Het is nu wo maart 03, 2021 8:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 512 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#481  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 6:30 pm 
lid

Lumiere schreef:
Biertje schreef:
Zo mag Mohammed niet beledigd worden, is Zwarte Piet racistisch etc/ Niks deugt.

Mohammed mag je prima beledigen en Zwarte Piet is inderdaad racistisch omdat een karikatuur opzetten, daarmee een bevolkingsgroep belachelijk te maken en ze daarmee te pesten ook gewoon huftergedrag is. Wellicht dat jouw ouders jou gewoon geen manieren hebben bijgebracht, verklaart wellicht ook waarom je andere mensen doodwenst :evendenken:
Nog steeds niet bewezen dat Zwarte Piet racistisch is, wel is bewezen dat Akwasi journalisten bedreigt. Dood wensen is niet strafbaar, wat Akwasi deed wel .

Profiel  

Bericht nummer:#482  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 6:37 pm 
lid

Biertje schreef:
Nog steeds niet bewezen dat Zwarte Piet racistisch is,

Ja hoor, het is immers feitelijk een karikatuur van een Afrikaans stereotype middels blackface waarbij onze donkergekleurde medemens neer wordt gezet als een debiel, zie:

phpBB [media]

Gewoon hartstikke racistisch :foei:

Biertje schreef:
Dood wensen is niet strafbaar,

Ja dus? Dat jou geen manieren zijn bijgebracht om je niet te gedragen als een hufter is ok, omdat het niet strafbaar is?

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#483  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 7:05 pm 
lid

Wat is het verschil tussen een uitspraak als: "Stel een een goede daad en roei jezelf en je eigen nazaten uit" en "Als je Thierry dood wil schieten, roep dan paf!" ? Gezien het feit dat Mila is veroordeeld dunkt me dat iemand dood wensen wel degelijk strafbaar is. Biertje is gewoon een crimineel. Ik vind niet dat hij het gevang in hoeft hoor. TBS is beter denk ik.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#484  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 9:31 pm 
lid

Lancelot schreef:
Wat is het verschil tussen een uitspraak als: "Stel een een goede daad en roei jezelf en je eigen nazaten uit" en "Als je Thierry dood wil schieten, roep dan paf!" ? Gezien het feit dat Mila is veroordeeld dunkt me dat iemand dood wensen wel degelijk strafbaar is. Biertje is gewoon een crimineel. Ik vind niet dat hij het gevang in hoeft hoor. TBS is beter denk ik.
Blijf niet zo doorjanken Lancelot. Waar is dat toch goed voor in deze tijd?

Verenigde Naties: 'Mannen moeten vaker janken'
https://panorama.nl/artikel/446283/vere ... ker-janken

“Vijf dingen die we moeten normaliseren voor mannen,” opent het bericht. Op nummer 1 staat uiteraard: “Huilen”, gevolgd door zorg delen,” “emoties tonen,” “hulp zoeken” en “gevoelens delen”. Stoïcijns gedrag is bij dezen dus verboden. We moeten allemaal de tissues van zolder halen en in een kringetje over onze gevoelens gaan praten. Maar daar helpen we de wereld wel mee, al is het niet helemaal duidelijk hoe.

Profiel  

Bericht nummer:#485  BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2021 11:05 pm 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Lumiere schreef:
Neem bijvoorbeeld Myanmar, daar hebben de reactionairen net met geweld de democratische regering afgezet, onder het mom van 'stemfraude'. Waar kennen we dat smoesje ook alweer van? Oh ja, de reactionaire praatjes van Baedeker en zijn mede reactionairen in de VS. Nee, jouw ideologie is nu eenmaal niet te vertrouwen met liberale waarden en democratie Nee hoor, niet 'de' blanken, wel jouw soort. Reactionairen zijn nu eenmaal aanhangers van een verwerpelijke ideologie dat jouw motivaties wel vanuit blank-nationalisme voortkomen is daar dan wel weer onderdeel van

Myanmar kent geen blank-nationalisme.

Ja dus? Jij bent een blank nationalistische reactionair, in Myanmar is men myanmarisch nationalistisch reactionair. Zelfde kern andere verpakking.

baedeker schreef:
De staatsgreep in Myanmar heeft niks te maken met de niet-staatsgreep in de VS.

Ja hoor, reactionairen onder het mom van 'verkiezingsfraude' hebben getracht doormiddel van geweld de macht te grijpen, het wezenlijke verschil is dat ze dat in Myanmar gelukt is en dat het in de VS witte mensen betreft en jij daarmee het goedpraat.

baedeker schreef:
De mensen uit Myanmar komen graag naar de liberale maatschappij van baedeker, het redelijke midden

Even maar gefikst, jouw ideologische vuilnis heeft immers niks met liberale waarden te maken :foei:

'redelijke midden'

:lol:

Zie ik de antifa fan nou het 'redelijke midden' claimen?
Je bent gewoon een racist die met zieke bedenksels probeert blanken de schuld van alles te geven.

Enne ... klootviolen met mijn tekst doe je maar in de zandbak, eind van de gang links.
:bye:

Profiel  

Bericht nummer:#486  BerichtGeplaatst: za feb 06, 2021 8:30 am 
lid

baedeker schreef:
'redelijke midden'

Inderdaad, dit land is opgebouwd door liberalen, pragmatisten, christendemocraten en sociaal democraten. Het redelijke midden, met jouw reactionaire zooi heeft dat gelukkig weinig te maken :foei:

baedeker schreef:
klootviolen met mijn tekst

*Gaap* in de andere draad liet je zien dat je in principe geen probleem hebt met niet integraal een tekst citeren dus je gejammer hierover is niet zo relevant. Wat wel relevant is dat reactionairen onder het mom van 'verkiezingsfraude' hebben getracht doormiddel van geweld de macht te grijpen, het wezenlijke verschil is dat ze dat in Myanmar gelukt is en dat het in de VS witte mensen betreft en jij daarmee het goedpraat. :foei:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#487  BerichtGeplaatst: za feb 06, 2021 10:25 am 
lid

Lies schreef:
Lancelot schreef:

“Vijf dingen die we moeten normaliseren voor mannen,” opent het bericht. Op nummer 1 staat uiteraard: “Huilen”, gevolgd door zorg delen,” “emoties tonen,” “hulp zoeken” en “gevoelens delen”. Stoïcijns gedrag is bij dezen dus verboden. We moeten allemaal de tissues van zolder halen en in een kringetje over onze gevoelens gaan praten. Maar daar helpen we de wereld wel mee, al is het niet helemaal duidelijk hoe.

Ik snap dat je er liever niet meer aan wordt herinnerd dat Biertje graag ziet dat een forumgenoot zichzelf ombrengt en niet alleen zichzelf maar ook zijn kinderen. Dat is wel een hele erge tekst. Of zeg je dat ik op moet houden hier over te hebben omdat je vindt dat we gerust dit soort dingen tegen elkaar mogen zeggen, vind je het maar niets dat ik hier iets over zeg?

Profiel  

Bericht nummer:#488  BerichtGeplaatst: za feb 06, 2021 11:26 am 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
'redelijke midden'

Inderdaad, dit land is opgebouwd door liberalen, pragmatisten, christendemocraten en sociaal democraten. Het redelijke midden, met jouw reactionaire zooi heeft dat gelukkig weinig te maken :foei:

baedeker schreef:
klootviolen met mijn tekst

*Gaap* in de andere draad liet je zien dat je in principe geen probleem hebt met niet integraal een tekst citeren dus je gejammer hierover is niet zo relevant. Wat wel relevant is dat reactionairen onder het mom van 'verkiezingsfraude' hebben getracht doormiddel van geweld de macht te grijpen, het wezenlijke verschil is dat ze dat in Myanmar gelukt is en dat het in de VS witte mensen betreft en jij daarmee het goedpraat. :foei:

:gaap:

Profiel  

Bericht nummer:#489  BerichtGeplaatst: za feb 06, 2021 11:28 am 
lid

Lancelot schreef:
Lies schreef:
Lancelot schreef:

Ik snap dat je er liever niet meer aan wordt herinnerd dat Biertje graag ziet dat een forumgenoot zichzelf ombrengt en niet alleen zichzelf maar ook zijn kinderen. Dat is wel een hele erge tekst. Of zeg je dat ik op moet houden hier over te hebben omdat je vindt dat we gerust dit soort dingen tegen elkaar mogen zeggen, vind je het maar niets dat ik hier iets over zeg?

Biertje is niet Lancelot genormaliseerd, maar Lancelot moet HUILEN.

Profiel  

Bericht nummer:#490  BerichtGeplaatst: za feb 06, 2021 1:19 pm 
lid

baedeker schreef:
Lancelot schreef:
Lies schreef:

Je wordt met de dag warriger Baedeker. Geen touw aan vast te knopen wat je bedoelt. Heb je nou al hulp gezocht?

Profiel  

Bericht nummer:#491  BerichtGeplaatst: za feb 06, 2021 1:27 pm 
lid

Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Lancelot schreef:
Je wordt met de dag warriger Baedeker. Geen touw aan vast te knopen wat je bedoelt. Heb je nou al hulp gezocht?

Huilen Lancelot. Biertje is niet genormaliseerd, maar Lancelot moet HUILEN.

Profiel  

Bericht nummer:#492  BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2021 4:29 pm 
lid

Kijk, in Frankrijk worden ze wakker:
'Out-of-control woke leftism and cancel culture' from the U.S is a threat to FRANCE because it 'attacks' the nation's heritage and identity, French politicians and intellectuals say

After three Islamist terror attacks last fall, Education minister Blanquer accused the universities of being complicit. He was supported in an open letter from 100 prominent scholars that blasted social theories 'transferred from North American campuses'.

One of the signatories, Gilles Kepel, argued that American influence led to 'a sort of prohibition in universities to think about the phenomenon of political Islam in the name of a leftist ideology that considers it the religion of the underprivileged.'

Historian Pierre-André Taguieff argued in the same way that the 'American-style black question' was a 'totally artificial importation' to France. He said that it was all driven by 'hatred of the West, as a white civilization'. 'The common agenda of these enemies of European civilization can be summed up in three words: decolonize, demasculate, de-Europeanize,' Taguieff said. 'Straight white male — that's the culprit to condemn and the enemy to eliminate.'

Profiel  

Bericht nummer:#493  BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2021 2:34 pm 
lid

Gaan we weer. Staatsomroep: Peiling: ruim helft vindt excuses slavernijverleden niet nodig

Als de bestuurders diversiteitsdrammers van Amsterdam en Rotterdam denken dat hun steden nauw betrokken waren bij slavernij, dan moeten ze allereerst beginnen met zelf verantwoordelijkheid nemen en snel aftreden.

Profiel  

Bericht nummer:#494  BerichtGeplaatst: di feb 16, 2021 10:20 am 
lid

Akwasi, André Hazes en Merol maken kans op een Edison Pop in de categorie Videoclip. Dat werd vanavond bekendgemaakt in RTL Boulevard.

https://www.ad.nl/show/akwasi-hazes-en- ... ~a5ca28f9/

Tjonge, wat zijn we toch afgezakt in dit land. Voor minimale prestaties krijg je al iets.

Profiel  

Bericht nummer:#495  BerichtGeplaatst: vr feb 19, 2021 3:56 am 
lid

Tot welke witte identiteit behoor jij?

Van witte suprematie, wit voyeurisme en wit privilege (slecht) tot witkritisch, witverrader en witafzweerder (goed) – jij bevindt je ergens. Onvermijdelijk, ook al heb je een kleurtje. Maak dus een eind aan het witte regime en doe de test!

Het spectrum van witte identiteit is opgesteld door dit schatje: . Let vooral niet op zijn (m/v/x) huidskleur. Of juist wel, want hoe dan ook deskundig op wat het betekent om wit te zijn en wat je kan doen om het af te zweren. Dat is hoe je bruggen bouwt! :tong:

Profiel  

Bericht nummer:#496  BerichtGeplaatst: vr feb 19, 2021 10:40 am 
lid

Die 'white abolitionist', dat is de kalkoen die niet kan wachten tot het kerst is.
:)

Profiel  

Bericht nummer:#497  BerichtGeplaatst: vr feb 26, 2021 1:01 pm 
lid

Zuckerberg: Zwarte Piet is racisme, klimaatakkoord is belangrijk, maar illegaal stuk grond uit het Amazone gebied verkopen via facebook zal Zuckerberg niet tegenhouden.

https://www.ad.nl/buitenland/stukken-am ... ~aa87f2d8/

Profiel  

Bericht nummer:#498  BerichtGeplaatst: vr feb 26, 2021 10:24 pm 
lid

Amanda Gorman, dichteres met een pigment, mocht eigen werk voordragen bij de inhuldiging van Biden. Kennelijk errug belangrijk werk, want het moest in allerlei talen vertaald worden. Uitgeverij Meulenhoff gaf Nederlands talent Marieke Lucas Rijneveld de opdracht om het gedicht te vertalen. 'Marieke maakt zaken als gendergelijkheid en mentale weerbaarheid bespreekbaar en we herkennen in haar de passie en strijd voor een inclusieve samenleving'. Meulenhoff zou de vertaling kritisch laten lezen door 'sensitivity readers' met verschillende achtergronden. Amanda Gorman en haar team (?) reageerden direct positief. What could possibly go wrong?

Toch was gelijk de boot aan. Want Marieke heeft geen pigment hè, en wilde Meulenhoff nou beweren dat vertaalsters met een pigment geen talent hebben? Janice Deul, activiste met een pigment, kreeg van de Volkskrant een podium voor dit uitgesproken racistische betoog, samengevat: een witte vertaler voor poëzie van Amanda Gorman is onbegrijpelijk.

De reacties raakten Meulenhoff en brachten het tot nieuwe inzichten. Meulenhoff had veel geleerd en wilde heel graag ook blijven luisteren, leren en in dialoog treden. Meulenhoff had veel begrip voor het besluit van Marieke om de opdracht terug te geven. Meulenhoff gaat op zoek naar een team om mee samen te werken om Amanda's woorden en boodschap van hoop en inspiratie zo goed mogelijk en in haar geest in vertaling te brengen.

Mijn vraag is, is het niet eens tijd dat een of ander anti-racisme bureau in de benen komt om aan deze onzin een einde te maken?

Profiel  

Bericht nummer:#499  BerichtGeplaatst: za feb 27, 2021 2:56 am 
lid

Weinig kans. Het ritselt momenteel van de antiracismebureautjes en diversiteitsfunctionarissen die dit soort onzin juist entameren.

Gratis tip voor Marieke: beperk je voorlopig tot het vertalen van witte, able-bodied gender questioning-poëzie. Volgens de inclusiebrigade is dat al waar heur goed voor is – want representatie, weetjewel. :wave:

Profiel  

Bericht nummer:#500  BerichtGeplaatst: za feb 27, 2021 3:00 am 
lid

...Over representatie gesproken. Het recente debat heeft mij bewogen tot een schuldbekentenis. Als goed gedrilde deugneus heb ik uitsluitend gestemd op de eerste vrouw op de lijst van mijn keuze. Ik zie nu in hoe grotesk mijn dwaling is. Mea maxima culpa!

Ik beloof dan ook plechtig nooit meer op een vrouw te stemmen. Die hebben immers een kut en ik niet, en dat is heel, heel belangrijk! Representatie betekent: een mannenstem op een vrouw is een verloren stem.

U kunt zich misschien voorstellen hoe groot mijn opluchting is dat ik na dik een halve eeuw tot dit diepe inzicht ben gekomen. Nu nog besluiten wat te doen met al die vloeibare genders die naar mijn kiezersgunst hengelen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 512 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]