Het is nu di sep 21, 2021 5:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: za jun 12, 2021 4:12 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
PeterJKH schreef:

Ik weet niet of Omtzigt een moeilijke man is om mee samen te werken, ik ken hem niet. Maar in mijn inmiddels bijna 35-jarige ervaring in het bedrijfsleven heb ik geleerd dat het vaak lastig samenwerken is met mensen die zo enorm overtuigd zijn van het eigen gelijk, dat ze moeilijk kunnen toegeven dat een ánder ook wel eens een punt kan hebben. Of dat water bij de wijn doen (waar het je "eigen gelijk" betreft) soms nodig is om als team sterker te staan. Soms beland je door je "eigen gelijk" in een tunnelvisie en rechtlijnigheid die uiteindelijk niemand goed doet.
Dat jij 35 jaar ervaring hebt in het bedrijfsleven wil helemaal niet zeggen dat jij gelijk hebt. De vliegrampen die zijn gebeurd komt gek genoeg vaak door zeer ervaren piloten die van procedures afwijken.Jij kunt niet ontkrachten dat Omtzigt geen gelijk hebt, dat is ook wat ik nu van je vraag. Feitelijk zeg je - en dat is links - dat je wel gelijk kunt hebben maar daarmee het nog niet krijgt. En water bij de wijn doe en toegeven aan de meerderheid, daarmee los je juist het probleem niet op. Daarnaast is zijn gelijk bevestigd door de advocate van de Belastingdienst, Palmen.

Ik heb geen enkele moeite met rechtlijnige mensen die consequent zijn en niet zo zwabberen als jij.

Rechtlijnigheid is OK zolang het niet verzandt in starheid. Als je een team mee wilt laten gaan in jouw ideeën, is het slechtste wat je kunt doen: schoppen tegen dat team en hen onderuit halen. Want dán weet je zeker dat de hakken in het zand gaan en dat je bakzeil haalt.

Omtzigt zie ik als een zeer integer en bevlogen iemand, en zeer geschikt als Kamerlid. Want je móet er iemand bij hebben die kritisch is en principieel is. Alleen denk ik dat zijn sterkste punt niet ligt in samenwerken, en dat breekt hem nu op.

Ik kan merken dat jij langdurig in het bedrijfsleven actief bent, of bent geweest.
Een groot deel van wsp komt op dat gebied nogal wereldvreemd over.

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: za jun 12, 2021 4:24 pm 
lid

Enzo501 schreef:
PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
Dat jij 35 jaar ervaring hebt in het bedrijfsleven wil helemaal niet zeggen dat jij gelijk hebt. De vliegrampen die zijn gebeurd komt gek genoeg vaak door zeer ervaren piloten die van procedures afwijken.Jij kunt niet ontkrachten dat Omtzigt geen gelijk hebt, dat is ook wat ik nu van je vraag. Feitelijk zeg je - en dat is links - dat je wel gelijk kunt hebben maar daarmee het nog niet krijgt. En water bij de wijn doe en toegeven aan de meerderheid, daarmee los je juist het probleem niet op. Daarnaast is zijn gelijk bevestigd door de advocate van de Belastingdienst, Palmen.

Ik heb geen enkele moeite met rechtlijnige mensen die consequent zijn en niet zo zwabberen als jij.

Rechtlijnigheid is OK zolang het niet verzandt in starheid. Als je een team mee wilt laten gaan in jouw ideeën, is het slechtste wat je kunt doen: schoppen tegen dat team en hen onderuit halen. Want dán weet je zeker dat de hakken in het zand gaan en dat je bakzeil haalt.

Omtzigt zie ik als een zeer integer en bevlogen iemand, en zeer geschikt als Kamerlid. Want je móet er iemand bij hebben die kritisch is en principieel is. Alleen denk ik dat zijn sterkste punt niet ligt in samenwerken, en dat breekt hem nu op.

Ik kan merken dat jij langdurig in het bedrijfsleven actief bent, of bent geweest.
Een groot deel van wsp komt op dat gebied nogal wereldvreemd over.
Ho ho, starheid en consequent en bevlogenheid zijn totaal verschillend begrippen, jij bent diegene die alles op 1 hoop flikker,t als was het maar dat jij meent dat Omtzigt een werknemer is met een burnout. Als het daar al misgaat ...

Als jij kritisch bent en bevlogen én punctueel, dan moet je niet verlangen naar samenwerking met iemand die onverschillig is en niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Je moet niet probleren om zulke mensen in één team te stoppen.

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2021 10:33 am 
lid

Een werknemer met een burnout is dikwijls iemand die geen kant meer op kan in zijn werk... Omtzigt komt als onafhankelijk kamerlid terug maar het CDA is nu kapot gemaakt door de Rutte-kliek.

Het heeft er alle schijn van dat er voortdurend gedreigd en gelogen is, en fraude met interne verkiezingen is gepleegd. Toen ik mijn lidmaatschap opzegde van deze partij had ik de partij opgegeven. Het alternatief zou zijn geweest om als partijlid zeer actief te worden en mij meer met het hoofdbestuur te gaan bezighouden maar dat zou te veel van mijn tijd hebben gevraagd.

Nu meen ik dat de Haagse bijwagen van Brussel een corrupte kliek is die binnenkort nog door iets veel vreselijkers kan worden vervangen. Zogenaamd om schoon schip te maken, zogenaamd om te hervormen. Maar dat is louter speculatie.

Wat in werkelijkheid met veel mensen gebeurt, is dat ze wakker worden: ze beseffen dat ze voor de gek worden gehouden, dat ze zelf moeten denken, zelf moeten opletten, en dat je geen dokter, geen wetenschapper meer totaal vertrouwt, vooral niet als ze in een commissie ztitten of met hun hoofd op de staatstelevisie verschijnen.

Ik heb geen behoefte om scenario's te schrijven voor wat "mensen aan de top" bezielt maar ik baseer mij op mensenkennis en ervaringen uit de geschiedenis, om mijn verwachtingen niet te hoog te stellen en om te beseffen dat stupiditeit en volgzaamheid de belangrijkste ingredienten zijn van het verhaal dat zich nu ontrolt.

Profiel  

Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: ma jun 14, 2021 4:17 pm 
lid

NIVEA: niet invullen voor anderen - geldt ook voor speculatieve gedachten over wat precies anderen overwegen, plannen, enzovoorts.

Niet dat we veel redenen hebben voor onschuldige verklaringen van al die "toevalligheden". Bedenk dat stupiditeit een van de ergste zonden is!

Hier een voorbeeld van een medisch deskundige die het anders aanpakt nu de verklaringen van gezonde motivaties verstek laten gaan:

Citaat:
Geen enkele goedaardige interpretatie verbindt al deze waarnemingen.

Dus zijn we logischerwijs gedwongen om kwaadaardige interpretaties in overweging te nemen. Vindt u het niet vreemd dat de economie wordt vernietigd en het maatschappelijk middenveld wordt verpletterd?

Ongezonde motivatie en / of grote verdwazing heeft zich van de elite in de wereld meester gemaakt; zoveel is duidelijk! Omdat denktanks, grote mogendheden en bedrijven etc eigenlijk altijd doen aan scenariovorming, nodig ik jullie uit om kennis te nemen van wat men zelf als scenario of als plan heeft bekendgemaakt.

Profiel  

Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2021 9:55 pm 
lid

Dat het coronavirus uit een laboratorium in China is ontsnapt, wordt niet langer als een complottheorie beschouwd.

Nieuwsuur!

Profiel  

Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: do aug 26, 2021 9:55 am 
lid

dan is het maar zo dat het toch uit dat lab ontsnapt is - maakt niets uit want we blijven met dezelfde feiten over epidemie van griepachtig virus.

Maar daar heb je toch geen theorie voor nodig? De pers en de regering zijn te zwak om de werkelijkheid te doorgronden; dat kunnen individuele burgers wel, en die verspillen niet allemaal hun energie aan speculatieve "hypothesen".

Het probleem zit hem niet in het virus maar in hoe mensen op de epidemie reageerden en dat is met zo veel schrik dat vergeten is om rustig alles op een rijtje te zetten.

Profiel  

Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: do aug 26, 2021 10:05 am 
lid

Maar natuurlijk, elke speculatie die helpt om kritischer zelf na te denken en kritischer te lezen / te luisteren, is zinvol. Mijn speculatie blijft dat sommige mensen een beetje dom zijn geweest.

Profiel  

Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: do aug 26, 2021 1:56 pm 
lid

Rightnow schreef:
dan is het maar zo dat het toch uit dat lab ontsnapt is - maakt niets uit want we blijven met dezelfde feiten over epidemie van griepachtig virus.

Maar daar heb je toch geen theorie voor nodig? De pers en de regering zijn te zwak om de werkelijkheid te doorgronden; dat kunnen individuele burgers wel, en die verspillen niet allemaal hun energie aan speculatieve "hypothesen".

Het probleem zit hem niet in het virus maar in hoe mensen op de epidemie reageerden en dat is met zo veel schrik dat vergeten is om rustig alles op een rijtje te zetten.

Je hebt oorzaak en gevolg.
In geschiedenistaal: je moet leren van het verleden.

Als het virus uit een laboratorium is ontsnapt, lijkt het zeer verstandig om te achterhalen hoe en wat, en daar de lessen uit te trekken om herhaling te voorkomen.

In keukentaal: controleer of je de kraan hebt dichtgedraaid of laat dichtdraaien als je gaat dweilen.

Als je tot de conclusie komt dat het virus uit een lab is ontsnapt werk dan niet alleen aan een oplossing voor de gevolgen, maar zorg dat er niet meer ontsnapt. Nu niet, en later niet!

Profiel  

Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: do aug 26, 2021 6:57 pm 
lid

En als het werk in het lab te danken is aan geld dat Fauci ten onrechte daar naar toe heeft gesluisd, dan mogen we ons afvragen of deze man wel thuis hoort op een van de meest verantwoordelijke posities in de VS.

Er zijn onderzoeken die meer gevaar opleveren dan dat ze helpen ter preventie van iets, en men had in een zekere wijsheid immers besloten dat het Wuhan werk daar onder viel...

Profiel  

Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2021 3:06 pm 
lid

Dan zal ik swijgen over Schwab, wat een eikel is dat.

https://spectator.clingendael.org/nl/pu ... omic-forum

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]