Het is nu za jan 16, 2021 2:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Avondklok
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 12:38 am 
lid

Stel je wilt buiten je hond uitlaten, maar je houdt afstand en vermijdt drukte.
Of je wilt wandelen of hardlopen, zonder plannen om mensen te bezoeken. Want je hebt de hele dag achter een beeldscherm je werk gedaan en je zult toch wat moeten bewegen.

Hoe draag je in die situaties bij aan de verspreiding van Corona? Helemaal niet dus!

Stelling: Een avondklok, of welk verbod dan ook om uberhaupt buiten te zijn, is een misdadige en moreel op geen enkele manier verdedigbare vorm van onderdrukking.

Profiel  

Berichttitel: Re: Avondklok
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 9:10 am 
lid

ejpd schreef:
Stel je wilt buiten je hond uitlaten, maar je houdt afstand en vermijdt drukte.
Of je wilt wandelen of hardlopen, zonder plannen om mensen te bezoeken. Want je hebt de hele dag achter een beeldscherm je werk gedaan en je zult toch wat moeten bewegen.

Hoe draag je in die situaties bij aan de verspreiding van Corona? Helemaal niet dus!

Stelling: Een avondklok, of welk verbod dan ook om uberhaupt buiten te zijn, is een misdadige en moreel op geen enkele manier verdedigbare vorm van onderdrukking.
Ik het inderdaad als een misdaad tegen de mensheid, en nog erger, het werkt niet om besmettingen tegen te houden, Wederom was gisteren weer te lezen dat de het grootste deel van de besmettingen via de familie is gegaan, een avondlok houdt dit dus niet tegen. En hoe lang weten we dit al? Nou, sinds maart 2020. Het is pure knevelarij van de bevolking.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 9:30 am 
lid

Een avondklok gaat helemaal niks-nakkes bijdragen.
Jij en ik zitten dan netjes voor de buis en degenen die tot nu toe alle maatregelen aan de laars lapten lappen ze dan ook gewoon weer aan de laars.
Nul effect.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 9:39 am 
lid

Toch zul je zien dat hij wordt ingevoerd, en misschien tactisch, in verband met de verkiezingen, weer wordt losgelaten. Tot 1 april zul je zeker een harde lockdown houden.

Inderdaad, dit heeft geen zin omdat de schade van de maatregel groter zal zijn dan het nut. Het risico van een virusbesmetting is nu zeer goed in kaart gebracht: even zwaar als een nieuwe influenzavariant.

Inmiddels is ook het aantal mensen dat nog gevaar loopt, verminderd omdat al miljoenen mensen hier in NL de infectie hebben doorgemaakt. Mag ik het als medisch onderlegd burger nog eens zeggen? We onderschatten de kracht van ons eigen immuunsysteem, terwijl de statistiek deze kracht juist onderstreept!

En mag ik dan ook nog een keertje zeggen, dat we allemaal worstelen met het gegeven dat we hier op aarde niet het eeuwige leven hebben? Als we daar mee ons enigszins kunnen verzoenen, dan hebben we meer bereikt dan met welke vaccinrevolutie dan ook - want dat zijn technocratische oplossingen waarover we ons hoofd koel moeten houden, en niet moeten beslissen in een "angstpang".

Is een avondklok niet ook een maatregel die getuigt van een redeloze angst? Van een onvermogen om het scenario van de epidemie te doorgronden en er dan het beste van te maken?

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 9:53 am 
lid

Er is al een maximale groepsgrootte buiten van 2 individuen, ook in de avond en de nacht. Daar gaat een avondklok niets aan toevoegen. Als het zo belangrijk is, handhaaf dan die maximale groepsgrootte, maar dat lukt al niet.

De motivaties voor al die maatregelen zijn zo mistig en met kulargumenten omgeven, dat ik me echt begin af te vragen of er geen verborgen agenda is.
Neem het vliegverkeer. Passagiers konden niet worden geweerd, want er gingen ook goederen met die vliegtuigen mee. (Rotte Rutte door de bocht.) Alsof er geen goederen gevlogen kunnen worden zonder passagiers.
Ik begreep dat er per dag 16 vliegtuigladingen passagiers uit GB naar Schiphol worden gevlogen. En dan moet hier een avondklok komen om de Engelse variant buiten de deur te houden...

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 10:35 am 
lid

Men eist dat iemand die per vliegtuig reist naar het VK, een negatieve test-uitslag heeft.

Ik ga even uitzoeken hoe het zit met de betrouwbaarheid daarvan.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 10:43 am 
lid

https://en.wikipedia.org/wiki/Sensitivi ... pecificity

Gevoeligheid (sensitivity) (in %): als je 100 mensen hebt die het SARS-CoV-19 virus hebben, en je test ze, hoeveel mensen mogen we verwachten dat dan inderdaad positief worden getest? Degenen die in de test niet naar voren komen, zijn de vals positieven.

Specificiteit (specificity) (in %): als je 100 mensen hebt die dit virus niet bij zich hebben, en je test ze, hoeveel mensen mogen we verwachten dat dan inderdaad een negatief testresultaat hebben? Degenen die in de test toch positief worden bevonden, noemen we de vals negatieven.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 10:44 am 
lid

https://en.wikipedia.org/wiki/Sensitivi ... pecificity

Gevoeligheid (sensitivity) (in %): als je 100 mensen hebt die het SARS-CoV-19 virus hebben, en je test ze, hoeveel mensen mogen we verwachten dat dan inderdaad positief worden getest? Degenen die in de test niet naar voren komen, zijn de vals positieven.

Specificiteit (specificity) (in %): als je 100 mensen hebt die dit virus niet bij zich hebben, en je test ze, hoeveel mensen mogen we verwachten dat dan inderdaad een negatief testresultaat hebben? Degenen die in de test toch positief worden bevonden, noemen we de vals negatieven.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 11:18 am 
lid

Rightnow schreef:
Toch zul je zien dat hij wordt ingevoerd, en misschien tactisch, in verband met de verkiezingen, weer wordt losgelaten. Tot 1 april zul je zeker een harde lockdown houden.

Inderdaad, dit heeft geen zin omdat de schade van de maatregel groter zal zijn dan het nut. Het risico van een virusbesmetting is nu zeer goed in kaart gebracht: even zwaar als een nieuwe influenzavariant.

Inmiddels is ook het aantal mensen dat nog gevaar loopt, verminderd omdat al miljoenen mensen hier in NL de infectie hebben doorgemaakt. Mag ik het als medisch onderlegd burger nog eens zeggen? We onderschatten de kracht van ons eigen immuunsysteem, terwijl de statistiek deze kracht juist onderstreept!

En mag ik dan ook nog een keertje zeggen, dat we allemaal worstelen met het gegeven dat we hier op aarde niet het eeuwige leven hebben? Als we daar mee ons enigszins kunnen verzoenen, dan hebben we meer bereikt dan met welke vaccinrevolutie dan ook - want dat zijn technocratische oplossingen waarover we ons hoofd koel moeten houden, en niet moeten beslissen in een "angstpang".

Is een avondklok niet ook een maatregel die getuigt van een redeloze angst? Van een onvermogen om het scenario van de epidemie te doorgronden en er dan het beste van te maken?
Zeker als je de luchthavens gewoon open laat. Het OMT is bang voor de Britse variant maar dat is al binnen Nederland en vroeg of laat heb je de Japanse , Zuid-Afrikaanse dan wel de Braziliaanse variant.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 11:34 am 
lid

Mijn verwachting is dat nieuwe varianten alleen maar veiliger zijn (lagere IFR). Ze zijn alleen wel wat besmettelijker (op korte termijn wel meer doden, na een paar maanden andersom).

Dat is geen wet van Meden en Perzen, maar wel een virologisch bekend fenomeen: een virus dat zich aanpast aan de gastheer is meestal minder ziekteverwekkend. Voor wat betreft de britse variant VOC 202012/1 heb ik goed nieuws:

1. een van de mutaties betekende het verlies van een eigenschap die meehielp om SARS-CoV19 gevaarlijk te maken.
2. de laatste week waren er minder besmettingen gevonden in het VK ondanks het feit dat er 33 procent meer tests waren afgenomen.

Onze kartelmedia mijden elke verwijzing naar deze 2 gegevens! Het bewijs dat men niet weet waar men over schrijft OF natuurlijk dat men bang is voor kritiek van hun sponsors, het grootkapitaal en de staat. Men kan nog wakker worden, en dan trek ik mijn suggestie weer in natuurlijk.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 12:03 pm 
lid

Atidem schreef:
Jij en ik zitten dan netjes voor de buis en degenen die tot nu toe alle maatregelen aan de laars lapten lappen ze dan ook gewoon weer aan de laars.
Nul effect.

Zolang er volgers zijn van Baudet , Lange Frans en de strenge christenen van de biblebelt
,lapt 20 % van de mensen de maatregelen aan hun laars.
Ik denk niet dat je die mensen met een avondklok binnen kunt houden.
Overigens ,waarom zijn ze voor de feestdagen niet met een avondklok begonnen?

Dit soort maatregelen hebben alleen zin, als overtreders hoge boetes krijgen ,zoals in België en Frankrijk .
Na de bruiloft van de minister van justitie, durven ze dat in Nederland niet meer te doen.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 12:44 pm 
lid

Rightnow schreef:
Men eist dat iemand die per vliegtuig reist naar het VK, een negatieve test-uitslag heeft.

Ik ga even uitzoeken hoe het zit met de betrouwbaarheid daarvan.

In Mexico is de Engelse variant binnengekomen via Schiphol.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 2:15 pm 
lid

Hume schreef:
Atidem schreef:
Nul effect.

Zolang er volgers zijn van Baudet , Lange Frans en de strenge christenen van de biblebelt

Randdebiel

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 3:06 pm 
lid

Zo zou een avondklok er (ongeveer) uit gaan zien bij ons
Het kabinet heeft de avondklok weer terug op tafel gelegd, als mogelijke extra coronamaatregel. Al in december schetste het ministerie van Justitie hoe zoiets eruit zal komen te zien.

Tobias den Hartog 13-01-21, 12:13 Laatste update: 13:21
60
In het Catshuisberaad kwam half december een ‘discussiestuk’ op tafel van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, de NCTV, die in de coronacrisis dit soort vraagstukken oppakt. Het meest heldere ‘element’: de avondklok zou van 20.00 uur ‘s avonds tot 4.00 uur in de ochtend gaan gelden. ,,Alleen noodzakelijke reizen zijn toegestaan’’, stond er toen nog.

Coronaveilig Ierland nu overstelpt met besmettingen: ‘Niets minder dan een nationale noodtoestand’
Uitzonderingen werden wel genoemd. Ofwel ‘geldige redenen om je op straat te begeven’. Die zouden zijn: reizen voor werk, medische hulp bieden aan mens of dier (denk aan artsen en verplegers), hulpverlening aan hulpbehoevende persoon, het aangelijnd uitlaten van een huisdier en de heen of terugreis naar het buitenland. Ook genoteerd: indien zich een calamiteit voordoet.

Volgens de NCTV is de ‘doelstelling het beperken van sociale contacten en reisbewegingen in de avonduren en het ondersteunen van de handhaafbaarheid van de coronamaatregelen’. ,,Om die reden is het tijdstip van 20.00 gekozen. De verwachting is dat men er met deze ingangstijd voor zal kiezen om thuis te blijven. Eerder op de avond is niet wenselijk aangezien dit zorgt voor extra drukte in openbaar vervoer en detailhandel.”

De NCTV merkte in het stuk nog op dat er wettelijke dekking is via de zogenoemde ‘Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag’, ofwel de Wbbbg. ,,Dit maakt het ministerie van Justitie en Veiligheid– en de commissaris van de Koning bevoegd het vertoeven in de open lucht te beperken.”

In de praktijk zou het erop neerkomen dat mensen die reizen voor werk of terugkomen van een vakantie ‘aan de hand van een officieel formulier’ zouden moeten kunnen aantonen dat ‘hij/zij een geldende reden heeft om zich op straat te bevinden’. Een werkgeversverklaring is bijvoorbeeld zo’n stuk.

Boete
Wat er gebeurt bij een overtreding van het verbod is nog niet uitgedacht. De NCTV schreef nog dat ‘boetebedragen moeten worden vastgesteld door Openbaar Ministerie’.

https://www.ad.nl/politiek/zo-zou-een-a ... ~af9411a9/

Dus als ik vrijdagavond naar mijn broer op visite gaat moet ik een verklaring laten zien waarom ik daar heen ga? :blink: :foei2:

Weer een organisatie die haar werk niet doet en nu ineens zich met corona gaat bezighouden. Rutte gebruikt alle overheidsorganisaties als een 1001-dingendoekje.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 3:30 pm 
lid

Rutte maakt misbruik van zijn macht. En denkt met stinkende arrogantie ook nog, dat hij daar het recht toe heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2021 3:49 pm 
lid

Biertje schreef:
Hume schreef:
Atidem schreef:
Nul effect.

Randdebiel

Niet steeds in de spiegel kijken ,want het is hier forum voor discussie en niet om selfies maken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]