Biertje schreef:
Hume schreef:
Weer verkeerd begrepen Biertje.
Ik ben voorstander van het afschaffen van de 1e kamer en alle overbodige overheids en bestuursorganen.
De problemen in ons land worden niet veroorzaakt door een te kort ,maar juist door een te veel.
Dat zie je nu ook bij het trage verloop van het vaccineren.
Waarom is de Eerste Kamer overbodig en wat deugt er dan niet? Het trage verloop heft niets met de Eerste Kamerr te maken maar met decentralisatie en bewuste versnippering van kracht. De hele toeslagenfraude heeft puur te maken met het geheel ontbreken van tegenmacht en controle op wetgeving door beide Kamers, want die worden gegijzeld door regeerakkoorden. De overheid inclusief de politiek is niet meer degelijk maar ook onbetrouwbaar en zaait daarmee argwaan en ontevredenheid bij de bevolking.
e dat is allemaal gezaaid door VVD en CDA.
https://www.binnenlandsbestuur.nl/ambte ... 2584.lynkxWaarom zij er Kamers nodig? de Eerste kamer is een overblijfsel uit de tijd van de Republiek ,
toen provincies werden vertegenwoordigd door de Staten Generaal.
In deze tijd betekent dat, alleen maar veel vertraging en overbodig bestuur.
Dit zelfde geldt voor de provinciale besturen , nu wel ook al 25 veiligheidsregio's hebben.
De problemen bij de belastingdienst is volgens mij ook het gevolg van te veel bureaucratie en regelgeving ,
zoals in Nederland de meeste problemen ontstaan door te veel bureaucratie.
Geeft de mensen, die werken aan de basis hun verantwoordelijkheid en laat niet alles eindeloos door de management lagen heen en weer gaan.
Mijn ervaring is, dat in grote organisaties problemen altijd ontstaan door te veel afdelingen ,te veel schotten ,
te veel regelgeving en te veel managers.
Nu door de corona zien we , dat ook met de helft van kantoorgebouwen het werk beter gedaan kan worden.
Mijn stelling is, dat met de helft van de ambtenaren in Den haag, het werk efficiënter gedaan kan worden.
Als je kijkt naar de corona epidemie, wat zien we als burgers ,te veel praatprogramma's met te veel deskundigen,
te veel partijen met te veel belangen en verhaaltjes
Als je als burger niet gek bent, dan word je het wel?
Denk daarom maar niet, dat je met een 2e kamer als tegenmacht ,de problemen kunt oplossen.
Mensen die het werk uitvoeren en contacten hebben met de burgers ,die kunnen de problemen oplossen.
Ik snap van je hak-op-de-tak gezwam geen moer? Nogmaals, in weke mate en vooral hoe heeft de Eerste KAmer de vaccinatie vertraagd? De Eerste Kamer en Tweede Kamer moeten juist een tegenmacht zijn maar Rutte heeft ze beide geschakeld . En ik zie zie de VVD en CDA de problemen niet oplossen. .