HvR schreef:
Sinds Rutte I (handen af van de hypotheekrenteaftrek, geen cent meer naar Griekenland of naar de EU, blablabla) ben ik politiek dakloos.
Helemaal klaar met dat gelieg en gedraai.
Het is oprecht lastig op wie te stemmen:
Wilders heeft vaak gelijk maar is niet salonfahig dus feitelijk zonde van mijn stem.
Baudet is gek, FvD wordt niks.
Wat moet je stemmen om gewoon gehoord te worden in deze idiote tijden ?
Ik voel mij momenteel door niemand vertegenwoordigd.
Moah, de keus is best eenvoudig.
Het kartel: VVD, CDA, D66, PvdA en GroenLinks willen grosso modo wat ze al tien jaar kunnen doen: privileges voor het grootbedrijf in ruil voor multiculti en klimaatgekte. Ze zijn vóór EU-ongeacht-wat, tegen alles wat democratie een beetje inhoud geeft, en zullen de rampzalige fratsen van de VVD blijven accepteren. Wil je meer van dat (wat ik maar kort samenvat als GroenLinks beleid) dan stem je op een van deze partijen.
De meewaaiers: Dan heb je allerlei kleine partijen die puntje bij paaltje wel meebewegen met het kartel. Het is ook lastig om aan je standpunt vast te houden als de media de andere kant op blazen. Zie
deze post voor hoe dat werkt. De kiezers van 50P, SP, CU, PvdD willen A (boven), maar de fracties stemmen puntje bij paaltje B (onder). 50P is een fout uitgebrachte stem, die fractie bedoelde B. Uiteindelijk volgen al die partijen hier dus ook GroenLinks.
Het alternatief: PVV of FvD. Dat ze in de media frames als 'niet salonfahig' en 'gek' mee krijgen, bewijst ook dat ze een alternatief zijn. Ze vormen een bedreiging voor het kartel, omdat ze puntje bij paaltje niet meewaaien. In dat 'niet salonfahig' zit een tweede frame, in de aanname dat geen partij zal regeren als die niet de goedkeuring van het salon van de media en het kartel hebben. Dat is onzin. Als PVV en/of FvD groot genoeg worden, dan komen ze vanzelf in de regering, samen met een of twee partijen van het oude kartel die eieren voor hun geld kiezen.