Het is nu vr jan 22, 2021 12:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: do nov 26, 2020 10:01 pm 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:
Raya schreef:
Je kunt ze nu 100 keer Nederlander noemen, maar in hun hart zijn ze het niet. Het zijn dwingelanden zonder een greintje respect voor de autochtone mensen in hun nieuwe vaderland.

Je formuleert precies de onderliggende onvrede die speelt bij de ZP-kwestie. Autochtonen, die merken dat de Nederlandse maatschappij verandert, dat niet kunnen accepteren, sterker nog "het vaderland" claimen als hun exclusief eigendom van (alleen) de eigen groep..

Ik reken mij dus niet tot dat volksdeel.. Mijn vaderland is óók het vaderland van Akwasi en Afryie.. en wanneer er onoverkomelijke bezwaren zijn tegen bepaalde vaderlandse tradities, dan mag daar iets van worden gezegd en er mag ook gewoon met een open mind naar geluisterd worden. Van mij mag er naar oplossingen worden gezocht voor deze bezwaren, die al tientallen jaren bestaan. Wanneer Sinterklaas een inclusief feest zou kunnen worden.. dan is dat m.i. winst, geen dwingelandij. Het is alleen de schmink he.. niet het einde van 5 december.

Mis!

Ik heb Zwarte Piet en Sinterklaas zien veranderen van boemannen waarmee ouders dreigden als je ongehoorzaam was, die je met de roe zouden geven, je in de zak zouden stoppen om je mee te nemen naar Spanje om je door pepernotenmolen te halen, tot een zeer lieve figuren die alleen maar cadeautjes kwamen brengen.

Ik heb het Kerstfeest zien veranderen van een Christelijk feest, de geboorte van Jezus, tot een commercieel evenement waar het alleen nog gaat om cadeautjes en vreten.

En niet alleen ik heb die zo zien veranderen, een heleboel mensen hebben dat aan den lijve meegemaakt, en hoezeer velen nog terug verlangen naar het geboortefeest van Christus, en de Sinterklaas die hielp de kinderen op te voeden, niemand die op de barricaden is geklommen om die veranderingen tegen te houden, omdat die veranderingen spontaan plaats vonden, zonder gedram van wie dan ook, zonder eisen, zonder dwang.

En ja, vind je het gek dat ook Nederlanders hun vaderland claimen als hun vaderland en hun cultuur als hun cultuur, die daarin niet de wet voorgeschreven willen krijgen door mensen die die cultuur en het land duidelijk niet kennen en ook niet willen leren kennen. Ik gaf je al het voorbeeld van Saudi-Arabië, ga daar eens wonen en eisen dat zij hun cultuur gaan aanpassen zoals jij dat wilt, met een kerstfeest en oud en nieuw met alcohol. Durf je niet! Ik denk eerlijk gezegd dat je minimaal het land uitgegooid wordt, want zij hebben hun cultuur in duizend jaar opgebouwd en dan kom jij dat ze dat liefst vorig jaar nog zouden veranderen in wat jij aan cultuur verlangd.
Dan ga je toch lekker terug naar naar Nederland?

Ook Saudi-Arabie zal vast wel een keer seculieren en vrijheid geven voor een kerstfeest en oude jaarsavond met alcohol, en misschien wel vuurwerk. Maar niet omdat en als jij dat eist. Maar als zij er aan toe zijn, niet eerder! HUN land, HUN cultuur en niet van jou als nieuwkomer, hoe vaak je ook genaturaliseerd bent.

Saudi-Arabie heeft er niks mee te maken, want Afryie en Akwasi zijn geen buitenlanders. Afryie is een geboren Ghanees, Akwasi niet: dan gaat niet om genaturaliseerde Nederlander... Akwasi is derde generatie, ouders uit Suriname naar Nederland gekomen in 1975 vóór de onafhankelijkheid. En al zou het om genaturaliseerden gaan, het zijn Nederlanders.. anders naturaliseer je niet. Je wilt Nederlander zijn. Mijn vraag aan jou: hoe lang moeten mensen eigenlijk in Nederland genaturaliseerd zijn, om recht van spreken te hebben, over de Nederlandse cultuur etc ? En stel.. dat je halfbloed bent en ook tegen ZP, mag je er dan ook niks van zeggen, omdat je vader of moeder hier niet zou horen ? Of over ZP geen zeggenschap zou hebben ?

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: do nov 26, 2020 11:24 pm 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:
Einstein schreef:

Je formuleert precies de onderliggende onvrede die speelt bij de ZP-kwestie. Autochtonen, die merken dat de Nederlandse maatschappij verandert, dat niet kunnen accepteren, sterker nog "het vaderland" claimen als hun exclusief eigendom van (alleen) de eigen groep..

Ik reken mij dus niet tot dat volksdeel.. Mijn vaderland is óók het vaderland van Akwasi en Afryie.. en wanneer er onoverkomelijke bezwaren zijn tegen bepaalde vaderlandse tradities, dan mag daar iets van worden gezegd en er mag ook gewoon met een open mind naar geluisterd worden. Van mij mag er naar oplossingen worden gezocht voor deze bezwaren, die al tientallen jaren bestaan. Wanneer Sinterklaas een inclusief feest zou kunnen worden.. dan is dat m.i. winst, geen dwingelandij. Het is alleen de schmink he.. niet het einde van 5 december.

Mis!

Ik heb Zwarte Piet en Sinterklaas zien veranderen van boemannen waarmee ouders dreigden als je ongehoorzaam was, die je met de roe zouden geven, je in de zak zouden stoppen om je mee te nemen naar Spanje om je door pepernotenmolen te halen, tot een zeer lieve figuren die alleen maar cadeautjes kwamen brengen.

Ik heb het Kerstfeest zien veranderen van een Christelijk feest, de geboorte van Jezus, tot een commercieel evenement waar het alleen nog gaat om cadeautjes en vreten.

En niet alleen ik heb die zo zien veranderen, een heleboel mensen hebben dat aan den lijve meegemaakt, en hoezeer velen nog terug verlangen naar het geboortefeest van Christus, en de Sinterklaas die hielp de kinderen op te voeden, niemand die op de barricaden is geklommen om die veranderingen tegen te houden, omdat die veranderingen spontaan plaats vonden, zonder gedram van wie dan ook, zonder eisen, zonder dwang.

En ja, vind je het gek dat ook Nederlanders hun vaderland claimen als hun vaderland en hun cultuur als hun cultuur, die daarin niet de wet voorgeschreven willen krijgen door mensen die die cultuur en het land duidelijk niet kennen en ook niet willen leren kennen. Ik gaf je al het voorbeeld van Saudi-Arabië, ga daar eens wonen en eisen dat zij hun cultuur gaan aanpassen zoals jij dat wilt, met een kerstfeest en oud en nieuw met alcohol. Durf je niet! Ik denk eerlijk gezegd dat je minimaal het land uitgegooid wordt, want zij hebben hun cultuur in duizend jaar opgebouwd en dan kom jij dat ze dat liefst vorig jaar nog zouden veranderen in wat jij aan cultuur verlangd.
Dan ga je toch lekker terug naar naar Nederland?

Ook Saudi-Arabie zal vast wel een keer seculieren en vrijheid geven voor een kerstfeest en oude jaarsavond met alcohol, en misschien wel vuurwerk. Maar niet omdat en als jij dat eist. Maar als zij er aan toe zijn, niet eerder! HUN land, HUN cultuur en niet van jou als nieuwkomer, hoe vaak je ook genaturaliseerd bent.

Saudi-Arabie heeft er niks mee te maken, want Afryie en Akwasi zijn geen buitenlanders. Afryie is een geboren Ghanees, Akwasi niet: dan gaat niet om genaturaliseerde Nederlander... Akwasi is derde generatie, ouders uit Suriname naar Nederland gekomen in 1975 vóór de onafhankelijkheid. En al zou het om genaturaliseerden gaan, het zijn Nederlanders.. anders naturaliseer je niet. Je wilt Nederlander zijn. Mijn vraag aan jou: hoe lang moeten mensen eigenlijk in Nederland genaturaliseerd zijn, om recht van spreken te hebben, over de Nederlandse cultuur etc ? En stel.. dat je halfbloed bent en ook tegen ZP, mag je er dan ook niks van zeggen, omdat je vader of moeder hier niet zou horen ? Of over ZP geen zeggenschap zou hebben ?

Saudi-Arabie heeft er alles mee te maken.

Akwasi en Afryie zijn van oorsprong Ghanezen, niet de Nederlandse. Akwasi zelf gaat er prat op dat hij een Ashanti is, afkomstig uit Ghana. En dat mag, maar hij heeft niet het recht van ons te eisen dat wij Nederland omvormen tot een Ashanti-land met Ashanti cultuur en gebruiken. Zo simpel is het.

Zoals ik je al eerder aangaf, ben je geen Nederlander als je dat niet wilt zijn. Nederlander of Ghanees of Rus of Amerikaan zijn is meer dan een papiertje in je bezit hebben. Het is ook geïntegreerd zijn. Geassimileerd hoeft van mij niet. Maar als je geïntegreerd bent, laat je je medelanders in vrede en gaat niet dreigen ze in hun gezicht te trappen als ze niet doen wat jij zegt.

Dus je moet de boel niet verdraaien en niet de suggestie wekken dat ik een racist zou zijn. Ik kijk niet naar kleur van de huid, maar naar de kleur van het hart, en wel per persoon. Het zijn Akwasi en Afryie die duidelijk aangeven de Nederlandse cultuur en de Nederlanders die trouw willen blijven aan hun cultuur, niet te willen respecteren. Dan moeten ze terug naar waar ze vandaan komen. IK kan dat namelijk niet. Ik hoor in de Nederlandse cultuur, ben daarin geboren en getogen en vertik het om me door iemand, wie dan ook, te laten zeggen wat ik wel en niet mag, ook niet qua cultuur.

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2020 12:07 am 
lid

Einstein schreef:
<knip>
Mijn vraag aan jou: hoe lang moeten mensen eigenlijk in Nederland genaturaliseerd zijn, om recht van spreken te hebben, over de Nederlandse cultuur etc ?<knip>

Iedereen heeft een bepaald recht van spreken lijkt mij, dat heeft er niet mee te maken of je nou 5, 10 of 20 jaar hier woont.
Maar als je een nazaat bent van slavenhandelaren uit Ghana en je wilt hier een zwarte piet in z'n gezicht trappen
omdat "wij blanke racisten"
niet deugen omdat die pietjes verwijzen naar het slavernij verleden ben je mijns inziens verre van Nederlander ook al woon je hier 100 jaar.

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2020 8:12 am 
lid

Atidem schreef:
Einstein schreef:
<knip>
Mijn vraag aan jou: hoe lang moeten mensen eigenlijk in Nederland genaturaliseerd zijn, om recht van spreken te hebben, over de Nederlandse cultuur etc ?<knip>

Iedereen heeft een bepaald recht van spreken lijkt mij, dat heeft er niet mee te maken of je nou 5, 10 of 20 jaar hier woont.
Maar als je een nazaat bent van slavenhandelaren uit Ghana en je wilt hier een zwarte piet in z'n gezicht trappen
niet deugen omdat die pietjes verwijzen naar het slavernij verleden ben je mijns inziens verre van Nederlander ook al woon je hier 100 jaar.

Precies!

@Einstein
Voor mij is er geen termijn voor wat betreft het Nederlander zijn of worden. Je bent het of je bent het niet, van binnen, in je hart! Wat van belang is, is dat je de Nederlandse cultuur en wetten respecteert, je Nederlander voelt en meedoet in de samenleving zoals die is, wat niet wil zeggen dat je dingen tegen je zin moet doen of niet mag streven naar verandering. Als je geen spruitjes lust, hoef je die niet te eten, om het maar zo te zeggen, maar gun anderen die spruitjes dan wel. Nederland is ook een tolerant land. Dat allerhande figuren daar steeds meer van af proberen te knibbelen is alleen maar reden om daar weer voor te gaan vechten. Maar het is wel tolerantie NAAR ELKAAR, geen eenrichtingsverkeer omdat iemand werd uitgescholden voor zwarte piet. Dan spreek je die persoon daar op aan, maar ga je geen cultuur voor alle goedwillende en miljoenen kindertjes verstoren en kapot maken. Het zijn namelijk uitzonderingen. Er staan geen spreekkoren langs de weg om mensen met een kleurtje voor zwarte piet uit te schelden. Tenminste: stonden er niet, want als je mensen onheus gaat bejegenen roep je natuurlijk wel iets over je af, ook als zwarte.
Je wilt trouwens niet weten waar ik in mijn leven al voor uit ben gescholden. Niet alleen voor brillenjood, zelfs Jezus is mij ten deel gevallen, en niet als vriendelijke compliment. Geloof dan maar verbieden, zowel het christendom als het jodendom, net als zwarte piet? En het speelt al een paar jaar: de kerstboom omdat kerst bij een aantal mensen niet goed ligt en kerst überhaupt kwetsend vinden?

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2020 8:38 am 
lid

Atidem schreef:
Einstein schreef:
<knip>

We zijn het denk ik wel met elkaar eens. Je mag best van de daken schreeuwen dat Zwarte Piet een achterlijke traditie is, ongeacht hoe lang je hier woont, zolang je in je meningstelling maar niet tot geweld oproept toch?

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2020 10:06 am 
lid

Lancelot schreef:
Atidem schreef:
Einstein schreef:
<knip>

We zijn het denk ik wel met elkaar eens. Je mag best van de daken schreeuwen dat Zwarte Piet een achterlijke traditie is, ongeacht hoe lang je hier woont, zolang je in je meningstelling maar niet tot geweld oproept toch?

En de feestjes van kinderen niet verstoort die het geen achterlijke traditie vinden.

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2020 12:15 pm 
lid

Lancelot schreef:
Atidem schreef:
Einstein schreef:
<knip>

Vrijheid van meningsuiting houdt op waar het over gaat in geweld. Daarnaast bestaat het recht tot het verdedigen van je cultuur en tradities. As dat wordt aangevallen met geweld bestaat er mijn inziens recht op verdediging, Als de aanvaller niet wordt bestraft kan je de verdediger die geweld gebruikt ook niet bestraffen.

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2020 1:17 pm 
lid

Lancelot schreef:
Atidem schreef:
Einstein schreef:
<knip>

En niet te hard ook, dat vind ik storend en slechts 2 min.en dan weer mondje dicht.
:mrgreen:

Profiel  

Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2020 7:48 pm 
lid

Gelukkig blijven de herinneringen....en mogen we nog zachtjes zingen.

Parodie - Wim Sonneveld - 'Zwarte Piet in het Dorp'
https://www.youtube.com/watch?v=m5qUxhgAiRw

Profiel  

Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: za nov 28, 2020 7:07 pm 
lid

Het sinterklaasfeest is ten dode opgeschreven.
Binnen no time is er helemaal niets meer van over, einde verhaal.
Triest maar waar.

Profiel  

Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: za nov 28, 2020 7:17 pm 
lid

Ik denk het niet. Ik denk dat het zich meer uit het openbare leven terugtrekt, maar in families gevierd zal blijven worden, in veel gevallen inclusief zwarte piet. Dat is al honderden jaren het geval, op zwarte piet na, die werd pas in 1850 geïntroduceerd door Jan Schenkman als page van de Sint.

Dat het hiermee minder commercieel wordt is m.i. alleen maar meegenomen.

Profiel  

Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2020 10:12 am 
lid

Raya schreef:
Ik denk het niet. Ik denk dat het zich meer uit het openbare leven terugtrekt, maar in families gevierd zal blijven worden, in veel gevallen inclusief zwarte piet. Dat is al honderden jaren het geval, op zwarte piet na, die werd pas in 1850 geïntroduceerd door Jan Schenkman als page van de Sint.

Tja. De Kerstboom werd ook pas rond dezelfde tijd geïntroduceerd, maar is daarom niet minder traditie. Maar goed, de Kerstboom mag op bepaalde scholen ook niet meer, heb ik begrepen, want té discriminerend voor de islamitische kindertjes...

Profiel  

Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2020 10:14 am 
lid

Lancelot schreef:
Atidem schreef:
Einstein schreef:
<knip>

Ik vind dat je dat helemaal niet van de daken mag schreeuwen. Net zo min als dat ik me genoodzaakt voel mijn ideeën over bepaalde islamitische feesten van de daken te schreeuwen, kunnen ook mensen die niks hebben met Sinterklaas, gewoon hun mond houden uit respect voor degenen die de traditie wél in hun cultuur hebben zitten en die er plezier aan beleven.

Profiel  

Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2020 10:16 am 
lid

Atidem schreef:
Triest maar waar.
Maar het gekke is, de winkeliers doen er ook niet aan mee. Ze hebben nu al de kerstoutfit,

Profiel  

Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2020 3:10 pm 
lid

Biertje schreef:
Atidem schreef:
Triest maar waar.
Maar het gekke is, de winkeliers doen er ook niet aan mee. Ze hebben nu al de kerstoutfit,

Die winkeliers zijn behoorlijk geïntimideerd en willen graag hun ruiten heel houden. Die draaien uiteindelijk wel bij, nu in diverse steden grote groepen zwarte pieten op straat rondlopen en ze merken dat ze nu niet alleen geen klandizie hebben van mensen die toch al geen Sinterklaas wilden vieren vanwege zwarte piet, maar ook nog eens de klandizie kwijtraken van de mensen die dat wel willen. Kerst gaat dat niet goedmaken qua omzet.

De politiek gaat zwarte piet niet verbieden, want dan riskeren ze een serieuze opstand onder het volk. Zwarte Piet zal over een paar jaar weer gewoon terug zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: ma nov 30, 2020 1:26 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Raya schreef:

Tja. De Kerstboom werd ook pas rond dezelfde tijd geïntroduceerd, maar is daarom niet minder traditie. Maar goed, de Kerstboom mag op bepaalde scholen ook niet meer, heb ik begrepen, want té discriminerend voor de islamitische kindertjes...
En zo sluipt de domheid meer en meer de scholen binnen. Kan het niet anders zien na het lezen van onderstaande column van Lily Monori van Dijken.

Ik zie Zwarte Piet als een Cliniclown
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... be3094664/

Smeuïge schoensmeer
Ik ging net als mijn broer en zus verkleed als Zwarte Piet naar school. Geschminkt met zwarte smeuïge schoensmeer net als de rest van de kinderen. Ik wilde ook onderdeel zijn van het sinterklaasfeest. Vanaf het moment dat Sint en Piet zijn aangemeerd in Nederland verdwijnen je kinderzorgen. De sfeer zorgt dat de regenboog goud kleurt, en de zon gaat schijnen en donkere wolken verdwijnen. De adrenaline van je tenen tot aan je kruin, een warme golf van vlinders in je buik. Zenuwachtig of er een cadeau in je schoen zit. En al dat snoepgoed en suiker, het glazuur barst van je tanden als je er alleen al naar kijkt.

Zwarte Piet zie ik als een Cliniclown die zoveel kinderhartjes sneller laat kloppen en gloeien. De kinderen worden gezien, ze mogen er zijn. Zwarte Piet is wereldberoemd op 5 december en de bekendste donkere Cliniclown die ik ken. Hij verhoogt opzettelijk de eigenwaarde van de kinderen. Hij zorgt expres dat de mondhoeken van de kinderen omhoogtrekken en een mooie lach tevoorschijn tovert. Dan heb je tevreden, vrolijke kinderen. Dat heeft niks met leed te maken. Als schrijver kan ik mezelf verliezen in dit onderwerp maar daarover in een volgende column meer.

Ik voelde me geen Zwarte Piet in de situatie met de kleuterjuf. Ik voel me verbonden met de kinderen en ik heb geluk gehad dat ik dit feest door mijn achtergrond als positief heb mogen ervaren. De kinderen begrepen precies waar het bij dit feest om draaide. En dat is niet om mijn huidskleur.

Zo overleef je in deze wereld. Maar wie herinnert zich niet de leraren die tactloos je probeerden iets bij te brengen en je blij was dat je afscheid kon nemen van zo'n lomp persoon? En zo begrijp je ook waarom het gejammer in Amsterdam luider klinkt dan elders.

‘Kijk eens kinderen ‘Zwarte Piet’’, de vrouw wees naar mij. Een kleuterjuf en een groep kinderen kwamen binnenlopen in de cafetaria in Amsterdam waar ik op mijn bestelling stond te wachten.

Profiel  

Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: ma nov 30, 2020 7:59 pm 
lid

Lies schreef:
PeterJKH schreef:
Raya schreef:

En zo sluipt de domheid meer en meer de scholen binnen. Kan het niet anders zien na het lezen van onderstaande column van Lily Monori van Dijken.

Ik zie Zwarte Piet als een Cliniclown
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... be3094664/

Smeuïge schoensmeer
Ik ging net als mijn broer en zus verkleed als Zwarte Piet naar school. Geschminkt met zwarte smeuïge schoensmeer net als de rest van de kinderen. Ik wilde ook onderdeel zijn van het sinterklaasfeest. Vanaf het moment dat Sint en Piet zijn aangemeerd in Nederland verdwijnen je kinderzorgen. De sfeer zorgt dat de regenboog goud kleurt, en de zon gaat schijnen en donkere wolken verdwijnen. De adrenaline van je tenen tot aan je kruin, een warme golf van vlinders in je buik. Zenuwachtig of er een cadeau in je schoen zit. En al dat snoepgoed en suiker, het glazuur barst van je tanden als je er alleen al naar kijkt.

Zwarte Piet zie ik als een Cliniclown die zoveel kinderhartjes sneller laat kloppen en gloeien. De kinderen worden gezien, ze mogen er zijn. Zwarte Piet is wereldberoemd op 5 december en de bekendste donkere Cliniclown die ik ken. Hij verhoogt opzettelijk de eigenwaarde van de kinderen. Hij zorgt expres dat de mondhoeken van de kinderen omhoogtrekken en een mooie lach tevoorschijn tovert. Dan heb je tevreden, vrolijke kinderen. Dat heeft niks met leed te maken. Als schrijver kan ik mezelf verliezen in dit onderwerp maar daarover in een volgende column meer.

Ik voelde me geen Zwarte Piet in de situatie met de kleuterjuf. Ik voel me verbonden met de kinderen en ik heb geluk gehad dat ik dit feest door mijn achtergrond als positief heb mogen ervaren. De kinderen begrepen precies waar het bij dit feest om draaide. En dat is niet om mijn huidskleur.

Zo overleef je in deze wereld. Maar wie herinnert zich niet de leraren die tactloos je probeerden iets bij te brengen en je blij was dat je afscheid kon nemen van zo'n lomp persoon? En zo begrijp je ook waarom het gejammer in Amsterdam luider klinkt dan elders.

‘Kijk eens kinderen ‘Zwarte Piet’’, de vrouw wees naar mij. Een kleuterjuf en een groep kinderen kwamen binnenlopen in de cafetaria in Amsterdam waar ik op mijn bestelling stond te wachten.

Serieus, als iemand mij in mijn jonge jaren, in de jaren '80, zou hebben voorspeld dat Zwarte Piet ooit nog eens een serieus punt van discussie zou zijn, dan had ik die persoon onmiddellijk verwezen naar een goede zenuwarts. Wat er nu gaande is, is voor mij net zo onbegrijpelijk als wanneer mensen het sprookje Roodkapje zouden willen verbieden omdat haar rode kleding zou kunnen verwijzen naar de eerste menstruatie van het meiske en de wolf zou kunnen verwijzen naar alle vieze mannen die er dan vervolgens op uit zijn het meisje seksueel te verschalken. Oh bah ajakkes bah!

Fantasiefiguren zijn niet meer dan dat. Hang er geen slavernijverleden aan vast, of een vermeende achterstelling in de boze blanke wereld. Want het enige wat je dan doet, is serieuze problemen ophangen aan de kapstok van de fantasie in impliciet verwijs je je eigen problemen naar het rijk der fabelen.

Profiel  

Bericht nummer:#98  BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2020 11:38 am 
lid

Ja, wat is er eigenlijk gaande.......

Draagvlak voor Zwarte Piet neemt verder af
https://nos.nl/artikel/2358949-draagvla ... er-af.html

Zo vreemd is dit niet, zat van het gekrakeel laat je het links liggen. En dan schakelen we over naar een ander Amsterdams probleem:

Huis versieren met kerstlampjes? Eerst even melden bij de gemeente Amsterdam
https://nos.nl/artikel/2358903-huis-ver ... erdam.html

Amsterdam wil een lichtjesloket in het leven roepen, maakt de gemeente vorige week bekend. Huiseigenaren en ondernemers die hun gevel willen versieren rond de kerstperiode zullen zich vanaf volgend jaar verplicht eerst moeten melden bij de gemeente, zo is het plan. Ook moet dan tussen 00.00 en 06.00 uur alle feestverlichting uit.

Profiel  

Bericht nummer:#99  BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2020 12:49 pm 
lid

Ze sporen niet in Amsterdam. Tijd om ze het koninkrijk der Nederlanden uit te flikkeren. De Zuid-as mogen ze houden. Die levert ons toch geen malle moer op, kost ons alleen maar geld.

Profiel  

Bericht nummer:#100  BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2020 12:53 pm 
lid

Raya schreef:
Ze sporen niet in Amsterdam. Tijd om ze het koninkrijk der Nederlanden uit te flikkeren. De Zuid-as mogen ze houden. Die levert ons toch geen malle moer op, kost ons alleen maar geld.

Waarom heeft op dit malle forum het idee postgevat dat bedrijvigheid en werkgelegenheid 'ons' geld kost? :hum:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]