Biertje schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:
Waar haal jij vandaan dat die schuldhulp altijd door de elite wordt gedaan?
Wat mij vooral verbaast is dat de overheid nog steeds geen beeld heeft van elke ouder hoeveel schade zij daar heeft aangericht. Daar moeten we de alite dankbaar voor zijn. Mensen zijn hun kwijt raakt, sommige mensen zijn zo ernstig geraakt die kunne niet meer aan de slag. En de elite die alles had kunnen voorkomen als ze geluisterd hadden naar de juriste bij de Belastingdienst. Het schuim staat op mijn bek.
De slachtoffers van de belastingdienst zijn niet de kiezers van van jouw club de PVV,
want Wilders is juist een voorstander van ethnische profileren.
Het is wel een schandaal dat deze mensen door verdachtmakingen van immigranten ,zo gedupeerd zijn een nog steeds
niet betaald zijn voor de schade.
Er spelen meerdere kwesties
Niet alleen Wilders is voor stander van etnische profileren, Mark Rutte is dat ook. Met immigranten heeft het niet zoveel te maken. Daarnaast wist de elite dat als je toeslagen zonder controle vooraf uitkeert er altijd kleine groep is die fraude pleegt. Het had anders kunt en het parlement is niet geneigd om de regeling zodanig in elkaar te zetten dat fraude vrijwel onmogelijk wordt en de regeling toch duidelijk en makkelijk kan worden uitgevoer.d
De EU schrijft voor, dat iedereen uit andere EU-landen, die zich -al dan niet tijdelijk- in Nederland vestigen om te werken, een beroep moeten kunnen doen op alle sociale voorzieningen, dus ook toeslagen.
En dat vind Rutte prima, want zo kunnen de lonen voor gastarbeiders flink laag blijven, want aangevuld met toeslagen, betaald door mensen die geen belasting kunnen ontduiken of ontwijken.
De ophef over de Bulgarenfraude kwam dan ook niet uit het kabinet, maar via de pers en vervolgens via het volk, naar de toenmalige oppositie. Rutte en zijn kompanen, zagen hun kans schoon om in het kader van de fraudebestrijding, superstrenge wetten door de Kamer te loodsen.
Omdat Bulgaren geen Nederlands klinkende achternamen hebben is dat toegepast in het algoritme dat moest speuren naar mogelijke fraudeplegers bij toeslagen. Dat daar vooral Nederlandse gezinnen met een niet Nederlands klinkende achternamen uit kwamen rollen vond de belastingdienst prima, want het had ook een opdracht gekrege,n minstens een x aantal miljoenen euro's aan toeslag terug te vorderen dat mensen middels fraude hadden ontvangen.
Ik denk dat het helemaal niet bewust om institutioneel racisme ging, maar om pure luiheid, gedreven door een opdracht minimaal een x bedrag terug te vorderen aan uitgekeerde toeslag.
Luiheid dus, met perverse prikkels en keiharde wet, die mensen bij vergissing van 1 euro al tot onverbeterlijk fraudeur bestempelden. En geloof me, bij iedereen, als persoon of als bedrijf, als je gaat spitten, vind je altijd wel wat.