Het is nu wo maart 03, 2021 1:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Avondklok
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2021 11:32 pm 
lid

ejpd schreef:
P-G schreef:
Raya schreef:
Had gisteravond toch een naar gevoel.

Bleef 's avonds al binnen, maar het gevoel er niet uit te kunnen geeft een opgesloten en beetje claustrofobisch gevoel. En merkte dat ik niet de enige ben. Er is geen valide reden voor de avondklok, en dat maakt het moeilijk te accepteren, tot geheel onacceptabel.

Als het gaat om groepsvorming onder jongeren tegen te gaan, maakt ten eerste het tijdstip niet uit. Ten tweede kun je dat voorkomen door ook voor jongeren te stellen dat ze met maximaal 1 ander op straat of binnen mogen zijn. En dan is het een kwestie van handhaven. Daar is helemaal geen avondklok voor nodig. De gevolgen van de avondklok zijn rampzalig voor de geestelijke volksgezondheid, zo vrees ik, en dat kan ook nog eens een negatief effect hebben op de lichamelijke weerstand.

Daar heeft Raya een goed punt. Feitelijk wordt de bevolking de komende weken vanaf 21:00 uur opgesloten in de eigen woonruimte. En dat ook nog eens te midden in een wooncrisis, die ertoe leidt dat velen hun tijd moeten besteden in veel te kleine kamertjes.

Het ziet ernaar uit dat mijn wijk weinig prioriteit krijgt bij het handhaven van de avondklok. Dat heb ik waarschijnlijk te danken aan mensen die op andere plaatsen de politie volop bezig houden. Bewondering en respect daarvoor! Ik ga gewoon lekker rondjes lopen door mijn wijk, en zie vanzelf wel wanneer een Bijzonder OnAardig type mij een bekeuring geeft. Ook vanuit het idee dat ik op deze manier gezond blijf, en dus hopelijk COVID-proof blijf. Zonder intentie om bij mensen op bezoek te gaan. Dit moeten veel meer mensen doen! Ik zou bijna willen zeggen: ga onmiddellijk klokslag 21:00 naar buiten als je geen geldige reden hebt om binnen te blijven. :keeporder:

O wacht, voor - wat ik nu lees - het plunderen van winkels heb ik geen bewondering en ook geen respect.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2021 11:44 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Sneeuwvlokjes alert.
Wat zijn volgens Enzo dan wél de gevolgen van de avondklok op de volksgezondheid?
Wat een algemene vraag. :rolleyes:
Wat Nederland in elk geval laat zien dat veel mensen totaal niet crisisbestendig zijn...waar is dat 'nuchtere, gelukkige, intelligente, trotse volkje'. Lekker rellen, winkels en cafe's plunderen, die het al niet makkelijk hebben en mensen die zeggen dat ze 's avonds nooit buiten komen maar zich wel ineens 'opgesloten' voelen. :wacko: Nee, daar ga je de oorlog niet mee winnen.

Nou ja, omdat je een sneeuwvlokjes alert afgaf over wat er stond, dacht ik dat je er een mening over zou hebben. Lijkt me ook vrij logisch dat als je het hebt over de avondklok, je ook een beeld hebt van de gevolgen voor de volksgezondheid. Maar zo te zien reikt het bij jou niet verder dan wat opgeslotenontkenning, een oorlog en het gebruikelijke sneeren.

Een rechtbank in Duitsland deed recent een vernietigende uitspraak over de beperkende maatregelen die in april in Thüringen inzake corona golden. Kleine teaser:

Het lockdown-beleid van de deelstaatregering in het voorjaar (en nu weer), waarvan het algemene contactverbod een essentieel onderdeel was (en is), is een catastrofale verkeerde politieke beslissing met dramatische gevolgen voor bijna alle aspecten van het leven van mensen, voor de samenleving, voor de staat en voor de ontwikkelingslanden.

Maar het hele artikel is het waard gelezen. Interessante overwegingen over de vrijheid, waar FvD zich ook zorgen over maakt. Zie onderin de link naar de PDF met de eigenlijke uitspraak, waarin handige lijstjes, o.a. over

Leven en gezondheid van mensen in Duitsland
(1) de toename van huiselijk geweld tegen kinderen en vrouwen
(2) Toename van depressie als gevolg van sociaal isolement
(3) Angstpsychosen / angststoornissen als gevolg van coronavrees
(4) andere psychische stoornissen / nerveuze overbelasting als gevolg van familie- / persoonlijke / professionele problemen als gevolg van de lockdown
(5) Toename van zelfmoorden, bijvoorbeeld als gevolg van werkloosheid of faillissement
(6) Gezondheidsschade door gebrek aan lichaamsbeweging
(7) Weglaten van operaties en intramurale behandeling omdat ziekenhuisbedden zijn gereserveerd voor coronapatiënten
(8) Zich onthouden van operaties, intramurale behandelingen, doktersbezoeken omdat patiënten bang zijn voor infectie met Covid-19

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2021 11:52 pm 
lid

baedeker schreef:

(4) andere psychische stoornissen / nerveuze overbelasting als gevolg van familie- / persoonlijke / professionele problemen als gevolg van de lockdown
(5) Toename van zelfmoorden, bijvoorbeeld als gevolg van werkloosheid of faillissement
(7) Weglaten van operaties en intramurale behandeling omdat ziekenhuisbedden zijn gereserveerd voor coronapatiënten
(8) Zich onthouden van operaties, intramurale behandelingen, doktersbezoeken omdat patiënten bang zijn voor infectie met Covid-19

[sarcastisch]Dat komt allemaal doordat mensen zich niet goed aan de maatregelen houden. Als iedereen echt voortdurend de maatregelen naleeft dan is Corona binnen 3 weken verdwenen. Maar ja, iedereen lapt de maatregelen aan z'n laars. Het komt door hen dat we die maatrgelen jarenlang moeten blijven opleggen.[/sarcastisch]

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2021 12:05 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Wat zijn volgens Enzo dan wél de gevolgen van de avondklok op de volksgezondheid?
Wat Nederland in elk geval laat zien dat veel mensen totaal niet crisisbestendig zijn...waar is dat 'nuchtere, gelukkige, intelligente, trotse volkje'. Lekker rellen, winkels en cafe's plunderen, die het al niet makkelijk hebben en mensen die zeggen dat ze 's avonds nooit buiten komen maar zich wel ineens 'opgesloten' voelen. :wacko: Nee, daar ga je de oorlog niet mee winnen.

Nou ja, omdat je een sneeuwvlokjes alert afgaf over wat er stond, dacht ik dat je er een mening over zou hebben. Lijkt me ook vrij logisch dat als je het hebt over de avondklok, je ook een beeld hebt van de gevolgen voor de volksgezondheid. Maar zo te zien reikt het bij jou niet verder dan wat opgeslotenontkenning, een oorlog en het gebruikelijke sneeren.

Een rechtbank in Duitsland deed recent een vernietigende uitspraak over de beperkende maatregelen die in april in Thüringen inzake corona golden. Kleine teaser:

Het lockdown-beleid van de deelstaatregering in het voorjaar (en nu weer), waarvan het algemene contactverbod een essentieel onderdeel was (en is), is een catastrofale verkeerde politieke beslissing met dramatische gevolgen voor bijna alle aspecten van het leven van mensen, voor de samenleving, voor de staat en voor de ontwikkelingslanden.

Maar het hele artikel is het waard gelezen. Interessante overwegingen over de vrijheid, waar FvD zich ook zorgen over maakt. Zie onderin de link naar de PDF met de eigenlijke uitspraak, waarin handige lijstjes, o.a. over

De meerderheid van de Nederlanders is voor de avondklok, het volksgezondheidselement is het indammen van het coronavirus.
Bijzonder opvallend wat deze rechtbank heeft uitgesproken en via nogal vergaande conclusies op de stoel van artsen, psychiaters en ziekenhuizen gaat zitten; bijvoorbeeld een aanname over het aantal zelfmoorden is al zeer suggestief. Een direct verband tussen lockdown, depressie en zelfmoord is niet makkelijk aan te tonen. Dit rechtstreeks aan faillissementen of werkloosheid linken (de werklooshed in Nederland is bijvoorbeeld de nu ongeveer helft van het cijfer in 2014) is echt veel te kort door de bocht.

Uiteraard zijn er negatieve effecten van een lockdown of 'lockdown' (zoals die in veel landen is ingevoerd), maar het ongebreideld laten rondgaan van het virus heeft dat ook en dat is de afweging die er, met alle fouten en negatieve gevolgen van dien, wordt gemaakt.

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2021 9:09 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Ik denk dat veel Nederlanders geen onnodige en onterechte aantasting van hun vrijheid tolereren. Het covid19virus (dat wel degelijk rondwaart), wordt door dit Kabinet alles behalve goed bestreden. En zeker niet op een eerlijke manier, door op maatregelen, waarvan sommige wel degelijk zinnig zijn, met de meest idiote argumenten uitzonderingen te bepalen.
Daarbij heeft het Kabinet zelf laten weten in het begin, dat het helemaal geen ernstig virus was en ons zelfs niet zou bereiken. En vervolgens greep het niet in toen er een tekort aan mondkapjes was voor verplegend personeel, en loog het dat die in veel gevallen ook helemaal niet nodig waren. Daarna werd volop gelogen over de testen zonder actie te ondernemen. En nu is het vaccineren ook al een puinhoop.

Verder zijn er nogal wereldvreemde argumenten voor maatregelen. Het was het kabinet zelf dat mondkapjesPLICHT invoerde, terwijl ze zelf zij dat die mondkapjes nutteloos waren, maar dat deed om tegemoet te komen aan een GEVOEL onder de bevolking. En wat krijg je dan? Juist Enzo: mensen die de kont tegen de krib gooien!

En nu is er een avondklok ingevoerd omdat jongeren zich 's avonds verzamelen. Terwijl er ook voor hen had kunnen gelden dat ze niet meer met twee op straat mogen zijn en daarop had kunnen worden gehandhaafd. Het gaat dus helemaal niet om de gezondheid van jou en mij, maar om de jongeren. En daarom moeten jij en ik binnen blijven zitten. En wat krijg je dan? Juist Enzo: mensen die de kont tegen de krib gooien!

Als het kabinet van meet af aan eerlijk was geweest en had ingegrepen waar het moest zonder anderen te slachtofferen, hadden we nu een heel andere sfeer gehad. Maar dat kon blijkbaar niet meer. Het volk is de afgelopen jaren al te veel verdeeld en tegen elkaar opgezet. Wat nu gebeurt viel simpelweg niet meer tegen te houden, waarbij het onzinnige deel van de maatregelen, niet meer dan de druppel waren die de emmer deden overlopen. We zitten niet alleen met een coronacrisis, maar ook een Rutte-crisis waarbij Rutte bestreden moet worden. Niet alleen het virus!

Dat er zich hooligans onder demonstranten mengen, is al jaren bekend. Dat doet niets af aan de redenen waarom de demonstranten demonstreren. In plaats dat de politie voorkomt dat die hooligans zich onder de demonstranten mengen (de overheid dien demonstreren te faciliteren en de politie kent de hooligans!) laat ze die groep rustig mengen om vervolgens keihard in te grijpen als een hooligan ze uitdaagt, al dan niet werkelijk.

Het gevoel opgesloten te zitten is een bijzonder naar gevoel, kan ik je verzekeren Enzo.
Dat jij niet begrijpt dat mensen claustrofobische gevoelens kunnen ervaren, valt me erg tegen van je. Het is hetzelfde als hoogtevrees. Ook dat komt bij veel mensen voor. Dat mensen daar last van hebben heeft meestal een reden. Een ervaring uit het verleden. Een beetje meer empathie had ik van jou toch wel verwacht!
In ieder geval heb ik gemerkt dat ik niet de enige ben die er last van heeft. Sommigen hebben er meer last van dan anderen. En dan de wetenschap dat de avondklok bij monde van het kabinet zelf, is ingevoerd om te voorkomen dat jongeren zich op straat gaan groeperen, maakt het dubbel zo zuur. Want dat had met bestaande maatregelen en handhaving opgelost kunnen worden. Diezelfde handhaving die nu wordt ingezet voor de avondklok.

Ik kan me dan ook niet aan de indrukt onttrekken, dat er sprake is van een dubbele agenda.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]