Antwoord van de kartelgasten: we hebben ons natje en ons droogje, we stemmen kartel en fuck de rest.

Het heeft niets met de jaren zestig te maken. Daarvoor leefden we onder een vorm van dictatuur van het establishment. Onder de 21 zwanger worden en je was je kind kwijt, zeker als je geen partner had. Om maar een voorbeeldje te noemen. Juist in de jaren zestig kwam veel nadruk te liggen op solidariteit, welke medio jaren tachtig door een aantal politieke partijen, weer in rap tempo werd afgebroken. Wat nu gebeurt is het gevolg van de 'ikke ikke ikke'-mentaliteit die deze partijen hebben gekweekt.

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 1:42 pm 
lid

Raya schreef:
baedeker schreef:
Rightnow schreef:

Het heeft niets met de jaren zestig te maken. Daarvoor leefden we onder een vorm van dictatuur van het establishment. Onder de 21 zwanger worden en je was je kind kwijt, zeker als je geen partner had. Om maar een voorbeeldje te noemen. Juist in de jaren zestig kwam veel nadruk te liggen op solidariteit, welke medio jaren tachtig door een aantal politieke partijen, weer in rap tempo werd afgebroken. Wat nu gebeurt is het gevolg van de 'ikke ikke ikke'-mentaliteit die deze partijen hebben gekweekt.

Het is het typische milennial gezeur van mensen die opgegroeid zijn in ongeveer de grootste welvaart ter wereld en alle mogelijke kansen en er blijkbaar te weinig van gemaakt hebben (financieel, maar waarschijnlijk op meer vlakken) en dan maar om zich heen kijken wie ze daar de schuld van kunnen geven. Naja, daar ga je de oorlog niet mee winnen natuurlijk.
Het doet me denken aan dat verhaal een paar weken terug in het AD over een 'ondernemer' die volgens eigen zeggen 15 jaar iets had opgebouwd en toen binnen 6 maanden failliet was. Dan heb je het ergens natuurlijk laten lopen, of boven je stand geleefd, maar de eerste reactie was natuurlijk afgeven op maatregelen en gebrek aan steun.

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 1:50 pm 
lid

Ik heb ook geen vaste baan met zeker salaris bij overheid of grootbedrijf.

Dat alles goed is gegaan, met af en toe slechts een enkele moeilijke periode, daar heb ik geluk mee gehad.

Millennials zijn niet gewend om een keer pech te hebben, dat is vast een feit. Als het toch gebeurt, moet je in de spiegel kijken. Toch mag je ook weten dat er veel gebaseerd is op geluk of pech hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 2:04 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ik heb ook geen vaste baan met zeker salaris bij overheid of grootbedrijf.

Dat alles goed is gegaan, met af en toe slechts een enkele moeilijke periode, daar heb ik geluk mee gehad.

Millennials zijn niet gewend om een keer pech te hebben, dat is vast een feit. Als het toch gebeurt, moet je in de spiegel kijken. Toch mag je ook weten dat er veel gebaseerd is op geluk of pech hebben.

Absoluut, en we hebben toch allemaal wel eens een verkeerde beslissing gemaakt of zonder opzet in een situatie terechtgekomen waar je weer uit moet zien te komen. Het getuigt van een zekere mate van volwassenheid (die veel jongeren trouwens ook gewoon bezitten) om dat te doen zonder te blijven hangen in vingerwijzen en anderen verantwoordelijk te stellen voor jouw situatie.

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 2:23 pm 
lid

Raya schreef:
baedeker schreef:
Rightnow schreef:

De verzuiling van de jaren '50 was zeker geen ideale tijd.
Daarom bergrijp ik de populisten niet ,dat ze die periode van de eerste 50 jaar van de vorige eeuw zo verheerlijken ,
als het echte Nederland , waarin de tijd nog goed was.
Het einde van de verzuiling en vrijheden van de jaren '60 , hebben voor veel mensen de deur open gezet ,
emancipatie van de vrouwen , gelijke rechten voor homo's , vrede en welvaart dankzij de NAVO en de EU.

De klok terug draaien naar de boreale wereld van Baudet en grenzen dicht van Wilders , zullen de jaren '50 niet terug halen en
zeker niet gaan zorgen voor meer vrijheid en welvaart.

Daarom ,de grote meerderheid van de Nederlanders weten dat en daarom staat de VVD zo hoog in de peilingen.
Rutte preekt het behoud van Nederland, zoals we dat hebben en niet voor het Nederland wat we krijgen
met populisten en rechtsradicalen in de regering.

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 2:40 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
baedeker schreef:

Het is het typische milennial gezeur van mensen die opgegroeid zijn in ongeveer de grootste welvaart ter wereld en alle mogelijke kansen en er blijkbaar te weinig van gemaakt hebben (financieel, maar waarschijnlijk op meer vlakken) en dan maar om zich heen kijken wie ze daar de schuld van kunnen geven. Naja, daar ga je de oorlog niet mee winnen natuurlijk.
Het doet me denken aan dat verhaal een paar weken terug in het AD over een 'ondernemer' die volgens eigen zeggen 15 jaar iets had opgebouwd en toen binnen 6 maanden failliet was. Dan heb je het ergens natuurlijk laten lopen, of boven je stand geleefd, maar de eerste reactie was natuurlijk afgeven op maatregelen en gebrek aan steun.

'We' hebben het te goed gemaakt voor veel van onze jeugd. Ze kregen alles in de schoot geworpen, hoefden nergens voor te vechten, waardoor ze lui werden. Geen doelen hadden en bij iedere tegenslag anderen, vooral de ouderen, de schuld gingen gingen geven als het even ietsje tegen zat. "Jullie vreten onze pensioenen op!" alsof zij daar niet zelf, net als wij, voor zouden moeten sparen. Het is maar een voorbeeldje.

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 2:50 pm 
lid

Raya schreef:
baedeker schreef:
Rightnow schreef:

Kerk, leger, familie, vaderland: dictatuur of cultuur, het was in ieder geval verbinding tussen mensen.
Na de jaren 60 heb je 'alles moet kunnen', en is die solidariteit heel veel wijzen naar de overheid.

Ik zeg hier niet eens dat dat fout is. Dat is een andere discussie.
Ik zeg wel dat je opeens alle eieren in één mandje legt, en dan goed moet opletten op het mandje, de politiek.
Kartelgasten doen dat niet: ze hebben hun natje en hun droogje, ze stemmen kartel en fuck de rest.

Dan krijg je politici als Bente Becker van de VVD.
Die wil nu, in verkiezingstijd en na 10 jaar regeren, écht asiel instroom en immigratie gaan beperken.
Best een belangrijk thema. Maar niemand die Bente gelooft. Het ergste is dat ze zelf ook wel weet dat ze maar wat kletst.
Dat is zo een moment waarop kartelgasten de luikjes dicht doen: 'niet geïnteresseerd in politiek'.

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 3:08 pm 
lid

Zie je ook met deze troela, de overheid moet steeds harder optreden tegen relschoppers. Toen Wilders als optie het leger noemde, vond ze dat maar niks

https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_e ... rius-d-vvd

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 3:32 pm 
lid

baedeker schreef:
Raya schreef:
baedeker schreef:

Kerk, leger, familie, vaderland: dictatuur of cultuur, het was in ieder geval verbinding tussen mensen.
Na de jaren 60 heb je 'alles moet kunnen', en is die solidariteit heel veel wijzen naar de overheid.

Ik zeg hier niet eens dat dat fout is. Dat is een andere discussie.
Ik zeg wel dat je opeens alle eieren in één mandje legt, en dan goed moet opletten op het mandje, de politiek.
Kartelgasten doen dat niet: ze hebben hun natje en hun droogje, ze stemmen kartel en fuck de rest.

Dan krijg je politici als Bente Becker van de VVD.
Die wil nu, in verkiezingstijd en na 10 jaar regeren, écht asiel instroom en immigratie gaan beperken.
Best een belangrijk thema. Maar niemand die Bente gelooft. Het ergste is dat ze zelf ook wel weet dat ze maar wat kletst.
Dat is zo een moment waarop kartelgasten de luikjes dicht doen: 'niet geïnteresseerd in politiek'.

Ik heb beide tijden meegemaakt, en actief meegedaan aan de strijd. Het was hoognodig!
Zeker was er sprake van een soort van overwinningsroes, waarbij we uit het oog verloren dat als alles aan komt waaien het lui maakt en idealen doodt. 'Wij' genoten van onze verworven vrijheid, maar voor onze kinderen was die vrijheid doodnormaal, niets bijzonders en inspireerde ze dus niet. De vrijheid waar wij voor gestreden hadden, was voor hen werkelijk dodelijk normaal, waar het ging om iets te hebben om voor te vechten. En waar je niet voor hoeft te vechten, waardeer je minder.

Met name politici hebben het goed. Vooral die politici die hun volle salaris op kunnen strijken omdat ze niets hoeven af te dragen aan een partij voor acties en ondersteuning van mensen in het land.
Die politici kletsen uit hun nek. Hebben geen idee van hoe mensen echt in de samenleving leven, en als ze dat wisten zijn ze het in hun positie snel vergeten. Idealen zijn er dan vaak enkel nog om in ere te houden als het op stemmen trekken aankomt. In de praktijk zie je die partijen vaak de fout ingaan als het om hun eigen idealen en standpunten gaat. Groenlinksers die zeggen tegen biomassa te zijn, maar gewoon tekenen voor een biomassacentrale. Dat soort dingen. De enige partij die nog wel principieel lijkt is de Partij voor de Dieren, in iets mindere mate gevolgd door de PVV en de SP, want ook die gaat weleens de fout in.
Maar van de VVD weet je het bij voorbaat. Die heeft alles, hoeft nergens meer voor te vechten, maar wat ze en passant nog even mee kunnen pikken, pikken ze mee. Zoals stemmen, geworven op basis van pure leugens.

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 4:52 pm 
lid

Biertje schreef:
Zie je ook met deze troela, de overheid moet steeds harder optreden tegen relschoppers. Toen Wilders als optie het leger noemde, vond ze dat maar niks

De politie is voor het handhaven van de openbare orde. Het leger is voor bescherming tegen vijanden. Dat is iets wezenlijks anders. Dat reactionaire nationalisten een harde plasser krijger van het idee om militairen in te zetten tegen de bevolking is dan wel weer stereotyp :foei2:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: za feb 06, 2021 12:25 pm 
lid

Biertje schreef:

Yesilgoz is een van de 5 (!) woordvoerders Justitie van de VVD. Ik vraag me altijd af hoe je dat doet, dat law and order theater
... terwijl de hoofdverantwoordelijke van de toeslagenaffaire, de roerganger van je partij, nog steeds in vak K grapjes zit te maken.
:misselijk:

Maar kennelijk wordt de puinhoop op Justitie je als controleur/parlementslid niet aangerekend, en is het theater lucratief.
Bente Becker staat bij de VVD op de lijst op #4, Dilan Yesilgoz op #5.

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: za feb 06, 2021 4:38 pm 
lid

In het land waar het oplossingspercentage van misdrijven krankzinnig laag is (kartelgast: 'niet politiek geïnteresseerd'),
is Justitie heel actief in het disciplineren van nette burgers, zoals bij schaatsen en sneeuwballen gooien (kartelgast: 'wel politiek geïnteresseerd').
:)

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: za feb 06, 2021 7:31 pm 
lid

Ja het is inderdaad niet de bedoeling dat mensen ziek worden van sneeuwprent, het normale redelijke midden snapt dat. Wappie schreeuw reactionairen begrijpen dat kennelijk niet :wacko:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: za feb 06, 2021 7:44 pm 
lid

Zorgbestuurders zijn uiteraard de crème de la crème van de partijkartel. Hun netwerk rijkt tot de minister

Follow The Money: zorgbestuurders grabbelden en graaiden schaamteloos 27,1 miljoen euro taxpoet
Binnen no time gesubsidieerd 'zorg'-miljonair worden, ook dat is geen enstektkel probleem in bananenmonarchie Nederland
Door: Bert Brussen , 13:23, 06 februari 2021
Nederland ten voeten uit.

Zorgondernemingen in de geestelijke gezondheidszorg, gehandicaptenzorg en thuiszorg hebben in 2019 minstens 27,1 miljoen euro aan dividend uitbetaald. Het gaat om 119 zorgbedrijven die een deel van de winst niet terug in de zorg investeren, maar uitbetalen aan hun aandeelhouders. Deze zorgbedrijven worden gefinancierd met zorgpremies en belastinggeld. In enkele gevallen worden uitzonderlijk hoge bedragen uitgekeerd, die kunnen oplopen tot 2 miljoen euro. Dat blijkt uit onderzoek van KRO-NCRV’s Pointer (NPO, gesubsidieerd) en Follow The Money naar de jaarrekeningen die door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport worden gepubliceerd.

De salarissen van zorgbestuurders moeten aan de zogeheten Wet Normering Topinkomens (WNT) voldoen. Omdat zij grotendeels uit publieke middelen worden betaald, zit er een wettelijk maximum op hun salaris. Afhankelijk van het takenpakket van de zorgbestuurder kan dat maximumsalaris in 2019 verschillen van 107 duizend tot 194 duizend euro. Winstuitkeringen worden echter niet meegerekend in de WNT. Daardoor kan een zorgbestuurder op goedkeuren van de Raad van Toezicht naast het basissalaris ook winstuitkering ontvangen. Daardoor is het voor zorgbestuurders mogelijk om binnen enkele jaren miljonair te worden met geld uit publieke middelen.

KRO-NCRV’s Pointer (NPO, gesubsidieerd) en Follow the Money ontdekten na onderzoek van de jaarrekeningen van 2017 en 2018 al dat zorgbestuurders via zulke constructies veel geld incasseren. Destijds hebben we laten zien dat zorgbedrijven frauderen om forse winstmarges te behalen. In dit geval gaat het echter om constructies die legaal zijn. “Je weet dat er al eerder berichten zijn geweest over hoge inkomens en winsten”, zegt Wim Groot, hoogleraar gezondheidseconomie aan de Universiteit Maastricht. “Maar het is toch weer een verrassing als je ziet hoe simpel het is om in de zorg snel rijk te worden.”

Ook Aad de Groot, directievoorzitter van verzekeraar DSW, verbaast zich over de hoge winstuitkeringen. “Het jezelf toekennen van grote winstbedragen boven de Wet Normering Topinkomens vind ik onacceptabel, omdat we hebben afgesproken dat we in de zorg niet hoger belonen dan is vastgesteld in de Balkenendenorm”, zegt De Groot. “Iedereen zal zien dat elke euro die we aan de zorg besteden noodzakelijk is.”

Sophie Hermans, Tweede Kamerlid voor de VVD, spreekt ook haar verbazing uit over de hoge winstuitkeringen. “Als ik dit soort bedragen hoor, dan denk ik: ‘Dit kán niet de bedoeling zijn en dit ís niet de bedoeling’. Een boterham verdienen mag. Ook in de zorg. Je kunt zorgvuldig met je budgetten omgaan en zelfs winst maken. Maar wat de VVD betreft gebruik je dat publieke geld in de eerste plaats om nóg betere zorg te leveren.”

In de loop van dit jaar gaat de Wet integere bedrijfsvoering in consultatie. Deze wet moet de hoge winstuitkeringen in de zorg aan banden leggen. “Die wet moeten we snel invoeren. En als meer nodig is, gaan we dat doen”, vindt Hermans.

In de geestelijke gezondheidszorg, de gehandicaptenzorg en de thuiszorg is voor bv’s en stichtingen een winstmarge van zo’n 3 procent gangbaar. Deze vormen van zorg zijn grotendeels afhankelijk van de arbeid van het personeel, en de diensten worden vaak per uur berekend, waardoor er niet veel ruimte is om efficiënter te werken. Diverse zorgeconomen hanteren daarom een grens van 10 procent winst: zit een zorgbedrijf daarboven, dan is het de moeite waard om te kijken wat daar precies gebeurt.

De winst bij deze zorgbedrijven kan alsnog legitiem zijn. Sommige bedrijven halen omzet uit verschillende takken van zorg. Ook kunnen externe investeringen de cijfers vertekenen. En bij een aantal bedrijfsvormen – denk aan eenmanszaken, maatschappen en VOF’s – is de winst onderdeel van het salaris van de bestuurders. Kijken we alleen naar bv’s, nv’s en stichtingen, dan gaat het om 297 bedrijven met een zeer hoge winst. Dat komt neer op 15 procent van alle onderzochte zorgbedrijven.

https://tpo.nl/2021/02/06/follow-the-mo ... o-taxpoet/

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: zo feb 07, 2021 11:37 am 
lid

Lumiere schreef:
Ja het is inderdaad niet de bedoeling dat mensen ziek worden van sneeuwprent, het normale redelijke midden snapt dat. Wappie schreeuw reactionairen begrijpen dat kennelijk niet

Het *kuch* normale midden maakt er een potje van, bij de IC-capaciteit, de mondkapjes en de vaccinaties ... maar schrijft vervolgens debiele teksten waar de mensen zich aan moeten houden: 'u mag alleen sneeuwballen gooien met uw eigen huishouden of met één vriend of vriendin'. En ik kan me geen betere steun bedenken dan de antifa fan die dat heel normaal vindt.
:)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]