Lies schreef:
Raya schreef:
Ik hoop dat de Kiezers nog tot bezinning komen.
De ene na de andere partij publiceert de mooiste plannen. Ook de partijen die in de afgelopen tien jaar die mooie ideeën hadden kunnen inzetten, maar vaak het tegenovergestelde deden. Wonderlijk wat sommige partijen allemaal in verkiezingstijd willen opbouwen wat ze tijdens hun regeringstijd zelf hebben afgebroken.
Te veel partijen dus, waardoor kamerleden verzuipen in goede bedoelingen zonder dossierkennis.
Neem dit kamerlid, die vindt het interessant en belangrijk, maar je hebt aan één onderwerp een dagtaak. Geen tijd om ook eens een andere kant uit te spitten. De narigheid die dat geeft lees je dagelijks.
TK Laura Bromet: Uitbreiding van mijn portefeuille, Interessant en belangrijk
https://www.groot-waterland.nl/2020/09/ ... nt-page-1/ Uitbreiding van mijn portefeuille! Naast woordvoerder LNV, economische zaken en water word ik nu ook woordvoerder kinderopvangtoeslag en hervorming van de belastingdienst.
Interessant en belangrijk.
Er wordt teveel gereageerd op de waan van de dag. Daarbij maakt het ontbreken van kennis bij individuele politici niet uit. Ze zitten toch gebakken aan fractie- en coalitiediscipline. Het staat allang vast wat ze moeten stemmen en anders wordt dat alsnog in achterkamertjes bedisseld.
Zie de problemen rond de Wajong. Daarvan was wel degelijk bekend welke nare effecten deze zou hebben op Wajongers, maar de wet werd tegen beter in, toch ingevoerd, want afgesproken bij het regeerakkoord. Wat heb je dan nog aan kennis van zaken?
Als je echt wilt dat partijen goed werk kunnen leveren, met de belangen van de burgers voorop, dan moet je zorgen dat ze hun objectieve kennis kunnen halen bij een kenniscentrum, dat alle onderzoeken en ontwikkelingen bijhoudt. Dat hoeven niet de politici te doen. Die kunnen uit die bron putten. En zorg dat partijen qua medewerkers allemaal op zo'n danige hoeveelheid medewerkers uitkomt, dat het werk goed te verdelen valt, binnen iedere partij. Dat mag van mij een paar honderd miljoen per jaar kosten. Dan had die 13 miljard euro subsidie voor houtstook ongetwijfeld niet doorgegaan. En ook een hoop andere miskleunen hadden ons bespaard kunnen blijven. Het verdient zich dus dik en dik terug.