Het is nu za okt 31, 2020 2:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 3:39 pm 
lid

Momenteel is de wereld deels in de ban van zulke verhalen, waarvan de meesten wel zullen begrijpen dat ze symbolisch bedoeld zijn, in de trant van: als u zich met elkaar ZO omgaat, als u zulke keuzes maakt, dan bestaat het risico dat u elkaar geen vrijheid meer kunt schenken: dan onstaat een dictatuurachtige toestand.

Aan het complottenspel werken 2 groepen mensen mee, die elkaar veelal wantrouwen:

Categorie 1. Mensen die er in geloven (de snuggeren weten: het betreft een symbolische waarschuwing). Deze mensen willen anderen ergens op wijzen. Ik merk verwantschap maar volgde een andere strategie, wat natuurlijk saai en moeilijk begrijpelijk wordt gevonden. Ik verdenk de gangmakers van categorie 1 van enig inzicht en van enige wijsheid.

Categorie 2 wil Categorie iets in de schoenen schuiven, wil fraimen. Het frame is: domme mensen, of hun sinistere leiders die hun volgelingen er in willen luizen, het gevaarlijke populisme. Ook deze mensen hebben wel inzicht en wijsheid.

Vandaag in pers veel aandacht hiervoor.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 4:35 pm 
lid

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat er een campagne bezig is om het begrip 'complottheorie' een negatieve connotatie te geven.

Natuurlijk zijn er mensen die nepnieuws verspreiden en bewust complotten bedenken om anderen in de schoenen te schuiven. Daar zullen ze een diversiteit aan redenen voor hebben.

Maar de onderzoeksjournalistiek legt ook steeds vaker complotten bloot, welke eerder als theorie en verzonnen werden aangeduid door bij het complot betrokkenen of hun volgers.

Als het om corona gaat, is het niet vreemd dat complottheorieën worden ontwikkeld of geloofd. Het beleid is naatje, alsof het virus niet serieus genomen hoeft te worden, en de maatregelen zijn vaak zeer tegenstrijdig. Dat is niet vertrouwenwekkend. Het geeft zeker niet de indruk dat de volksgezondheid voorop staat, en dan is automatisch de vraag wat dan wel of worden we er gewoon ingeluisd.

Nepnieuws kun je gewoon bestrijden met de waarheid. Maar dan moet je als brenger van die waarheid wel als betrouwbaar bekend staan, anders wordt je onderdeel van het al dan niet vermeende complot.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 5:52 pm 
lid

Rightnow schreef:
Momenteel is de wereld deels in de ban van zulke verhalen, waarvan de meesten wel zullen begrijpen dat ze symbolisch bedoeld zijn, in de trant van: als u zich met elkaar ZO omgaat, als u zulke keuzes maakt, dan bestaat het risico dat u elkaar geen vrijheid meer kunt schenken: dan onstaat een dictatuurachtige toestand.

Aan het complottenspel werken 2 groepen mensen mee, die elkaar veelal wantrouwen:

Categorie 1. Mensen die er in geloven (de snuggeren weten: het betreft een symbolische waarschuwing). Deze mensen willen anderen ergens op wijzen. Ik merk verwantschap maar volgde een andere strategie, wat natuurlijk saai en moeilijk begrijpelijk wordt gevonden. Ik verdenk de gangmakers van categorie 1 van enig inzicht en van enige wijsheid.

Categorie 2 wil Categorie iets in de schoenen schuiven, wil fraimen. Het frame is: domme mensen, of hun sinistere leiders die hun volgelingen er in willen luizen, het gevaarlijke populisme. Ook deze mensen hebben wel inzicht en wijsheid.

Vandaag in pers veel aandacht hiervoor.

In welke categorie valt de theorie dat de democratische elite kinderen gebruiken om een eeuwige jeugd elixer te ontwikkelen en dat Trump degene is die dit bevecht en dat dit de reden is dat deze elite alles in het werk stelt om Trump te verslaan? Of zoals je wil, welke symboliek zit hier achter?

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 5:58 pm 
lid

In de categorie dat er altijd mensen zijn die misbruik maken van het in hen gestelde vertrouwen. Zo zullen er altijd wel hooggeplaatsen of zeer vertrouwden zijn, die zich aan kindermisbruik schuldig maken. Als onderdanen dat doen, worden ze gemakkelijker in de gaten gehouden, ook al is dat soms ook een hele toer.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 6:16 pm 
lid

Raya schreef:
Nepnieuws kun je gewoon bestrijden met de waarheid. Maar dan moet je als brenger van die waarheid wel als betrouwbaar bekend staan, anders wordt je onderdeel van het al dan niet vermeende complot.

En met argumenten komen, zoals succesvol is gedaan met het verhaal dat autisme ontstaat door de keuze voor vaccinatie tegen influenza.

Als er echter een symbolische kwestie speelt, dan is de theorie niet-falsifieerbaar en dus niet makkelijk te weerleggen. Dan wordt er gezegd: burger, let eens op, we kunnen of willen nu niet in details treden, maar ga eens zelf opletten.

Niet om alles met wantrouwen te bezien, maar toch om wel oplettend en nuchter te blijven, en dat is hard nodig.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 6:36 pm 
lid

Rightnow schreef:
In de categorie dat er altijd mensen zijn die misbruik maken van het in hen gestelde vertrouwen. Zo zullen er altijd wel hooggeplaatsen of zeer vertrouwden zijn, die zich aan kindermisbruik schuldig maken. Als onderdanen dat doen, worden ze gemakkelijker in de gaten gehouden, ook al is dat soms ook een hele toer.

Duidelijk antwoord, dank je. Wat me nog niet helemaal duidelijk is wat je precies beoogt te zeggen, wat je stelling is. Wat is dat?

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 6:57 pm 
lid

Beter is ook het rapport van NCTV niet al te serieus te nemen. Het begint er almee dat de NCTV stelt dat links-extremisme niet bestaat en erger, als er voorbeelden worden gegeven (lees: rugnummers) noemen gebeurt dat enkel met rechts-extremistische personen of organisaties

https://www.nctv.nl/documenten/publicat ... derland-53

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 7:01 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:

En met argumenten komen, zoals succesvol is gedaan met het verhaal dat autisme ontstaat door de keuze voor vaccinatie tegen influenza.

Als er echter een symbolische kwestie speelt, dan is de theorie niet-falsifieerbaar en dus niet makkelijk te weerleggen. Dan wordt er gezegd: burger, let eens op, we kunnen of willen nu niet in details treden, maar ga eens zelf opletten.

Niet om alles met wantrouwen te bezien, maar toch om wel oplettend en nuchter te blijven, en dat is hard nodig.

Het valt me op als je her en der leest over complottheoristen, of video's ziet dat ze eerst met de grootste stelligheid allerlei theorieen verkondigen, en mensen van de vreselijkste misdaden betichten (Micha Kat heeft Jaap van Dissel beschuldigd van het vermoorden van een kind in een volle schoolklas). Als ze vervolgens vragen gesteld krijgen willen ze die niet beantwoorden, omdat je blijkbaar dom of blind bent, vervolgens geven ze aan dat ze alleen maar vragen stellen. En dan komen natuurlijk de gebruikelijke verwijten over schapen, MSM volgers en desnoods zijn critici zelf pedofiel. Bewijzen die ze zeggen te hebben komen er nooit. En met een beetje pech worden ze agressief.
Er valt met complottheoristen niet te praten. De echte dommeriken zijn degenen die denken dat er wel mee te praten valt.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 8:08 pm 
lid

Jouw voorbeeld kende ik nog niet, klinkt tamelijk bizar. Hierover had ik nog niet eens gelezen. Ik zou niet weten wat het nut van deze theorie zou zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 8:33 pm 
lid

Rightnow schreef:
Jouw voorbeeld kende ik nog niet, klinkt tamelijk bizar. Hierover had ik nog niet eens gelezen. Ik zou niet weten wat het nut van deze theorie zou zijn.

Kat is een beruchte complottheorist die filmpjes met dit soort verhalen op youtube zet. Het ligt allemaal in het verlengde van de Qanon standpunten over deep state en het verhaal dat de wereld wordt gerund door een paar families die alle regeringsleiders in hun macht hebben omdat ze ze kunnen afpersen met beelden van feestjes met kinderen waar ze allemaal komen (zie ook voorbeeld: de Clintons die een pedonetwerk runde vanuit pizzeria). Qanon is ook gelinkt aan viruswaarheid van Willem Engel. Trump is de uitzondering natuurlijk, hij is volgens de groep als president gekozen om deze hele swamp te drainen.
Het zijn allemaal krankzinnigen als je mij vraagt.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 8:58 pm 
lid

Ik hem het bekeken en ik kan er niets mee. Op de persoon spelen, geen aanwijzingen leveren, als enige gelijk hebben in de grote boze wereld.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 9:15 pm 
lid

Een theorie is een theorie omdat er wel aanwijzingen zijn, maar bewijs ontbreekt.
Dat geldt ook voor complottheorieën.

Als ook aanwijzingen ontbreken is het geen theorie meer maar een wilde beschuldiging, laster, etc.

Het is altijd goed om kritisch te zijn op wat je verteld wordt, vooral over anderen. Er zijn tal van redenen waarom mensen je onwaarheden vertellen over iemand. Je zult altijd moeten vragen en kijken naar bewijzen, en als die ontbreken naar de aanwijzingen en die moeten wegen.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 9:21 pm 
lid

Rightnow schreef:

Het is min of meer de basis van de QAnon complottheorie, iets waarbij een Republikein die dit aanhangt het congres in is gekozen en waarvan de president in de usa geen afstand wil doen.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 9:40 pm 
lid

Even de terminologie op een rijtje, anders vervaagt dit, net zoals als de openingsbijdrage m.i. een aanzet is tot vervaging van het begrip "complottheorie" =>

Raya schreef:
Een theorie is een theorie omdat er wel aanwijzingen zijn, maar bewijs ontbreekt.

=> Die vlieger gaat niet op, want bij de complottheorien zijn geen objectieve onderzoekers die zoeken naar bewijs. Het gaat om het verhaal, niet om de fact checking. Het "bewijs" voor een conspiracy is niet relevant voor gelovigen en verspreiders. Een ander verschil tussen complottheoriën en wetenschappelijke theoriën is, dat complottheoriën met een specifiek doel worden ontwikkeld, namelijk om bepaalde groepen mensen te beschuldigen en te beschadigen. Daarom heet het een "complot"-theorie. In de VS slagen de Republikeinen erin, om aandacht te vragen voor conspiracies bij het Department of Justice, daardoor verkrijgen sommige conspiracies in de campagne een status die ze niet verdienen. En wanneer puntje bij paaltje komt, blijkt steeds, dat het Doj-onderzoek niets oplevert.. zie de indianenverhalen rond de e-mails van Hillary, of de beschuldigingen aan het adres van Hunter Biden.

Citaat:
Als ook aanwijzingen ontbreken is het geen theorie meer maar een wilde beschuldiging, laster, etc.

Wat QAnon doet is veel erger, het is haatzaaien met bloed-sprookjes ! Platgetrapte paden uit de antisemitische 19e eeuw. Kinderbloed zou door democraten (!) worden gedronken bij ritueel misbruik, als elixer voor eeuwige jeugd. Die "complot-theorie" is 700 jaar oud en werd altijd op joden betrokken. Dat Donald Trump de grote Verlosser is, die het allemaal gaat oplossen is natuurlijk een nieuwe toevoeging.

Citaat:
Het is altijd goed om kritisch te zijn op wat je verteld wordt, vooral over anderen. Er zijn tal van redenen waarom mensen je onwaarheden vertellen over iemand. Je zult altijd moeten vragen en kijken naar bewijzen, en als die ontbreken naar de aanwijzingen en die moeten wegen.

Je kunt ook gewoon bepaalde bronnen vermijden. Scheelt moeite.

Laatst bijgewerkt door Einstein op za okt 17, 2020 9:46 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 9:42 pm 
lid

Raya schreef:

Je zou complottheorieen apart kunnen (of moeten) bekijken, maar dat doen complottheoristen nooit. Ze geloven alle complottheorieen. Over 5G, Bill Gates, het pedonetwerk, 9/11, de Clintons, new world order, enz enz.
De grap is dat ze zich er altijd op voorstaan dat ze zulke onafhankelijke denkers zijn, maar wel allemaal hetzelfde geloven. Het is een enorm misverstand dat deze mensen 'kritisch denken'.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 10:02 pm 
lid

Dit is mijn eigen "complot"-theorie: https://www.headlines24.nl/nieuwsartike ... eidsadvies

Ook de groten der aarde denken niet heel erg onafhankelijk, ook zij ondergaan maatschappelijke invloeden en delen sommige belangen, waar ze gaande het spel achter komen.

Eerder geloof ik in een soort toevallig tot stand gekomen positieve verstandhoudingen, zoals ze vaak in Januari in Davos openbaar worden ge-etaleerd. Waarom negeren burgers dit, maar zijn ze er als de kippen bij als er een spannend complot wordt verzonnen wat louter symbolisch is.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: za okt 17, 2020 10:03 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:
Raya schreef:

Het valt me op als je her en der leest over complottheoristen, of video's ziet dat ze eerst met de grootste stelligheid allerlei theorieen verkondigen, en mensen van de vreselijkste misdaden betichten (Micha Kat heeft Jaap van Dissel beschuldigd van het vermoorden van een kind in een volle schoolklas). Als ze vervolgens vragen gesteld krijgen willen ze die niet beantwoorden, omdat je blijkbaar dom of blind bent, vervolgens geven ze aan dat ze alleen maar vragen stellen. En dan komen natuurlijk de gebruikelijke verwijten over schapen, MSM volgers en desnoods zijn critici zelf pedofiel. Bewijzen die ze zeggen te hebben komen er nooit. En met een beetje pech worden ze agressief.
Er valt met complottheoristen niet te praten. De echte dommeriken zijn degenen die denken dat er wel mee te praten valt.
Als je naar het Youtube kanaal van Blue tiger Studio gaat zie je dat er filmpjes zijn die een titel hebben met een nummer zoals SDG-9 . Eerst wist ik niet wat er werd bedoeld, maar nou weet ik het. Zie link. Daar zitten waarheden in maar die kan je op 1 hand tellen en bevatten onhaalbare doelstellingen, geproduceerd door de VN en overgenomen door de lidstaten en hun overheden.
over zaken als bestrijding van corruptie, voor iedereen vrijheid van meningsuiting en drukpers, vrijheid van angst etc. , het komt er niet eens in voor. Tja, en dan krijg je een reactie met complottheoriën en een NCTV die niet snapt waar die polarisatie en boze burgers vandaan komen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... twikkeling

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2020 8:01 am 
lid

Einstein schreef:
Even de terminologie op een rijtje, anders vervaagt dit, net zoals als de openingsbijdrage m.i. een aanzet is tot vervaging van het begrip "complottheorie" =>

Raya schreef:

=> Die vlieger gaat niet op, want bij de complottheorien zijn geen objectieve onderzoekers die zoeken naar bewijs. Het gaat om het verhaal, niet om de fact checking. Het "bewijs" voor een conspiracy is niet relevant voor gelovigen en verspreiders. Een ander verschil tussen complottheoriën en wetenschappelijke theoriën is, dat complottheoriën met een specifiek doel worden ontwikkeld, namelijk om bepaalde groepen mensen te beschuldigen en te beschadigen. Daarom heet het een "complot"-theorie. In de VS slagen de Republikeinen erin, om aandacht te vragen voor conspiracies bij het Department of Justice, daardoor verkrijgen sommige conspiracies in de campagne een status die ze niet verdienen. En wanneer puntje bij paaltje komt, blijkt steeds, dat het Doj-onderzoek niets oplevert.. zie de indianenverhalen rond de e-mails van Hillary, of de beschuldigingen aan het adres van Hunter Biden.

Citaat:

Wat QAnon doet is veel erger, het is haatzaaien met bloed-sprookjes ! Platgetrapte paden uit de antisemitische 19e eeuw. Kinderbloed zou door democraten (!) worden gedronken bij ritueel misbruik, als elixer voor eeuwige jeugd. Die "complot-theorie" is 700 jaar oud en werd altijd op joden betrokken. Dat Donald Trump de grote Verlosser is, die het allemaal gaat oplossen is natuurlijk een nieuwe toevoeging.

Citaat:

Je kunt ook gewoon bepaalde bronnen vermijden. Scheelt moeite.

Wie zegt dat onderzoekers niet vooringenomen zijn? Zij zoeken iets en willen dat wat ze zoeken vinden, anders zoeken ze het niet. Dat betekent dat ze wel degelijk een idee hebben, een aanwijzing dat er iets te vinden valt. En soms zelfs zo fanatiek dat het hun onderzoeksresultaten beïnvloed en ze iets vinden dat vervolgens weer ontkracht wordt.

Zie verder het voorbeeld dat ik over corona gegeven heb. Het zwalkend en halfslachtig beleid, doet wel degelijk vermoeden dat er iets anders meespeelt dan alleen volksgezondheid. En dan gaan mensen bedenken wat dat kan zijn. Dan krijg je een of meer theorieën. Voor een deel heeft Rutte al toegegeven dat er ook iets anders meespeelt: de economie. Maar blijkbaar niet de economie van de kleine man, want daar zijn ook weer aanwijzingen voor.

We zien het ook bij de luchthavens Lelystad en Schiphol. De MER-rapportages kloppen keer op keer niet, er is telkens opnieuw met de cijfers geknoeid, heeft de onderzoeksjournalistiek ontdekt. Dat is toch een sterke aanwijzing er een onfrisse samenwerking is tussen een aantal zakenlieden, politici en deskundigen, die verantwoordelijk zijn voor het opstellen van die rapportages en het beoordelen ervan. Of te wel een complot. Maar vooralsnog een theorie, want behalve bewijs dat de cijfers keer op keer niet kloppen, is er nog geen bewijs dat dit moedwillig en in samenspraak is gebeurt. Daar zullen memo's, notulen, mailtjes en bekentenissen voor nodig zijn.

Dat er mensen zijn die geen bewijs nodig hebben om te geloven in een complot doet er niet toe. Er zijn ook mensen die geen bewijs nodig hebben dat er geen complot is. Het gaat echter niet over mensen die al dan niet in een complot geloven, het gaat om complotten, of die er wel zijn of niet. Complotten welke in theorie bestaan, zullen uiteindelijk moeten worden aangetoond of ontkracht. Er zullen altijd mensen zijn die de waarheid afwijzen omdat die hen niet uitkomt. Die zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Feit is wel, dat bewijs dat er geen sprake van een complot is, overtuigend moet zijn. Maar neem dat de mensen maar eens kwalijk, als er zoveel complottheorieën worden afgedaan als onzin en zwartmakerij, terwijl later uitkomt dat ze wel degelijk bestonden. Kijk naar de geschiedenis.

ps: een "complot"theorie is natuurlijk iets anders dan een complottheorie. Je zet het woord daar zelf niet voor niets tussen aanhalingstekens. Ik heb het over complottheorieën, daar waar aanwijzingen zijn dat er wel degelijk iets aan de hand is of kan zijn.

-----------------

QAnon heeft weinig met complotten (zonder aanhalingstekens) te maken. Het is goed gebruik in de VS om met modder te gooien in verkiezingstijd en elkaar van van alles en nog wat te beschuldigen. Een gebruik dat een aantal jaren geleden door de VVD is overgenomen in verkiezingsdebatten. Aanwijzingen dat er kinderbloed wordt gedronken etc, ontbreken simpelweg.

----------------

Uiteraard kun je bepaalde bronnen mijden. Maar dan zul je eerst moeten weten dat die bronnen onbetrouwbaar zijn.
Dat iemand mij vertelt dat een bron betrouwbaar of onbetrouwbaar is, is echter niet voldoende als ik geen of weinig vertrouwen in die persoon heb. Ik zal het dan toch zelf verder uit willen zoeken. Als je (ik meen Zembla) laatst hebt gezien, weet je dat oliebazen gezaghebbende mensen en onderzoeksinstituten hebben ingehuurd, om de klimaatverandering te ontkennen, terwijl zij zelf wisten dat daar wel degelijk sprake van was en is. En ja, dat was ook eerst een complottheorie, maar is inmiddels bewezen, dus een complot.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: wo okt 21, 2020 9:53 pm 
lid

Raya schreef:
QAnon heeft weinig met complotten (zonder aanhalingstekens) te maken. Het is goed gebruik in de VS om met modder te gooien in verkiezingstijd en elkaar van van alles en nog wat te beschuldigen. Een gebruik dat een aantal jaren geleden door de VVD is overgenomen in verkiezingsdebatten. Aanwijzingen dat er kinderbloed wordt gedronken etc, ontbreken simpelweg.

QAnon komt bij mij over als provocatie en aandacht trekken. Een paar weken terug heb ik me er pas een beetje in verdiept, Wikipedia pagina gelezen dus. Het doel lijkt te zijn: loslaten van de illusie dat staatsmacht al jouw problemen op gaat lossen, als je maar alle vrijheid opoffert in een soort communisme.

Dus moet je zelf aan het werk, en andere mensen helpen kan je werk zijn. Alles aan de politiek wijten of overlaten, is het niet hetzelfde?

Verder zijn de complottheorieen nuttig om alle andersdenkenden het zwijgen op te leggen op sociale media, die enkel nog D66-achtige dingen toestaan. Zulke veranderingen zouden wel eens niet kunnen stoppen bij de grens van de sociale media.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: wo okt 21, 2020 10:36 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:

QAnon komt bij mij over als provocatie en aandacht trekken. Een paar weken terug heb ik me er pas een beetje in verdiept, Wikipedia pagina gelezen dus. Het doel lijkt te zijn: loslaten van de illusie dat staatsmacht al jouw problemen op gaat lossen, als je maar alle vrijheid opoffert in een soort communisme.

Dus moet je zelf aan het werk, en andere mensen helpen kan je werk zijn. Alles aan de politiek wijten of overlaten, is het niet hetzelfde?

Verder zijn de complottheorieen nuttig om alle andersdenkenden het zwijgen op te leggen op sociale media, die enkel nog D66-achtige dingen toestaan. Zulke veranderingen zouden wel eens niet kunnen stoppen bij de grens van de sociale media.

We zien regelmatig dat complottheorieën achteraf geen theorieën bleken te zijn, maar feiten.
Het begrip complottheorie wordt nu vaak ingevuld als 'leugen' om tegenstanders verdacht te maken in plaats van een complottheorie te zien als wat er mee wordt bedoelt: een theorie over een complot. Theorie vanwege aanwijzingen van het bestaan, maar het bewijs (nog) niet geleverd is.
Het is het zoveelste woord waarvan de betekenis wordt verbogen om mensen in een kwaad daglicht te stellen. Als je op dit moment een beetje thuis bent op social media, heb je vandaag weer kunnen ervaren, dat ook theorieën waar wel degelijk aanwijzingen voor zijn, worden gecensureerd. Een levensgevaarlijke ontwikkeling. We zijn niet ver meer van een virtuele boekverbranding.

QAnon herbergt (grote) leugens, maar in het kielzog van QAnon worden ook zaken meegenomen waar wel degelijke aanwijzingen voor zijn, inclusief getuigenissen van slachtoffers over kindermisbruik, en worden zo afgedaan als een leugen. Ik neem Yvonne Keuls wel degelijk serieus, bijvoorbeeld, net als Roelie Post. Er zijn hoge heren betrokken bij kindermisbruik, wat angstvallig verborgen wordt gehouden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]