Het is nu za apr 17, 2021 5:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: vr apr 02, 2021 7:06 pm 
lid

Wij kunnen niet eens de kwetsbare mensen binnen enig tijdsbestek vaccineren. Dan, in onze egoistische inhaligheid, negeren we de mogelijkheid om daarna mensen in andere EU landen terzijde te staan, die anders als kwetsbaren nog veel langer van vaccin verstoken blijven.

Ondertussen willen we alleen maar 1 oplossing overwegen, sneller en meer vaccineren. Dat is dus precies wat in NL niet lukt, wat er hoogstens toe leidt dat de organisatie van het vaccineren (waar wel een en ander aan te verbeteren viel) nog meer onder druk komt.

Tot slot vergeten we dan 6 van de 8 zinnige maatregelen. Enzo, jouw "prikken-prikken-prikken-voorstellen" leiden tot onnodige ziekte en overlijden.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: vr apr 02, 2021 7:21 pm 
lid

Rightnow schreef:
Wij kunnen niet eens de kwetsbare mensen binnen enig tijdsbestek vaccineren. Dan, in onze egoistische inhaligheid, negeren we de mogelijkheid om daarna mensen in andere EU landen terzijde te staan, die anders als kwetsbaren nog veel langer van vaccin verstoken blijven.

Ondertussen willen we alleen maar 1 oplossing overwegen, sneller en meer vaccineren. Dat is dus precies wat in NL niet lukt, wat er hoogstens toe leidt dat de organisatie van het vaccineren (waar wel een en ander aan te verbeteren viel) nog meer onder druk komt.

Tot slot vergeten we dan 6 van de 8 zinnige maatregelen. Enzo, jouw "prikken-prikken-prikken-voorstellen" leiden tot onnodige ziekte en overlijden.

Dat laatste is gewoon onbewezen wappie onzin. Uiteraard zijn er bijwerkingen en soms zijn die ernstig, maar dat geldt voor alle vaccins die in de geschiedenis zijn ontwikkeld en massaal toegepast. De gezondheidswinst van al die vaccinatieprogramma's is onomstotelijk. Vaccineren heeft nog nooit meer ziekte en overlijden opgeleverd.
En waarom klaag je in de eerste zin over het trage tempo van het vaccineren om uiteindelijk aan te geven dat dit een gevaarlijk pad is? :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: za apr 03, 2021 11:02 am 
lid

Moet je je ogen open houden en na-denken. Niet alleen maar: mee-denken en verder roepen "onbewezen".

Speculatie is van nature onbewezen. Ik denk altijd aan die voorzitter van een wetenschappelijke conferentie die zei: ik houd van speculeren. Ja, zo worden mogelijkheden verkend en dan gaat men kijken, onderzoeken, nadenken en vooruit komen.

Blijft een open mind houden. Stimuleer anderen dat ook te doen in plaats van vijandsbeelden te cultiveren.

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: za apr 03, 2021 1:12 pm 
lid

Rightnow schreef:
Moet je je ogen open houden en na-denken. Niet alleen maar: mee-denken en verder roepen "onbewezen".

Speculatie is van nature onbewezen. Ik denk altijd aan die voorzitter van een wetenschappelijke conferentie die zei: ik houd van speculeren. Ja, zo worden mogelijkheden verkend en dan gaat men kijken, onderzoeken, nadenken en vooruit komen.

Blijft een open mind houden. Stimuleer anderen dat ook te doen in plaats van vijandsbeelden te cultiveren.

Speculeren doe je over iets in de toekomst, zoals je leest doe ik dat hierboven ook. Verschil is dat ik niet conclusies ga verbinden voor beleid van nu aan wat er wellicht over een jaar gaat gebeuren, of met een onbewezen stelling kom dat vaccineren meer zieken en doden oplevert maar kijk wat er nu in Israel, GB en de VS speelt en dan is mijn conclusie voor de komende maanden: prikken, prikken, prikken.

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: za apr 03, 2021 7:32 pm 
lid

Het klinkt monomaan.

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: za apr 03, 2021 7:48 pm 
lid

Rightnow schreef:
Het klinkt monomaan.

Oke, we weten nu hoe je het vindt klinken, maar wat is je punt? Dat vaccineren niet helpt en dat de goede cijfers die uit Israël, VK en US komen niet kloppen?

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: za apr 03, 2021 7:55 pm 
lid

Ga die uitkomsten eerst maar eens bestuderen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl ... 101765.pdf

Ik ga er van uit dat wat daar staat, klopt. De vragen die daar niet worden behandeld, stelde ik hier.

Laatst bijgewerkt door Rightnow op za apr 03, 2021 8:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: za apr 03, 2021 7:57 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ga die uitkomsten eerst maar eens bestuderen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl ... 101765.pdf

Ik ga er van uit dat wat daar staat, klopt. De vragen die daar niet worden behandeld, stelde ik hier.

Ongetwijfeld. Maar ik richtte me meer op de je opmerking dat de stelling van Enzo monomaan zou zijn. Ik mis je onderbouwing daarvan.

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2021 6:45 pm 
lid

Het was gewoon een conclusie waarvoor alle argumenten al gepasseerd moeten zijn geweest.

O, er zijn ook artsen die het met mij eens zijn, hier in het prestigieuze British Medical Journal: https://www.bmj.com/content/372/bmj.n810/rr-14
Citaat:
Desalniettemin, waar ik momenteel mee worstel, is het niet melden van de realiteit van de morbiditeit die wordt veroorzaakt door ons huidige vaccinatieprogramma binnen de gezondheidsdienst en de personeelspopulatie. Het ziektecijfer na vaccinatie is ongekend en het personeel wordt erg ziek en sommigen met neurologische symptomen, wat een enorme impact heeft op de functie van de gezondheidsdienst. Zelfs de jonge en gezonde mensen zijn dagenlang, sommige wekenlang vrij en sommige hebben medische behandeling nodig. Hele teams werden uitgeschakeld terwijl ze samen gingen vaccineren.

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2021 10:47 pm 
lid

Rightnow schreef:
Het was gewoon een conclusie waarvoor alle argumenten al gepasseerd moeten zijn geweest.

O, er zijn ook artsen die het met mij eens zijn, hier in het prestigieuze British Medical Journal: https://www.bmj.com/content/372/bmj.n810/rr-14
Citaat:
Desalniettemin, waar ik momenteel mee worstel, is het niet melden van de realiteit van de morbiditeit die wordt veroorzaakt door ons huidige vaccinatieprogramma binnen de gezondheidsdienst en de personeelspopulatie. Het ziektecijfer na vaccinatie is ongekend en het personeel wordt erg ziek en sommigen met neurologische symptomen, wat een enorme impact heeft op de functie van de gezondheidsdienst. Zelfs de jonge en gezonde mensen zijn dagenlang, sommige wekenlang vrij en sommige hebben medische behandeling nodig. Hele teams werden uitgeschakeld terwijl ze samen gingen vaccineren.

Er was laatst ook een huisarts die zei dat degenen die op de ic liggen acteurs zijn die daarvoor geld krijgen. Je anekdotisch "bewijs" zegt niet zoveel.

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 9:33 am 
lid

Ik zou niet in staat zijn alles te bewijzen. Graag kom ik wel met zaken die iemand aan het denken kunnen zetten.

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 1:04 pm 
lid

Rightnow schreef:

Citaat:

Als het vaccin vele gezonde jonge mensen ziek maakt op een manier die hier beschreven wordt zou je verwachten dat 75 plussers en kwetsbaren die nu worden ingeent (en in GB al ingeent zijn) er nog veel meer last van zouden hebben. Maar dat is niet zo, het aantal overledenen en ziekenhuisopnames bij de ingeente groepen is hard afgenomen.

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 1:47 pm 
lid

Inderdaad, wat er aan de hand zou kunnen zijn is dat vaccinatieschade alle groepen mensen in meer gelijke mate treft, terwijl het virus kwetsbare mensen harder treft. Logischerwijs moet een kwetsbaar persoon vaccinatie overwegen; een gezond en sterk iemand moet dan natuurlijke blootstelling accepteren als vaccineren niet de keuze is.

De overheid stuurt aan op absolute vaccinatieplicht. Over het waarom kun je alleen maar speculeren, maar kijk eerst naar de krachtige aanwijzingen over waar de stiekemerds mee bezig zijn: https://www.trouw.nl/opinie/in-het-wets ... ~ba3721c7/

Kabinetspartijen roepen ziekelijke dingen zoals

- en nu vooruit
- doorpakken

maar bedoelen ze misschien dat ze zichzelf vast willen zetten zodat ze voor altijd aan hun contracten en convenanten met de vaccin-industrie vastzitten?

Manon Julicher schreef:
Dit riekt naar de betere onzin. Er is inderdaad een keuze, maar dat sluit een indirecte vaccinatieplicht niet uit. Ik leg het uit. Om toegang te krijgen tot fysieke colleges heeft de regering (afgaand op het OMT) het over 1 à 2 keer per week testen. Dat is natuurlijk niet een kwestie van alleen een druppeltje slijm afgeven bij de deur van de collegezaal en hup naar binnen. Testen kost tijd, moeite en pijn. Dan maar vaccineren, zullen veel studenten denken, ook al hadden ze eerst misschien twijfels. De andere optie is niet naar college en dat willen ze in ieder geval niet. En dat is ook logisch.

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 5:05 pm 
lid

Nu weer het Janssen vaccin, iedereen in paniek want eigenlijk begrijpen de authoriteiten het niet, wat ze ook zeggen https://www.thetimes.co.uk/article/john ... -7mlsmttw8

Vaccinfabrikanten weten misschien niet wat ze doen? Ze zijn GEDWONGEN door regeringen om in te stemmen met spoedvaccins op experimentele basis.

Maar wat zeggen de ervaringen dat al deze vaccins (heel incidenteel) op korte termijn vreselijke bijwerkingen hebben? NIET dat het gevaarlijk is; de straat oversteken is ook niet gevaarlijk omdat er een kans is van 1 op een miljard dat er binnen een straal van een kilometer een meteoriet neervalt.

Wel zegt het, dat men niet begrijpt, en zeker niet kan of wil uitleggen, hoe de heel ongebruikelijke trombosegevallen in samenhang met tekort aan bloedplaatjes nu toch moeten worden uitgelegd. Want dan zou men moeten uitleggen wat iedereen al had kunnen weten:

We hebben GEEN IDEE wat er op langere termijn met de gevaccineerden gebeurt. Velen zouden wel eens heel vroeg kunnen gaan overlijden aan allerlei ziekten; speculatie heeft misschien geen zin hier.

Denk na als je enige kwetsbaarheid hebt, denk na OF je wel kwetsbaar bent en OF je wel voldoende doet voor normale gezonde weerstand. Als je niet kwetsbaar bent, waarom gok je met je leven?

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 5:50 pm 
lid

Rightnow schreef:
Nu weer het Janssen vaccin, iedereen in paniek want eigenlijk begrijpen de authoriteiten het niet, wat ze ook zeggen https://www.thetimes.co.uk/article/john ... -7mlsmttw8

Vaccinfabrikanten weten misschien niet wat ze doen? Ze zijn GEDWONGEN door regeringen om in te stemmen met spoedvaccins op experimentele basis.

Maar wat zeggen de ervaringen dat al deze vaccins (heel incidenteel) op korte termijn vreselijke bijwerkingen hebben? NIET dat het gevaarlijk is; de straat oversteken is ook niet gevaarlijk omdat er een kans is van 1 op een miljard dat er binnen een straal van een kilometer een meteoriet neervalt.

Wel zegt het, dat men niet begrijpt, en zeker niet kan of wil uitleggen, hoe de heel ongebruikelijke trombosegevallen in samenhang met tekort aan bloedplaatjes nu toch moeten worden uitgelegd. Want dan zou men moeten uitleggen wat iedereen al had kunnen weten:

We hebben GEEN IDEE wat er op langere termijn met de gevaccineerden gebeurt. Velen zouden wel eens heel vroeg kunnen gaan overlijden aan allerlei ziekten; speculatie heeft misschien geen zin hier.

Denk na als je enige kwetsbaarheid hebt, denk na OF je wel kwetsbaar bent en OF je wel voldoende doet voor normale gezonde weerstand. Als je niet kwetsbaar bent, waarom gok je met je leven?

Jawel, we hebben we wel een idee wat de lange termijn effecten zijn, namelijk geen. En wat je kansberekening betreft, het klopt inderdaad dat als je een gezond mens bent de kans dat je trombose krijgt na een vluchtje naar Costa del Sol of als je de pil slikt of je een aspirientje slikt vele malen groter is dan een corona vaccinatie., Zeg Rightnow, waarom probeer je zo driftig mensen te weerhouden om zich te beschermen tegen Corona?

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: vr apr 09, 2021 6:01 pm 
lid

Lancelot schreef:
Rightnow schreef:

Jawel, we hebben we wel een idee wat de lange termijn effecten zijn, namelijk geen. En wat je kansberekening betreft, het klopt inderdaad dat als je een gezond mens bent de kans dat je trombose krijgt na een vluchtje naar Costa del Sol of als je de pil slikt of je een aspirientje slikt vele malen groter is dan een corona vaccinatie., Zeg Rightnow, waarom probeer je zo driftig mensen te weerhouden om zich te beschermen tegen Corona?

Er zijn een paar miljoen mensen aan covid overleden en enkele tientallen/honderden(?) aan bijwerkingen van het vaccineren. Eentje in Europa door trombose na een Janssen vaccinatie. Maar volgens Rightnow is corona lang niet zo gevaarlijk als ons werd/wordt voorgespiegeld maar moeten we wel erg bang zijn voor de vaccins. De verhoudingen zijn totaal uit zicht. Helaas doet de overheid mee aan deze bangmakerij. Slechte zaak want het gaat onnodig veel coronadoden kosten.
By the way: de titel van dit draadje gaat over mRna vaccins en dat zijn nou net Pfizer en Moderna die nog minder bijwerkingen hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 11:32 am 
lid

Welnee. Veel mensen met kwetsbare gezondheid hebben baat bij een vaccin.

Er zijn wellicht veel burgers die denken dat ze door vaccinatie "vrij" zullen zijn, maar klopt dit wel? Had Ab Osterhaus niet heel wat anders gezegd?
Citaat:
Absoluut niet. Ik denk dat alle maatregelen die er op dit moment zijn echt streng gehandhaafd moeten worden. We weten nog niet precies hoe goed die vaccins tegen verspreiding beschermen, dus ik denk dat die maatregelen tot nader order absoluut moeten worden opgevolgd

https://www.ad.nl/home/experts-beantwoo ... ~ab4d0a6b/

Beperkingen gaan niet worden opgeheven en virussen gaan niet weg door de mRNA behandelingen.

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2021 11:39 am 
lid

Specialisten die zorgen hadden over "immune leakage", werden door media / sociale media geweerd, net als iedereen die hen citeerden, natuurlijk.

Maar wat lees ik vanochtend? Pfizer vaccin laat Zuidafrikaans virus door. https://www.reuters.com/article/us-heal ... AKBN2BX0JZ

Weer een argument er bij voor opbouw van natuurlijke immuniteit onder gezonde mensen; een gemiste kans voor grote groepen Israeli's.

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 3:38 pm 
lid

Vinden jullie de publiciteit over dodelijke bijwerkingen van vaccins nu echt hout snijden? ik niet:

In werkelijkheid is de bijwerking waar iedereen het over heeft en die ook bij alle vaccins tegen corona tot nu toe is gevonden, maar van toepassing voor 1 op de paar honderdduizend gevaccineerden, een ellende trombose, voor 1 op de miljoen misschien dodelijk. Als ik hier over straat loop heb ik meer kans op overlijden (bijvb. door een auto worden overreden). Natuurlijk is het voor medische wetenschappers belangrijk, maar als ik een kwetsbare gezondheid had, zou ik elk vaccin pakken.

Is het risico niet dat door bovenstaand gebeuzel de werkelijke risico's voor jonge mensen juist onderbelicht worden, terwijl de kwetsbaren zich het vaccin ontzeggen door de suggestieve publiciteit? Echte risico's zitten mijns inziens in een langere termijn, en bij herhaalde vaccinatie en/of aanraking met coronavirussen.

Kwetsbare mensen, zeker als ze ouder zijn, hebben minder langere termijn maar wel extra gevaar op korte termijn.

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: di apr 13, 2021 7:41 pm 
lid

Rightnow schreef:
Vinden jullie de publiciteit over dodelijke bijwerkingen van vaccins nu echt hout snijden? ik niet:

In werkelijkheid is de bijwerking waar iedereen het over heeft en die ook bij alle vaccins tegen corona tot nu toe is gevonden, maar van toepassing voor 1 op de paar honderdduizend gevaccineerden, een ellende trombose, voor 1 op de miljoen misschien dodelijk. Als ik hier over straat loop heb ik meer kans op overlijden (bijvb. door een auto worden overreden). Natuurlijk is het voor medische wetenschappers belangrijk, maar als ik een kwetsbare gezondheid had, zou ik elk vaccin pakken.

Is het risico niet dat door bovenstaand gebeuzel de werkelijke risico's voor jonge mensen juist onderbelicht worden, terwijl de kwetsbaren zich het vaccin ontzeggen door de suggestieve publiciteit? Echte risico's zitten mijns inziens in een langere termijn, en bij herhaalde vaccinatie en/of aanraking met coronavirussen.

Kwetsbare mensen, zeker als ze ouder zijn, hebben minder langere termijn maar wel extra gevaar op korte termijn.

Het vaccineren is de uitweg maar wordt erg moeilijk gemaakt, mede omdat er met een vergrootglas naar gekeken wordt. 6 ernstige gevallen van trombose in de VS op 7 miljoen prikken is natuurlijk objectief gezien extreem weinig en zou met het afwegen van alle voor- en nadelen niet tot een stop moeten leiden.
Verder eens met je analyse, hoewel er uiteraard geen enkele zekerheid is over de lange termijneffecten en toekomst van het coronavirus en varianten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]