Einstein schreef:
baedeker schreef:
Oh, maar we zagen al wat voorbeelden voorbij komen. Jouw Starkey, die om een infantiel gotcha-moment over slavernij werd ontslagen. Die lasser die zijn baan verloor omdat hij met een vliegtuigje rondvloog met daarachter de tekst 'White Lives Matter'. Johan Derksen die aan een soort live TV inquisitie werd onderworpen. De staatsomroep waar niet-linkse politieke geluiden systemisch de mond worden gesnoerd.
Infantiel inderdaad
"too many god damned blacks survived slavery", een professor/universiteit onwaardig. Die lasser is een beslissing van zijn baas blijkbaar, die gewoon kan worden aangevochten, want het is geen legitieme reden tot ontslag. Johan Derksen is
niet onderworpen aan inquisitie.. hij kon gewoon op TV zeggen wat hij wilde zeggen, namelijk dat een KOZP'er een Zwarte Piet is. Ha Ha Ha. En toen moesten we toch even napraten over het racisme van meneer Derksen. If you don't mind. Mogen we dat niet ? En het gaat over een
anti-racistisch geluid in dit geval, niet om een links geluid. Wees eens wat nauwkeuriger in je woordkeuze svp, je scheert heel rechts over dezelfde kam, de PVV is
niet de hele niet-linkse kant van de politiek.
Nah, wat kletst je toch weer dom, met je "professor onwaardig". De professor bedoelde 'damn many blacks', niet 'many damn blacks', en heeft dat ook helder uitgelegd. Het gaat helemaal niet om racisme.
Maar zo werkt dat niet voor wokes. Wokes zwelgen in slachtofferschap, en laten zich hun memes niet ontzeggen door de feiten. Daarom hebben wokes geen interesse in wat de ander bedoelt te zeggen, en mag die alleen maar bedoelen wat de wokes 'weten' dat ie bedoelt. En omdat het wokes uiteindelijk gaat om het deugen, maximaliseren ze dat deugen, door op de 'vijand' de slechts mogelijke bedoelingen te projecteren.
Voor wie het interesseert hier een kleine
workshop woke-ologie.
Wokes interesseert het geen barst dat, door de schijngevechten die ze voeren, onschuldige mensen beschadigd worden, en echte slachtoffers tekort wordt gedaan, en de samenleving verneukt wordt. Het gaat wokes puur om zichzelf, om de kick van het deugen in de ogen van de rest. Wokes zijn intens egoïstische mensen.
Is Einstein woke? Of een meehobbelende appeaser? Of een gesoepsidieerde schreeuwer? Of is het gewoon een GroenLinkser die, omdat het in zijn ideologische straatje past, 'twee plus twee is geen vier' verhaaltjes afsteekt.
Einstein schreef:
baedeker schreef:
Met een krankjorum microverhaal over je eigen werkplek. Aan de lunchtafel bij Einstein, die PVV'ers omschrijft als
Einstein schreef:
Ik hoop dat ze zo weinig mogelijk in beeld komen. Die lui hebben ook niks te melden, waar iemand wat aan heeft. Er komt alleen maar haatdragende bruine stront uit. Weg ermee.. Cordon sanitaire eromheen, klaar. Geen aandacht meer aan geven.'
... vertelt men elkaar alles, en gaan Einstein en diezelfde PVV'ers amicaal met elkaar om.
Je zit er wel mee hee, dat harde oordeel. Ik zit er niet zo mee. Cordons sanitaire zijn uit de mode, maar dat betekent niet dat er niet voor gepleit mag worden. En voor de tienduizendste keer: dit is mijn persoonlijke opvatting, ik heb er
niets over te zeggen, maar ik ben wel vrij op dit forum, evenals baedeker, om zijn
mening te geven. Net zoals Johan Derksen zijn mening mocht geven.
Zo, dat microverhaal was snel van tafel! Moet je nog niet even, gewoon zodat je niet overkomt als alleen maar een hypocriete opportunist, proberen uit te leggen hoe jullie elkaar op het werk uitmaken voor haatdragende bruine stront, en voor de rest ook
alles open en amicaal bespreken?

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Ze hebben het over jou, in mijn link:
Hurtling Toward Totalitarianism: A Call To Action In Defense Of All We Hold Dear
Je herhaalt je huilebalk-link. Een poging om de witte racist tot slachtoffer te verklaren en dan oproept om in opstand te komen. Een verhaal wat je alleen kunt lezen als je het woord "WE" consequent opvat als "wij blanken" en "THEM" alleen betrekt op "hullie zwarten en antiracisten". Dan ben ik inderdaad THEM ja. De schrijver klaagt over frames als racist en sexist, terwijl heel BLM met extreem-links wordt betiteld en idool Trump dagelijks vreedzame demonstranten met
terrorist aanduidt.. Vergeleken met een dergelijk etiket zijn die andere scheldwoorden boterzacht ! Pot verwijt ketel, dit artikel ! Ja, het politieke debat is enorm
verhard. Inderdaad. Hoe zou dat nou komen...
Het artikel geeft een hele goeie uitleg hoe het komt:
... dat er hartje coronatijd op de Dam 5.000 mensen tegen racisme demonstreren, naar aanleiding van een moord waarvan het racistisch motief nog steeds niet vaststaat;
... dat BLM veel aandacht heeft voor een paar zwarte criminelen, maar nul aandacht voor de duizenden
black-on-black slachtoffers van moord in de VS;
... dat de staatsomroep in braver dan braaf landje Nederland anti-wit sektarisme door gesubsidieerde schreeuwers organiseert;
... dat de marxisten van BLM de witte economie willen ondergraven, maar
van diezelfde bedrijven geld krijgen.
Je
frame van 'wij blanken' tegen 'hullie zwarten en Antifa' doet dat niet. Je staat weer 'twee plus twee is geen vier' te oreren.