Het is nu zo jan 17, 2021 5:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: do dec 03, 2020 11:38 pm 
lid

Rightnow schreef:
Directies van bedrijven plegen zelfmoord als ze niet voor de grote winst gaan. Samen strijden ze tegen alles wat hen in de weg staat, en hun klanten, de overheden, stellen zich afhankelijk van hen op.

Daar maken deze directies graag gebruik van. Zo blijven ze gespaard voor de tucht van de aandeelhouders, zoals uw pensioenfonds, Warren Buffett, en de fondsen waarin u misschien belegt.

Maar ik heb vroeger begrepen dat overheden bepaalde verantwoordelijkheden op zich moeten nemen, en bepaalde zaken juist niet aan een markt moeten overlaten. Het zal wel weer mijn ouderwetse kijk zijn op hoe kapitalisme behoort te werken, waarbij verstandige spelregels en concurrentie horen,

De overheid van Hugo de Jonge lijkt mij meer een marionet van de grootste wereldspelers van het bedrijfsleven.

Bedrijven die zelfmoord plegen als ze niet voor de grote winst gaan...
Die plegen ondertussen wel moord op de samenleving en zal uiteindelijk leiden tot burgers in grote armoede die niet meer in staat zijn om te kopen bij die grote bedrijven die vervolgens kopje onder zullen gaan.

Ik heb het voorbeeld al vaker aangedragen, maar het is vaak weggehoond.
Denk eens aan je knikkertijd op school, en wat er gebeurde als die ene jongen alle knikkers van iedereen gewonnen had. Hij kon alleen nog maar met zichzelf knikkeren, want de rest had geen knikkers meer. En wat moest hij met zoveel knikkers. Hij kon ze alleen maar oppotten, zoals de rijken hun geld oppotten. Of nog erger, gebruiken om nog meer geld uit de samenlevingen te trekken, waardoor de mensen nog sneller zonder zitten. En wat moeten die rijken ermee. Ze kunnen het meenemen in hun kist, als ze begraven of gecremeerd worden. Maar wat zijn ze er dan mee opgeschoten?

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: vr dec 04, 2020 10:12 am 
lid

Daar hebben ze voor zichzelf vast een weerwoord op:

1. Ze menen zin te kunnen ontlenen aan het redden van de planeet, het transhumanisme en reizen naar verre planeten
2. Ze hebben elkaars gezelschap en ze werken samen met elkaar en met de elites die punt (1) met hen delen of althans door beleggingen en gesubsidieerde projecten daar baat bij zouden kunnen hebben

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]