Het is nu wo jan 27, 2021 8:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 59  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:00 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Heeft WSJ journaliste Kimberley Strassel nou inmiddels al een antwoord op de Noord-Korea achtige opkomstpercentages in Minnesota en Wisconsin?
Zie #21 !
Omdat een-link-naar-360-reacties is geen reden. En nee, de opkomstpecentages van 90% zijn absurd ten opzichte van andere staten (bijv Michigan 66%) én ten opzichte van eerdere jaren (bijv 2016 67%). Het artikel van Rightnow legt de fraude glashelder uit. And then, suddenly, the counting stopped ... stelletje hufters.

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Ow, en in Michigan bakken ze ze ook bruin. Daar worden latere post-stemmen op 3 november afgestempeld. En in die staat blijken doden te kunnen stemmen. Een Dem gouverneur hè. Denkt dat ze in Afrika woont of zo.
... en dat andere is allemaal oud nieuws, deze uit 2019, je kunt alles wel gaan recyclen bij elke verkiezing. https://www.politifact.com/factchecks/2 ... g-person-/
Nee, je zit te kijken naar een scherm van Fox uit 2019. Ik kijk naar een flimpje waar iemand anno 2020 stemgegevens opvraagt, en ziet dat deze mevrouw, geboren 1900, per post heeft gestemd. Ballot received = 10/8/2020.

En wat nou? In Pennsylvania worden Republican waarnemers bij het tellen op 30m afstand gehouden, en moet de rechter eraan te pas komen om aan deze rare fratsen een einde te maken. Zie hier één bericht van een hele lange draad van meldingen van fraude.

Het verbaast me niks hoor. Ik wist het al toen Dem gouverneurs antifa gingen helpen met intimideren ... toen de Dem kandidaat een praatpop van China bleek te zijn en niemand het er in die kringen over wilde hebben .... toen de media en tech openlijk gingen liegen en censureren. De Democrats is gewoon een duistere partij van knoeiers die geprobeerd hebben de democratie te verneuken.

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:03 pm 
lid

Ons graancirkelgekkie weet van geen ophouden.
:lol:

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:05 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Einstein schreef:
Raya schreef:
Het Amerikaans kiessysteem staat bol van de mogelijkheid van fouten.

Neem alleen maar het feit dat iemand zich moet registreren voor iedere verkiezing.
Dat betekent dat ook daar een register van bijgehouden moet worden, met een telling.
En in een staat heb je meerdere steden en dorpen. Waar moet men zich registreren? Kloppen die lijsten wel? Zijn daar geen lijsten van zoek geraakt? Zijn die tellingen wel accuraat?

Als je een systeem ingewikkeld maakt, moet je ook accepteren dat er fouten insluipen.

Die onzekerheid is een van de redenen, dat het zo lang duurt. Stembureaus willen zich indekken tegen een juridisch vervolg. Ik begreep gistermiddag uit de berichtgeving, dat men in Arizona en Pennsylvania maximaal 4500 mail-stemmen per uur kan tellen. Dat betekent in feite, dat sowieso niet alle stemmen geteld gaan worden. Zoiets vertekent ook de uitslag ! Eerlijk gezegd geloof ik er niks van, dat er dit keer zoveel mis gaat. Iedereen kan op zijn vingers natellen, dat één partij elke onregelmatigheid, hoe klein ook, zal aangrijpen voor ketelmuziek. Met als gevolg rellen ! Dat wil niemand.

Heb je een bron voor de bewering dat door tijdgebrek niet alle stemmen geteld gaan worden? Ik heb gezocht maar kan geen deadline vinden voor Pennsylvania bijvoorbeeld. Hoe zou dat werken bij hertellingen?

Kan zijn dat je gelijk hebt ! Ik vind het ook niet terug, nu. (538 details verwachte termijn voor elke staat)

Zou kunnen dat ik het heb opgepikt uit een gekleurde bron ? ik lees niet alleen main stream bronnen.. het lijkt me wel lastig om het zonder een deadline te doen, overigens. Wanneer gaan dan de verkiezingen eindigen ? Er kunnen altijd nog poststemmen arriveren..

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:08 pm 
lid

Einstein schreef:
Enzo501 schreef:
Einstein schreef:

Die onzekerheid is een van de redenen, dat het zo lang duurt. Stembureaus willen zich indekken tegen een juridisch vervolg. Ik begreep gistermiddag uit de berichtgeving, dat men in Arizona en Pennsylvania maximaal 4500 mail-stemmen per uur kan tellen. Dat betekent in feite, dat sowieso niet alle stemmen geteld gaan worden. Zoiets vertekent ook de uitslag ! Eerlijk gezegd geloof ik er niks van, dat er dit keer zoveel mis gaat. Iedereen kan op zijn vingers natellen, dat één partij elke onregelmatigheid, hoe klein ook, zal aangrijpen voor ketelmuziek. Met als gevolg rellen ! Dat wil niemand.

Heb je een bron voor de bewering dat door tijdgebrek niet alle stemmen geteld gaan worden? Ik heb gezocht maar kan geen deadline vinden voor Pennsylvania bijvoorbeeld. Hoe zou dat werken bij hertellingen?

Kan zijn dat je gelijk hebt ! Ik vind het ook niet terug, nu. (538 details)

Zou kunnen dat ik het heb opgepikt uit een gekleurde bron ? ik lees niet alleen main stream bronnen.,

Dit staat er bij Pennsylvania:
No matter what, we’ll definitely know the outcome by Nov. 23 — the deadline for counties to stop counting.
De stemmen die vandaag tot 5uur plaatselijke tijd in PA binnenkomen worden nog meegeteld, mits ze op tijd (3 November) verstuurd zijn. Dat is vorige week nog door het Supreme Court bevestigd.
Je moet inderdaad voorzichtig zijn met de niet mainstream bronnen of lange twitterfeeds met nepnieuws.

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:11 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Ons graancirkelgekkie weet van geen ophouden.
Jij bent hier de graancirkel gekkie op zoek naar de uit knop.
Ik ben van eerst alle echte stemmen tellen.

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:11 pm 
lid

Nou @Enzo van Twitter haal ik niks hoor, maar ik kijk wel naar ABC en ook naar Fox. Een ding is zeker: hoe langer dit gaat duren, hoe groter het gevaar voor onrust. Je kunt de democratie niet laten chanteren met geweld, maar als je kijkt naar het nieuws over Detroit deze week.. mensen die daar de stemmen tellen, durven niet eens meer het gebouw in of uit :misselijk:

baedeker schreef:

Is ook gebeurd, de stemmen die zijn uitgebracht op verkiezingsdag zijn éérst geteld. Dat verklaart ook de blijdschap bij Republikeinen dinsdagavond laat. Alleen.. die vlieger gaat dus niet op voor de einduitslag, want óók de ECHTE mail votes moeten worden geteld. Dat waren er dit keer nogal veel :)

Laatst bijgewerkt door Einstein op vr nov 06, 2020 12:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:15 pm 
lid

Tweet van Trump is veelzeggend:
'I easily WIN the Presidency of the United States with LEGAL VOTES CAST. The OBSERVERS were not allowed, in any way, shape, or form, to do their job and therefore, votes accepted during this period must be determined to be ILLEGAL VOTES. U.S. Supreme Court should decide!'

Hij beseft dat hij in Georgia, Pennsylvania, Nevada wellicht, niet gaat winnen en het moeilijk op lastig aan te tonen indiividuele malversaties kan laten aankomen en gooit het dus op alle stemmen die na 3 november op legale (want door het Supreme Court bevestigde processen en de legale regels van de staten) zijn binnengekomen. Veranderen van de regels achteraf zonder bewijs van grootschalige fraude die miljoenen stemmers die van hun democratische recht gebruik maken in de kou zet. Een redelijk unieke actie van een president die in ondemocratisch handelen waarschijnlijk zijn gelijke niet kent.

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:16 pm 
lid

Einstein schreef:
Nou @Enzo van Twitter haal ik niks hoor, maar ik kijk wel naar ABC en ook naar Fox. Een ding is zeker: hoe langer dit gaat duren, hoe groter het gevaar voor onrust. Je kunt de democratie niet laten chanteren met geweld, maar als je kijkt naar het nieuws over Detroit deze week.. mensen die daar de stemmen tellen, durven niet eens meer het gebouw in of uit :misselijk:

baedeker schreef:

Is ook gebeurd, de stemmen die zijn uitgebracht op verkiezingsdag zijn éérst geteld. Dat verklaart ook de blijdschap bij Republikeinen dinsdagavond laat. Alleen.. die vlieger gaat dus niet op, want ook de mail votes moeten worden geteld.

Nee, de echte stemmen, die zonder gesjoemel:
baedeker schreef:
Heeft WSJ journaliste Kimberley Strassel nou inmiddels al een antwoord op de Noord-Korea achtige opkomstpercentages in Minnesota en Wisconsin?

Ow, en in Michigan bakken ze ze ook bruin. Daar worden latere post-stemmen op 3 november afgestempeld. En in die staat blijken doden te kunnen stemmen. Een Dem gouverneur hè. Denkt dat ze in Afrika woont of zo.

En wat nou? In Pennsylvania worden Republican waarnemers bij het tellen op 30m afstand gehouden, en moet de rechter eraan te pas komen om aan deze rare fratsen een einde te maken. Zie hier één bericht van een hele lange draad van meldingen van fraude.

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:18 pm 
lid

Einstein schreef:

baedeker schreef:

Is ook gebeurd, de stemmen die zijn uitgebracht op verkiezingsdag zijn éérst geteld. Dat verklaart ook de blijdschap bij Republikeinen dinsdagavond laat. Alleen.. die vlieger gaat dus niet op voor de einduitslag, want óók de ECHTE mail votes moeten worden geteld. Dat waren er dit keer nogal veel :)

Ja, gewapende Trumpfans die op de ramen van een gebouw waar geteld wordt in Arizona staan te bonken, het zijn geen fijne beelden, maar wat wil je met een president en aanhang die dit soort gedrag opstookt.

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:18 pm 
lid

Enzo501 schreef:
'I easily WIN the Presidency of the United States with LEGAL VOTES CAST. The OBSERVERS were not allowed, in any way, shape, or form, to do their job and therefore, votes accepted during this period must be determined to be ILLEGAL VOTES. U.S. Supreme Court should decide!'

Hij beseft dat hij in Georgia, Pennsylvania, Nevada wellicht, niet gaat winnen en het moeilijk op lastig aan te tonen indiividuele malversaties kan laten aankomen en gooit het dus op alle stemmen die na 3 november op legale (want door het Supreme Court bevestigde processen en de legale regels van de staten) zijn binnengekomen. Veranderen van de regels achteraf zonder bewijs van grootschalige fraude die miljoenen stemmers die van hun democratische recht gebruik maken in de kou zet. Een redelijk unieke actie van een president die in ondemocratisch handelen waarschijnlijk zijn gelijke niet kent.

Maar dat is toch altijd al de regel geweest dat je waarnemers moet toelaten?
:hum:

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:21 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Klopt. Het is ook een lulverhaal van de president. Overal zijn observers toegelaten, ook van de Trump campagne. Natuurlijk zijn er wel regels. Met een semiautomatisch wapen om je nek op een raam gaan staan bonken en eisen dat je binnen wordt gelaten is natuurlijk niet toegestaan.

Profiel  

Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:26 pm 
lid

Bevreemdde mij ook al. Dat kon wel eens koren op de molen zijn van de tegenpartij!

Niet dat de gespannen situatie zo maar is ontstaan: er is al heel lang gewerkt aan stemmingmakerij https://assets.documentcloud.org/docume ... on-and.pdf waarbij ook Hillary Clinton zich niet onbetuigd liet: onder geen enkele omstandigheid zou men ooit een overwinning van Donald Trump mogen accepteren, zo stelde zij.

Dat zal wel zekere reacties bij Trump c.s. hebben uitgelokt. Het uitgelekte rapport is via de link te bestuderen; daarbij is de volgtijdelijkheid in acht te nemen; het is niet gisteren geweest dat het anti-Trump kamp inclusief de anti-Trump republikeinen, voor een oefening bijeen kwamen.

Laatst bijgewerkt door Rightnow op vr nov 06, 2020 12:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:29 pm 
lid

Rightnow schreef:
Bevreemdde mij ook al. Dat kon wel eens koren op de molen zijn van de tegenpartij!

Niet dat de gespannen situatie zo maar is ontstaan: er is al heel lang gewerkt aan stemmingmakerij https://assets.documentcloud.org/docume ... on-and.pdf waarbij ook Hillary Clinton zich niet onbetuigd liet: onder geen enkele omstandigheid zou men ooit een overwinning van Donald Trump mogen accepteren, zo stelde zij.

Dat zal wel zekere reacties bij Trump c.s. hebben uitgelokt.

Hillary Clinton accepteerde de overwinning van Trump en feliciteerde hem zelfs nog. Dus waar heb je het over? Er was zelfs een keurige handover meeting met Obama. Als je iets moet constateren is het dat de Democraten juist meestal te netjes zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:30 pm 
lid

Over welke overwinning van Trump heb jij het?

Profiel  

Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:31 pm 
lid

Rightnow schreef:

2016.

Profiel  

Bericht nummer:#56  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:35 pm 
lid

"Het moet op 3 november allemaal geteld zijn" is wishfull thinking van Trump.. het bizarre is, dat Trump zich steeds beroept op wat "zijn" Supreme Court, wat zou willen/kunnen beslissen in zijn voordeel. Maar dat gaat niet gebeuren, zelfs als het SC de zaak in behandeling neemt. De denkfout die Trump maakt: het SC kan niet direkt worden aangesproken (dat allereerst) en als het SC moet worden aangesproken, dan gaat het over de grondwet (constitution)

Conservatieven zitten in het Republikeinse kamp, maar het zijn mensen, die de grondwetstekst letterlijk willen nemen. In de 19e eeuw was er helemaal geen election night. Het duurde weken om de stemmen te verzamelen. In de grondwet zul je dus niks vinden over beperkingen na "election night" want dat hele begrip "election night" is een uitvinding uit onze snelle 20e eeuw. Trump zal dus de originalists niet meekrijgen.. er staat niks over 3 november = 3 november in de grondwet. Zowel ACB als Roberts is een originalist en dus zal een klacht over iets wat niet geen kans hebben. Straks staat het 5-1 (Kavanaugh !) en Biden zal kunnen worden ingehuldigd op 21 januari 2021.

Rightnow schreef:
ook Hillary Clinton zich niet onbetuigd liet: onder geen enkele omstandigheid zou men ooit een overwinning van Donald Trump mogen accepteren, zo stelde zij.

"Ooit" ?? Wanneer heeft Clinton dat gezegd ? Ik vraag dit omdat het een conspiracy is, die over Gretchen Wittmer de gouverneur van Michigan is verspreid, niet over Clinton. (Politifact)

Wat Clinton WEL heeft gezegd, is dat de Democraten onder geen enkele voorwaarde de handdoek in de ring mogen gooien in de verkiezingsnacht.

Ze blijkt daar gelijk in te hebben gekregen..

Afbeelding

Profiel  

Bericht nummer:#57  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:44 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:

2016.

O, dat ging Hillary niet zo gemakkelijk af, begrijp ik: https://spectator.org/where-was-hillary/

Afsluiting van de Clinton campagne 2018, in een speech door ene Khan:
Citaat:
Khan, while introducing Clinton, made yet another impassioned appeal against the Republican nominee, asking if Muslims, Latinos or African Americans would have a place in Trump’s America.
“Would anyone who isn’t like you have a place in your America, Donald Trump?” Khan asked.

https://www.theguardian.com/us-news/201 ... t-reaction

Kijk eens aan: dat is nogal meegevallen zodat in ieder geval de kiezersbasis voor de republikeinen een beetje breder is geworden in de genoemde kringen.

Hier is de link naar de recentere uitlating van Hillary: https://thehill.com/homenews/media/5135 ... cumstances

Online gezet 25 augustus 2020

Profiel  

Bericht nummer:#58  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 12:50 pm 
lid

Einstein schreef:
"Ooit" ?? Wanneer heeft Clinton dat gezegd ? Ik vraag dit omdat het een conspiracy is, die over Gretchen Wittmer de gouverneur van Michigan is verspreid, niet over Clinton. (Politifact)

Wat Clinton WEL heeft gezegd, is dat de Democraten onder geen enkele voorwaarde de handdoek in de ring mogen gooien in de verkiezingsnacht.

Should not concide in ANY circumstances.... ook niet als je alles hebt nageteld, gewikt en gewogen?

De democraten hebben dit dus zich al laten zeggen op 25 augustus 2020 dus kom eens op met een vergelijkbare stelling uit het andere kamp VOOR die datum, als je kunt.

Profiel  

Bericht nummer:#59  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 1:00 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Klopt. Het is ook een lulverhaal van de president. Overal zijn observers toegelaten, ook van de Trump campagne. Natuurlijk zijn er wel regels. Met een semiautomatisch wapen om je nek op een raam gaan staan bonken en eisen dat je binnen wordt gelaten is natuurlijk niet toegestaan.

Nee, zie in #48 onder Pennsylvania. Tal van voorbeelden van Twitter, en het is zelfs voor de rechter geweest. Had Enzo dat over het hoofd gezien of probeert die maar wat?

Is de uitspraak van Hillary al terecht, of is die ook ergens bij USPS verdwenen?
Ow, toevallig zeg, nu we het er over hebben:
U.S. Postal Worker Caught at Canadian Border With Stolen Ballots In Car Trunk

Profiel  

Bericht nummer:#60  BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2020 1:22 pm 
lid

Rightnow schreef:
Einstein schreef:

Should not concide in ANY circumstances.... ook niet als je alles hebt nageteld, gewikt en gewogen?

De democraten hebben dit dus zich al laten zeggen op 25 augustus 2020 dus kom eens op met een vergelijkbare stelling uit het andere kamp VOOR die datum, als je kunt.

Nee dat staat er niet. Er is door Hillary ook een tijdstip bij genoemd. Clinton zei, dat de Democraten in géén geval in de verkiezingsnacht de handdoek in de ring mogen gooien (concede). Dat is iets heel anders dan "never" of zonder vermelding van de tijd. Alléén president Trump zelf pleit ervoor, om stemmen niet te tellen en de uitslag te callen voordat ie er is. Dat doet Trump al 4 dagen :evendenken:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 59  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]