Het is nu za okt 31, 2020 3:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1011 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 51  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#901  BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2020 8:41 am 
lid

Enzo501 schreef:
Gut ja....kennis maken met het virus. Gezellig allemaal.
Ik heb het artikel goed gelezen en al aangegeven dat er veel interessante informatie in staat. Maar het is toch vooral een textbook theoretisch verhaal over de manieren waarop het virus wordt overgebracht, wat allemaal prima klopt, maar natuurlijk heel weinig oplossingen biedt in een situatie waarin er veel community spread is en er een reele kans is dat het zorgstelsel overbelast raakt.
Kennismaken klinkt beter dan besmet, tof, maar het is een beetje wereldvreemd.
Enzo, ik omarm vanaf de maand maart dit soort berichten, alleen al om de ‘vitamine P’. Dat heb ik nodig in een tijd waarin ik alles doodeng vind (gedrag van dit virus en de gevolgen voor de economie). Vanaf maart kijk ik naar ons gedrag en luister naar het gemopper op een regering die kampt met tekorten door een nieuw virus, een Vlieger. Vanaf dat moment denk ik al, samenleving je hebt weet van de tekorten, pas je dan alsjeblieft ook aan, zodat het zorgstelsel en de diepe zakken in takt blijven voor mensen die het nodig hebben.

Ook in Duitsland spreken ze nu over een tweede besmettingsgolf door de snelle toename van nieuwe besmettingen, met en zonder mondkapje zitten we in hetzelfde schuitje.

Profiel  

Bericht nummer:#902  BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2020 9:14 am 
lid

Lies schreef:
Enzo501 schreef:
Ik heb het artikel goed gelezen en al aangegeven dat er veel interessante informatie in staat. Maar het is toch vooral een textbook theoretisch verhaal over de manieren waarop het virus wordt overgebracht, wat allemaal prima klopt, maar natuurlijk heel weinig oplossingen biedt in een situatie waarin er veel community spread is en er een reele kans is dat het zorgstelsel overbelast raakt.
Enzo, ik omarm vanaf de maand maart dit soort berichten, alleen al om de ‘vitamine P’. Dat heb ik nodig in een tijd waarin ik alles doodeng vind (gedrag van dit virus en de gevolgen voor de economie). Vanaf maart kijk ik naar ons gedrag en luister naar het gemopper op een regering die kampt met tekorten door een nieuw virus, een Vlieger. Vanaf dat moment denk ik al, samenleving je hebt weet van de tekorten, pas je dan alsjeblieft ook aan, zodat het zorgstelsel en de diepe zakken in takt blijven voor mensen die het nodig hebben.

Ook in Duitsland spreken ze nu over een tweede besmettingsgolf door de snelle toename van nieuwe besmettingen, met en zonder mondkapje zitten we in hetzelfde schuitje.
Heeft weinig zin als de openstaande vacatures niet kunnen worden ingevuld. Liever zie ik een opnamestop voor COVID-18 dan voor de reguliere zorg. Daarnaast mis ik nog steeds de vergelijkende cijfers met een half jaar geleden. Bewust onvoldoende cijfers verstrekken - hoeveel mensen zijn weer uit het ziekenhuis dan wel IC - kan ik er weinig uit opmaken wat de stand van zaken nu is, al was het maar omdat de GGD een dikke week achterloopt. Kijk ook eens nar onderstaand filmpje, daarin zegt Prof Schippers terecht dat we mensen met bijvoorbeeld kanker willen beschermen hebben we niet beschermd en de mensen die we niet perse willen beschermen stellen we bloot. Ik zie maar 1 oplossing: opnamestop COVID-19 voor mensen die niet al te ziek zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=xMtnE8moEKw&t=50s

En Lies: als de samenleving weet van de tekorten moet de samenleving er 100 % op kunnen vertrouwen dat de politiek niet verder snoeit op de zorg. En Lies, dat kunnen we nier want het CDA wordt al zenuwachtig niet begrijpende dat hun beleid van de afgelopen jaren de kern is van het probleem.

Profiel  

Bericht nummer:#903  BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2020 10:30 am 
lid

Blijft de vraag hoe veel mensen de cijfers goed kunnen interpreteren, met alle achtergronden die dan spelen. Ook: hoe gaan we om met Covid patienten, wanneer en hoe kunnen die thuisblijven?

Behandeling thuis begint beter te worden, maar we horen daar niets over omdat het nu over ziekenhuizen gaat.

Kijk voor de ziekenhuiizen naar de hoorzitting van vanochtend met Kuipers nog maar weer eens na; de getoonde figuren gaven ook ondersteuning en hij gaf inzicht in hoe de cijfers (kunnen) verlopen.

Profiel  

Bericht nummer:#904  BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2020 11:29 am 
lid

Rightnow schreef:
Blijft de vraag hoe veel mensen de cijfers goed kunnen interpreteren, met alle achtergronden die dan spelen. Ook: hoe gaan we om met Covid patienten, wanneer en hoe kunnen die thuisblijven?

Behandeling thuis begint beter te worden, maar we horen daar niets over omdat het nu over ziekenhuizen gaat.

Kijk voor de ziekenhuiizen naar de hoorzitting van vanochtend met Kuipers nog maar weer eens na; de getoonde figuren gaven ook ondersteuning en hij gaf inzicht in hoe de cijfers (kunnen) verlopen.

Ik denk dat het redelijk simpel is, mensen die naar het ziekenhuis moeten omdat dat gezien hun toestand nodig is worden daar opgenomen. Natuurlijk is inmiddels de zorg zowel thuis als in het ziekenhuis verbeterd, dat blijkt bijvoorbeeld uit cijfers dat het aantal dagen dat mensen op IC's vertoeven ruim gehalveerd is.
Maar Ernst Kuipers heeft ook net aangegeven dat het aantal bedden (inclusief personeel) dat nu ingepland is het maximum is. Dus het is nu zitten en afwachten. Hoe dichter we richting dat maximum gaan hoe meer reguliere zorg wordt afgeschaald en hoe meer mensen slechter of niet gaan genezen van een ernstig verloop van Covid. Wat dan weer gevolgen kan hebben voor hun verdere gezondheid, onderzoeken wijzen uit dat langdurige klachten voorkomen. Wat vooral niet moet gebeuren is ook hier weer een strijd van gaan maken tussen Covid patienten en andere patienten want daar schieten we natuurlijk geen reet mee op.
Verder denk ik dat het momenteel ongeveer de meest slechte periode is om dusdanig ziek te worden (Covid of anderszins) dat je in een ziekenhuis terecht komt, dus je zult, voor zover mogelijk natuurlijk, zelf je voorzorgmaatregelen moet treffen, in de ruimste zin van het woord.

Profiel  

Bericht nummer:#905  BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2020 11:42 am 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:

Ik denk dat het redelijk simpel is, mensen die naar het ziekenhuis moeten omdat dat gezien hun toestand nodig is worden daar opgenomen. Natuurlijk is inmiddels de zorg zowel thuis als in het ziekenhuis verbeterd, dat blijkt bijvoorbeeld uit cijfers dat het aantal dagen dat mensen op IC's vertoeven ruim gehalveerd is.
Maar Ernst Kuipers heeft ook net aangegeven dat het aantal bedden (inclusief personeel) dat nu ingepland is het maximum is. Dus het is nu zitten en afwachten. Hoe dichter we richting dat maximum gaan hoe meer reguliere zorg wordt afgeschaald en hoe meer mensen slechter of niet gaan genezen van een ernstig verloop van Covid. Wat dan weer gevolgen kan hebben voor hun verdere gezondheid, onderzoeken wijzen uit dat langdurige klachten voorkomen. Wat vooral niet moet gebeuren is ook hier weer een strijd van gaan maken tussen Covid patienten en andere patienten want daar schieten we natuurlijk geen reet mee op.
Verder denk ik dat het momenteel ongeveer de meest slechte periode is om dusdanig ziek te worden (Covid of anderszins) dat je in een ziekenhuis terecht komt, dus je zult, voor zover mogelijk natuurlijk, zelf je voorzorgmaatregelen moet treffen, in de ruimste zin van het woord.

We weten nu hoe het ongeveer gaat verlopen en dat zal zowel voor Covidpatienten als voor de overigen niet geheel zonder risico zijn.

Zonder handen aan het bed geen goede zorg. Ik denk en hoop niet dat artsen fundamenteel anders tegen Covid aankijken dan tegen elke andere aandoening, als het gaat om een zo goed mogelijk benutten van de mogelijkheden, zodat althans iedereen billijk wordt geholpen.

Wat ik van Kuipers begrijp is dat een Covid periode zoals dit voorjaar, wat nu deels wordt herhaald, de algehele volksgezondheid schaadt, en dat bijvoorbeeld kankerscreening achter loopt op schema. Later komen daar nog bij, de gevolgen van economische schade. Die lijken mij heel moeilijk direct te begroten in gezondheidstermen.

Ik reken dat de personele tekorten, uitgedrukt in ziekenhuisbedden, deels terug te voeren zijn op de vorige bezuigingsronde van minister Schippers. Zelfs al zouden deze draconische bezuinigingen geheel rationeel zijn, dan nog geldt het argument dat ze ernstiger zijn geworden door de economische crisis van 2007-2011, en door het feit dat de economie overall in deze eeuw niet groeit. Veeleer wisselen matige groei en flinke recessies elkaar af.

Profiel  

Bericht nummer:#906  BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2020 3:00 pm 
lid

Lies schreef:
Enzo501 schreef:

In Duitsland hebben ze sneltesten en in Nederland nog steeds niet.
Duitse houden zich aan de regels , in Nederland is er altijd discussie over de regels en verplichtingen.

Profiel  

Bericht nummer:#907  BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2020 3:45 pm 
lid

Waarom vallen juist deze dingen Hume de Hollander het eerst op? Wellicht is er een achterliggende oorzaak (naast de onvermijdelijke volksaard) waarom hier veel mislukt:

Duitsland heeft een zorgvuldiger organisatie. Wetenschappelijke kennis wordt daar op een transparantie manier ingebracht en dan bij het beleidsadvies betrokken. In Nederland moeten professoren bedelen: wij zouden zo veel kunnen bijdragen maar door de vermenging van wetenschappelijk advies met beleidsadvies wordt feitelijk kennis ongemerkt terzijde geschoven. https://www.headlines24.nl/nieuwsartike ... eidsadvies

Stop de vermenging van wetenschappelijk advies en beleidsadvies!

In Duitsland is dit beter geregeld en heeft de Akademie Leopoldina een bredere samenstelling.

Regering, trek hieruit uw lessen want het wordt u aangerekend!

Volk van Nederland, kijk eens in de spiegel, want het ligt zeker OOK in onze poldernatuur om algemene adviezen op te volgen.

Profiel  

Bericht nummer:#908  BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2020 4:12 pm 
lid

Rightnow schreef:
Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:

We weten nu hoe het ongeveer gaat verlopen en dat zal zowel voor Covidpatienten als voor de overigen niet geheel zonder risico zijn.

Zonder handen aan het bed geen goede zorg. Ik denk en hoop niet dat artsen fundamenteel anders tegen Covid aankijken dan tegen elke andere aandoening, als het gaat om een zo goed mogelijk benutten van de mogelijkheden, zodat althans iedereen billijk wordt geholpen.

Wat ik van Kuipers begrijp is dat een Covid periode zoals dit voorjaar, wat nu deels wordt herhaald, de algehele volksgezondheid schaadt, en dat bijvoorbeeld kankerscreening achter loopt op schema. Later komen daar nog bij, de gevolgen van economische schade. Die lijken mij heel moeilijk direct te begroten in gezondheidstermen.

Ik reken dat de personele tekorten, uitgedrukt in ziekenhuisbedden, deels terug te voeren zijn op de vorige bezuigingsronde van minister Schippers. Zelfs al zouden deze draconische bezuinigingen geheel rationeel zijn, dan nog geldt het argument dat ze ernstiger zijn geworden door de economische crisis van 2007-2011, en door het feit dat de economie overall in deze eeuw niet groeit. Veeleer wisselen matige groei en flinke recessies elkaar af.

Het aantal bedden is tot dit jaar flink afgenomen.
Immers, er gingen ook ziekenhuizen failliet, omdat ze niet werden gered. Ze sloten. Weg bedden.
Een groot deel van het zorgpersoneel kwam of wilde niet meer aan de gang. Weg zorgpersoneel.

Profiel  

Bericht nummer:#909  BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2020 4:20 pm 
lid

Rightnow schreef:
Waarom vallen juist deze dingen Hume de Hollander het eerst op? Wellicht is er een achterliggende oorzaak (naast de onvermijdelijke volksaard) waarom hier veel mislukt:

Duitsland heeft een zorgvuldiger organisatie. Wetenschappelijke kennis wordt daar op een transparantie manier ingebracht en dan bij het beleidsadvies betrokken. In Nederland moeten professoren bedelen: wij zouden zo veel kunnen bijdragen maar door de vermenging van wetenschappelijk advies met beleidsadvies wordt feitelijk kennis ongemerkt terzijde geschoven. https://www.headlines24.nl/nieuwsartike ... eidsadvies

Stop de vermenging van wetenschappelijk advies en beleidsadvies!

In Duitsland is dit beter geregeld en heeft de Akademie Leopoldina een bredere samenstelling.

Regering, trek hieruit uw lessen want het wordt u aangerekend!

Volk van Nederland, kijk eens in de spiegel, want het ligt zeker OOK in onze poldernatuur om algemene adviezen op te volgen.

Ik ken geen gewone Nederlanders die polderen over hun gezondheid of dat van hun geliefden.
Ik weet wel dat er sterke lobbygroepen zijn van grote bedrijven als KLM, VNO-NCW, christelijke partijen e.a., die hun belangen boven dat van de volksgezondheid vinden gaan, waardoor voortdurend uitzonderingen op regels worden gemaakt. Waardoor die regels weer ongeloofwaardig worden voor de mensen die geacht worden zich er wel aan te houden.

Profiel  

Bericht nummer:#910  BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2020 6:34 pm 
lid

Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:
Het feit dat minister Grappenhaus zelf, de regering en de Tweede kamer er niet meteen voor gezorgd hebben dat er door de minister afgetreden werd, en het feit dat figuren als Jort Kelder ook nu nog steeds hun twijfels in de huiskamers te berde kunnen brengen, betekent dat veel mensen het hoogstwaarschijnlijk ook nu nog steeds niet serieus nemen. Het zijn kwalijke en verkeerde signalen.
Het gevolg is en enige wat er nu gedaan zal moeten worden om de ellende op alle terreinen zo gering mogelijk te houden is dat er vanaf heden streng gehandhaafd moet worden. Het kan niet anders. Ik weet niet of de boa's en de politieagenten daar in de gegeven omstandigheden nog toe in staat en bereid zullen zijn, maar als dat niet gebeurt, weten we nu al wat de ernstige consequenties zullen zijn.

Blijf zoveel mogelijk binnen, leer jezelf bezig te houden en te vermaken.
Er zijn tegenwoordig manieren zat om contact met anderen te hebben zonder elkaar lijfelijk te ontmoeten.
En als je er toch uit moet, bijv. voor werk, boodschappen of mantelzorg, neem dan de nodige voorzorgsmaatregelen.
Ga niet bij voorbaat roepen dat iets niet werkt als de meningen verdeeld zijn. Laat al die mensen die menen dingen zeker te weten gewoon kletsen, draai je om en trek je eigen plan, dan zijn ze snel uitgepraat. GEEN mondkapje dragen werkt zeker niet. Geen afstand houden waar mogelijk, werkt zeker niet. Niet voldoende ventileren werkt zeker niet. Wees voorzichtig voor jezelf en voor anderen. Het is een appel en we moeten er even doorheen bijten. En dat kunnen we alleen samen.

Dat er veel misgegaan is en nog steeds misgaat, valt wel degelijk de politiek te verwijten. Niet alleen de politici zelf maar ook het systeem dat ze hebben geïntroduceerd.

Er IS fors bezuinigd op bedden, zowel gewone ziekenhuisbedden als IC-bedden. De politici hebben in het systeem dat ze hebben geïntroduceerd gezorgd dat ziekenhuizen failliet konden gaan. Dat er te weinig huisartsen zijn. Dat het tekort aan mondkapjes, testkits e.d. niet kon worden opgepakt, omdat door eigen productie in Nederland en confisqueren van voorraden bij bedrijven, omdat dat de neoliberale markt zou verstoren en daarmee de winstnemingen. Ten slotte moet er fors aan deze ramp verdiend worden. De rijken in Nederland, zijn in de afgelopen paar crisismaanden weer 9 miljard euro rijker geworden, las ik onlangs ergens. De kleine en middelgrote bedrijven en de particuliere, de gewone Nederlanders, betalen de rekening. Maak je borst maar nat. Volgend jaar geen bezuinigingen, maar het jaar en de jaren daarop, dubbel. Want die 9 miljard moet ook betaald worden. Plus de rest.

Ik ben van mening dat kakel Kelder de komende 1,5 jaar beter zijn snavel over dit onderwerp kan houden. Zijn onnozelheid stijgt boven het kippenhok uit en werkt contra-productief voor de doelen die hij zelf en de regering voor ogen hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#911  BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2020 6:42 pm 
lid

Rugnummers graag

Profiel  

Bericht nummer:#912  BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2020 10:56 pm 
lid

Kelder schijnt een uitgebreid abonnement te hebben om in allerlei tv praatshows op te treden.
Als je die wel eens volgt kun je het zelf ook vaststellen.

Profiel  

Bericht nummer:#913  BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2020 11:12 pm 
lid

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#914  BerichtGeplaatst: do okt 15, 2020 10:17 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Kelder schijnt een uitgebreid abonnement te hebben om in allerlei tv praatshows op te treden.

Precies de reden waarom ik normaliter niet naar praatshows kijk. Ik raak uitgekeken op steeds hetzelfde herkauwen, zonder grondige tegenspraak of analyse. Hetzelfde nu met internetshows waar er ook veel herhaling optreedt.

Nieuws van de dag: het aantal kennismakingen met het virus op 1 dag moet in het voorjaar wel 850.000 hebben bedragen, maar het RIVM wil er niet over praten. Je kunt nagaan dat ze er maar een gooi naar doen: ze hebben hun getallen net aangepast maar daarover wordt nooit gepraat.

We moeten er aan wennen dat we alleen stap voor stap erachter komen, hoe het zit. We worden er niet wijzer van als de regering en het RIVM dit niet hardop durven zeggen; de WHO heeft er tenminste nog een keer op gewezen dat we hieraan moesten wennen!

Profiel  

Bericht nummer:#915  BerichtGeplaatst: do okt 15, 2020 12:54 pm 
lid

Het gaat echt de verkeerde kant op.. +7287 nieuwe gevallen, 12e plaats wereldwijd

9 Czechia 139,290 +9,543 1,172 +66 60,901 77,217 518 13,000 109 1,658,331 154,771 10,714,754
10 Belgium 173,240 +7,360 10,244 +33 20,452 142,544 281 14,929 883 3,783,103 326,011 11,604,226
11 Italy 372,799 +7,332 36,289 +43 244,065 92,445 539 6,169 600 12,914,895 213,696 60,435,873
12 Netherlands 196,163 +7,287 6,663 +32 N/A N/A 321 11,441 389 2,872,319 167,522 17,145,882

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Profiel  

Bericht nummer:#916  BerichtGeplaatst: do okt 15, 2020 2:32 pm 
lid

Overal in Noordwest-Europa maar ook in andere plaatsen met vergelijkbaar klimaat, worden mensen ziek. Daarbij speelt dat de lucht te droog aan het worden is: https://www.essent.nl/kennisbank/ventil ... id-in-huis

Al die mensen die hierop wezen, waren optimistisch in de lente, en hoe terecht. Maar de zomer is nu echt voorbij.

Nu de koude periode er aankomt, is het binnenshuis relatief vaak te droog, ook in scholen, kantoren en andere werkplekken te droog. Het virus blijft beter in de lucht hangen, als aerosol, en dat betekent zeer zeer veel besmettingen.

Tot aan de Kerst zullen we van velen afscheid moeten nemen, die dit niet gaan overleven.

Profiel  

Bericht nummer:#917  BerichtGeplaatst: do okt 15, 2020 6:12 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Je bedoelt Jort Kelder? Ik heb begrepen dat Kelder door de NPO is gevraagd voor Op1 want dan zat er niet meer zo'n vooringenomen linkse presentator in het programma. :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#918  BerichtGeplaatst: do okt 15, 2020 11:16 pm 
lid

Op zich is dat niet gek, hij heeft overal wel een mening over.
Maar als presentator of interviewer kun je wel vaststellen dat hij vooral ook tv en radioprogramma's gebruikt om zijn eigen mening en inzichten te etaleren. Dat kan wel eens hinderlijk zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#919  BerichtGeplaatst: vr okt 16, 2020 1:52 am 
lid

Rightnow schreef:
Overal in Noordwest-Europa maar ook in andere plaatsen met vergelijkbaar klimaat, worden mensen ziek. Daarbij speelt dat de lucht te droog aan het worden is: https://www.essent.nl/kennisbank/ventil ... id-in-huis

Al die mensen die hierop wezen, waren optimistisch in de lente, en hoe terecht. Maar de zomer is nu echt voorbij.

Nu de koude periode er aankomt, is het binnenshuis relatief vaak te droog, ook in scholen, kantoren en andere werkplekken te droog. Het virus blijft beter in de lucht hangen, als aerosol, en dat betekent zeer zeer veel besmettingen.

Tot aan de Kerst zullen we van velen afscheid moeten nemen, die dit niet gaan overleven.

Als we ons de komende weken in acht nemen dan daalt het weer. Virussen zijn niet echt levende wezens, het is natuurkunde. De R-factor is de belangrijkste sleutel: als je besmet bent, wat is de kans dat je het doorgeeft ? Is die R-factor onder 1.0, dan gaat de dagelijkse toename omlaag. De virusdeeltjes, zoals ze dat in Vlaanderen zo mooi uitdrukken, gedragen zich allemaal hetzelfde, volgens de wiskunde. Drie meter reduceert de kans tot 98%, anderhalve meter tot 85%. Hoe meer mensen zich aan social distancing houden, hoe lager de R-factor.

Nu staat die R-factor rond de 1.3. Als mondkapjes in overdekte ruimtes 0.2 afhalen van de R-factor, dan is dat een flinke hap ! En dat doe je dan, met z'n allen, als deskundigen (dokters) dat zeggen op TV en op internet ? Mondkapjes. Ik denk dat we bij deze epidemie veel teveel van regeringen en centrale maatregelen en regelgeving verwachten. De goede reactie op een pandemie is een reactie van de bevolking zelf. Niet kroeglopen of naar stadions en evenementen gaan. Niet naar oma. Teveel gezelschap vermijden.. Thuis werken.. Handen wassen.. ontsmetten van winkelwagentjes.. De overheid of de politiek heeft daar niet zoveel mee te maken. En zitten we op R=0.9 zoals eind juni, dan is het in een paar weken voorbij. Dat kan m.i. ruim voor kerst met deze golf, gewoon een kwestie van een beetje discipline en doorbijten en we zitten in november weer beneden in de curve.

Profiel  

Bericht nummer:#920  BerichtGeplaatst: vr okt 16, 2020 9:31 am 
lid

Einstein schreef:
Mondkapjes. Ik denk dat we bij deze epidemie veel teveel van regeringen en centrale maatregelen en regelgeving verwachten. De goede reactie op een pandemie is een reactie van de bevolking zelf. Niet kroeglopen (etc ....)

Ik woon in een heel gewone Vinex wijk. Zelf houd ik mij aan de adviezen, en de mensen om mij heen doen dit ook. We weten zelfs, van wie we er niet op aan kunnen.

Betreffende persoon heeft vermoedelijk wel inmiddels corona gehad en een ander heeft het mogelijk (50 procent kans) in het voorjaar opgelopen toen je nog geen tests had. Wij hebben toen afstand van elkaar kunnen houden.

Dus volgens mij, in mijn ervaring, houdt de grote meerderheid zich al aan de adviezen en inderdaad helpt dat enorm, zoals jouw voorbeeld van de mondkapjes, zie jou reactie hierboven, illustreert.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1011 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 51  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]