Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Wat zijn volgens Enzo dan wél de gevolgen van de avondklok op de volksgezondheid?
Wat een algemene vraag.
Wat Nederland in elk geval laat zien dat veel mensen totaal niet crisisbestendig zijn...waar is dat 'nuchtere, gelukkige, intelligente, trotse volkje'. Lekker rellen, winkels en cafe's plunderen, die het al niet makkelijk hebben en mensen die zeggen dat ze 's avonds nooit buiten komen maar zich wel ineens 'opgesloten' voelen.

Nee, daar ga je de oorlog niet mee winnen.
Ik denk dat veel Nederlanders geen onnodige en onterechte aantasting van hun vrijheid tolereren. Het covid19virus (dat wel degelijk rondwaart), wordt door dit Kabinet alles behalve goed bestreden. En zeker niet op een eerlijke manier, door op maatregelen, waarvan sommige wel degelijk zinnig zijn, met de meest idiote argumenten uitzonderingen te bepalen.
Daarbij heeft het Kabinet zelf laten weten in het begin, dat het helemaal geen ernstig virus was en ons zelfs niet zou bereiken. En vervolgens greep het niet in toen er een tekort aan mondkapjes was voor verplegend personeel, en loog het dat die in veel gevallen ook helemaal niet nodig waren. Daarna werd volop gelogen over de testen zonder actie te ondernemen. En nu is het vaccineren ook al een puinhoop.
Verder zijn er nogal wereldvreemde argumenten voor maatregelen. Het was het kabinet zelf dat mondkapjesPLICHT invoerde, terwijl ze zelf zij dat die mondkapjes nutteloos waren, maar dat deed om tegemoet te komen aan een GEVOEL onder de bevolking. En wat krijg je dan? Juist Enzo: mensen die de kont tegen de krib gooien!
En nu is er een avondklok ingevoerd omdat jongeren zich 's avonds verzamelen. Terwijl er ook voor hen had kunnen gelden dat ze niet meer met twee op straat mogen zijn en daarop had kunnen worden gehandhaafd. Het gaat dus helemaal niet om de gezondheid van jou en mij, maar om de jongeren. En daarom moeten jij en ik binnen blijven zitten. En wat krijg je dan? Juist Enzo: mensen die de kont tegen de krib gooien!
Als het kabinet van meet af aan eerlijk was geweest en had ingegrepen waar het moest zonder anderen te slachtofferen, hadden we nu een heel andere sfeer gehad. Maar dat kon blijkbaar niet meer. Het volk is de afgelopen jaren al te veel verdeeld en tegen elkaar opgezet. Wat nu gebeurt viel simpelweg niet meer tegen te houden, waarbij het onzinnige deel van de maatregelen, niet meer dan de druppel waren die de emmer deden overlopen. We zitten niet alleen met een coronacrisis, maar ook een Rutte-crisis waarbij Rutte bestreden moet worden. Niet alleen het virus!
Dat er zich hooligans onder demonstranten mengen, is al jaren bekend. Dat doet niets af aan de redenen waarom de demonstranten demonstreren. In plaats dat de politie voorkomt dat die hooligans zich onder de demonstranten mengen (de overheid dien demonstreren te faciliteren en de politie kent de hooligans!) laat ze die groep rustig mengen om vervolgens keihard in te grijpen als een hooligan ze uitdaagt, al dan niet werkelijk.
Het gevoel opgesloten te zitten is een bijzonder naar gevoel, kan ik je verzekeren Enzo.
Dat jij niet begrijpt dat mensen claustrofobische gevoelens kunnen ervaren, valt me erg tegen van je. Het is hetzelfde als hoogtevrees. Ook dat komt bij veel mensen voor. Dat mensen daar last van hebben heeft meestal een reden. Een ervaring uit het verleden. Een beetje meer empathie had ik van jou toch wel verwacht!
In ieder geval heb ik gemerkt dat ik niet de enige ben die er last van heeft. Sommigen hebben er meer last van dan anderen. En dan de wetenschap dat de avondklok bij monde van het kabinet zelf, is ingevoerd om te voorkomen dat jongeren zich op straat gaan groeperen, maakt het dubbel zo zuur. Want dat had met bestaande maatregelen en handhaving opgelost kunnen worden. Diezelfde handhaving die nu wordt ingezet voor de avondklok.
Ik kan me dan ook niet aan de indrukt onttrekken, dat er sprake is van een dubbele agenda.