Het is nu do sep 24, 2020 4:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2020 1:21 pm 
lid

Rightnow schreef:
PeterJKH schreef:
Ik wel echt niet zeggen dat ik de wijsheid op dit terrein in pacht heb, maar als ik zie dat mensen sinds medio mei steeds vaker gewoon samen komen, op terrassen, in winkels en winkelstraten, in pretparken, in recreatiegebieden en op stranden, en het aantal mensen dat medische zorg nodig heeft daalt nog steeds, dan denk ik serieus: laten we daar nou eens gewoon blij mee zijn, in plaats van met donkere blikken en gefronste wenkbrauwen de volgende ramp te voorspellen. Soms heb ik echt het idee dat de regering en andere instanties het jámmer vinden dat het virus minder om zich heen lijkt te grijpen, want het haalt de glans af van hun glansrol als crisismanager. Immers, als er geen crisis meer is, wat blijft er dan over van je zojuist verkregen status?

Het is gewoon allemanswijsheid dat verkoudheden meer bij de winter horen. Wel gaat de opbouw van immuniteit in de zomer gelukkig door, die we komende winter (collectief gezien) hard nodig hebben. Of en hoe een vaccin daarin nog meedoet, het zal wel maar ik kan het niet bewijzen. Let eens op Zweden de komende herfst en winter. Ik vermoed dat daar al een zekere immuniteit is opgebouwd waardoor alles meer op een seizoensverkoudheid zal gaan lijken. Daar was bij de bloeddonoren al 30 procent met T-cel immuniteit. De snelste verspreiders, de mensen met de vele contacten, zijn bij die dertig procent goed vertegenwoordigd.

In februari verwacht ik nog een lockdown maar met veel minder dodelijke IC slachtoffers. Dankzij de jonge mensen en de mensen met veel contacten die dan immuun zijn. Studenten zouden moeten worden geprezen om hun mogelijke immuniteit, maar moeten worden geholpen met hun 14-daagse quarantaine. Ook voor groepen thuiswonende studenten, toch de meesten in sommige steden, en voor studenten met speciale gezondheidsklachten zou aandacht moeten komen want die kunnen niet meefeesten met hun leeftijdsgenoten, noch in de keurige kroeg, nog op hun studentenkamertjes.

Je leest niet vaak een posting met zoveel wishful thinking, onbewezen gegok een wilde aannames als deze.
-Verkoudheden hebben meer symptomen in de winter omdat de weerstand lager is en mensen meer binnen en in afgesloten ruimtes doorbrengen.
-Opbouw van immuniteit gaat altijd door als er nog nieuwe gevallen zijn, maar of het genoeg zal zijn voor een vorm van groepsimmuniteit is bijzonder onwaarschijnlijk. Daarnaast lijkt onderzoek erop te wijzen dat mensen die antilichamen hebben aangemaakt maar niet of nauwelijks ziek zijn geweest niet 'voor altijd' immuun zijn. Onderzoeken in Zweden duiden op een laag percentage van het aantal mensen dat antilichamen heeft. Inmiddels zijn er in Nederland minder restricties dan in Zweden en is de economie in het land even hard getroffen.
-Net als bij alle andere virusaandoeningen zijn vaccins essentieel om groepsimmuniteit te bereiken of op zijn minst risicogroepen te beschermen.
- (de mate van) T-cell immuniteit is onbewezen. De vaststelling dat de snelste verspreiders goed vertegenwoordigd zijn bij T-cell immunteit is een slag in de lucht. Wishful thinking.
- Geen enkele mogelijkheid om een lockdown in februari of wanneer dan ook te voorspellen.
- 'Studenten zouden moeten worden geprezen om hun mogelijke immuniteit'. Ook uit de lucht gegrepen...als je iets kunt vaststellen is het dat studentenverenigingen bijzonder verantwoordelijk met corona en de regels omgaan. Misschien is het beter naar mensen die op vakantie naar Chernosisos te kijken.
- Quarantaine is in Nederland niet af te dwingen. Althans het verplichten ervan is nog niet gebeurd dus lijkt me niet in de verwachting te liggen.
- Thuiswonende studenten moet gedwongen of aangemoedigd te worden zich onverantwoord te gaan gedragen of moedwillig hun eigen gezondheid in gevaar te brengen? Wat een idiote gedachtengang.

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2020 2:26 pm 
lid

Enzo501 schreef:
- (de mate van) T-cell immuniteit is onbewezen.

Hier, compleet met bioRxiv referentie, van de professoren zelf: https://news.ki.se/immunity-to-covid-19 ... have-shown

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2020 2:28 pm 
lid

Rightnow schreef:
Enzo501 schreef:
- (de mate van) T-cell immuniteit is onbewezen.

Hier, compleet met bioRxiv referentie, van de professoren zelf: https://news.ki.se/immunity-to-covid-19 ... have-shown

Heel toevallig dat dat een Zweeds onderzoek is natuurlijk. Die hebben wel wat aan de bevolking uit te leggen. Wishful thinking.
In Nederland hebben we psychopaat Willem Engel die deze theorie aanhangt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]