Einstein schreef:
Zeker, China streeft naar economische #1 positie wereldwijd. Voor het overige vind ik het een "hullie doen het ook" argument, in dit verband. Zeker na de bijna-moord op Navalny. Rusland gebruikt chemische wapens tegen de oppositie. Desnoods in het buitenland. Dat is van een heel andere orde dan economische activiteit. China betaalt voor die invloed, daar heeft Poetin geen geld voor, dus Poetin gebruikt andere middelen. Via de politiek en daarmee het kweken van sympathisanten, bi politieke partijen die hij openlijk steunt. Het gevolg is dat er nu hele volksstammen Poetin zitten te verdedigen.. namelijk de mensen, die bij die partijen zitten, die Poetin steunt. Poetin is zeer succesvol met die strategie. Ik verwacht weinig backfire in verband met Navalny, Brussel sputtert nog wat..
China pikt alles in, heeft geen respect voor intellectueel eigendom en patenten, alles wat in of onder de grond zit wil China hebben. China rooft Afrika leeg. Ik heb daarvan linkse niets gehoord.We hebben het nog steeds over die de landen die koloniën daar hadden en hoe misdadig die landen waren. Wat China nu doet, daar hoor je niemand over. China wil overal bedrijven opkopen in de wereld maar omgekeerd kan het niet
China vermoord net als Poetin politieke tegenstanders alleen komt het niet in de krant want verweghistan.
Prceis wat je zegt: Poetin heeft geen geld, China wel. Het enige wat China mist os knowhow over bouwen van (militaire)vliegtuigen en specifieke wapens zoals een vliegkampschip. En maar hopen dat ze die kennis niet krijgen. Daarom was Obama ongelooflijk boos toen Frankrijk twee kleine vliegkampschepen wilde leveren aan Rusland, wat die zou die doorsturen naar China.