Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Bedrijven die op de Zuid-willen zitten en rekenen op een free-lunch dragen niet bij aan de economie in Nederland.
Onjuist natuurlijk. Zie mijn opmerkingen hierboven. Er werken duizenden mensen op de Zuid-As die allemaal bijdragen aan de economie.
En dat is iets wat ik nog steeds betwijfel, Kijk eens naar de rechtszaken, met name als de ene multinational een zaak aanspant tegen een andere multinational en beide niet in Nederland zitten maar de rechtszaak wel gevoerd wordt in Nederland. Levert dat een bijdrage op voor onze economie?
Jazeker want ze huren advocaten van de Zuidas in

en die worden vet betaald
Citaat:
Van hoofdkantoren is al bekend dat ze geen echte bijdrage vormen voor de economie en je zou eens moeten kijken wat er op de Zuid-As precies zit. Het gros lijkt mij toch juristen en papierschuivers, een maakindustrie is niet aanwezig. Nog iets, de meeste Nederlanders volgen geen technisch onderwijs, dus die mensen die we hebben zijn nogal eens expat.
Natuurlijk Biertje.. alleen wanneer een mens
productiewerk doet in de
maakindustrie, is een mens productief. De rest is alleen maar overhead
En je mag natuurlijk geen buitenlander (expat) zijn, want dan draag je niks bij aan de
Nederlandse economie (expats in dienst nemen is niet winstgevend, het is een vorm van ontwikkelingshulp)