Het is nu vr aug 14, 2020 7:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 4:08 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Raya schreef:
Einstein schreef:

Tja het BLM-gebeuren is allemaal zo hypocriet als de pest, als je het vanuit Afrikaans perspectief bekijkt.. de echte problemen met ongelijkheid zitten noord-zuid, niet wit-zwart. Overigens denk ik niet, dat die dingen worden gestuurd of gemanipuleerd (complot). Dat hoeft niet. Er is tegenwoordig nauwelijks belangstelling over, voor alle onrecht die zich meer dan 1500 km van huis afspeelt. Europa is in dat opzicht geen haar beter dan de VS. Trump wil een muur, wij patrouilleren op zee, of we leggen NGO's aan de ketting, om Afrikanen buiten de deur te houden.

Ook dat is maar voor de bühne. Vrijwel iedereen die hier komt mag hier blijven, ook al is iemand niet echt op de vlucht. Die kunnen mooi het zwarte circuit in.
Het kan Shell wel vele miljarden kosten als Shell nadrukkelijker aan de schandpaal wordt genageld voor hetgeen ze heeft veroorzaakt in Nigeria. En dat gaat dan ten koste van de winst en dus het dividend. Daar zitten Rutte en zijn maatjes niet op te wachten.

Ik zou maar niet zo zeker zijn dat er niet gemanipuleerd wordt. Vice-premier Asscher ging zich hoogstpersoonlijk bemoeien met de zwarte piet affaire in Amsterdam, en sprak af dat als oplossing overgeschakeld zou worden op de roetveegpiet.

Shell in Nigeria is gewoon een legitiem bedrijf aldaar, en zou zomaar voor vele Nigerianen een goede werkgever kunnen zijn. Zodat ze niet meer afhankelijk hoeven te zijn van noodhulp en giften, maar gewoon hun eigen bestaan kunnen opbouwen.

Had zomaar gekund, als Shell zich als een fatsoenlijk bedrijf had gedragen. Nu heeft ze een flink deel van Nigeria vergiftigd en onleefbaar gemaakt.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 4:11 pm 
lid

Raya schreef:
PeterJKH schreef:
Raya schreef:

Ook dat is maar voor de bühne. Vrijwel iedereen die hier komt mag hier blijven, ook al is iemand niet echt op de vlucht. Die kunnen mooi het zwarte circuit in.
Het kan Shell wel vele miljarden kosten als Shell nadrukkelijker aan de schandpaal wordt genageld voor hetgeen ze heeft veroorzaakt in Nigeria. En dat gaat dan ten koste van de winst en dus het dividend. Daar zitten Rutte en zijn maatjes niet op te wachten.

Ik zou maar niet zo zeker zijn dat er niet gemanipuleerd wordt. Vice-premier Asscher ging zich hoogstpersoonlijk bemoeien met de zwarte piet affaire in Amsterdam, en sprak af dat als oplossing overgeschakeld zou worden op de roetveegpiet.

Shell in Nigeria is gewoon een legitiem bedrijf aldaar, en zou zomaar voor vele Nigerianen een goede werkgever kunnen zijn. Zodat ze niet meer afhankelijk hoeven te zijn van noodhulp en giften, maar gewoon hun eigen bestaan kunnen opbouwen.

Had zomaar gekund, als Shell zich als een fatsoenlijk bedrijf had gedragen. Nu heeft ze een flink deel van Nigeria vergiftigd en onleefbaar gemaakt.

En wie heeft daar last van? Want half Nigeria woont inmiddels in Europa...

Maar zonder gekheid, natuurlijk dienen die bedrijven zich netjes te gedragen in hun bedrijfsvoering.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 4:13 pm 
lid

baedeker schreef:
Hume schreef:
baedeker schreef:
Je zegt twee keer hetzelfde, en zegt dan dat die tegengesteld zijn. Wie is hier het warhoofd?
Voor het verschil tussen marxisme en cultuurmarxisme, zie #7.
Blijkbaar kent het klasje van Cliteur het verschil niet tussen onderbouw en bovenbouw. Deze nepfilosofen doen niet anders, dan het onderuithalen van onze democratie en op een racistische manier verheerlijken van de boreale wereld. Het begint afgezaagd te worden.
Het blijft onduidelijk wat dit te maken heeft met cultuurmarxisme, maar ik krijg de indruk dat de hoemanist hier alleen komt om de ballen van Verhofstadt te likken.

Dat heeft heeft er heel duidelijk mee te maken :hardlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 5:23 pm 
lid

We zagen in #7 het vaste patroon van onderdrukkers die bestreden moeten worden, en onderdrukten die altijd gelijk hebben. Dat 'werkt' heel aardig zolang je een blanke, mannelijke heteroseksueel als onderdrukker kunt framen. Maar hoe nu als de onderdrukten in elkaars vaarwater komen?

Dan loop je tegen dit soort dingen aan:

Toen Naomie Pieter (BLM) bij de antiracisme-beweging betrokken raakte, kreeg ze het verwijt dat ze niet zwart genoeg was. ‘Omdat ik queer ben. Dat wordt gezien als een ziekte van de witte mens.’

Is queer een ziekte van de witte mens?
Moet je 'zwart genoeg' zijn om tegen racisme te zijn?
:drunk:

Ik hoop maar dat ze niet teveel tijd en soepsidie en zendtijd aan deze onzin verspillen.
Ow wacht.
:((

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 5:56 pm 
lid

baedeker schreef:
We zagen in #7 het vaste patroon van onderdrukkers die bestreden moeten worden, en onderdrukten die altijd gelijk hebben. Dat 'werkt' heel aardig zolang je een blanke, mannelijke heteroseksueel als onderdrukker kunt framen. Maar hoe nu als de onderdrukten in elkaars vaarwater komen?

Toen Naomie Pieter (BLM) bij de antiracisme-beweging betrokken raakte, kreeg ze het verwijt dat ze niet zwart genoeg was. ‘Omdat ik queer ben. Dat wordt gezien als een ziekte van de witte mens.’

Ik hoop maar dat ze niet teveel tijd en soepsidie en zendtijd aan deze onzin verspillen.
Ow wacht.

Ach, van de week stond nog een artikel in de krant waarin een dame met een donkere huidskleur stellig verkondigde (en dat was dan ook gelijk de kop van het artikel, dus dat stond met dikke chocoladeletters naast haar foto): Ik zou nooit met een blanke daten.

Stel je het omgekeerde voor. Een blond-blanke persoon in de krant, en naast diens foto staat dan met even grote letters: Ik zou nooit iemand met een andere huidskleur daten.

Het land zou te klein zijn want foei, ongehoord racisme.

Maar als een donker gekleurd iemand zegt dat die er niet over zou piekeren een relatie aan te gaan met een blanke, dan is dat opeens helemaal OK, blijkbaar, en zéker geen racisme...

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 10:28 pm 
lid

baedeker schreef:
Een paar voorbeelden:
Man / Vrouw
Blanken / Ieder ander ras
Heteroseksualiteit / Iedere andere seksualiteit
Het klassieke gezin / Alternatieve samenlevingsvormen
Christendom / Iedere andere godsdienst (liefst de islam)
Westerse cultuur / Niet-Westerse culturen
De democratische natiestaat / Supranationale eenheden

Mja de complottheorie van cultureel marxisme laat zich dus door Baedeker samenvatten als: 'Alles wat buiten de blank-reactionaire identiteits-politiek valt' tsja :evendenken:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 10:37 pm 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Een paar voorbeelden:
Man / Vrouw

Mja de complottheorie van cultureel marxisme laat zich dus door Baedeker samenvatten als: 'Alles wat buiten de [i]blank-reactionaire identiteits-politiek valt'[/i] tsja :evendenken:

Kun je dat blank-reactionair even uitleggen ? Wat voor beeld heb je daar precies bij ?

Het klinkt als een label maar reactionair is nu niet echt iets positiefs in de NL volksmond. Laat staan blank anno 2020.

Ik probeer even met je mee te denken....

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 10:43 pm 
lid

PeterJKH schreef:
baedeker schreef:

Ow wacht.

Ach, van de week stond nog een artikel in de krant waarin een dame met een donkere huidskleur stellig verkondigde (en dat was dan ook gelijk de kop van het artikel, dus dat stond met dikke chocoladeletters naast haar foto): Ik zou nooit met een blanke daten.

Stel je het omgekeerde voor. Een blond-blanke persoon in de krant, en naast diens foto staat dan met even grote letters: Ik zou nooit iemand met een andere huidskleur daten.

Het land zou te klein zijn want foei, ongehoord racisme.

Maar als een donker gekleurd iemand zegt dat die er niet over zou piekeren een relatie aan te gaan met een blanke, dan is dat opeens helemaal OK, blijkbaar, en zéker geen racisme...

Dat klopt. Blanken kun je niet discrimineren.

Zo lijkt het althans....

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 10:45 pm 
lid

HvR schreef:
Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Een paar voorbeelden:
Man / Vrouw

Mja de complottheorie van cultureel marxisme laat zich dus door Baedeker samenvatten als: 'Alles wat buiten de [i]blank-reactionaire identiteits-politiek valt'[/i] tsja :evendenken:

Kun je dat blank-reactionair even uitleggen ? Wat voor beeld heb je daar precies bij ?

Nou bijvoorbeeld de vrouwen kunnen eigenlijk maar beter weer achter het aanrecht gedachte van Thierry Baudet :praattegendehand:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 10:52 pm 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:
Lumiere schreef:

Nou bijvoorbeeld de vrouwen kunnen eigenlijk maar beter weer achter het aanrecht gedachte van Thierry Baudet :praattegendehand:

Ik heb niet zoveel met Baudet, maar wat een malle / overspannen reactie(s)....

Als dat de basis moet voorstellen van je argumentatie, blijft er niet veel over van je punt. Alweer niet.

Stemmingmakerij en labeltjes plakken. Verder kom je niet.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 10:59 pm 
lid

Ach ja we hebben het hier ook alleen maar over emancipatoire verworvenheden :fluiten: Je vroeg om een reactionair voorbeeld, terug willen naar een pre-emancipatie status van de vrouw is een voorbeeld van het reactionaire gedachtegoed, moeten we niet willen in een beschaafd land :foei:

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 11:24 pm 
lid

Maar goed, hier wel een leuke uiteenzetting over cultureel Marxisme:

phpBB [media]

Ook hier weer duidelijk het reactionaire gedachtegoed van de aanhangers van deze complottheorie, nadruk op de oppositie van homo-emancipatie :evendenken: Dat zien we ook terug bij de mensen die rondom FvD hangen:

"Wel veel andere mannen die de voorman van FvD bewonderen en de homo-emancipatie wél willen terugdraaien. Mannen als Erik van Goor en Robert Lemm, die de ‘homolobby’ een halt willen toeroepen en terugverlangen naar de tijd ‘waarin homo’s nog ’s nachts in de bosjes zaten, waar ze thuishoren’."

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2020 9:58 am 
lid

Lumiere schreef:
Ach ja we hebben het hier ook alleen maar over emancipatoire verworvenheden :fluiten: Je vroeg om een reactionair voorbeeld, terug willen naar een pre-emancipatie status van de vrouw is een voorbeeld van het reactionaire gedachtegoed, moeten we niet willen in een beschaafd land :foei:

Ik ben helemaal vóór emancipatie. Als daarmee wordt bedoeld dat mannen en vrouwen dezelfde rechten hebben, is dat voor mij een vanzelfsprekendheid. Mijn oma kwam uit een zakenfamilie, haar moeder opende rond 1900 haar eigen winkels (maar moest dit op naam van haar man doen, want vrouwen konden dat destijds niet). Hetzelfde voor mijn oma, die opende rond 1937 ook haar eigen zaken, maar kon dat ook alleen maar doen als mijn opa ervoor tekende. Mijn moeder was anno 1963 een hoge ambtenaar op het Ministerie van BuZa, maar toen ze mijn vader trouwde, kreeg ze haar ontslag aangezegd. En dat is natuurlijk waanzin. Dat dat rechtgetrokken is, vind ik alleen maar prima.

Tegelijkertijd is het ook zinvol na te denken over hoe geweldig het is voor de samenleving als kinderen opgroeien in een gezin waarin beide ouders voornamelijk afwezig zijn. Bezig met de eigen "carrière", of anderszins. En begrijp me goed, het zal me jeuken of het de man of de vrouw is die de kar (voornamelijk) trekt door buitenshuis inkomen te vergaren, maar als buitenshuis inkomen vergaren en carrière belangrijker gaat worden dan er zijn voor je kinderen of je huiselijke situatie, dan doen we toch stiekem iets niet helemaal goed.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2020 1:17 pm 
lid

Lumiere schreef:
Mja de complottheorie van cultureel marxisme laat zich dus door Baedeker samenvatten als: 'Alles wat buiten de blank-reactionaire identiteits-politiek valt' tsja

Volgens mij zijn er veel mensen die zich prima voelen bij een werkverdeling waar de vrouw het huishouden bestiert en de kinderen opvoedt, en de man buiten de deur geld verdient. Er zijn vrouwen die er zo over denken, ... en zwarten, ... en moslims, ... en eskimo's, en ga zo maar door. Ik zou niet weten waarom dat blank-reactionair is.
:fluiten:

En volgens mij kun je best een interessante discussie voeren waarbij vraagtekens gezet worden bij doorgeschoten individualisering, druk om aan nieuwe rolpatronen te voldoen, en gevolgen daarvan voor de samenleving. Maar niet in het cultuurmarxistisch paradijs. Want dan regent het stropoppen, verwensingen en hakken in het zand. Zo vindt Marijnissen het hoog tijd dat vrouwen Baudet ter discussie stelden. Waarom is dat Lilian, omdat vrouwen alleen maar als groep kunnen of mogen denken? Kijk, nieuwe waarden en 'verworvenheden' zijn leuk, maar we moeten natuurlijk niet datgene overboord gooien waarmee we hier kwamen: de vrijheid om rationeel discussie te kunnen voeren over alles.

En nee, cultuurmarxisme is geen complottheorie. De NL wiki heeft er gewoon een lemma cultuurmarxisme voor. Professoren schrijven er boeken over. Er is niks geheims aan, behalve dat sommige mensen het vervelend vinden dat zichtbaar wordt dat veel van hun denkwereld stamt van Marx, en dat proberen te ontkennen. Hun probleem, niet het mijne.
:lol:

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2020 1:19 pm 
lid

HvR schreef:
Lumiere schreef:
HvR schreef:

Als dat de basis moet voorstellen van je argumentatie, blijft er niet veel over van je punt. Alweer niet.

Dit deel ik, zonder Baudet en Trump hadden we deze overspannen discussies niet gevoerd. En had Sabrine Ingabire haar rechtenstudie afgemaakt en als activiste dit niet geparkeerd:

Ooit droomde Ingabire ervan om advocate te worden. Ze parkeerde haar rechtenstudies toen de combinatie student én activist én schrijver/columnist (o.a. voor Mo* Magazine en De Morgen) te zwaar en financieel onhaalbaar werd. Tegenwoordig is ze als journalist aan de slag bij NRC Handelsblad in Nederland.

‘Het is niet aan zwarte mensen om racisme op te lossen’
https://www.demorgen.be/nieuws/het-is-n ... %20blijven.

Als je dit artikel leest, lees je dat ze worstelt met zichzelf, met zwarte en witte mannen en met depressies. I.p.v. haar daar uit te trekken moeten we meejammeren in deze tijd. Zo jammer voor die droom van Ingabire.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2020 2:48 pm 
lid

Lies schreef:
HvR schreef:
Lumiere schreef:

Dit deel ik, zonder Baudet en Trump hadden we deze overspannen discussies niet gevoerd. En had Sabrine Ingabire haar rechtenstudie afgemaakt en als activiste dit niet geparkeerd:

Ooit droomde Ingabire ervan om advocate te worden. Ze parkeerde haar rechtenstudies toen de combinatie student én activist én schrijver/columnist (o.a. voor Mo* Magazine en De Morgen) te zwaar en financieel onhaalbaar werd. Tegenwoordig is ze als journalist aan de slag bij NRC Handelsblad in Nederland.

‘Het is niet aan zwarte mensen om racisme op te lossen’
https://www.demorgen.be/nieuws/het-is-n ... %20blijven.

Als je dit artikel leest, lees je dat ze worstelt met zichzelf, met zwarte en witte mannen en met depressies. I.p.v. haar daar uit te trekken moeten we meejammeren in deze tijd. Zo jammer voor die droom van Ingabire.

Ach, het is natuurlijk altijd makkelijker om het gebrek aan eigen succes of het worstelen met innerlijke problemen, te wijten aan iets of iemand anders. Ik heb ook zo'n collega: het ligt nooit bij haarzelf, en nooit aan haar eigen manier van omgaan met dingen, het zijn áltijd ánderen (collega's, familieleden, kennissen, enz.) die haar onheus bejegenen. Met zulke mensen is het lastig verkeren.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2020 2:56 pm 
lid

baedeker schreef:
Lumiere schreef:
Mja de complottheorie van cultureel marxisme laat zich dus door Baedeker samenvatten als: 'Alles wat buiten de blank-reactionaire identiteits-politiek valt' tsja

Volgens mij zijn er veel mensen die zich prima voelen bij een werkverdeling waar de vrouw het huishouden bestiert en de kinderen opvoedt, en de man buiten de deur geld verdient. Er zijn vrouwen die er zo over denken, ... en zwarten, ... en moslims, ... en eskimo's Inuit, en ga zo maar door. Ik zou niet weten waarom dat blank-reactionair is.

Waarom het "blank-reactionair" is? Oh dat is simpel hoor, omdat de jaren 50 mentaliteit ten opzichte van vrouwen en homoseksualiteit gecombineerd wordt met 'homeopatische verdunning' en 'boreale ideaalbeelden' :fluiten:

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2020 3:00 pm 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Lumiere schreef:

Volgens mij zijn er veel mensen die zich prima voelen bij een werkverdeling waar de vrouw het huishouden bestiert en de kinderen opvoedt, en de man buiten de deur geld verdient. Er zijn vrouwen die er zo over denken, ... en zwarten, ... en moslims, ... en eskimo's Inuit, en ga zo maar door. Ik zou niet weten waarom dat blank-reactionair is.

Waarom het "blank-reactionair" is? Oh dat is simpel hoor, omdat de jaren 50 mentaliteit ten opzichte van vrouwen en homoseksualiteit gecombineerd wordt met 'homeopatische verdunning' en 'boreale ideaalbeelden' :fluiten:

Niet alles wat in de jaren '50 gold, is per definitie slechter dan wat nu geldt. Mijn wijze oma zei altijd: Onderzoekt alle dingen, maar behoudt het goede. En gelijk had ze. Niet alles wat nieuw of modern is, is per definitie beter dan wat 10 jaar, 20 jaar of 50 jaar geleden gold. Behoud het goede, en pas aan waar nodig. Als ik tegenwoordig zie dat veel kinderen hun ouders door de week nauwelijks zien, omdat die ouders te druk zijn met hun eigen werk en carrière en bezigheden, dan denk ik serieus wel eens: is dit wat we ooit bedoelden met emancipatie?

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2020 5:00 pm 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Lumiere schreef:

We zagen dat jouw precieze beeld van "blank-reactionair" was: 'de vrouwen kunnen eigenlijk maar beter weer achter het aanrecht gedachte van Thierry Baudet'.

We zagen al dat wat jij 'de achter het aanrecht gedachte van Thierry Baudet' noemt, in feite een interessante discussie is waarbij vraagtekens gezet worden bij doorgeschoten individualisering, druk om aan nieuwe rolpatronen te voldoen, en gevolgen daarvan voor de samenleving. Vervolgens probeer je met weer dezelfde stropop die discussie te smoren. Een goede illustratie van hoe cultuurmarxisten een vastgeroeste ideologie aanhangen, die toch erg veel te maken lijkt te hebben met het verhinderen van rationele discussie.

We zagen ook dat veel vrouwen, ... en zwarten, ... en moslims, ... en eskimo's (mag dat ook niet gezegd worden?) zich prima voelen bij een andere rolverdeling tussen man en vrouw, dan het cultuurmarxisme ons probeert op te dringen. Wat dus een discussie was en niet een politiek standpunt, blijkt dus ook al niet tot blank-reactionair gereduceerd te kunnen worden.
:bye:

Massa-immigratie? Ook een discussie die het waard is om gevoerd te worden, en die van de cultuurmarxisten niet mag. Maar ik snap dat niet hè. Als je nou zo bang bent voor jaren 50 mentaliteit, wat denk je nou in hemelsnaam dat je uit de derde wereld importeert? Ow wacht, dat is jaren 50 mentaliteit (of nog wel ouder) met een pigment, en dan is het goed ... of zo iets. Is dat hem?

Boreaal? Een verwijzing naar een trotse traditie die de wereld de grootste welvaart en het meeste welzijn ooit heeft gebracht. Mag ook al niet gezegd worden. Stel je eens voor dat we iemand die hier naartoe verhuisd is, daarmee kwetsen.

Dat cultuurmarxisme is volgens mij maar een hoop bevooroordeelde, incoherent onzin.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2020 5:15 pm 
lid

baedeker schreef:
Lumiere schreef:
baedeker schreef:

We zagen dat jouw precieze beeld van "blank-reactionair" was: 'de vrouwen kunnen eigenlijk maar beter weer achter het aanrecht gedachte van Thierry Baudet'.

We zagen al dat wat jij 'de achter het aanrecht gedachte van Thierry Baudet' noemt, in feite een interessante discussie is waarbij vraagtekens gezet worden bij doorgeschoten individualisering, druk om aan nieuwe rolpatronen te voldoen, en gevolgen daarvan voor de samenleving. Vervolgens probeer je met weer dezelfde stropop die discussie te smoren. Een goede illustratie van hoe cultuurmarxisten een vastgeroeste ideologie aanhangen, die toch erg veel te maken lijkt te hebben met het verhinderen van rationele discussie.

We zagen ook dat veel vrouwen, ... en zwarten, ... en moslims, ... en eskimo's (mag dat ook niet gezegd worden?) zich prima voelen bij een andere rolverdeling tussen man en vrouw, dan het cultuurmarxisme ons probeert op te dringen. Wat dus een discussie was en niet een politiek standpunt, blijkt dus ook al niet tot blank-reactionair gereduceerd te kunnen worden.
:bye:

Massa-immigratie? Ook een discussie die het waard is om gevoerd te worden, en die van de cultuurmarxisten niet mag. Maar ik snap dat niet hè. Als je nou zo bang bent voor jaren 50 mentaliteit, wat denk je nou in hemelsnaam dat je uit de derde wereld importeert? Ow wacht, dat is jaren 50 mentaliteit (of nog wel ouder) met een pigment, en dan is het goed ... of zo iets. Is dat hem?

Boreaal? Een verwijzing naar een trotse traditie die de wereld de grootste welvaart en het meeste welzijn ooit heeft gebracht. Mag ook al niet gezegd worden. Stel je eens voor dat we iemand die hier naartoe verhuisd is, daarmee kwetsen.

Dat cultuurmarxisme is volgens mij maar een hoop bevooroordeelde, incoherent onzin.

Precies. Zorgen dat er een ouder thuis is voor het gezin, is zó jaren '50, maar ondertussen importeren we hier massa's mensen die nog volgens de normen van 1850 leven...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]